• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Eerlijke handel ?

Klopt maar vervolgens zie je je eigen handel voor driedubbel gevraagd. Daarnaast is het irritant om elle lange pagina's van 0 of 1-ster tegen te komen (vanavond ben ik er weer 10 pagina's van tegen gekomen). Laat staan de cross-teer aanbiedingen. Zolang de 0 en 1-ster handel wordt gedoogd zal het bestaan. Wat je eraan kan doen is toch zelf eerlijk blijven handelen en niet op de foute aanbiedingen ingaan, verder is er denk ik niet veel tegen te doen....

Hoe weet jij zo zeker dat het jouw handel is die scheef wordt aangeboden??? Hebben Sparky goederen een keurmerk?
 

DeletedUser2578

Guest
Hoe weet jij zo zeker dat het jouw handel is die scheef wordt aangeboden??? Hebben Sparky goederen een keurmerk?
Haha ja een sprankelende keurmerk zoals Ivyspine zegt!:p haha. Nee, hoe ik het weet is dat het een paar keer is voorgekomen dat ik zag dat de speler meteen na de ruil van mijn 2-sterren goederen op de markt dezelfde goederen voor 1-ster had neergezet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp je redenering, maar strikt gesproken zegt het nog altijd niets… en zoals elders in deze thread al is gezegd, nergens is vastgelegd waarvoor je een aankoop moet gebruiken… in je eigen stad of voor een opdracht... maar je mag er ook andere goederen voor kopen.

Ik begrijp je irritatie wel (een beetje) maar verboden is het niet. Vrije markt… het zijn de spelers die blijkbaar haast hebben (of niet snappen hoe ze goedkoper kunnen handelen) en het voor 1 ster afnemen, die dit in stand houden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2665

Guest
Vrije markt… het zijn de spelers die blijkbaar haast hebben (of niet snappen hoe ze goedkoper kunnen handelen) en het voor 1 ster afnemen, die dit in stand houden!

Dit dus. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden :)
 

DeletedUser1587

Guest
Ik handel alleen voor twee sterren, maar als iemand een gunstigere deal aanbiedt, dan pak ik die wel. Ik probeer wel binnen mijn eigen tier te blijven. Daar zijn niet echt heel veel aanbiedingen meer in, maar als ik mijn dingen zelf op de markt zet zijn ze over het algemeen zo verkocht. Dus ik maak me geen zorgen :)
 
Ik begrijp je redenering, maar strikt gesproken zegt het nog altijd niets… en zoals elders in deze thread al is gezegd, nergens is vastgelegd waarvoor je een aankoop moet gebruiken… in je eigen stad of voor een opdracht... maar je mag er ook andere goederen voor kopen.

Ik begrijp je irritatie wel (een beetje) maar verboden is het niet. Vrije markt… het zijn de spelers die blijkbaar haast hebben (of niet snappen hoe ze goedkoper kunnen handelen) en het voor 1 ster afnemen, die dit in stand houden!
Dat klopt. Daarom wil ik graag iedereen bereiken. Helaas zijn er nogal wat spelers die nooit of weinig op het forum komen. Die benader ik dus zelf binnen mijn provincies. Zou fijn zijn als iedereen dat doet, dan houdt het vanzelf wel een keer op. Dus.. koop niks van de popiejopies en de roelofas en nog wat anderen. Ook niet kopen als ze het wel normaal of voor meer op de markt zetten. Gewoon negeren lijkt mij en handelen binnen je bs.
 

DeletedUser234

Guest
Als je iedereen wil bereiken dan schrijf je een kettingbrief die je naar de aartsmagier stuurt vd hoogste bs en daarin de vraag hem telkens 1 bs door te sturen en hem met alle leden te delen. Op die manier heb je snelst de meest actieve spelers bereikt.

Echter denk ik dat het juist de spelers zijn zónder bs en zónder gebruik van forum die onwetend zijn en dus ook niet of nauwelijks bereikbaar.
 
Het zou ook kunnen dat er spelers zijn die zich van alle kritiek geen pepernoot aantrekken… en zolang er spelers zijn die dat gedrag belonen door die scheve handel te accepteren, blijft het bestaan...
 
Bovenaan