• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handelaar Belasting heffen op winst transacties.

nou over oneerlijke handel gesproken wat ik nu tegen kwam dat slaat echt alles (zie foto)
als je durft te vragen 4000 hout tegen 500 staal dan ben je toch niet goed bezig lijkt me.
kan daar ook wat aan gedaan worden.
 

Bijlagen

  • Sonja1960.jpg
    Sonja1960.jpg
    125,4 KB · Weergaven: 121
kan daar ook wat aan gedaan worden.
Inno staat 'scheve handel' tot maximaal 1:8 toe... en dat is ook goed, want op die manier kunnen kleine, beginnende spelers binnen een BS geholpen worden met groeien. Het geval waar jij over klaagt is daar hoogstwaarschijnlijk een voorbeeld van...

Scheve handel wordt (helaas!) ook bewust geplaatst met het oogmerk om winst te maken (zoals een aantal zeer irritante spelers consequent doen) en als niemand dat zou kopen, zou het na een week vanzelf verdwijnen. Helaas zijn er nog altijd veel spelers (met haast?) die dat soort scheve handel toch kopen... en dat houdt die afzetterij in stand!
 
Laatst bewerkt:
weet niet of dit onder Scheve handel valt maar vind het niet normaal 5.000 Staal tegen 60.000 hout ik maak er maar een melding van vind dit echt niet kunnen dit zijn gewoon oplichters meteen voor een maand blokken op de handel
 

Bijlagen

  • 5.000 tegen 60.000 .jpg
    5.000 tegen 60.000 .jpg
    68 KB · Weergaven: 92

Aeva

Chef
weet niet of dit onder Scheve handel valt maar vind het niet normaal 5.000 Staal tegen 60.000 hout ik maak er maar een melding van vind dit echt niet kunnen dit zijn gewoon oplichters meteen voor een maand blokken op de handel
Dat is mogelijk een aanbod voor een specifiek iemand in de eigen BS. Op deze manier kunnen grote spelers kleintjes helpen om hun stad te ontwikkelen. De kleine speler zet dan het 0-sterren aanbod op de markt en de grote speler pakt het op. Dit soort deals wordt in de chat van een BS gemaakt.
 
Dit is een oud item, erger me er ook blauw aan. 'k zou al blij zijn als ik bv zou kunnen aangeven dat ik voor 2 of 3 sterren ga, door bv een aan/uit vakje of knopje. Ik zie hen niet en zij mij niet. Het voordeel van een aan/uit mogelijkheid is, dat we onze kleine spelers kunnen helpen. Taksen enz ben ik niet voor.
 
Deze juist genomen, en die doet dit veel. Je mag dan klein zijn, ik denk dat ieder van ons toch ook geduld gehad heeft. Schever dan dit kan het niet meer denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je mag dan klein zijn, ik denk dat ieder van ons toch ook geduld gehad heeft.
Je zou aan de aartsmagier van het BS waar deze speler in zit kunnen vragen waarom dit wordt toegestaan, maar protesteren bij Inno heeft geen zin... je er aan ergeren trouwens ook niet!
 
ik maak er maar een melding van
Moet je zeker doen, want ook in het voorbeeld wat Avea hierboven schetste, kan de verhouding nooit meer zijn dan 1:8... en ik heb het zelf nog even getest, maar meer dan 1:8 staat het spel gewoon niet toe... Het kan maximaal maar 5000 staal tegen 40.000 hout geweest kunnen zijn en ik kan dan ook alleen maar veronderstellen dat er 20.000 hout door de handelaar in rekening is gebracht!
 
k heb het zelf nog even getest, maar meer dan 1:8 staat het spel gewoon niet toe
Heb je mobiel ook getest?

Ik heb ook wel eens een 1 tegen 2 handel gerapporteerd die als eerlijk werd beschouwd. Deze kon ik ook niet maken. Later bleek dat je dat op de mobiele versie wel kunt.
 

Aeva

Chef
Deze speler zit toevallig in mijn handelshuis en doet dit vaak ook andersom trouwens. Is er een met alts en een BS die 'goedkoop ruilen' in de omschrijving heeft staan. Ik denk dan: hoe dom kun je zijn? En that's it...
 
weet niet of dit onder Scheve handel valt maar vind het niet normaal 5.000 Staal tegen 60.000 hout ik maak er maar een melding van vind dit echt niet kunnen dit zijn gewoon oplichters meteen voor een maand blokken op de handel
In die broederschap doen er dat blijkbaar nog (veel). Heb met haar een mail-gesprek gehad en die gaan dat blijven doen.
 
Het interessante hieraan is dat in de omschrijving van de BS 'eerlijke handel' 2 en 3 sterren een vereiste is...
Daaruit blijkt maar weer eens dat sommige mensen/elfen hun principes zo hoog houden, dat ze er onderdoor kunnen lopen... iets wat je in de echte wereld ook heel veel ziet gebeuren! :rolleyes: ;) :cool:
 
Laatst bewerkt:
Scheve handel is ook handel ,en vaak nog goedkoper dan de groothandelaar!
het word alleen scheef genoemd omdat de mensen bewust zijn van de prijzen.
anders was de markt een "ruilbeurs'' geweest.
Dus niet miepen maar zelf je aanbiedingen zetten of lekker bij de groothandelaar kopen.

ps . moet je kijken hoe snel je van 3 ster aanbiedingen af bent. ( dat is ook scheef , maar net de andere kant op)
 
Wat is er mis met ruilhandel??
Een vergelijking met een drie ster aanbieding heeft hier in zoverre mee te maken, dat dit door de "scheve handel" in het leven is geroepen. Wees toch eens gewoon aardig voor elkaar ipv het de ander moeilijk te maken. Ik vind het eigenlijk zo treurig dat je jezelf kennelijk alleen maar op de borst kan slaan als je een ander benadeelt.
 
Om toch scheef te kunnen handelen binnen een bs om kleine spelers te kunnen helpen, wordt nu vaak al het vragen via de chat toegepast.
Er zou ook overwogen kunnen worden om scheve handel bijv. hooguit 1 uur op de handel te mogen zetten. Hierbij heb je dan nog steeds de mogelijkheid om scheef te kunnen handelen, maar is dan voornamelijk bedoeld om elkaar te helpen.
Nu is het alleen maar om jezelf te verrijken ten koste van andere spelers.
 
Dan spreek je de aarts van die BS toch aan?
En dan nog geen spelregels worden gebroken, en broederschappen zijn interne aangelegenheden waawie dan ook buiten die broederschap niets mee te maken hebben.
 
Bovenaan