• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Alternatief voor vechten

Aangezien iedereen zoveel moeite heeft met vechten en daar vrij veel over geklaagd wordt, is het een idee om een alternatief in te voeren ? Bijvoorbeeld door het oplossen van raadsels of puzzels en zo gebieden te veroveren?
 

DeletedUser232

Guest
Wel een goed idee, ik zou het wel leuk vinden om wat anders te doen dan alleen maar vechten of onderhandelen. Houd je bezig! en brengt wat variatie.
 

DeletedUser47

Guest
Opzich zou dat wel leuk zijn, maar dan moet er wel goed nagedacht worden over een optie hoe je dat kan doen. Die kosten voor die oplossing moet dan wel opwegen tegen de moeite die je erin steekt. BV onderhandelen is heel makkelijk(1 knopje aanklikken) maar kost een hoop goederen. Vechten kost vaak relatief weinig, maar vergt vaak veel moeite.
 

DeletedUser

Guest
Aangezien iedereen zoveel moeite heeft met vechten en daar vrij veel over geklaagd wordt, is het een idee om een alternatief in te voeren ? Bijvoorbeeld door het oplossen van raadsels of puzzels en zo gebieden te veroveren?
Geweldig idee vind ik dat!!! Leuk voor mensen die graag puzzelen of creatief zijn. Gewoon als 3de optie toevoegen!
 
moeilijkheid is dit dynamisch te doen.
Anders wordt het een kwestie van wachten tot iemand een lijstje met oplossingen maakt en dat is het weer geen knoop aan. en een snelle goedkope manier van gevechten oplossen
 

DeletedUser68

Guest
Het vechten met de nieuwe golem (elven) is een genot
Het is nu een tank geworden Ik heb ook vernomen dat er straks nog een poppetje bijkomt in de kazere.
Meer gegevens heb ik er nog niet van Helaas .
Maar onze moderator goryn heeft het stilletjes losgelaten
En het vechten is als je het door hebt wel makkelijker in het begin is het moeilijk
Maar de basis is afstand vijanden tovenares zitten er ander soorten bij treant als block
zodra je tovenares een afstand vijand heeft geraakt doet deze geen schade maar aan je tovenares mits je hem niet raakt met een andere

https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/encounters-guide.488/
het is engels maar veel info
 
geweldige post maar er zit 1 enorme fout in, vermoed dat dit later is aangepast.

  • The damage a squad can do does not decrease with each lost unit, this means if there was a squad of 36 archers and you lower them to a squad of 25 archers they will still do damage as if they're 36 archers. It seems only after half the squad is defeated (so a squad of 36 units is lowered to 18 or less units) that the squad does 25% less damage. Thus your aim should be to defeat ALL units from a squad as opposed to lowering the number of units in different squads. As the Elvenar Wiki says "a squad will attack at least with half of its original squad damage even if there is only 1 unit left in said squad."
In mijn ervaring klopt dit niet en is het iig NU wel op basis van units die over zijn.
 

DeletedUser7

Guest
@CrazyWizard Je heb gelijk hoor. Wat er daar in het Engels staat is hoe het ooit was. (Persoonlijk ben ik erg blij dat het niet meer zo werkt)
 

DeletedUser68

Guest
Met het vechten zijn inderdaad meer dingen veroudert maar er is wel een hoop van te leren
En wat we nu nieuw maken over een guide met vechten is volgend jaar ook weer verouderd
 

DeletedUser66

Guest
Voorheen was het 50% basis schade, en 50% rest schade. Hierdoor kon een squad van 50 dieven nog steeds enorme schade aanrichten. Dit is in mei aangepast naar 10% basis schade, en 90% rest schade.
 

DeletedUser

Guest
Voorheen was het 50% basis schade, en 50% rest schade. Hierdoor kon een squad van 50 dieven nog steeds enorme schade aanrichten. Dit is in mei aangepast naar 10% basis schade, en 90% rest schade.

@Goryn. Je spreekt in raadselen voor mij o_O, begrijp niets van je bericht. Ben maar een elfje, dus misschien beheers ik de mensentaal niet goed genoeg ;) Zou je dit aub in eenvoudige elventaal kunnen uitleggen?
 

DeletedUser447

Guest
ik vind de optie vechten prima en wat betreft de optie onderhandelen tja dat is inderdaad soms erg duur.
als er dan een optie bij zal komen met raadsels en zo. dan zal ik zeggen doe er dan ook een geldbedrag bij.
wand vaak wijst het in de praktijk uit dat men vaak voor vragen gaat googlen. en dan zijn de raadsels natuurlijk een makkie.
 

DeletedUser66

Guest
@Goryn. Je spreekt in raadselen voor mij o_O, begrijp niets van je bericht. Ben maar een elfje, dus misschien beheers ik de mensentaal niet goed genoeg ;) Zou je dit aub in eenvoudige elventaal kunnen uitleggen?

Als jij tegen 200 dieven moet vechten dan ging dat voor mei als volgt.

200 dieven = 50% basis schade 50% rest schade. Je doodt er 100, blijft er over 50% basis schade 25% rest schade. Hierdoor bracht de helft van de dieven nog steeds een totaal van 75% schade toe. Zelfs 10 dieven brachten nog steeds meer dan 50% schade toe.

Na mei is dit aangepast naar 10% basis schade 90% rest schade. 100 dieven brengen nu 55% schade toe, 10% basis en 45% rest.

Maar dit was allemaal voor de NL server is gestart, dus het verschil hebben jullie nooit gemerkt :)
 

DeletedUser

Guest
@Goryn, geloof dat ik een ietsiepietsie begin te begrijpen waar je het over hebt ;) Thx :)
Maar ik zie toch liever cb's suggestie over raadsels of puzzels :D
 

DeletedUser448

Guest
De gevechten zijn toch een soort puzzels? Wat zet ik in tegen deze tegenstanders en wat zijn de beste moves om te maken? Een heel gepuzzel en als het antwoord fout is moet je eerste weer troepen aanmaken om het nog eens te proberen.;)
Maar als er een ander soort puzzel bijkomt zonder dat het antwoord opgezocht kan worden is dat ook leuk.
 

DeletedUser

Guest
Het lijkt mij ook heel moeilijk om iets dergelijks te implementeren en het daarbij moeilijk en interessant te houden. Er zouden iedere keer een heleboel nieuwe puzzels bedacht moeten worden om dit speelbaar te houden. Daarnaast is het vechten ook een soort puzzelen en de stadsontwikkeling helemaal :p
 
Bovenaan