• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Overig Artefacten in Magische Academie

Naar aanleiding van de prijzen in BSA toch eens een voorstel lanceren

Tijdens events wordt er nu telkens een evoluerend gebouw als prijs aangeboden die je kan uppen met gewonnen artefacten
En in het BSA erop volgend zitten er meestal nog 2 extra in de te winnen kisten
Ook kun je sommige evoluerende gebouwen maken in je Magische Academie
MAAR DAARNA ??
Hoe kunnen die nog nodige artifacten om die evoluerende gebouwen te vervolledigen ergens gewonnen of gemaakt worden ? Geen idee

Daarom volgende suggestie : Artefacten van aangeboden evoluerende gebouwen in MA ook aanbieden als handwerk in MA
 
Helemaal mee eens. Ik wil nog een feniksje groot brengen. Zo'n ei is ook maar niks. Maar van mij mag zo'n artefact dan best schaars zijn of heeeel veel kosten aan fragmenten en combiversnellers.

Je kunt de feniksjes ook craften, maar wat heb je er aan zonder artefacten.
 

Deleted User - 124539

Guest
Van bepaalde sets zou ik ook nog graag wat terug zien, hoor. Oogstset 2 levert enorm veel goederen op.
 
Mocht dat niet meer zijn in het bijbehorende evenement omdat die niet meer terug komt dan misschien hier in de academie. En niet alleen te winnen/maken of compleet te maken omdat ze maar een deel hebben kunnen bemachtigen maar ook de artifects om ze op te waarderen zou fijn zijn als dat kan.
 
Extra motivatie voor mijn suggestie
Volgend beeld zopas in mijn Academie :p

1578945556942.png
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Er is bewust voor gekozen om de artefacten enkel beschikbaar te maken tijdens de evenementen en BSA's. Hiermee hebben de artefacten en vorm van exclusiviteit. Wanneer de artefacten te makkelijk te krijgen zijn, zullen spelers het evenement minder gaan spelen ("want de resterende artefacten krijg ik later toch wel op een andere manier") en verliest de BSA een exclusieve beloning.
 
Er is bewust voor gekozen om de artefacten enkel beschikbaar te maken tijdens de evenementen en BSA's.
@DonFrank Tnx voor de feedback
Dit wil dus dan zeggen dat het zinloos is om die evoluerende gebouwen in de MA te maken want met BSA zullen er dus als we geluk hebben een 2-tal artefacten per gebouw per jaar inzitten, als dit er al maximaal 2 zijn per jaar (vorig jaar 5 x bsa geweest)
Waarom dan na evenement nog aanbieden in MA ?
Indien je het evenement niet meegespeeld hebt heb je toch niets meer aan het gebouw om deze te maken in MA
 
Laatst bewerkt:
Er is bewust voor gekozen om de artefacten enkel beschikbaar te maken tijdens de evenementen en BSA's. Hiermee hebben de artefacten en vorm van exclusiviteit. Wanneer de artefacten te makkelijk te krijgen zijn, zullen spelers het evenement minder gaan spelen ("want de resterende artefacten krijg ik later toch wel op een andere manier") en verliest de BSA een exclusieve beloning.

Maar wat is dan het nut van Feniksjes en andere dieren beschikbaar maken in de academie om te craften als je geen artefacten kan krijgen?

Tot nu toe zijn de artefacten alleen maar beschikbaar gekomen in een BSA en ik geloof de feniksartefacten een keer ook in zo'n challenge en dan ook slecht maar een keer per soort. De twee die je dan max extra kunt winnen voegt nauwelijks iets toe. Als Inno ze al vaker langs laat komen, waar ik niet in geloof omdat er steeds weer andere soorten bij komen die dan te winnen zijn, ben je een paar jaar verder voordat je een dier compleet hebt.

Beetje blij gemaakt met een dode mus ipv een feniks met de toevoeging aan de academie... Je hebt er echt niets aan.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Dat de gebouwen wel via de MA beschikbaar zijn, is zodat artefacten uit de BSA niet nutteloos zijn voor spelers die daar wel aan meedoen, maar geen gebouw hebben én zorgt ervoor dat je tactisch kan spelen.

Voorbeeld: Stel, je zit in hoofdstuk 4. Je hebt 10 artefacten. Als je het gebouw verbreekt en je zit in hoofdstuk 7, dan krijg je het gebouw terug voor hoofdstuk 7, waarna je de artefacten in kan zetten. Dat scheelt je een heleboel koninklijke restauratiespreuken. Het niet direct plaatsen van een evoluerend gebouw kan dus in je voordeel werken. Hetzelfde is van toepassing met de Magische Schaakset, na het verwijderen van een (onderdeel) van de set, komen de gebouwen weer in de roulatie voor je huidige hoofdstuk.
 
Dan moet je natuurlijk wel je gewonnen gebouwtje waar je flink voor hebt gewerkt tijdens het event, niet plaatsen en je artefacten niet gebruiken, want volgens mij krijg je je artefacten niet terug als je je gebouw plaatst en dan afbreekt.

Dus alleen als je je gebouw niet neer zet nadat je het gewonnen hebt, een paar hoofdstukken wacht, en verbreekt en dan een nieuwe craft heb je er wat aan die recepten in de acadeemie. Hoeveel spelers doen dat nu? Toch niet zo veel lijkt me. Dus al die moeite voor een paar spelers die wachten met het neer zetten van hun prijs en zo de mogelijkheid krijgen om het 'gratis' te upgraden.

Ik zal die denkwijze van Inno echt nooit begrijpen, maar dat zal wel aan mij liggen...

Jammer, ik denk dat mijn tweede feniksje geen kans krijgt van Inno om te herrijzen en gedoemd is om ei te blijven...
 

Deleted User - 147694

Guest
Zo bewaar ik nog altijd mijn Feniks en Beerartefacten in de hoop dat we dit jaar een nieuwe optie krijgen daarvoor, want afgezien van de Vuurfeniks en de Bruine beer vind ik de andere versies niet bar interessant.

Overigens wil ik ook nog steeds een Regenboogfeniks hebben (Ik bid al sinds de feniksevent afgelopen was voor deze). ;)
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Dan moet je natuurlijk wel je gewonnen gebouwtje waar je flink voor hebt gewerkt tijdens het event, niet plaatsen en je artefacten niet gebruiken, want volgens mij krijg je je artefacten niet terug als je je gebouw plaatst en dan afbreekt.

Dus alleen als je je gebouw niet neer zet nadat je het gewonnen hebt, een paar hoofdstukken wacht, en verbreekt en dan een nieuwe craft heb je er wat aan die recepten in de acadeemie. Hoeveel spelers doen dat nu? Toch niet zo veel lijkt me. Dus al die moeite voor een paar spelers die wachten met het neer zetten van hun prijs en zo de mogelijkheid krijgen om het 'gratis' te upgraden.

Ik zal die denkwijze van Inno echt nooit begrijpen, maar dat zal wel aan mij liggen...

Jammer, ik denk dat mijn tweede feniksje geen kans krijgt van Inno om te herrijzen en gedoemd is om ei te blijven...
Dan moet je je afvragen of je bij alles waar slechts een kleine groep spelers gebruik van maakt gelijk weg moet halen. Wanneer we de gebouwen niet aanbieden, zullen voor spelers die niet met het evenement mee hebben gedaan of die pas later begonnen zijn, de BSA beloningen compleet nutteloos zijn. Dat is iets wat we niet willen en daarom zijn deze gebouwen dan ook via de MA te verkrijgen. Dat tactische voordeel voor andere spelers is meer iets wat er gratis bijkomt.
 
Dan moet je je afvragen of je bij alles waar slechts een kleine groep spelers gebruik van maakt gelijk weg moet halen. Wanneer we de gebouwen niet aanbieden, zullen voor spelers die niet met het evenement mee hebben gedaan of die pas later begonnen zijn, de BSA beloningen compleet nutteloos zijn. Dat is iets wat we niet willen en daarom zijn deze gebouwen dan ook via de MA te verkrijgen. Dat tactische voordeel voor andere spelers is meer iets wat er gratis bijkomt.

Toevallig is een van mijn accounts zo'n speler die het feniks event heeft gemist. Dan heb je dus ook geen 9 artefacten gewonnen. Met het BSA heb ik slechts 2 feniksartefacten kunnen winnen... Dan heb je er nog niet veel aan, want dat is nauwelijks voldoende om de feniks een beetje op niveau te krijgen. Blijft een nutteloos ei om zo maar te zeggen, plus dat dan ook nog eens de prijs van het BSA weinig interessant is.

Ik heb dat nu ook al met het BSA, mijn peperkoekhuisje compleet en wat kan ik winnen... artefacten voor een peperkoekhuis.... De prijs is alleen leuk als je net die twee laatste artefacten mist. Voor mij is het eigenlijk een waardeloze prijs en zo denken meer broeders en zusters er over.

Dat is mijn probleem een beetje. Inno biedt iets aan in de acedemie, maar de middelen om het te kunnen upgraden krijg je niet of nauwelijks, want dat wordt slechts een keer aan geboden in een BSA. En ook nog eens de prijzen van het BSA verliezen zijn waarde als je dat gebouw al compleet hebt gekregen tijdens het event.

Maak dan de artefacten die je kunt winnen in de BSA zo, dat je ze voor alle upgrade gebouwen kunt inzetten. Je kunt ze toch maar een keer craften dus geen 10 maken of zo. Zelfs dan duurt heet nog bijna een jaar voor je een upgrade gebouw compleet heb, dus exclusiviteit behouden.

Want zoals inno het nu heeft gedaan heeft maar nut voor een kleine groep.
 
Toch zie ik wel wat in dit voorstel.

Enerzijds onderschrijf ik de exclusiviteit; terecht dat artefacten niet te makkelijk moeten zijn om te vinden omdat spelers dan de BSA's overslaan. Anderzijds: 5 keer per jaar is wel heel erg exclusief.

Ik denk dat één keer per hoofdstuk de kans om een artefact te maken voor een evoluerend gebouw dat je al hebt, nog steeds heel erg exclusief is. Dat maakt het dan toch net iets leuker, aantrekkelijker om een feniks of wat dan ook te breien. Nu sla ik ze meestal over, want ik kan toch geen artefacten maken om ze te laten groeien.
 
Zo bewaar ik nog altijd mijn Feniks en Beerartefacten in de hoop dat we dit jaar een nieuwe optie krijgen daarvoor, want afgezien van de Vuurfeniks en de Bruine beer vind ik de andere versies niet bar interessant.

Overigens wil ik ook nog steeds een Regenboogfeniks hebben (Ik bid al sinds de feniksevent afgelopen was voor deze). ;)

Artefacten zijn tot nu toe gebouw specifiek. Ik denk niet dat Inno dat gaat veranderen. Inno zorgt er vast wel voor dat de artefacten die je dit jaar gewonnen hebt alleen voor dat specifieke gebouw kunt gebruiken en niet voor het gebouw van dit jaar. Anders verliest het event zijn doel om te spelen en verlies Inno een kans om geld te verdienen. Dat kan ik nu weer wel begrijpen.
 
Toevallig is een van mijn accounts zo'n speler die het feniks event heeft gemist. Dan heb je dus ook geen 9 artefacten gewonnen. Met het BSA heb ik slechts 2 feniksartefacten kunnen winnen... Dan heb je er nog niet veel aan, want dat is nauwelijks voldoende om de feniks een beetje op niveau te krijgen. Blijft een nutteloos ei om zo maar te zeggen, plus dat dan ook nog eens de prijs van het BSA weinig interessant is.

Ik heb dat nu ook al met het BSA, mijn peperkoekhuisje compleet en wat kan ik winnen... artefacten voor een peperkoekhuis.... De prijs is alleen leuk als je net die twee laatste artefacten mist. Voor mij is het eigenlijk een waardeloze prijs en zo denken meer broeders en zusters er over.

Dat is mijn probleem een beetje. Inno biedt iets aan in de acedemie, maar de middelen om het te kunnen upgraden krijg je niet of nauwelijks, want dat wordt slechts een keer aan geboden in een BSA. En ook nog eens de prijzen van het BSA verliezen zijn waarde als je dat gebouw al compleet hebt gekregen tijdens het event.

Maak dan de artefacten die je kunt winnen in de BSA zo, dat je ze voor alle upgrade gebouwen kunt inzetten. Je kunt ze toch maar een keer craften dus geen 10 maken of zo. Zelfs dan duurt heet nog bijna een jaar voor je een upgrade gebouw compleet heb, dus exclusiviteit behouden.

Want zoals inno het nu heeft gedaan heeft maar nut voor een kleine groep.
Afgelopen black Friday kon je voor een magere 75 euro 3 feniks artefacten kopen.

Alle gekheid daar gelaten, laten we maar eens afwachten en kijken wat het aankomende paasevent gaat brengen.

Wie weet.
 

DeletedUser3597

Guest
Ergens heeft het ook iets moois. Niet je spel financieren met allemaal kleine bedragen van mensen die het mss net of eigenlijk net niet kunnen missen. Met deze bedragen gaat echt niemand het kopen die er niet in bulkt hoop ik.
 
Bovenaan