• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

aarts magiër

Nu dat er veel actieve spelers verzameld worden is me een zaak zeer opgevallen. Er zijn veel BSen met rond de 5 spelers als je die vraagt om zich aan te sluiten bij een BS die er tekort heeft krijg je bijna nooit antwoord. Daarom denk ik dat er veel aarts magiërs zijn die hun taak in een BS veel te hoog inschatten. In een spel dat al zolang bestaat heeft het geen zin om met een nieuwe BS te beginnen. Sluit je gewoon aan met een bestaande BS. Leer je meer en ga je sneller vooruit. En ook je vraagt geen spelers die al in een BS zitten. Waarom? Ik kom van een ander spel daar was het de normaalste zaak van de wereld. We zitten in een spel en iedereen wil in het beste team zitten. Natuurlijk bouw je een band met de andere spelers maar als je je kan verbeteren waarom dan niet? Dit heeft niks met beleefdheid te maken alleen we willen toch allen in een zo goed mogelijk team spelen.
 
Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
Ik weet dat er een paar BSsen zijn die bestaan uit mensen die elkaar in het echt kennen en geen behoefte hebben aan een vreemde eend in de bijt.
Ook zijn er spelers die lekker langzaam door het spel heen willen slenteren.
Ik ken zelf een speler die een 1 mans BS heeft opgericht en niemand toe laat, juist om van het gezeur af te zijn van spelers die een uitnodiging aan hem stuurde voor toetreding tot hun BS.

Als een speler sneller en verder in het spel wil komen, gaan ze vanzelf wel op zoek.
Ik hoop dan wel dat ze netjes eerst contact zoeken met een magiër of de aartsmagiër van de nieuwe BS.
Dat is wel zo netjes en dan heeft het besturende team even de tijd om te kijken via elvenstats of het iemand is voor hen en kunnen ze de zoeker ook de regels van de BS toe sturen.
 
Ik denk er wel anders over. Iedereen weet hier wel hoe moeilijk het hier is om 25 actieve leden in een BS te krijgen. Maar ik kwam laatst een BS tegen met 5 leden met exact de zelfde doelstellingen als de onze dus ook geen reactie. Ik doe het nu niet maar dan denk ik dat de aarts te fel aan zijn postje hangt en denk ik er wel over om de rest te vragen want dan doet die aarts zijn mede spelers te kort. Ik vindt het ok dat je grote BS met rust laat maar kleinere die u BS vooruit kunnen helpen moeten free game zijn
 
Ik denk er wel anders over. Iedereen weet hier wel hoe moeilijk het hier is om 25 actieve leden in een BS te krijgen. Maar ik kwam laatst een BS tegen met 5 leden met exact de zelfde doelstellingen als de onze dus ook geen reactie. Ik doe het nu niet maar dan denk ik dat de aarts te fel aan zijn postje hangt en denk ik er wel over om de rest te vragen want dan doet die aarts zijn mede spelers te kort. Ik vindt het ok dat je grote BS met rust laat maar kleinere die u BS vooruit kunnen helpen moeten free game zijn
Unieke manier van denken, dus omdat iemand geen ja zegt op je voorstel is omdat zij te hoog op de troon zitten.
Het is ook een optie om bij hen aan te sluiten als dat een probleem is of is dan jullie troon te hoog?

Er zijn zoveel andere mogelijkheden waarom ze niet reageren, ze spelen alleen(meerdere accounts) ze zijn gestopt (BS leeggelopen) ze willen alleen met RL bekenden spelen. ect.
Wat de reden ook mogen zijn. zeggen dat het hoogmoed is omdat iemand niet naar je pijpen wil dansen is denk ik niet de juiste manier van denken.
 

Aeva

Chef
Ik heb deze post inmiddels wel vijf keer gelezen. Het staat er echt: als je als leider van een kleine fijne BS niet gediend bent van annexatie door een grotere BS dan kun je verwachten dat Ergolum cs onder je leden gaat rommelen. Speciaal als je kennelijk als AM geen antwoord geeft op het annexatieverzoek. Soort van als vijandige overname...
 
ja dat maak ik ook vaak mee je nodigt ze uit doe er een bericht bij maar na 1 maand nog niet gehoord te hebben gaan ze er weer uit en weer op zoek naar anderen of het nu klein of groot zijn ze reageren niet. ik ben met 8 leden dat gaat ook alleen de 10 kistjes is dan een probleem.
en ja ik heb ook wel is een dag geen zin in het spel moet kunnen toch.?
 
Het is inderdaad soms moeilijk een voltallige Bs te vormen. Maar sowieso vind ik het niet netjes individuele spelers, die al in een actieve BS zitten aan te schrijven.

Je kan op zoek gaan naar spelers die geen Bs hebben, maar dat is erg tijdrovend. Zeker als je dan eerst nog eens de stats gaat bekijken om te zien of die speler nog actief is en of die in je BS zou passen.

In een BS waar het merendeel vd spelers niet actief is (dat kan je zien in de stats) kan je, vind ik, wel individuele spelers aanschrijven. Maar als die niet antwoorden, ga ik ervan uit dat die niet geïnteresseerd zijn. Om wat voor reden dan ook.

Op het forum, helemaal onderaan is er ook een thread "BS zoekt speler" Zo kan je het ook eens proberen.

Ik denk dat het, zoals met alles in dit spel, een kwestie is van geduld. ;)

In ieder geval succes met je zoektocht
 
Wij hebben er een jaar over gedaan om de bs vol te krijgen. We begonnen met een fusie met een andere bs, hadden in het begin veel dubbele accounts erin. Gedurende het jaar zijn we de lijst met broederschappen afgelopen, hebben op stats gekeken welke actief zijn en of ze zouden kunnen matchen met ons. Broederschappen waar teveel mensen in zaten hebben we links laten liggen, want die wil je niet uit elkaar trekken.
Daar zijn heel veel uren in gaan zitten, we hebben er een paar aangeschreven, maar het heeft tot niets geleid. De meeste broederschappen vinden het prima zoals het gaat en dat is natuurlijk oké. Niet iedereen heeft dezelfde doelen.

Uiteindelijk is een deel van de spelers die erbij kwamen afgekomen op de gouden toren, een ander deel kwam ons op het spoor omdat ze buren hadden in onze bs.
Ik denk dat je daar ook wel winst kunt behalen. Zorg dat je een goede buur bent, geef burenhulp, neem handel aan. Stuur eens een bedankje aan iemand die je handel vaak aanneemt. Daar kunnen heel waardevolle contacten uit komen. Je hoeft dan helemaal niet te vragen of ze willen overstappen, maar als ze een andere bs zoeken zullen ze misschien wel eerst in hun omgeving kijken en dan bij jou uitkomen.

Verder kan het ook zinvol zijn om eens naar de omschrijving van je broederschap te kijken. Zijn de eisen wat aan de hoge kant, dan kun je erbij vermelden dat spelers die nog niet aan de eisen kunnen voldoen ook mogen reageren, als ze daar wel naar toe willen groeien.
Je hebt dan niet meteen wat je zoekt, maar wel iemand waar je in kunt investeren en die je op weg kunt helpen.
Zeker als je duidelijke afspraken maakt is dat ook heel erg leuk.

En ja, je zult altijd houden dat er weer spelers vertrekken of stoppen met het spel. Wij hebben ook weer een lege plek nu. Dan zetten we allemaal een stapje meer, of we accepteren dat het iets minder is. Het is maar een spelletje ;)
 
Smaken verschillen. Spelers verschillen. BS-en verschillen. En neem dan één speler, en kan die speler ook nog eens variëren in de tijd afhankelijk van hoe vaak en hoe veel die wil spelen en met wie en waarvoor. Spelers zijn vrij om te kiezen in welke BS ze zitten. En spelers zijn vrij om zelf een nieuw BS te stichten. Dat die vrijheden niet altijd leiden tot de meest optimale keuzes vanuit min/max perspectief, uiteindelijk gaat het onderaan de streep of de spelers zelf er genoeg lol in hebben. Het is en blijft een spelletje. Jij en ik hebben niet te bepalen hoe andere BS-en dit spel spelen. We kunnen er wat van vinden en dan houdt het wel op.

Ik denk dat 90% van de spelers dit spel heel casual speelt, totaal niet bezig is met rangordes en dat soort dingen. Die zitten gewoon in een BS waar ze zich thuis -voelen-. Hen zal het perk niveau geen biet schelen, als het maar geen 0 is. Langzaam groeien is snel zat. Goud in de toren? 10 kisten in het toernooi? Joh maak je niet druk. Beetje ouwehoeren in de chat is veel belangrijker. Zulke spelers maak je helemaal niet gelukkig in een BS waar iedereen voor de top van de toren en een vette toernooiscore gaat.

Er is in dit spel gelukkig een BS voor elke speler. Er zijn alleen niet spelers voor elke BS.
 

Aeva

Chef
Volgens mij zijn er in dit spel maar weinig voltallige BS-en met ook echt 25 verschillende leden. Vaak zie je dat grotere spelers meer accounts in een BS hebben om de toren en het toernooi op te krikken. Daardoor lijken ze vol, maar zijn dat niet echt.
Je ziet ook veel kleinere BS-en die het allemaal prima vinden zoals het gaat en zij spelen voor de lol, zitten in een 'ik speel niet meer maar ik wil wel blijven'-BS of zijn met een vast groepje zonder behoefte tot uitbreiding.

De overpresteerders in dit spel (meer dan 10 kisten en bij voorkeur goud in de toren en dat elke week) vinden op die manier spelen gewoon leuk. Punt is dat er niet genoeg van deze spelers zijn om alle BS-en met zo'n ambitie te vullen. Is niet erg, komt vanzelf goed als je maar een hele lange adem hebt én (tijdelijk) je ambities een beetje bijstelt.

En veel spelers zijn niet echt honkvast. Een tijdje er hard tegenaan en daarna op zoek naar een relaxte BS en vice versa. Of het klikt niet in een BS en dan gaan en komen er mensen. Het duurt vaak lang voordat een speler een BS heeft gevonden om echt te blijven net zoals het lang duurt voordat een BS volle bak heeft en houdt.

Dit alles (en wat hiervoor door anderen is gezegd) betekent dus niet dat een AM aan het pluche zit gekleefd, het hoog in de bol heeft of iets dergelijks. Hij/zij wil gewoon geen fusie of geen fusie met jou.
 
Bovenaan