• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Acties aankoop gems niet voor iedereen?

DeletedUser3746

Guest
Mijn echtgenoot en ik zijn samen dit spel begonnen in dezelfde wereld (Arendyll), ongeveer 2 jaar geleden (denk ik toch). Op die 2 jaar tijd heb ik mijn echtgenoot al enkele keren (toch minstens 3 of 4 keer) horen zeggen... "Ik heb een aanbod voor de aankoop van gems niet kunnen laten liggen, want i.p.v. 3000 gems voor 19,95 euro, waren het er... meer dan 1000 meer." Vandaag zei hij zelfs dat hij er 5700 heeft gekregen voor dat bedrag.
Tijdens diezelfde periode heb ik nooit zo'n aanbod zien langskomen, en ik log toch minstens 3 of 4 keer per dag in.
Ik heb de vraag ooit eens gesteld via Support, en toen kreeg ik als antwoord dat dit random werd toegewezen aan de "provincie" waar je stad/dorp zich bevindt.
Maar als de ene "provincie" dit zo vaak krijgt toegewezen, en een andere "provincie" nooit, dan deugt er toch iets niet in het programma.

Een teleurgestelde speler...
 
Random is veel willekeuriger dan je denkt. Om conclusies te trekken moet je een 100,000 oid aanbiedingen bekijken. Dan pas kun je over gemiddeldes praten, of dingen vergelijken op aantallen zoals je doet. Alles daaronder is ongeveer ruis, kun je niets uit concluderen.

Gooi een dobbelsteen maar eens 30 keer, en kijk hoe vaak elk getal voorkomt. Je zult zien dat het alle kanten opvliegt, er zit zo 3 of meer verschil tussen de hoogste en de laagste. Als je dat experiment vaker doet zie je ook dat het ene antwoord vaak totaal anders is dan het volgende antwoord.
 

Deleted User - 147694

Guest
@Cheetahke Ik zou als ik jou was eens bij Opties datagebruik gaan kijken via het tandwieltje rechtsonder in de game menu van je browser.

bd905b84864a62e8e3db30d0cfb1e1be.png


Als je daar op klikt in je browser krijg je de beveiligde omgeving van InnoGames over je datagebruik, controleer vooral het onderstaande.

c9dfbcf5753756f7c41d3d9766086148.png


Als je die inderdaad niet aangevinkt hebt, ligt de oorzaak van het niet ontvangen van promoties (dus aanbiedingen) daar.

Heb je wel alles aangevinkt onder dit kopje, dan zou ik contact opnemen via een supportaanvraag.
 
Het aanvinken van de door ivyspine genoemde opties hebben er (volgens mij) geen invloed op, je krijgt er alleen meer reclame door... wat wel uitmaakt is of Inno je beschouwt als afnemer (lees: iemand die wel eens diamanten koopt), dan krijg je dat soort aanbiedingen wel!
 
Emails heb ik aan staan, pushmeldingen staan uit... maar dat heeft niets te maken met de ingame aanbiedingen die met regelmaat in mijn scherm staan, en dat is waar cheetake het over heeft... niet de bonusjes die (heel af en toe) per nieuwsbrief cadeau worden gedaan.
 

Deleted User - 147694

Guest
Tja, dan zou ik er meteen maar een ticket over openen.
 
Ik heb de vraag ooit eens gesteld via Support, en toen kreeg ik als antwoord dat dit random werd toegewezen aan de "provincie" waar je stad/dorp zich bevindt.
Dat heeft cheetake blijkbaar dus al gedaan.... ik heb gemerkt dat ik (die met enige regelmaat dia's koopt) vaker aanbiedingen krijg dan mijn bs-genoten, dus ik veronderstel dat je als regelmatige koper vaker in de verleiding wordt gebracht...
 
Heeft deels ook denk ik te maken met de leeftijd van je account, ik heb bijvoorbeeld nog nooit 1 aanbieding gehad op me hoofdaccount, letterlijk nog nooit.

Op alle andere wordt ermee doodgegooid.
Lijkt er in ieder geval op dat een deel van de spelers op 1 of andere manier niet op de lijst met potentiele spelers staan voor acties.
Kan het niet anders verklaren.

Ik heb in het verleden best wel eens ooit wat uitgegeven aan het spel, o.a. 1400 dia's voor een 10tje toen ik begon (die bonus arbeider aanbieding bestond toen nog niet, die moest je zelf kopen)
Toen de prijzen van uitbreidingen werden ver x voudigd heb ik nog snel zoveel mogelijk uitbreidingen gekocht als mogelijk voor 10 euro p/s ofzo, bij kirit/karat die laatste dagaanbieiding om de hoofdprijs nog compleet te krijgen, en 2x dat +1 event currency gebouwtje.

Dat is niet veel voor 5 jaar,(5x in 5 jaar) maar heb wel degelijk zo af en toe wat gekocht, maar een goede aanbieding om mij te verleiden wat meer te kopen bij +50% dia's of +100% dia's heb ik in die 5 jaar nog nooit voorbij zien komen.
 
Mijn enige account (waarmee ik inmiddels op 2 werelden speel) is van april 2017, dus bijna 3 jaar. Ik weet niet meer hoe vaak ik in die tijd gebruik heb gemaakt van aanbiedingen… het was in elk geval te veel! :) :rolleyes: :)
 

DeletedUser3746

Guest
Ik heb af en toe ook wel eens wat aangekocht hoor. En die meldingen waarover @ivyspine spreekt, bovenste staat aangevinkt, onderste niet... dus daar ligt het zeker niet aan. En om op @AlbertDeWijze zijn reactie een antwoord te geven... het randomiseren in een spel (of een programma) dat voor de computer bestemd is kun je een beetje manipuleren... als je als programmeur dat tenminste wil doen. Je kunt bvb random laten bepalen welke provincie het aanbod krijgt, en daar een teller op plaatsen. Heeft die dat bepaalde aanbod al gekregen, en andere provincies nog niet, kan je die voorlopig uitsluiten tot elke provincie aan bod is geweest.
 

Deleted User - 147694

Guest
Heb vandaag op dit account de 100% bonus bij diamantenaankoop. :p
 
Hmm, heb alle vinkjes uit staan bij mijn instellingen. Toch krijg ik zo af en toe onverwacht een aanbieding voor dubbele diamanten, altijd(?) tussen 16.00 en 18.00 uur. Soms ben ik op de app, dan kan ik er niets mee, soms speel ik tussen 4 en 6 via de PC. De aanbieding verloopt ogenblikkelijk tenzij ik direct reageer.
Op deze manier heb ik een 3e en 4e bouwer verkregen en extra plekjes in de M.Academie.
Ook ik speel dagelijks meermalen, net als Cheetahke. ? Zou het aan het tijdstip kunnen liggen?
 

Deleted User - 147694

Guest
Normaal gesproken duurt bij mij een 100% extra diamantenaanbieding, net als elke andere type aanbieding (tenzij anders aangegeven) 24 uur.
 
Bovenaan