• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

11 dagen wordt gecompenseerd met 2 dagen?

DeletedUser2349

Guest
Ik lees net het nieuwsbericht dat sinds de overgang van zomertijd naar wintertijd, inmiddels 11 dagen geleden, we dagelijks (nachtelijks?) 2x 10% afname hebben gehad van mana, goddelijke zaden, T4 en T5. En dat dit wordt gecompenseerd met slechts 2 dagen geen afname. :eek:

Nu ben ik niet hoogbegaafd, maar hoofdrekenen kan ik nog wel. En bij mij is 11 toch echt veel meer dan 2, tenzij men het leest als Romeinse cijfers (II). Dit is geen compensatie maar een doekje voor het bloeden. Alsof ons een zak snoep is afgenomen en 1 lolly ervoor terug krijgen. Er is dus 11x 10% teveel weggenomen en krijgen 2x geen afname van 10% daarvoor terug.

Elk jaar verandert de klok 2x en dat gebeurt al heel lang, daar kan je je klok op gelijk zetten. En toch zijn er elk half jaar problemen in het spel als het weer gebeurt. Meestal kwamen de probleempjes niet verder dan wat onregelmatigheden bij de notificaties, een kniesoor die daar op let. Dit is wel heel amateuristisch, zowel de terugkerende problemen als de "oplossing" (compensatie).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik veronderstel dat in het nieuwsbericht bedoeld wordt dat alleen in de nacht van 27 naar 28 oktober 2 x sprake is geweest van afname... Overigens kan ook ik goed rekenen. Het voor 2 dagen beloofde stilzetten van de afname (van donderdag 3 uur naar vrijdag 3 uur) is volgens mij precies 24 uur en dus maar 1 dag!
 

DeletedUser2114

Guest
Er staat inderdaad 'tijdens' de wisseling van de tijd, dan ga ik er vanuit dat dat ook alleen dan was en de nachten erna niet meer, want dat is niet meer 'tijdens'. De nachten erna was het ook maar 1x 3.00 ipv 2x. 1x teveel verval, wordt dus gecompenseerd met 2x geen verval, lijkt me een goede. Dus hoofdrekenen gaat nog goed, @Elune , begrijpend lezen iets minder :p
 
Er staat inderdaad 'tijdens' de wisseling van de tijd, dan ga ik er vanuit dat dat ook alleen dan was en de nachten erna niet meer, want dat is niet meer 'tijdens'. De nachten erna was het ook maar 1x 3.00 ipv 2x. 1x teveel verval, wordt dus gecompenseerd met 2x geen verval, lijkt me een goede. Dus hoofdrekenen gaat nog goed, @Elune , begrijpend lezen iets minder :p

Blijft alleen nog het raadsel hoe 24 uur 2 dagen compensatie vertegenwoordigd...
 

DeletedUser2114

Guest
Blijft alleen nog het raadsel hoe 24 uur 2 dagen compensatie vertegenwoordigd...
Sommigen hadden misschien toen grote voorraden waardoor ze veel kwijt waren en nu kleinere... En er staat ook bij om hun excuses aan te bieden, dus misschien daarom die dag extra
 
Bovenaan