• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Tekst: woorden censuur op gewone woorden, hoe zit dat?

DeletedUser1086

Guest
Ik begrijp dat sommige woorden niet toelaatbaar zijn in de chat... helaas zit ik in een BS waar naast heel veel gelachen, ook heel veel ernstig wordt gepraat.. en dan kom ik tot een aantal merkwaardige vaststellingen:

Homo
Gay
spinazie
rapen (zoals ik ga eieren rapen)
en zo voort en zo voort


nu vind ik het wel ongelooflijk dat het woord neger niet mag worden gebruikt (waar ik trouwens keihard achterstaat), maar het woord negerS wel......

nog erger, het woord kanker mag je op de chat in je BS niet gebruiken ... met alle respect, we chatten in een BS met mensen die we graag hebben , over onze problemen, onze angsten en onze levens, en we mogen zelfs niet praten over kanker???????

we mogen stront zeggen , maar niet shit....

ik vind het ECHT erg , en dat meen ik, dat mensen met kanker, die ook dit spel spelen, telkens weer als ze in een serieus chatgesprek over hun conditie spreken, het gevoel moeten krijgen dat dit een niet te bespreken topic is, idem voor gays en alle afgeleiden.
 
spinazie bevat nazi :D (gevoelig onderwerp in Innogames' thuisland Duitsland, én bij wet gereguleerd) en rapen is Engels voor verkrachten plus een 'n'
 

DeletedUser7

Guest
En de reden dat neger niet gezegd mag worden en negers wel, is omdat dat toendertijd handmatig is aangepast zodat mensen wel "negeren" konden zeggen. Mja, het censuur systeem is verre van perfect, hier zijn ook al meerdere topics over gemaakt. Misschien is het een idee om het gewoon helemaal af te schaffen, aangezien de enige chat tussen BS leden is. Ik weet niet hoe iedereen daar over denkt? (ik weet ook niet of het kan/mag)
 
het censuur systeem is verre van perfect, hier zijn ook al meerdere topics over gemaakt. Misschien is het een idee om het gewoon helemaal af te schaffen, aangezien de enige chat tussen BS leden is
Mee eens, mensen moeten maar volwassen genoeg zijn om met die vrijheid om te gaan. De censuur heeft bijvoorbeeld niet verhinderd dat iemand lid werd van onze bs met klaarblijkelijk als enige doel werklozen uit te schelden voor allerlei lelijks. Als je dan vertelt wat je weet over mensen in die situatie blijkt zo'n frustro daar helemaal niet in geïnteresseerd. Alles draait om het eigen zielige leventje, waarin ze zich hebben laten kluisteren aan een job die hen frustreert, en dat zou dan de schuld zijn van een ander... Ik maak effe het topic aan bij 'suggesties' :cool:: https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/weg-met-de-censuur-in-bs-chat.2828/#post-30251
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser47

Guest
Ik denk dat de censuur ook beter weg kan, mochten er dan ongepaste dingen gezegd worden dan kunnen deze gemeld worden met het report systeem, dan kunnen de moderators het per situatie bekijken.

Er zal, om dit te kunnen wel een report optie moeten komen in de chat, net als bij het berichtencentrum.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1086

Guest
Ik denk dat de censuur ook beter weg kan, mochten er dan ongepaste dingen gezegd worden dan kunnen deze gemeld worden met het report systeem, dan kunnen de moderators het per situatie bekijken.
dat is een super idee... er komt sowieso zelfcensuur binnen de broederschappen zelf en, zoals jij en Lord Jirre zegden, als er dingen gezegd worden die niet door de beugel kunnen worden die wel gemeld... trouwens degene die de echt ontoelaatbare woorden willen gebruiken zetten er gewoon een spatie tussen , dus eigenlijk heeft de huidige censuur geen effect...
 

DeletedUser1086

Guest
spinazie bevat nazi :D (gevoelig onderwerp in Innogames' thuisland Duitsland, én bij wet gereguleerd) en rapen is Engels voor verkrachten plus een 'n'
dat had ik wel door, Aiki, dat is naast de kwestie :) Ik heb er begrip voor dat men bepaalde zaken wil verbieden, maar zoals ik al zei, als ik die woorden wil gebruiken typ ik ze gewoon met ergens een extra spatie en hup het kan weer. therapeut mag ook niet omdat er RAPE in zit. het is toch te belachelijk voor woorden !
 

DeletedUser1086

Guest
En de reden dat neger niet gezegd mag worden en negers wel, is omdat dat toendertijd handmatig is aangepast zodat mensen wel "negeren" konden zeggen. Mja, het censuur systeem is verre van perfect, hier zijn ook al meerdere topics over gemaakt. Misschien is het een idee om het gewoon helemaal af te schaffen, aangezien de enige chat tussen BS leden is. Ik weet niet hoe iedereen daar over denkt? (ik weet ook niet of het kan/mag)
neger mag niet, negers wel ......probeer het maar uit. blijkbaar is het mogelijk om uitzonderingen te voorzien? in alle geval graag jullie medewerking om dit euvel definitief af te schaffen ....
 
Bovenaan