• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Alleen bonus produktie voor fabrieken

De T1/2/3 interface is anders dan de T4/5/6 interface, is anders dan de T7/8/9 interface. Zonder hoofdstuk 21 is het zelfs helemaal een janboel.

Met enige regelmaat doe ik per ongeluk de verkeerde produktie, en kom dan 3 uur later er achter dat ik een miezerige hoeveelheid toverstof heb gemaakt in plaats van de paddestoelen die ik wou hebben.

Mijn suggestie is daarom:

- knop (key shortcut "1") voor 3 uur bonus produktie.
- knop (key shortcut "2") voor 9 uur bonus produktie.

en verder helemaal niets. Al die niet-bonus produkties wil ik niet eens kunnen.

Eventueel zouden de 24 en 48 uur produkties weer terug kunnen komen, maar dat hoeft van mij niet.
 
Ik begrijp je ergernis maar de opties bij T4-6 en 7-9 weghalen zou ik niet willen.
Ik laat nu mijn hout fabrieken (mijn T7) gewoon hout maken, juist omdat ik toch een overschot aan munten en hamers heb en ik straks toch weer hout nodig heb als de fabrieken weer Alruin gaan maken.
Dit doe ik ook bij mijn T4-6 fabrieken zo, als ik ze niet voor hun bonus producties kan gebruiken ivm zaden problemen.

Wat wel netjes zou zijn is om alle T1-3 producties als knop 1 voor 3u en 2 voor 9u te hebben
Bij T4-6 wordt het knop 3 voor hun 3u en knop 4 voor de 9u producties.
Bij T7-9 wordt het knop 5 voor de 3u en knop 6 voor de 9u producties.
Daar mee hou je de uniformiteit die je in H1 al leert voor je fabrieken in stand en verandert er voor de fabrieken verders niets zodra je in hogere hoofdstukken met andere producties aan komt zetten.
 
Laatst bewerkt:
Wat wel netjes zou zijn is om alle T1-3 producties als knop 1 voor 3u en 2 voor 9u te hebben
Bij T4-6 wordt het knop 3 voor hun 3u en knop 4 voor de 9u producties.
Bij T7-9 wordt het knop 5 voor de 3u en knop 6 voor de 9u producties.
Daar mee hou je de uniformiteit die je in H1 al leert voor je fabrieken in stand en verandert er voor de fabrieken verders niets zodra je in hogere hoofdstukken met andere producties aan komt zetten.
Je hebt dit al met knoppen 1-4, 2-5,en 3-6. (Dus op produktie-lengte gesorteerd, wat handig is omdat je normaal alle fabrieken even lang laat lopen.)

Mijn punt is dat ik niet bij elke fabriek moet gaan nadenken welke knop ik nu weer moet hebben voor de bonus goederen die het maakt. Simpel altijd dezelfde knop voor 3 uur bonus, en altijd dezelfde knop voor 9 uur bonus.
 
In dat geval moet je dus gaan na denken als je juist de gewone producties wilt hebben omdat de verhoogde producties niet uitkomen met wat ze nodig hebben en jij produceert.
Dat is dan lood om oud ijzer.

En om even iets uit de hele oude doos te halen.
Fabrieksbediening met toetsenbord
Een topic met de zelfde strekking was al gemaakt op 5 mei 2021
 
Laatst bewerkt:
In dat geval moet je dus gaan na denken als je juist de gewone producties wilt hebben
Maar die wil ik nooit. Er is waarschijnlijk een groep spelers die niet doorhebben dat je beter op de markt je bonus goed ruilen.
Spelers zoals jij die willens en wetens een factor 8 extra kosten niet relevant vinden kun je denk ik op een paar handen tellen. De rest, ik gok meer dan 90% van de spelers wil alleen maar bonus produktie draaien en niets anders.

De user-interface ingewikkeld te maken voor 90% van de spelers om die 10% een consistente interface te geven lijkt me niet handig.
 
Ik denk dat je in je redenering ergens de fout in gaat.
Ik zie dat je net als ik in H19 zit maar ik ben voorbij het ontsluiten van broedplaatsen 3 en 4.
Ik heb nu enorm veel mana nodig dus ik gebruik de zaden voor de lichte en duistere wezens.
Ja, ik heb behoorlijk veel festival kramen staan maar daarmee red ik het niet om al mijn fabrieken op hun bonus producties te laten draaien.
Dus draaien sommige fabrieken hun T1 producties zodat ze toch nuttig zijn en de hoeveelheid munten/hamers die ik per dag binnen haal voor producties verbruikt worden.
Verder vermoed ik dat er veel meer spelers zijn die in de problemen komen met hun zaden producties en die ook hun fabrieken laten draaien door ze hun T1-T3 producties laten draaien.

Verder geldt een simpele regel binnen elk spel.
Het gaat er niet om wat enkele spelers willen hebben maar wat de makers willen bereiken.
 
Ik ben zeker eens met Albert... ik wil een optie aan kunnen vinken net zoals.. productie gelijk starten.
Als ik deze optie aan vink dan zie ik de niet bonus opties niet meer.... dit is 95% van de tijd wat ik wil en maakt mijn leven makkelijker.

Voor die enkele keren dat ik het wel wil kan ik de optie uitvinken.
 
Bovenaan