• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Automatische gevechtsafhandeling verslechtert?

De wat meer ervaren Elvenar spelers die al wat hoofdstukken verder zijn kunnen mij misschien vertellen of dat zij gemerkt hebben dat bij het afhandelen van gevechten op een automatische manier het resultaat minder wordt naar gelang de progressie in het spel?

Ik verlies nu ineens gevechten die ik automatisch afhandel met een setup waarmee ik vervolgens manueel wel ( soms heel makkelijk ) win met dezelfde opstelling.

Het is volkomen logisch dat er een verschil is, maar het lijkt erop dat de automatische afhandeling een stuk slechter geworden is en ik vraag me echt af of dit komt omdat ik verder in het spel kom ( ik ben pas in hoofdstuk 13 op het eind ) of dat andere spelers ook merken dat je nu veel vaker lange gevechten in moet waar je van tevoren al weet dat je met deze opstelling zou moeten winnen maar het niet aan automatisch afhandelen kan overlaten.

Het is namelijk nogal tijdrovend
 
De automatische AI is altijd al brak geweest.
Dat kun je gewoon zien door handmatig te gaan vechten en gelijk in jou eerste set de automaat aan te zetten.
Jou soldaten gaan per definitie omhoog en naar voren als eerste keuze maar ze zullen altijd de afstand tot de tegenstander verkleinen zelfs als dat niet nodig is.
Maar een betere AI maken voor het vechten betekend ook dat die zelfde AI tegen je gebruikt wordt als jij handmatig zou vechten en dus meer verliezen gaat lijden.

Beste optie is dan nog altijd te zorgen dat jouw vecht wonderen beter worden zodat jij meer schade doet tijdens de eerste zetten in het automatische gevecht waardoor je uiteindelijk vaker wint.
 
Jou soldaten gaan per definitie omhoog en naar voren als eerste keuze maar ze zullen altijd de afstand tot de tegenstander verkleinen zelfs als dat niet nodig is

Dat is wat ik gewend ben/was waardoor verliezen soms aan de hoge kant waren in een gevecht die je handmatig zelf veel beter afgehandeld zou hebben, maar je neemt de verliezen op de koop toe omdat het tijdwinst geeft.

Nu lijkt het erop dat er "andere" keuzes gemaakt worden tijdens het gevecht die het effect van de verliezen vergroten en daar waar ik normaal een overwinning verwacht had, zei het met grote verliezen, verlies ik nu alle troepen en het gevecht.

Dit zou natuurlijk een logisch gevolg kunnen zijn van de toegepaste AI en het veranderen van de kracht/specialiteiten van de troepen aan beide zijdes, vandaar de vraag op het forum of iemand een verschil gemerkt heeft in de "te verwachten" resultaten bij een automatische gevechtsafhandeling.
 
Als eerste moet je rekening houden met een paar basis gegevens.

Toren gevechten hebben last van:
Aantallen stadsuitbreidingen, totaal niveau van alle geplaatste wonderen bij elkaar opgeteld, totale voortgang op de onderzoeksboom.
Verhoog er 1 van deze onderdelen en het wordt moeilijker.
Zelfs als b.v. het verhogen van 1 level van een wonder wat niet gebruikt wordt voor vechten gedaan wordt, dan nog heeft dat invloed op de gevechten.

Toernooi gevechten hebben last van:
Aantal verkende en veroverde provincies, jou gedane onderzoeken in de ontwikkelboom en waar je nu bent, de aantallen provincies die je bevecht in het toernooi en de aantallen soldaten die je kunt maken dankzij de geplaatste wapenkamers.
Per 5 provincies gaat de moeilijkheidsgraad een stuk omhoog en dat is goed te zien bij provincie 1-5 met maar 1 ster tegenstanders, provincie 6-10 met 2 ster tegenstanders en 11-15 met 3 ster tegenstanders.
Maar belangrijkste punt is welk toernooi spelen we deze week omdat sommige toernooien gewoon iets makkelijker zijn dan anderen door de soldaten die de computer standaard gebruikt voor dat toernooi.
 

@ Bor de Wolf 1965

Ik begrijp dat je dus de veranderingen die ik opmerk in het verschil tussen de de door mij behaalde en verwachte resultaten afschrijft op wat je mag verwachten bij progressie in het spel en dat je zelf geen andere resultaten opgemerkt hebt in gevechten die je door het automatisme in automatisch afhandelen mag verwachten als ze er zijn ;)
 
Ik begrijp dat je dus de veranderingen die ik opmerk in het verschil tussen de de door mij behaalde en verwachte resultaten afschrijft op wat je mag verwachten bij progressie in het spel en dat je zelf geen andere resultaten opgemerkt hebt in gevechten die je door het automatisme in automatisch afhandelen mag verwachten als ze er zijn
Klopt, ik ervaar hetzelfde.. wat ook invloed heeft op de moeilijkheidsgraad van gevechten (en wat @Bor de Wolf 1965 nog niet heeft benoemd) is het totale aantal levels wat in je Oude Wonderen hebt behaald, dus bijv 5 OW op level 20... of 10 OW op level 10. dit zal niet helemaal dezelfde moeilijkheid opleveren (en zoals @Bor de Wolf 1965 schreef, maakt welk OW je hebt ook uit), maar het geeft je in elk geval een indruk...
 

Aeva

Chef
Desondanks zou je wekelijks dezelfde aantallen moeten halen, want naast een negatief effect door bepaalde ophogingen is er een positief effect door andere ophogingen.
 
Desondanks zou je wekelijks dezelfde aantallen moeten halen, want naast een negatief effect door bepaalde ophogingen is er een positief effect door andere ophogingen.
Het vinden van de juiste balans tussen positieve en negatieve effecten is moeilijk... of in elk geval makkelijker gezegd dan gedaan! ;)
 
Desondanks zou je wekelijks dezelfde aantallen moeten halen, want naast een negatief effect door bepaalde ophogingen is er een positief effect door andere ophogingen.
Dat was voor mij de reden om te vragen of meer mensen het idee hadden dat de resultaten wat negatiever geworden zijn dan wat je gemiddeld gewend was, 1 op 1 alle effecten bij houden is iets teveel van het goede omdat er nogal wat variabelen zijn en zoals Bor de Wolf al zei het ene toernooi is is het andere niet als het neerkomt op de samenstelling van de tegenstander(s).
Voor mij leek het er even op dat gezien over een aantal weken de resultaten slechter waren dat dat ik (gemiddeld) gewend was en ik vroeg me af of dit door meerde spelers opgemerkt was of dat het puur te maken had met mijn eigen progressie en de conclusie die ik uit de antwoorden moet halen is dat het geheel conform het spelbeeld is :), m.a.w. hoe verder je komt hoe meer tijd erin het spel gaat zitten ;)
 
Bovenaan