• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Eerlijke handel ?

DeletedUser234

Guest
Ik snap niet het probleem, als die foute handelaren alle eerlijke handel meteen pakken, dan heb jij toch eerlijk je handel?

Als niemand oneerlijke handel pakt, verdienen zij er niks aan.

En waarom zou je 1 ster handel pakken, als je er als je 2 ster handel op zet het meteen afgenomen wordt?
 

DeletedUser234

Guest
Ja een betere handelaar met filter is welkom, maar het neemt niet weg dat je ook zonder, gewoon eerlijk kán handelen.
 
Natuurlijk moeten we gewoon lekker eerlijke handel op de markt plaatsen.

Denk dat @poppiep iets te paronoide is geworden.
Die oneerlijke handel werkt inderdaad een beetje, maar valt in het niet met gewoon productie.
Ik wens elke "handelaar" succes met het wegverhandelen met de aanbiedingen die ik in de markt zet. gaat ze dus nooit, never niet lukken.

Paar duizend goederen, prima, maar miljoenen echt helemaal niet.
 
Ik moet echt vrij hard lachen inmiddels. We zouden geen eerlijke handel moeten zetten om scheve handel te voorkomen?
Ten eerste (en dat is inmiddels al heel vaak gezegd) is de enige oplossing: geen rare handel afnemen.
Ten tweede: het zal mij worst zijn wie mijn handel afneemt.
Ten derde: als ik kijk naar wie gemiddeld mijn handel afneemt, zit dat wel goed.
Fijn om te horen dat jouw handel goed terechtkomt en logisch dat je geen rare handel afneemt. Ben blij dat ik je aan het lachen kan maken.
 

DeletedUser2578

Guest
Ik snap niet het probleem, als die foute handelaren alle eerlijke handel meteen pakken, dan heb jij toch eerlijk je handel?

Klopt maar vervolgens zie je je eigen handel voor driedubbel gevraagd. Daarnaast is het irritant om elle lange pagina's van 0 of 1-ster tegen te komen (vanavond ben ik er weer 10 pagina's van tegen gekomen). Laat staan de cross-teer aanbiedingen. Zolang de 0 en 1-ster handel wordt gedoogd zal het bestaan. Wat je eraan kan doen is toch zelf eerlijk blijven handelen en niet op de foute aanbiedingen ingaan, verder is er denk ik niet veel tegen te doen....
 
Natuurlijk moeten we gewoon lekker eerlijke handel op de markt plaatsen.

Denk dat @poppiep iets te paronoide is geworden.
Die oneerlijke handel werkt inderdaad een beetje, maar valt in het niet met gewoon productie.
Ik wens elke "handelaar" succes met het wegverhandelen met de aanbiedingen die ik in de markt zet. gaat ze dus nooit, never niet lukken.

Paar duizend goederen, prima, maar miljoenen echt helemaal niet.
Ik probeer al dagen aan platina tegen sap te komen, alleen maar scheve handel te vinden..en uh miljoenen, tsja, zover ben ik nog niet hoor, hahaha. Valt trouwens wel mee met die para hoor.
 
Klopt maar vervolgens zie je je eigen handel voor driedubbel gevraagd. Daarnaast is het irritant om elle lange pagina's van 0 of 1-ster tegen te komen (vanavond ben ik er weer 10 pagina's van tegen gekomen). Laat staan de cross-teer aanbiedingen. Zolang de 0 en 1-ster handel wordt gedoogd zal het bestaan. Wat je eraan kan doen is toch zelf eerlijk blijven handelen en niet op de foute aanbiedingen ingaan, verder is er denk ik niet veel tegen te doen....
Elvenar heeft al een keer echt idiote aanbiedingen niet meer toegestaan, kan hierbij ook lijkt me
 

DeletedUser2578

Guest
Elvenar heeft al een keer echt idiote aanbiedingen niet meer toegestaan, kan hierbij ook lijkt me
Zou mooi zijn maar dan blijven ze bezig....Ik denk dat het beste is als er een nieuw systeem wordt ingevoerd waarbij 0 en 1-ster handel niet meer mogelijk is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1294

Guest
Ik probeer al dagen aan platina tegen sap te komen, alleen maar scheve handel te vinden...
Zolang je zelf geen handel op de markt wil plaatsen omdat je bang bent dat jouw goedjes worden doorverkocht met winst, kan het inderdaad lang duren.

Ik selecteer wat ik zoek, doorloop de eerste pagina's (3 en 2 sterren) en als daar niets tussen staat voor mij, plaats ik zelf wat ik nodig heb.
Ik hoef nooit lang te wachten tot iemand mijn handel pakt.
En als die weer wordt doorverkocht? Vervelend, maar niet mijn probleem. Ik zie die handel niet eens meer als ik stop met kijken na de pagina's met 2 sterren.

Edit:
In april vorig jaar is precies dit onderwerp al besproken. Ik heb niet meer de illusie dat dit ooit nog zal veranderen. Net als de crosstier rommel, zullen we dit ook moeten accepteren.
https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/handel-oneerlijke-geplaatste-aanbiedingen.3747/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik probeer al dagen aan platina tegen sap te komen, alleen maar scheve handel te vinden..en uh miljoenen, tsja, zover ben ik nog niet hoor, hahaha. Valt trouwens wel mee met die para hoor.

Daar ga je dus al de fout in, je wilt actief vinden wat je nodig hebt.
Volg nu ons goede advies eens dat we al meermaals hebben gegeven en vraag eens passief wat je nodig hebt. (lees: plaats de vraag op de markt, ipv wachten tot iemand het op de markt zet)

Wedden dat dat veel betere resultaten geeft?
 
Daar ga je dus al de fout in, je wilt actief vinden wat je nodig hebt.
Volg nu ons goede advies eens dat we al meermaals hebben gegeven en vraag eens passief wat je nodig hebt. (lees: plaats de vraag op de markt, ipv wachten tot iemand het op de markt zet)

Wedden dat dat veel betere resultaten geeft?
dan wordt t dus ingepikt door de scheve handelaren, en daar gaat dit hele onderwerp juist over!
 

DeletedUser234

Guest
wat is daar mis mee? dan heb jij toch je handel eerlijk en zij kunnen het toch niet kwijt als niemand scheve handel afneemt
 
Bij mij in de regio zitten ook een paar mensen die aan extreem scheve handel doen. (Bijvoorbeeld 100 edelsteen aanbieden voor 400 elixer). En sommigen daarvan nemen ook wel gelijke handel met mij over. Maar ik heb het idee dat ze die andere zeer scheve handel er alleen opzetten om een kans te maken op een zich vergissende of ongeduldige regio-genoot en dan even een vette winst op te strijken. Er staan altijd een paar van die aanbiedingen op, maar ik kan niet zien hoelang ze staan. Voor hetzelfde staan er al wekenlang dezelfde op. Want niemand die echt oplet zal het aannemen, of ze moeten wel heel ongeduldig zijn. Ze zijn niet gemeen, maar opportunistisch, gebruik makend van de fouten/zwakheden van anderen.

Wat mij betreft zou ik dat soort aanbiedingen prima kunnen missen, want een keer mis klikken en je hebt jezelf in de vingers geprikt.
Het maakt wel dat ik inmiddels liever rechte handel zet dan dat ik op zoek ga na of iemand al iets heeft gevraagd.
Maar omdat ik in een actieve broederschap zit, is het wel de bedoeling dat ik eerst check of een van mijn broeders niet wat rechte en eerlijke handel heeft staan. En vandaar kom ik dan door het vinkje uit te zetten weer bij de algemene markt.

Voor de sentient goederen kijk ik altijd wel even goed. Als ik iets zie staan aan normale handel wat 2 sterren en gelijke tier is, en ik heb goed geproduceerd, vink ik zo veel mogelijk verschillende aanbieders aan. Dan sta ik met mijn goederen weer in evenwicht en de anderen kunnen weer verder. Ik heb sterk de indruk dat anderen dit ook doen. De handel op die manier doen gaat vrij goed. Wel op tijd je eigen tiers bij langs gaan zodat je geen acute tekorten hebt.

Waar ik meer van baal is de extreme hoeveelheid aan crosstier handel. Ik zou het fijn vinden als er een systeem zou zijn waarbij je de cross-tier automatisch even kon scheiden zodat je in alle rust naar de gewone handel zou kunnen kijken. Dat lijkt mij een verademing.

Als crosstier alleen nog zou kunnen als je een bovenliggende tier zou vragen, zou dat helemaal prettig zijn. Dus dat degene met te veel tier 1 die zelf aanbiedt aan tier 2 of 3 ipv andersom. Als je mensen hoort klagen over dat er geen balans is in hun goederen als ze het T3 naar T1 handelen niet doen, komt dat eigenlijk altijd omdat ze zelf te weinig tier 1 en 2 maken. Want ze kunnen natuurlijk ook hun Tier 3 produktie even stilleggen, langzamer laten draaien (langere produktie dan de anderen) of een extra tier 1 of 2 aanbouwen, maar dat doet men toch liever niet. ;)
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik heb voornamelijk last van de 3 sterren crosstier aanbiedingen, als ik niet zoekparameters gebruik moet ik vele pagina's door voor ik een normale aanbieding tegen kom.

1 of 0 sterren aanbiedingen bekijk ik niet eens.
 
Ik heb ook het meeste 'last' van de crosstier handel. Hier een buur die echt alleen maar crosstier doet en dan van die enorme bedragen (100k neer zetten, 375k terugvragen), dus drie sterren er van maken zodat ie bovenaan staat met zijn onzinhandel. Ik handel daardoor bijna niet meer op de markt. Ik vraag wat ik nodig heb en kijk alleen voor het broederschap. Ga geen 35 pagina's onzinhandel door nemen om er misschien een aanbieding uit te vissen.

Dat is wel funest voor de kleinere spelers. De kleine, eerlijke handel, sneeuwt gewoon onder door zulke spelers al mijn crosstierbroer. En dat is niet goed voor het spel. Dus ja ik zou heel graag of een blokkeerknop willen komen, zodat ik bepaalde spelers op mijn markt kan blokkeren of een crosstier er uitfilter knop. Mooier zou nog zijn als crosstier gewoon helemaal verboden zijn worden.

Crosstier is niet nodig. Ik heb twee stadjes 'groot gebracht' zonder crosstier handel. Heb je crosstier handel nodig, dan klopt de balans in je stadje gewoon niet en zou je daar iets aan moeten doen ipv te willen parasieten op je medespelers.


Ik zou ook heel graag de oplossing willen zien die CrazyWizard al heeft aangedragen. Dat je maar een deel van de handel hoeft te pakken. Iemand heeft een aanbieding er op van 100K en je kunt er bijvoorbeeld 5k van pakken. En dan mag het van mij zo ingericht worden, dat er ook een max komt aan het aantal aanbiedingen per tier wat een speler kan neerzetten, zodat de markt wat overzichtelijker wordt.
 
Ik zou ook heel graag de oplossing willen zien die CrazyWizard al heeft aangedragen. Dat je maar een deel van de handel hoeft te pakken. Iemand heeft een aanbieding er op van 100K en je kunt er bijvoorbeeld 5k van pakken. En dan mag het van mij zo ingericht worden, dat er ook een max komt aan het aantal aanbiedingen per tier wat een speler kan neerzetten, zodat de markt wat overzichtelijker wordt.
Dat zou wel een prettige zijn. Ik voel mijzelf ook wel bezwaard als ik 3x 10 aanbiedingen van 20.000 neerzet, maar anders kan een midden-speler ze helemaal niet pakken. Als deze een klein deel kan nemen, is dat probleem er niet. Ook eerder als kleine speler waren de meeste bedragen voor mij echt niet te doen en voelde ik mij nogal een dwerg tussen de reuzen, nog voor ik in het dwergenhoofdstuk kwam.
 

DeletedUser234

Guest
zeker idee van CW is top, maar ja goede ideeën worden helaas maar zelden uitgevoerd.

crosstier onmogelijk maken, ik blijf hoopvol dromen :)
 

DeletedUser1294

Guest
dan wordt t dus ingepikt door de scheve handelaren, en daar gaat dit hele onderwerp juist over!
Dus het is beter voor iedereen om dan maar niets meer op de markt te zetten, om vervolgens te klagen dat er al dagen geen goede handel op de markt staat?

... en toen was het cirkeltje rond...
 
Dus het is beter voor iedereen om dan maar niets meer op de markt te zetten, om vervolgens te klagen dat er al dagen geen goede handel op de markt staat?

... en toen was het cirkeltje rond...
In ieder geval kunnen de scheven het dan niet opkopen! Verder maak ik dus nu gewoon een afspraak, met bs via chat en met anderen via pbtje. Dus zet ik het er pas op als iemand het meteen kan afnemen. Hopelijk komen de scheven dan zelf in de problemen...
 

DeletedUser2665

Guest
Nee. Dat komen ze op deze manier niet. Maar dat hebben al heel veel mensen je hier geprobeerd uit te leggen. Misschien wordt het tijd om je alu hoedje af te zetten.
 
Bovenaan