• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Bannen bij ongepast gedrag/scheldpartijen binnen

Een tijdje geleden hebben wij een lid ontslagen, omdat meeliften binnen onze bs niet gewaardeerd wordt. Het lid is daar via mail, verschillende keren over aangesproken. Na het ontslag heeft ze gereageerd op de mail met woorden die ik liever niet herhaal.
Nu heb ik dit gemeld bij de support, en ook bij haar nieuwe bs, zodat die weet wie erbij komt. Terug een scheldpartij, terug gemeld bij support.
Vandaag antwoord gekregen, ze kunnen er nu helaas nu niets aan doen.
Iedere bs heeft zijn eigen waarden, 10 kistjes, zoveel p in het toernooi enz ,je weet wat er verwacht wordt en je sluit je aan of niet.
Niemand die dit spel speelt doet dat om uitgescholden te worden.
Mijn voorstel is, als een speler zo'n gedrag/scheldpartij uit naar iemand anders, die te bannen van spel voor 24u. Als het blijft duren, eruit voorgoed.
 
Ik ben het met je eens @loki65 , maar met dit bericht riskeer je natuurlijk weer een scheld kanonnade :eek:
Echter is er ook het probleem of die speler betaald heeft voor dit spel en dan mag je dat niet zomaar afpakken.
Het zou echter beter zijn als ze bij Inno een duidelijk stukje in de voorwaarde zetten wat gezien wordt als ongepast gedrag en welke sancties er tegen over staan.
Pas dan kunnen ze er tegen op treden.
 
Ik ben het met je eens @loki65 , maar met dit bericht riskeer je natuurlijk weer een scheld kanonnade :eek:
Echter is er ook het probleem of die speler betaald heeft voor dit spel en dan mag je dat niet zomaar afpakken.
Het zou echter beter zijn als ze bij Inno een duidelijk stukje in de voorwaarde zetten wat gezien wordt als ongepast gedrag en welke sancties er tegen over staan.
Pas dan kunnen ze er tegen op treden.
Dat is juist de bedoeling van dit voorstel. Dat Inno voorziet dat ze het kunnen, wettelijk dan.
 
Bij andere spellen die ik speel is er gewoon een gedragscode. Iemand moet wel heel ver gaan voor een permanente ban, maar tijdelijke bans worden gewoon wegens wangedrag gegeven. Meestal tijdbans of chatbans. En dan moet gewoon kunnen bij wangedrag, is mijn persoonlijke mening.
 
Ik vind naar wat je overkomen is, maar zo snel als je voorstelt zal het waarschijnlijk nooit gaan.
Op basis van 1 rapportage bannen is veel te snel denk ik.

Dat is juist de bedoeling van dit voorstel. Dat Inno voorziet dat ze het kunnen, wettelijk dan.
ik denk dat ze dat al lang kunnen. Stadjes met "rare" namen verdwijnen, pushers verdwijnen. Niet na de 1e melding, maar als je maar lang genoeg problemen veroorzaakt ben ik er wel zeker van dat je er een keer uit wordt gegooid.
 

Aeva

Chef
Het is net het echte leven. Er zijn meer spelers die zich minder elegant gedragen en slecht reageren op als je ze aanspreekt op gedrag of omgang. Het hoeft trouwens niet altijd een patroon te zijn. Soms tref je mensen net op een ongelukkig moment in hun leven. Soms hebben mensen een kort lontje en is het een kwestie van even ontploffen en daarna goedmaken. En soms komen de verwachtingen gewoon niet overeen, en valt het gewoon slecht als je een grens aangeeft.
Ik vraag me ook af of een soort van 'meldpunt' wel prettig is in een spel. Mijn gevoel zegt dat je daarmee meer narigheid veroorzaakt dan voorkomt.
Overigens heeft Elvenar wel een gedragscode, die zit ergens tussen de spelregels verstopt en daarmee kun je wel een klacht indienen als het echt de spuigaten uitloopt bij support of de CM hier.
 
Het is net het echte leven. Er zijn meer spelers die zich minder elegant gedragen en slecht reageren op als je ze aanspreekt op gedrag of omgang. Het hoeft trouwens niet altijd een patroon te zijn. Soms tref je mensen net op een ongelukkig moment in hun leven. Soms hebben mensen een kort lontje en is het een kwestie van even ontploffen en daarna goedmaken. En soms komen de verwachtingen gewoon niet overeen, en valt het gewoon slecht als je een grens aangeeft.
Ik vraag me ook af of een soort van 'meldpunt' wel prettig is in een spel. Mijn gevoel zegt dat je daarmee meer narigheid veroorzaakt dan voorkomt.
Overigens heeft Elvenar wel een gedragscode, die zit ergens tussen de spelregels verstopt en daarmee kun je wel een klacht indienen als het echt de spuigaten uitloopt bij support of de CM hier.
Dat het net het echte leven is, maakt het in mijn ogen totaal niet ok. In het echte leven accepteren we het toch ook niet? Sommige mensen vinden het heel makkelijk om vanachter een scherm een ander verrot te schelden. Ook in een spel horen grenzen te zijn.
 
@Aeva , heb het gemeld bij support hoor, beide keren en als antwoord gekregen dat ze helaas er nu niets aan kunnen doen. Als ik een slechte dag heb, kan ik ook niet iedereen uitschelden. Je kan achteraf ook pardonneren. Maar neen opnieuw. Nu heb ik het rode uitroepteken aangezet, haar gedrag kan nog verder gaan, enkel zie ik het nu niet meer.
Toch is dit niet oke.
 

Aeva

Chef
Dat het net het echte leven is, maakt het in mijn ogen totaal niet ok. In het echte leven accepteren we het toch ook niet?
Ik zeg dat niet om het goed te praten, want ik vind het ook niet acceptabel. Het is echter de realiteit van het bestaan. Zowel in het echte leven als online.
 
Heb dit ook al een paar keer meegemaakt. Het enige wat er opzit is de bs waar deze persoon vervolgens heengaat even waarschuwen. Uiteindelijk zal hij/zij nergens meer in een beetje goeie bs terechtkunnen.
 

Aeva

Chef
Waar we met 'waarschuwen' voor uit moeten kijken is de neiging van iedereen om het eigen gelijk te zien. Daarmee bedoel ik dat je ook zeer ten onrechte waarschuwingen verder kunt sturen. Je was er niet bij en je weet niet wat er 'echt' is gebeurd. En ook niet hoe de andere partij er tegenaan kijkt.
 
Bovenaan