• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Ideën

DeletedUser4369

Guest
Ik heb wel een idee, waar iedereen blij van zou kunnen worden en 'zeker' niemand nadeel aan heeft:

Dat je als je een fabriek of cultuuritem of welk gebouw dan ook plaatst en zelfs oproepingen waarvan je er meerdere hebt, je ze oneindig kan plaatsen, zonder telkens je menu te moeten openen, naar de juiste pagina gaan en dan item klikken en dat dan x zoveel als je wil plaatsen.

Met mijn idee klik je dus 1x in het bouwmenu op een fabriek bijv. en kan er dan 20 achter elkaar plaatsen.

Of zijn er toch tegenargumenten die ik over het hoofd zie bij dit idee?

Bedoel je hier een soort van wachtrij voor de Arbeidershut mee? Want zelfs als je je Arbeidershut tot het max-niveau uitbereid heb je er nog steeds maar 5 arbeiders ter beschikking.
Dan is X het aantal dat je wil plaatsen en Y het aantal beschikbare arbeiders. dan worden er Y gebouwen geplaatst en wanneer deze klaar zijn begint de volgende reeks van Y gebouwen automatisch tot de vraag van X is voldaan.
Of moet ik mij iets anders voorstellen bij uw voorstel.
 

DeletedUser234

Guest
Een wachtrij is een extra optie, maar zo had ik het niet bedacht, want ook zonder wachtrij heb je al een enorm voordeel. Scheelt al veel geklik, zeker als je oproepingen plaatst, want dan is de max. niet 5 maar zoveel als je hebt en dat kunnen er heel veel zijn.
 

DeletedUser4369

Guest
Voor oproepingen heb je inderdaad geen arbeiders nodig, dit zou perfect haalbaar moeten zijn.

Voor fabrieken heb je deze helaas wel nodig. Momenteel is het spel zo dat je de eerste arbeider krijgt, de tweede speel je vrij, de derde kost 500 diamanten, de vierde kost 1000 diamanten en de vijfde 1500 diamanten, ergo iedere volgende arbeider kost 500 diamanten meer dan de vorige. Als we zo verder tellen zal de twintigste arbeider neerkomen op 8500 diamanten. wat betekent dat f2p-spelers dus met 1 klik maximaal 2 fabrieken kunnen plaatsten, (want ik denk niet dat Inno de arbeiders plots gratis gaat maken.).

Meestal sta ik wel aan de kant van betalende spelers, maar hier ik zie toch een te groot spelverschil in, nu kan je maximaal 2.5 keer sneller bouwen als betalende speler, terwijl als je tot 20 arbeiders koopt je aan een ratio van 10 keer komt.
 

DeletedUser234

Guest
Ik zie dat grote spelverschil totaal niet. Iedereen heeft er voordeel aan, alleen betalende spelers iets meer, maar dat is toch prima?

wat betekent dat f2p-spelers dus met 1 klik maximaal 2 fabrieken kunnen plaatsten

Dit is niet waar, want ik heb al 3 arbeiders en kan van gewonnen dia's ook nog meer arbeiders kopen als ik wil.
 

DeletedUser4369

Guest
Punt. Je kan inderdaad via wensputten ed diamanten winnen. maar je hebt nog steeds arbeiders nodig om gebouwen te plaatsen of moet deze restrictie verdwijnen uit het spel?
 
om nog maar ff duidelijk te maken, dat je nog wat meer 'moet' gaan spelen voor betere ideeën;) : (jep, veel dubbelop, wat bewijst dat dit helaas niet geheel doordacht was)
1=handelen...
2=tsja, niet zo'n slim idee, laat ik het daar op houden want; dit is een groot gedeelte van het spel. als je bedoelt dat het beter moet; dan ja. bv beginopstelling moet te zien zijn.
3= zijn er zat, zeker als je je focust op wensputten. MAAR de kosten zijn nog steeds belachelijk hoog, ook al kan je ze nu met geduld krijgen.
4=juist niet, de onderzoeken moeten veel meer gaan kosten in alle opzichten. Er moeten juist vulbalken komen zodat we onderzoeken kunnen betalen die 2-5x zoveel nodig hebben dan wat ons SH kan bergen.
5=je enige goede punt, maar helaas negeert inno ons volledig en hebben ze zelfs een spelelement eruit gehaald die ons daarin voorzag. Dit punt is al tig keer benoemd.
6=zie punt 4. zeker met effecten gaan we veel te snel (of inno geeft nieuwe hoofdstukken te langzaam)
7=PUSHING, DIT IS VERBODEN indien het ten goede komt van 1 account. Niemand zou een 2de account op dezelfde wereld mogen hebben (naar mijn mening, omdat er te veel gedonder van komt) Ga maar lekker op beta/engelse/anderstalige wereld spelen.:D
 
Wensputten hoe effectief die zijn en hoe duur alle dia goederen zijn is erg server afhankelijk.

Stel afgelopen event was je maximaal voor wensputten gegaan, dit had je dan ongeveer 30 wensputten opgeleverd.
Stel je hebt/maakt de ruimte dan leveren deze tussen de 3000 en 5000 diamanten per maand op voor een periode van iets meer dan 3 maanden.

Stel nu dat je op de amerikaanse server speelt en je fanatiek genoeg bent. op je hoofdwereld had je dan lekker die wensputten genegeerd maar op de andere 6! werelden had je dan een wensput stad gemaakt. op elke stad had je dan 30 wensputten verzameld.

Omdat diamanten account gebonden zijn en niet wereld gebonden kan je dus van 6 amerikaanse werelden diamanten sparen en die allen uitgeven op je 7de hoofdwereld.

Dit levert je tussen de 18000 en 30000 diamanten per maand op.

Nu zijn bijvoorbeeld de uitbreidingen ineens helemaal zo duur niet meer, en is het helemaal niet raar dat je de hele map vrijspeelt (mits je de tijd en energie erin wilt stoppen)
In de grotere elvenar landen zijn ze dus behoorlijk scheutig met het weggeven van gratis diamanten.

Op onze server werkt dit helaas niet omdat wij maar 1 wereld hebben.
Dus nodig al je vrienden uit om ook elvenar te gaan spelen en wie weet krijgen wij dan ook ooit een extra wereld die we kunnen (mis)bruiken voor dia collectie.
 

DeletedUser3012

Guest
Niemand zou een 2de account op dezelfde wereld mogen hebben (naar mijn mening, omdat er te veel gedonder van komt)
Auwch, dat doet pijn...
Ik heb een tweede account. vind dat gewoon leuk, om als mens en elf te spelen, en er is niet eens een tweede wereld op de nederlandse server, dus ja, wat moest ik dan
 

DeletedUser2665

Guest
Auwch, dat doet pijn...
Ik heb een tweede account. vind dat gewoon leuk, om als mens en elf te spelen, en er is niet eens een tweede wereld op de nederlandse server, dus ja, wat moest ik dan
Ach, MB, ik ook. En ik voel mij niet aangesproken als er over 1 kam wordt geschoren..
 

DeletedUser3012

Guest
BTW, hoop altijd nog dat de huizen er nog eens een keer uit komen te zien als op het laadscherm, Dan zou ik echt een betoverende stad hebben:)
Sjaak de makelaar.png
 
Zolang het niet mogelijk is om het te reguleren, moet er op een andere manier een Stop op misbruik komen.
Dan heb ik liever en laadje vol eerlijke tijdelijk misnoegde spelers, dan een kast vol valsspelers.
 

DeletedUser2923

Guest
wat ook mooi zou zijn ,opslag ruimte zodat we gebouwen en andere dingen daar zolang in kunnen plaatsen ,zonder dat je dat dingen hoeft te verkopen.
 

DeletedUser3012

Guest
wat ook mooi zou zijn ,opslag ruimte zodat we gebouwen en andere dingen daar zolang in kunnen plaatsen ,zonder dat je dat dingen hoeft te verkopen.
En hoera! De teleporteerspreuk is gearriveerd!
 

DeletedUser3012

Guest
Euh wacht even...
Heeft @rodeon hier nu zijn post verwijderd?
Ik zou toch zweren dat ik hier vanochtend zijn post nog zag staan...
 
Bovenaan