• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Minder klikken

DeletedUser

Guest
Bij de opdrachten aan de linkerzijde van het speelveld moet je je soms een slag in de rondte klikken om dat te vinden wat je zoekt.
Een veel eenvoudigere oplossing zou een java "uitklapmenu" zijn die bij het aanklikken van "het mannetje" de diverse opties onder elkaar laat zien.
Dit werkt een stuk sneller en met veel minder klikken.

Dit bijvoorbeeld op basis van onderstaand script:
 

Bijlagen

  • head.jpg
    head.jpg
    37,3 KB · Weergaven: 111
  • body.jpg
    body.jpg
    87 KB · Weergaven: 139

DeletedUser47

Guest
Als je hiermee bedoelt dat je niet meer andere opdrachten hoeft te weigeren om bij de opdrachten te komen die je wel wil dan, dan kan ik je nu al vertellen dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren.
 

DeletedUser

Guest
Als je hiermee bedoelt dat je niet meer andere opdrachten hoeft te weigeren om bij de opdrachten te komen die je wel wil dan, dan kan ik je nu al vertellen dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren.
Kortom de huidige situatie is er alleen om de mensen een langere tijd aan het spel te binden dan strikt noodzakelijk is?
Mensen die bepaalde opdrachten wel en andere weer niet willen doen, zullen evenzo goed verder klikken tot ze uiteindelijk bij de door hun favoriete opdracht terecht gekomen zijn en deze uitvoeren.
Dus qua uitvoeren van bepaalde een opdracht is het om het even.

Misschien dat het voor mensen met 100% goede gezondheid makkelijk te doen is (al twijfel ik daar heel erg aan) maar mensen met b.v. problemen in de handen (reuma e.d.) zullen heel snel afhaken, en worden dus letterlijk buitenspel gezet.

Ik ben dan ook bang dat er een groot aantal mensen steeds meer tegen al dat klikken op gaat zien en in plaats van "dan maar" de andere opdrachten te doen uiteindelijk steeds minder op het spel komen om er uiteindelijk mee te stoppen.
Dit laatste is niet iets wat de bedoeling is, neem ik aan.

Behoudens een enkeling die het wel op het forum zet, zijn er een behoorlijk aantal mensen die via de chat en ingame berichten aangeven dat ze er steeds meer tegen op gaan zien met als gevolg............
Begrijp me niet verkeerd, dit is beslist geen aanval op het beleid wat er gevoerd word maar mijn openlijke mening.
 

DeletedUser

Guest
Heel erg mee eens, Rosegarden! Er worden veel (leuke) ideeën gelanceerd om het spel aantrekkelijker te maken, die dan vervolgens op allerlei manieren worden afgeschoten, i.p.v. constructief te kijken wat er mee gedaan zou kunnen worden.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb even zitten twijfelen of ik zou reageren of niet, ik wil niet de boeman spelen. Maar het forum is er om meningen te delen dus bij deze.
Hoewel ik het met een aantal genoemde punten eens ben zie ik bepaalde punten anders.

De opdrachten zie ik als iets extra's. Het is een leuke manier om mijn voorraden te spekken en een leuk doel om op korte termijn iedere keer weer te halen. Ik laat ze echter niet de voortgang van mijn stad bepalen door de voornaamste inkomstenbron te zijn. Dat moet uit mijn stad zelf komen. Het duurt dan eigenlijk langer en daarom zijn de opdrachten handig maar zeker geen must. Daarmee zijn de opdrachten ook niet mijn doel in het spel, het doel is mijn stad uitbreiden. Dit kost een hoop geduld en vereist bepaalde drempels om niet te snel het eind doel te halen. Dat je niet razendsnel aan munten en voorraden kunt komen is een van die drempels. Eigenlijk vindt ik het nu al te makkelijk. Als je de opdrachten die je kunt weigeren ook nog kiesbaar maakt zal de stad niet langer de hoofd inkomstenbron worden maar de opdrachten. Je zet dan niet langer gebouwen neer om inkomsten te krijgen en waarbij je ook opdrachten haalt. Nee, je wilt dan opdrachten halen door gebouwen neer te zetten en haalt daar ook inkomsten bij binnen.

Natuurlijk is het zo dat niet iedereen dat zal doen maar het weigerbare opdrachten systeem is heel 'fraude' gevoelig en daarom zullen ontwikkelaars het niet te makkelijk willen maken. De recente wijziging in de dagproductie opdracht is daar een goed voorbeeld van.Dit staat overigens los van het hebben van artrose of reuma, mijn schoonmoeder heeft daar last van en ik kan me voorstellen dat dit het spelen lastiger maakt. Een ontwikkelaar kan hier echter onmogelijk rekening mee houden.

Daarnaast denk ik dat het ontwikkelteam/community team hier erg goed werk verricht. Vergeet niet dat ze relatief gezien maar een klein radartje zijn in de machine. De ontwikkelaars zitten volgens mij in Duitsland en verder zijn er nog voor een tigtal andere landen een server (of twee). Van al die community's komen suggesties binnen. In onze relatief kleine community komen wat, drie a vier suggesties per dag binnen? Vermenigvuldig dat met de andere community's en dan weet je hoeveel de ontwikkelaars ongeveer voor hun neus geschoven krijgen. Waarschijnlijk pakken ze alleen de punten op die veelvuldig terug komen en proberen die te implementeren naast de geplande ontwikkelingen (elvenar is nog steeds in ontwikkeling en dus kunnen ze niet alle tijd aan suggesties besteden). Ons Nederlandse team fungeert waarschijnlijk als eerste filter om de bruikbare ideeën door te spelen naar Duitsland waar de beslissingen worden gemaakt. Daarnaast heb ik het nog niet gehad over de beta server waar het echte proberen en testen plaatsvindt. Op Arendyl krijgen we de opgeschoonde versie te spelen.
Hoewel ik feedback ook erg op prijs stel ga ik er niet vanuit, suggesties en ideeën gaan gewoon over te veel lagen om op een korte termijn iets over te zeggen. Uitzondering zijn natuurlijk die zaken die vanuit praktisch oogpunt niet of zeer onwaarschijnlijk haalbaar zijn, waar het bovengenoemde een voorbeeld van is.
 

DeletedUser59

Guest
Persoonlijk ben ik ook voor minder klikken en in plaats daarvan een scherm waarbij je kan kiezen welke missie je doet. Daarnaast zou ik de moeilijkheidsgraad van de missies ook verhoogd zien. Desnoods missies maken waarbij je de moeilijkheidsgraad kan kiezen (bijv. Brons: verzamel 100.000 munten / Zilver: verzamel 200.000 munten / Goud: Verzamel 500.000 munten)
 

DeletedUser68

Guest
geef het ook een dikke plus
ER staan gewoon opdrachten tussen die geen levende speler gaat doen
Zoals begint met upgrade een werkplaats naar level 11 of hoger weet niet welke goede ontwikkelaar dit heeft verzonnen
heb 13 werkplaatsen op 17 ze kunnen niet hoger moet ik om deze opdracht te doen me hele eiland vol bouwen
Of komt er een slimmere ontwikkelaar die er achter komt dat de server ziet dat er geen level 1 werkplaats meer is die naar 17 kan en de opdracht schuil gaat '.
Als ze nu is wat meer opdrachten maken die langdurig zijn maar ook wat op leveren

Nu zijn er dus 4 gereedschap questen .kunnen ze niks beters verzinnen
Nog steeds zijn er 2 opdrachten hetzelfde reeds meerdere malen gezegd. ER WORD NIKS MEE GEDAAN
Maak opdrachten om mensen bezig te houden en in het spel bezig te zijn het is toch niet zo moeilijk .tenminste niet voor mij

doe wat geks <>
50.000 keer eenvoudig gereedschap een extra bouw plaats in de kazerne
480 x dranken 5 minuten beloning 1110 k munten
200 x eenvoudig gereedschap 15 minuten 1110 k munten
waarom 1110 k munten omdat we die nu nog steeds makkelijk verdienen in die tijd zelfs meer dan dat
Als het de ontwikkelaars het te doen is om het spel laat ze is wat leuks verzinnen
 

DeletedUser

Guest
Natuurlijk is het zo dat niet iedereen dat zal doen maar het weigerbare opdrachten systeem is heel 'fraude' gevoelig en daarom zullen ontwikkelaars het niet te makkelijk willen maken. De recente wijziging in de dagproductie opdracht is daar een goed voorbeeld van.Dit staat overigens los van het hebben van artrose of reuma, mijn schoonmoeder heeft daar last van en ik kan me voorstellen dat dit het spelen lastiger maakt. Een ontwikkelaar kan hier echter onmogelijk rekening mee houden.
Dit was dus juist waar ik niet op doelde maar nam dit even als voorbeeld.
De huidige situatie is er op gemaakt om wanneer iemand een bepaalde opdracht wil doen hem/haar veel te laten klikken.
De keus om dat te doen blijft aanwezig.
Wanneer men persee wil dat er niet doorgeklikt zou worden dan moet men de weigerknop er helemaal uithalen en zou het spel een heel stuk moeilijker maken, dus zou voor jou ideaal zijn.
Door wat wsids zei:
Als je hiermee bedoelt dat je niet meer andere opdrachten hoeft te weigeren om bij de opdrachten te komen die je wel wil dan, dan kan ik je nu al vertellen dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren.
Komt het in feite op neer dat men niet wil dat er doorgeklikt gaat worden en het dus zo zwaar mogelijk maakt ondanks dat het merendeel van de spelers dit graag anders zouden willen.
Het gevolg zal zijn dat er vaak mensen juist hierom gaan afhaken.

Dat de ontwikkelaars er een hoop werk aan hebben is mij heel goed bekend (kom zelf uit dit werk vandaan), dit heeft ook niets van doen met de wensen van de spelers aangaande de (veel te) veel kikken die gedaan moet worden..

Puur als voorbeeld nemend:

's Morgens zet je je pc aan en gaat naar Elvenar.
Je nachtelijke opdracht is klaar en de daaropvolgende opdracht is: verzamel 8000 voorraden en 1 geheimzinnig drankje
De 8000 voorraden kun je in 3 uur binnen halen mits je 5 werkplaatsen op level 15 hebt staan.
Echter om het geheimzinnige drankje te maken heb je een tijd van 24 uur nodig dus ben je met de opdrachten voor die dag ook klaar.
Om naar een scherm te blijven kijken zonder wat te kunnen doen is uit den boze dus de rest ook maar op 24 uur zetten en de pc weer uit.
Binnen een half uurtje ben je dus uitgespeeld.

Maak opdrachten om mensen bezig te houden en in het spel bezig te zijn het is toch niet zo moeilijk .tenminste niet voor mij

Nu zijn er dus 4 gereedschap questen .kunnen ze niks beters verzinnen
Nog steeds zijn er 2 opdrachten hetzelfde reeds meerdere malen gezegd. ER WORD NIKS MEE GEDAAN
Maak opdrachten om mensen bezig te houden en in het spel bezig te zijn het is toch niet zo moeilijk .tenminste niet voor mij

Hier ben ik het met de volle 100% mee eens
 

DeletedUser47

Guest
Misschien ben ik wat hard over gekomen, mijn excuses hiervoor, wat ik bedoel te zeggen is dat de kwestie omtrent opdrachten al vaak is voorgekomen.

Ik zeg zeker niet dat het huidige opdrachten systeem perfect is, integendeel, er kan nog een hoop aan gedaan worden. En zover ik weet wordt hier ook nog aan gewerkt.

Alleen wat nu het probleem is, is de opdrachten zoals hierboven beschreven een extraatje zijn. Elvenar is een vredig stedenbouwspel waar je strategisch moet nadenken over hoe je al je gebouwen zo bouwt en hoeveel je er van bouwt om je goederen etc. in balans te houden en je stad te kunnen groeien. Hierin spelen de opdrachten dus als een extra. Het is dus niet een opdrachtenvoltooienspel waarbij je probeert zoveel mogelijk opdrachten te voltooien.

Om mijn vorige reactie erbij te halen, ideeën die ervoor zorgen dat deze 'extraas' heel makkelijk te krijgen zijn, zijn dan een beetje raar omdat het dan niet echt meer een extraatje is maar eerder een extra gebouw die je erbij zet zonder het echt te plaatsen.
 

DeletedUser59

Guest
Ik denk ook niet dat het lifesaver's bedoeling is om de opdrachten nog makkelijker te maken dan dat ze al zijn (het is nu al te makkelijk). Het gaat hem om het vele geklik, wat eigenlijk alleen maar irritant is.

Een selectie venster waarbij je een missie kan selecteren in combinatie met het moeilijker maken van de missies lijkt mij geen slecht idee.
 

DeletedUser68

Guest
Alleen wat nu het probleem is, is de opdrachten zoals hierboven beschreven een extraatje zijn. Elvenar is een vredig stedenbouwspel waar je strategisch moet nadenken over hoe je al je gebouwen zo bouwt en hoeveel je er van bouwt om je goederen etc. in balans te houden en je stad te kunnen groeien. Hierin spelen de opdrachten dus als een extra. Het is dus niet een opdrachtenvoltooienspel waarbij je probeert zoveel mogelijk opdrachten te voltooien.

Dus bij deze kunnen we de conclusie gaan trekken van jouw antwoord is :
Als je eiland vol is met bouwen
En de opdrachten (misschien weg zijn ) een extra is en we die even vergeten
Je op een gegeven moment niks met provincie,s kunt doen omdat je daar gewoon echt vast loopt
het spel dood loopt..
Nu ben ik maar een simpele ziel met laag iq dat is dus een doodvonnis voor een spel
Met de opdrachten hou je het spel levend even nadenken daarover lijkt me veel beter dan domme dingen te veranderen om de twee weken.
Dus hier kan wel een beter antwoord op komen
wij willen wel opdrachten meer opdrachten zware opdrachten niet 4 dezelfde 2 dezelfde
een werkplaats upgraden als je ermee klaar bent is zinloos
Dus het doorklikken 4 de vier gereedschap is zinloos ik doe er 1 per uur
Dezelfde voor provincie,s veroveren is ook zinloos immers een provincie heeft maar 8 steden en er zijn twee opdrachten dat je er 4 moet doen voltooi 4 ontmoetingen is precies dezelfde als verkrijg vier relics . dan zijn er dus 8 weg dan heb je de opdracht voltooi een provincie
maar dat lukt dus niet want 4 + 4 is immers 8 provincie af ander opdracht dus waardeloos.
en maar weer voor niks verder klikken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben het met vele eens, en ook een beetje eens met het elvenar team.

Het zou geweldig zijn als het questsysteem "ietje" minder dom was. en questen geeft die de speler leuk en uitvoerbaar vind. geen drags en een zwik onmogelijke questen.

Daarnaast heb ik al eerder voorgesteld om de weigerknop een "vertraging" te geven.
dan hadden de goederen questen kunnen blijven ipv hopeloos slechte questen te zijn die ze nu zijn.

alles vanaf een 2 tot 5 minuten timer voorkomt het compleet doorscrollen van de questen voor exesief mis/gebruik te maken van het "lek" questen.
Ikzelf haal veel plezier uit het maximale uit de questen te halen.
Maar met een 2 minuten weiger timer zou ik geen enkel probleem hebben, MAAR dan moet wel alle meuk aan questen verdwijnen. er zit gewoon veel en veelsteveel troep in die geen zinnige speler kan of wil doen. (bv 560 kennispunten weg van de oplossing en dan 3 achter elkaar)
 

DeletedUser

Guest
................
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser66

Guest
(Even buiten de Bug-meldingen om) worden er soms genoeg handige Opties / Tips aangedragen, ter aanvulling of verbetering van dit spel, echter wordt daar gevoelsmatig niet echt iets mee gedaan, er komt zelfs geen slotwoord op, door b.v aan te geven, dit onderwerp kan niet gerealiseerd worden omdat................en wordt dan gesloten.

Nu zakken veel goede ideeën weg en komen helaas in de vergeethoek.


Ik kan je garanderen dat elk idee bekeken wordt. Echter kunnen wij niet aangeven of een idee gerealiseerd kan worden of niet, simpelweg omdat wij dat niet weten. Vanuit alle servers komen heel veel ideeën binnen, en sommigen zijn dusdanig goed dat deze vrij snel in het spel geïmplementeerd worden. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld, het kunnen zien hoe de gebouwen heten als je een stad bezoekt, vooral handig als je buur een elf is, en jij een mens. Dit was in het begin van het spel niet zo. De ''terug naar je stad'' knop is ook een idee geweest, ook die was er in het begin niet. Zo zijn er nog wel een paar dingen die dankzij spelers zijn toegevoegd aan het spel.

Veel ideeën blijven echter openstaan op het forum, maar het zou zomaar kunnen dat een idee na 3-4 maanden ineens in het spel wordt geïmplementeerd, daarom kunnen wij in die draadjes niet aangeven of de ontwikkelaars er iets mee gaan doen of niet.

Innogames zelf heeft natuurlijk ook een stappenplan voor Elvenar, en alleen de beste ideeën zullen het spel halen.

Wij kunnen wel eens gaan kijken hoe wij de terugkoppeling naar spelers gaan doen in die draadjes, zodat spelers in ieder geval het gevoel hebben dat er serieus naar gekeken zal worden.


Als laatste, de quests. Hier is al heel vaak over gesproken, en dat zal in de toekomst ook wel zo blijven. De ontwikkelaars houden alle servers in de gaten, en hoe spelers met bepaalde quests omgaan. Terugkoppeling hierover van alle teams speelt daarbij een belangrijke rol. Hierdoor zijn ze al vrij vaak aangepast, en dat zal nog wel vaker gaan gebeuren. Op Beta hebben wij een test gedaan dat quests maar 1x per dag geweigerd konden worden. Daar kregen wij zoveel negatieve feedback op, dat ze nooit op de live servers zijn ingevoerd. Veel spelers bouwen hun stad rondom die quests, en zijn daar vaak van afhankelijk. Ik vind dit zelf niet de juiste manier, maar het spel biedt deze optie nu eenmaal aan.


Wij moeten rekening houden met verschillende type spelers. Wat de 1 irritant vind, vind de ander prima. De 1 speelt 12 uur per dag, de ander een uurtje. Daar komt veel werk bij kijken. Voor sommigen is een quest die een uur duurt al te lang, het moet allemaal binnen 5 minuten gebeuren, met een zo'n hoog mogelijke beloning, want uiteindelijk draait het alleen maar om goederen en voorraden. Persoonlijk zie ik liever die quests verdwijnen, spelers zullen dan volledig afhankelijk zijn van hun eigen producties, en waarschijnlijk zal de burenhulp ook verbeteren aangezien je daar voorraden voor krijgt als je binnen 23 uur je buur ook helpt, plus de munten uiteraard.

Daarvoor in de plaats zie ik liever quests die wat langer duren, met een mooie beloning voor het voltooien ervan. Of een quest die je samen met je broederschap moet voltooien.
 

DeletedUser

Guest
Persoonlijk zie ik liever die quests verdwijnen, spelers zullen dan volledig afhankelijk zijn van hun eigen producties, en waarschijnlijk zal de burenhulp ook verbeteren aangezien je daar voorraden voor krijgt als je binnen 23 uur je buur ook helpt, plus de munten uiteraard.
Je verdient nooit genoeg voorraden om al je goederen fabrieken draaiende te houden die quest zijn de enigste manier om genoeg te hebben.
Als je hiermee bedoelt dat je niet meer andere opdrachten hoeft te weigeren om bij de opdrachten te komen die je wel wil dan, dan kan ik je nu al vertellen dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren.
Heel erg jammer spel word er echt leuker door vind ik.
Bij de opdrachten aan de linkerzijde van het speelveld moet je je soms een slag in de rondte klikken om dat te vinden wat je zoekt.
Een veel eenvoudigere oplossing zou een java "uitklapmenu" zijn die bij het aanklikken van "het mannetje" de diverse opties onder elkaar laat zien.
Dit werkt een stuk sneller en met veel minder klikken.

Dit bijvoorbeeld op basis van onderstaand script:
Top idee ;)
 

DeletedUser66

Guest
Je verdient nooit genoeg voorraden om al je goederen fabrieken draaiende te houden die quest zijn de enigste manier om genoeg te hebben.

Dan ben jij dus afhankelijk van die quests en heb je je stad verkeerd ingedeeld. Jij hebt geen tier 1 fabrieken, 6 tier 2 fabrieken, en maar liefst 10 tier 3 fabrieken. Daar tegenover zet jij slechts 6 werkplaatsen, geen wonder dat je dan te weinig hebt.
 

DeletedUser68

Guest
Persoonlijk draait mijn eiland best zonder de quests. (kom nog maar is gluren)
het is een bezigheid die me op dit spel houd zou graag wat meer langdurige questen zien zoals voorgesteld.
Zodat de spelers echt langdurig online moeten zijn om de quest te doen
Het gebruik van de arbeiders terug maar dan bv 1000 cultuur en beloning (((OUDE)) x 3 of zo

we wachten wel weer op de volgende verandering in questen

EN wij verdienen echt wel genoeg per dag om de fabrieken draaiend te houden is gewoon een kwestie van overleg.
Het is mijn vrije keuze om me een slag in de rondte te klikken . maar dat rondje duurt maar 1 minuut . wat mij wel irriteert is een quest die ik niet kan uitvoeren of dubble
(niet uitvoeren valt onder werkplaats naar 11 of hoger als ze allemaal op 17 staan)
die zou er dan misschien met een filter uit kunnen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan