• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handelaar Aanbiedingen in delen afneembaar maken

Ben je voor of tegen dit idee?


  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Enquête gesloten .

Deleted User - 124539

Guest
Het gaat goed... 85% stemmen voor. Is er eigenlijk een minimum aantal personen dat moet stemmen om te zorgen dat het idee wordt doorgegeven?
 
  • De poll loopt voor 14 dagen (2 weken geteld vanaf de start van de poll).
  • Tijdens de poll kan de discussie nog steeds doorgaan als iemand iets waardevols heeft om toe te voegen aan het idee. Echter: er kunnen nog geen wijzigingen worden aangebracht aan het idee zoals het in het openingspost staat vermeld, vergeet dus niet om ideeën op te doen tijdens een actieve poll.
  • Ten minste een minimum van 20 spelers moeten (voor / niet voor) stemmen voor een idee om goedgekeurd te worden.
  • Minstens 80% van deze spelers zullen voor het idee (voor) gestemd moeten hebben voordat het idee wordt doorgespeeld naar ons ontwikkelingsteam (om ideeën te verzenden die door een goede meerderheid van de gemeenschap worden ondersteund).
 

Deleted User - 124539

Guest
  • De poll loopt voor 14 dagen (2 weken geteld vanaf de start van de poll).
  • Tijdens de poll kan de discussie nog steeds doorgaan als iemand iets waardevols heeft om toe te voegen aan het idee. Echter: er kunnen nog geen wijzigingen worden aangebracht aan het idee zoals het in het openingspost staat vermeld, vergeet dus niet om ideeën op te doen tijdens een actieve poll.
  • Ten minste een minimum van 20 spelers moeten (voor / niet voor) stemmen voor een idee om goedgekeurd te worden.
  • Minstens 80% van deze spelers zullen voor het idee (voor) gestemd moeten hebben voordat het idee wordt doorgespeeld naar ons ontwikkelingsteam (om ideeën te verzenden die door een goede meerderheid van de gemeenschap worden ondersteund).
Minstens 20 dus, dank je! Ik had het eigenlijk zelf ook kunnen opzoeken, besef ik nu.
 
Nogmaals TEGEN.
Mocht het zo zijn dat mijn notificaties helemaal vol komen te staan met ontzettend irritante spelers die bv 100 afnemen van 500.000, dan wil ik dat er een optie komt om een aanbieding 'gesloten' te maken; dat het niet mogelijk is om het op te delen.
OF
Er moeten aparte notificaties komen voor handel, zodat het niet uit maakt.
 
Nogmaals TEGEN.
Mocht het zo zijn dat mijn notificaties helemaal vol komen te staan met ontzettend irritante spelers die bv 100 afnemen van 500.000, dan wil ik dat er een optie komt om een aanbieding 'gesloten' te maken; dat het niet mogelijk is om het op te delen.
OF Er moeten aparte notificaties komen voor handel, zodat het niet uit maakt.
  • Tijdens de poll kan de discussie nog steeds doorgaan als iemand iets waardevols heeft om toe te voegen aan het idee. Echter: er kunnen nog geen wijzigingen worden aangebracht aan het idee zoals het in het openingspost staat vermeld, vergeet dus niet om ideeën op te doen tijdens een actieve poll.
De regels verbieden dat ik dit idee nog verder aanpas… hier zul je dus - helaas - een eigen Suggestie van moeten maken!
 
Op zich ben ik tegen. Je kan 60 aanbiedingen plaatsen. Ik doe bewust al kleinere porties zodat niet alleen de top 100 spelers de aanbiedingen hoeven pakken. Bovendien het aantal goederen dat je per 9 uur produceert is echt niet zo hoog dat je 1M op de markt zet en dat je dan bv maar 25k van pakt. Je kan een maximum instellen van hoeveel je per keer plaatst. 100k kan bijvoorbeeld een max zijn.
Als iedereen maar kan pakken wat je wilt pakken, dan kan het zijn dat als je bijv 100k plaatst dit in 10.000x wordt afgenomen. Je krijgt dus tig veel notificaties van 1 aanbieding.
 

DeletedUser1977

Guest
ik ben er tegen
Als eerste staan er ook aanbiedingen waar procenten van af gaan, en als er dan een deel is afgenomen denk je dat het afgenomen is..
Ten tweede. vind ik dat er die rotte scheve handel er uit moet ipv deels afnemen..
als je kleinere partijen nodig heb vraag je het gewoon in mindere vorm-> wordt bijna altijd afgenomen 1 op 1..
Ten derde. Wanneer je berekend heb om goederen uit te zetten kwa benodigdheden en er word minder afgenomen...
waar blijf je dan met je berekeningen..

Deze poll is eigenlijk nutteloos om in te stellen.. want elke vraag van je goederen word bijna alijd afgenomen
Belangrijker is de irritatie weg te nemen door de handel fair te maken..
Door bepaalde personen word er zo gehandeld dat je eigenlijk niet meer op de handel komt omdat er belachelijke aanbiedingen op staan...
Maak hier maar werk van.. maar ja dat zal wel weer eens niet gebeuren !!!

Groet Glitter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik doe bewust al kleinere porties zodat niet alleen de top 100 spelers de aanbiedingen hoeven pakken.
Je bent duidelijk begaan met kleinere spelers, anders zou je dat niet doen... dit zou je een deel vd moeite besparen en kleinere spelers meer kans geven om ook spullen te kopen.
als er dan een deel is afgenomen denk je dat het afgenomen is..
Waarom zou je dat denken?
Ten tweede. vind ik dat er die rotte scheve handel er uit moet ipv deels afnemen..
Volgens mij is dat een heel ander probleem en heeft hier niets mee te maken... en als je er een goede oplossing voor weet, maakt daar dan je eigen suggestie van en ik zal hem zeker steunen!
Ten derde. Wanneer je berekend heb om goederen uit te zetten kwa benodigdheden en er word minder afgenomen...
waar blijf je dan met je berekeningen..
Heel simpel op te lossen door wat je nodig en berekend hebt, apart aan te bieden...
 
nee. niet apart, niet deels, niet andermans keuze.
Ik zet op de markt wat IK wil hebben. als iemand wat nodig heeft, kan dat gevraagd worden. het stoort mij dat mijn keuze met een voorstel als dit weggenomen wordt. Ik bepaal hoe ik speel en niet een speler die niet eens lid is.

PAK wat je wilt, PLAATS wat je nodig hebt. Zo simpel is het:)
 
nee. niet apart, niet deels, niet andermans keuze.
Ik zet op de markt wat IK wil hebben. als iemand wat nodig heeft, kan dat gevraagd worden. het stoort mij dat mijn keuze met een voorstel als dit weggenomen wordt. Ik bepaal hoe ik speel en niet een speler die niet eens lid is.

PAK wat je wilt, PLAATS wat je nodig hebt. Zo simpel is het:)
Niets aan toe te voegen, helemaal eens!
 
als een net begonnen speler 100 nodig heeft gun ik die speler dat graag,
Heb genoeg mails gehad van kleine / nieuwe spelers waarom ik zulke grote aanbiedingen plaats en of ik een grapje maak.

En die vraag van 100 die zie ik vaak niet eens, alleen bij sentient wil ik nog wel eens onderaan beginnen.

Denk dat dit deels wordt ingegeven door de meer eenvoudige burenhulp die nu mogelijk is via de notificaties.
Volgens mij is er al ooit eens een idee geweest om handel en hulp te scheiden.
 

DeletedUser1977

Guest
Wat een onzin..
wat ik nodig heb vraag ik of neem ik van anderen af.. zo simpel...
nu weer een raar iets deels afnemen.. slaat helemaal nergens op
trouwen RODEON, ik neem heel vaak en heel veel van kleinere spelers af als het 1 op 1 staat...
Deze onzin met in gedeeltes opnemen slaat werkelijk nergens op... ik koop wat ik wil !!.. als deze regel er door komt zeg ik je nu al dat ik stop... omdat mijn irritatie inderdaad groot is zoals spelers handelen.. ze vragen 50K zeep voor 50K paddestoelen .. terwijl dezelfde speler 40K paddestoelen er op zet voor 50K zeep....Dus als een kleine speler verkeerd klikt is hij door dit 3 weken aan het speren voor zijn goederen..
Daardoor is de markt verziekt en verzint nu weer iemand een kromme regel om dit soort onzin te ontwijken...

haal de irritatie weg van de mensen... en wakker deze niet aan met deze onzin..
Het spel is vrij van handelen,, en als ik irritatie van iets heb ontwijk ik dat....in dit geval de groothandel en volgens mij ben ik niet de enige omdat de handel dood is als er geen nieuw hoofdstuk is...

Laat de mensen die 100K vragen ook 100K krijgen en niet 30X een beetje..
En dat verhaaltje van de kleintjes is niet waar... want de meeste kleintjes worden door een BS ondersteund..
En BS genoten nemen altijd elkaars handel af -> zeker bij de kleinere spelers..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als deze regel er door komt zeg ik je nu al dat ik stop... omdat mijn irritatie inderdaad groot is zoals spelers handelen.. ze vragen 50K zeep voor 50K paddestoelen .. terwijl dezelfde speler 40K paddestoelen er op zet voor 50K zeep
Scheve handel heeft helemaal niets te maken met het voorstel.

Als je daarom wilt stoppen kun je net zo goed nu ophouden. Scheve handel is er, het wordt afgenomen, en het zal er dus altijd blijven.
Net als dat scheve handel de andere kant op ook blijft.

In dit voorstel is het niet zo dat de koper maar kan beslissen in welke verhouding hij/zij het afneemt. Jij als verkoper bepaalt de verhouding. Het enige wat er verandert door het voorstel is dat als jij er 100k tegen 100k op zet, dat dan iemand daar 10k tegen 10k (of hoeveel diegene dan ook nodig heeft).
Je aanbod blijft dan staan met 90k tegen 90k voor anderen.

Uiteindelijk krijg je dus je 100k gevraagde goed, je kunt alleen meerdere kopers hebben.
Het bespaart dat je spul in aribitrair kleine stukjes moet hakken om iedereen het naar de zin te maken.

EDIT: Dit voorstel introduceert een extra stap in handelen, waarin je als koper moet kiezen hoeveel je hebben wilt. Als je misklikt en per ongeluk scheve handel aanklikt heb je dus nog een extra kans om dat voor de echte aankoop te zien.
 

Aeva

Chef
Eerlijk gezegd denk ik dat je met deze 'oplossing' het echte probleem ontwijkt. Dat er handel is die niet eerlijk is. Daar ergeren de spelers zich aan.
Verder is het zo dat als ik 100K neerzet, ik die ook wil hebben en niet dagenlang een beetje van dit en een beetje van dat. Voor een klein beetje ben je gewoon een andere doelgroep. Als ik weet dat de kleinere spelers in mijn BS kleinere hoeveelheden willen, dan splits ik mijn handel bijvoorbeeld in 50K die ik meteen wil en in een aantal keren 10K en 5K die me niet kunnen schelen. Of ik pak gewoon hun aanbod.
Dus ik ben niet voor dit voorstel.
 

DeletedUser2578

Guest
Eerlijk gezegd denk ik dat je met deze 'oplossing' het echte probleem ontwijkt. Dat er handel is die niet eerlijk is. Daar ergeren de spelers zich aan.
Bijna iedereen ergert zich aan de oneerlijke handel maar dit is een heel ander probleem, het heeft niks met het voorstel te maken. Het stoppen van oneerlijke handel kan alleen Innogames oplossen. Zolang het mogelijk wordt gemaakt zal het denk ik altijd bestaan.
Voor een klein beetje ben je gewoon een andere doelgroep.
Ieder speler kan zelf bepalen hoeveel goederen hij/zij afneemt; klein of groot doet er niet toe, is het niet?
 
Eerlijk gezegd denk ik dat je met deze 'oplossing' het echte probleem ontwijkt.
Dit voorstel was helemaal niet bedoelt om het probleem van 'scheve handel' aan te pakken, noch op te lossen. Het was bedoelt om kleinere spelers wat meer kans te geven de (vaak kleinere hoeveelheid) handel te kopen die zij nodig hebben...
 
Bovenaan