• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Overig Een einde maken aan kppushen

Status
Niet open voor verdere reacties.
De mogelijkheid om kps in een OW van een speler te doneren, die geen deel uitmaakt van de bs waarin je speelt, uit het spel halen. (enkel nog OW te doneren binnen de bs dus) Men mag mij gerust zeggen waarom dat geen goed idee is, anders dan ...'de mogelijkheid om te pushen eruit halen'...
Als iedereen eerlijk is, dan kan mens stellen dat deze optie hoofdzakelijk misbruikt wordt door dubbels, pushaccs, of spelers die op kistjes azen van stille of heel trage accs (ook niet echt het mooiste deel van het spel). Maar hoofdzakelijk om een 'hoofdaccount' te bevoordelen op een wijze die vals is. Aangezien het een veel voorkomende praktijk is, is het spel dan ook scheef gaan groeien en kan men zich de vraag stellen of dit wel een meerwaarde geeft voor het spel, anders dan pushers de kans geven om het spel te bedotten?

motivatie:

-Hoe fijn zou het zijn om mij geen vragen te hoeven stellen bij onwerkelijk hoge OWscores in een wereld die slechts 17 maanden open is (Winyandor).
-Dat het voordeel van de kracht van die OWs niet spelbepalend wordt. (ondertss begint het verschil met pushers hard op te lopen)
-De mogelijkheid laten om te pushen en dan aan eerlijke spelers vragen om aan te geven, is de verantwoordelijkheid bij de verkeerde leggen. Velen zijn gestopt. Goede en eerlijke spelers, door deze praktijken. Sluiten we deze deur (de opportuniteit aub)

Ik ben mij bewust dat mijn voorstel niet populair zal zijn, de poll wellicht niet overleefd. Maar opmerkelijk is het, dat overtredingen in het spel dmv een voorstel van spelers zou moeten verandert worden. Dat is de taak van INNO om hun spel eerlijk te houden. Met dit voorstel maak je het in ieder geval veel moeilijker om te pushen met kleine accs en wordt het ook transparanter indien men nog steeds zou willen pushen (bijkomend is het niet zo leuk vermoed ik, om met een hoop pushaccs in een bs te vertoeven).

Zo kunnen we weer het spel spelen zoals het is bedoelt. Wie bovenin staat is de betere...zo hoort dat te zijn, in een spel met klassementspunten en rangschikkingen.

Groeten

Zildjian
 
De mogelijkheid om kps in een OW van een speler te doneren, die geen deel uitmaakt van de bs waarin je speelt, uit het spel halen.
Dit lost geheel niets op.

Het is simpel genoeg om met de juiste groep spelers bij elkaar te gaan zitten in een nieuw BS, of zo nu en dan te verhuizen tussen BSen.


Je kunt overigens veel beter gebruik maken van de mogelijkheid die jij wilt verbieden. Ga KPinstants sprokkelen in OWs bij andere spelers. Is heel lucratief, en is geheel legaal.

-Hoe fijn zou het zijn om mij geen vragen te hoeven stellen bij onwerkelijk hoge OWscores
Een hoge OW score is geen bewijs dat er gepushed wordt. Er zijn andere opties zoals KPinstants sprokkelen, flink toernooien (in het vorige toernooi systeem vooral), en natuurlijk diamanten die ongetwijfeld rijkelijk gevloeid hebben op de nieuwe wereld.
 
Dit lost geheel niets op.

Het is simpel genoeg om met de juiste groep spelers bij elkaar te gaan zitten in een nieuw BS, of zo nu en dan te verhuizen tussen BSen.


Je kunt overigens veel beter gebruik maken van de mogelijkheid die jij wilt verbieden. Ga KPinstants sprokkelen in OWs bij andere spelers. Is heel lucratief, en is geheel legaal.

Een hoge OW score is geen bewijs dat er gepushed wordt. Er zijn andere opties zoals KPinstants sprokkelen, flink toernooien (in het vorige toernooi systeem vooral), en natuurlijk diamanten die ongetwijfeld rijkelijk gevloeid hebben op de nieuwe wereld.
 
Kom zeg. Dat klinkt als iemand die alles weet van het spel omzeilen zoals dat is bedoelt. Gezellig is dat allesbehalve om met een handvaol spelers in een bs te zitten. Het nadeel van met zo einig effectieve spelers te zijn komt er ook nog bij. Dat het lucratief is om op stille accs echt voordeel te halen is toch eerder iets wat men na jaren op Arendyll kan gaan beweren. Maar niet op Winyandor.
Enig idee hoe hard ik doorspeel?....leggen ze mij gerust eens uit hoe dat zo gegaan is?...want ik zie de dubbels er letterlijk inzitten met 800kps en meer. Dus ...geen excuses meer aub.
Ze kunnen dat onmogelijk maken. AL al op zen minst een poging doen om doet moeilijker te maken. Nu moeten spelers die lans breken, en dat is eigenlijk niet waarom ik dan, dit spel speel.

Probeer eens iets anders te zeggen dan...'ik kan megagoed cheaten'....dat zou eens wat zijn.
 
Ik ben het met je eens Zildjian.

Als net zoals in de app je alleen in wonder kunt investeren in je BS en in je verkende gebieden dan scheelt dit alweer een hoop vals spelen.
Natuurlijk kunnen mensen dan BS switchen zoals Albert aan geeft. Maar dan worden er alleen nog de opgebouwde instance kps gebruikt als pushing en niet meer de dagelijkse 24kp.

Ik heb teveel goede competitieve spelers zien vertrekken omdat de enige manier om competitief te blijven ook zelf mee vals spelen is.
Zou spel stuk beter maken als dit component verminderd wordt.
 
Tja @Zildjian , begrijp je punt maar er zijn al maatstaven waar het elvenarteam zich aan houdt, dit houd in dat pushen gemeld hoort te worden bij support. Support bekijkt en oordeelt dan of er sprake is van pushen. Dit zal nooit gecommuniceerd worden naar spelers want het valt onder de waarborging van de speler en het geheimhouden daarvan. Verder zijn de onderzoeken die uitgevoerd worden heel zorgvuldig.

Verder zou ik zeggen, kijk en speel jouw spel, en let niet op wat andere spelers of broederschappen doen, valt jouw overtredingen op dan meld je dat. Meer kun je niet doen helaas.

Groetjes lionell
 
Wel lIonell. Een belangrijk element,van mijn voorstel is ook dat dan spelersdie daar niet aan meedoen, niet veeroordeelt worden om een heksenjacht te gaan voeren. Alsof daar plezier in zit? Het zou een pak geruststellender zijn als dat simpelweg niet mogelijk zou zijn.

Iedereen die dat niet doet (pushen) is het absoluut met mij eens. Daar twijfel ik zelfs niet aan. Dus die weerstand?....sorry maar...waarom?
 
Dat klinkt als iemand die alles weet van het spel omzeilen zoals dat is bedoelt
Weten hoe het spel werkt, en dat illegaal uitbuiten zijn 2 verschillende dingen. Dat laatste doe ik niet. Zoals ik al gezegd heb in september vorig jaar in een post die gequote hebt, ik speel niet competitief, dus als iemand beter wil zijn dan ik, ga vooral je gang, ik zal er geen seconde minder om slapen.

Het enige punt wat ik aanbreng is dat je nieuwe regel geen fluit verschil maakt voor pushers. Als je iets wilt moet je wel zorgen dat je voorstel ook echts iets uitmaakt, en niet simpelweg te omzeilen is.
 

Aeva

Chef
In de spelregels is expliciet vermeld dat het een goed idee is (dus aangemoedigd wordt) om in OW's van medespelers kp's te droppen. Dit is zelfs een element in vrijwel alle evenementen. Daarom kan dit nooit onder de kop 'vals spelen' worden geschaard. Dat jij het niet leuk vindt om kp's van een 'vreemde' speler (bijvoorbeeld een buur in je regio) te krijgen, is enigszins merkwaardig.
Dat je pushen geen goed idee vindt, daar ga ik in mee. Maar dan wel pushen zoals dat door de spelregels is bepaald en niet door een individuele speler of spelers.
Dus OW's uitdelen moet kunnen. OW's uitdelen en dan een schatkistje ontvangen, lijkt mij helemaal goed.
OW's van een klein account altijd aan een groot account van dezelfde speler geven, dat is pushen en dat lijkt mij nou niet oké. Als je dat ziet gebeuren, doe je een melding.
 
of er moet gewoon gezegt worden dat "pushen" mag , zolang het niet in dezelfde bs zit (om toch mooi sfeer in een bs te hebben). speel al jaren op ander spel een mmorpg dat "multi accounten" en traden tussen accounts en niet toeliet maar velen deden het gewoon en nooit was er iemand voor banned. paar jaar geleden hebben ze die regel gewoon weg gedaan en gezegt dat je met meerdere accounts mag spelen zolang je zelf speelt en geen programma gebruikt voor je accounts te trainen. want uiteindelijk moet je er toch tijd insteken. dusjah het ligt bij inno infeite of ze gaan focussen op push accounts en die wegdoen en de hoofdspeler waarschuwen dat het nog eens gebeurd een ban van x bepaalde tijd of ze geven gwn een melding dat het toegelaten word.
 
Er zit toch een limiet op dat kistjes azen uit buren die je als vreemden kunt beschouwen. De opmerking dat het steeds 'vrienden' zijn. Een stad die zich nauwelijks ontwikkeld is eens til acc.

En dan kom ik toch zeker weten uit op de eerste 100 in het klassement. Dat men op plek 1000 of 5000 met wat geschuif bezig is...daar geeft niemand geven dan vast weinig spelers om. Maar als je nu net al die spelers die van de mogelijkheid om te pushen gebruik maken over je te zien komen of naderen. Dat is dan het stuk..'niet meer te negeren'. Dat valt op voor mij. Dan ga je automatisch eens kijken hoe dat zo zit. Om dan heir te horen...focus je daar niet op?...aangeven die spelers?

'vrienden', 'familie', 'lievelingetjes', namen genoeg voor die leuke kistjes zeker?
 
Een stad die zich nauwelijks ontwikkeld is eens til acc.
Weet niet wat "till acc" is, maar ja, steden die stil staan bestaan onder de oudere spelers.

Voor een deel zitten ze vast op einde laatste hoofdstuk (net als ik, ben op einde H17, er is niet meer te onderzoeken, dus sta je stil). Een andere groep mag graag flink toernooien, en met het huidige toernooi en toren systeem is het dan heel erg niet slim om je stad verder te ontwikkelen. Die spelers gaan dus bewust niet verder, zodat ze beter toernooi kunnen spelen. Het optimale punt daarvoor is niet einde H17.

Er zit toch een limiet op dat kistjes azen uit buren die je als vreemden kunt beschouwen
Misschien op mobiel dat er beperkingen zijn, op de pc kun je alle spelers in een wereld bezoeken voor zover ik weet.
 
Ik snap je punt Zildjian, maar ik ben zelf geen voorstander van dat idee. Waarom? Ik sta nummer 1 in onze BS (is in vergelijking met anderen misschien niet hoog, maar toch). Als ik een nieuw OW uit wil breiden heb ik runescherven nodig die ik alleen bij anderen kan halen, omdat ze bij mij nog niet zo ver zijn. Dat gaat veel te lang duren. Ik ben dan ook heel blij dat dit kan en dat ik ook aan gebroken scherven kan komen. Anders zou mij het nooit lukken om ze uit te breiden.
 
Zoals albert al aangeeft is dit voorstel geen voorstel dat iets toevoegt.
Als mensen willen pushen pushen ze toch wel, het voorstel doet hier absoluut nul komma nikt tegen.

Gewoon aangeven bij support, dat is het enige dat je kan doen.

En ja met zoeken kan je schandalig veel kp bijeen harken. het kost alleen heel veel tijd.
1613228512403.png

dit is de opbrengs van een paar maanden, recent per ongeluk me naalden gesloopt en herbouwd. shit happens.
 
Met stille accs verwijs ik naar lage lvls, niet doogroeien. De betekenis ervan is twijfelachtig kan je ook zeggen. Zeker als die op een toernooi in de top 30 uitkomen. En dan de kps naar een ander acc gaan. Op WInyandor is dat de realiteit. Dat je makkelijk met een klein acc , hoog kan eindigen. Maar die net ziet doorgroeien. Zijn dat geen spelers die niet kunnen, maar daar staan om hun hoofdacc te helepn. Een groot deel van kleine accs die stilstaan zijn gestopt (dus dan eindigt dat kistjes rapen uiteindelijk daar) of zijn er enkel om het spel te 'bedotten'.

Dat kan de bedoeling nooit geest zijn toch?
Hoor je uiteindelijk nog het spel te kunnen spelen met 1 acc zonder kansloos toe te moeten zien hoe dat eigenlijk een must wordt om met extra accs te werken. Dat gaat over tienduizenden kps die van 1 enkel acc kunnen gedoneerd worden aan een hoofdacc. Reden genoeg lijkt mij om dat onmogelijk te maken.

En als het verlies an die extra kistjes voor sommigen zwaar zou vallen. Dat is dna toch nog te compenseren op andere wijze. Net zoals veel in dit spel wordt gecompenseed. Bv; Na een week mooi burnehulp geven krijg je wat extra oude kps. Dat kan dan ook oplopen als je een goede helper bent.
Zo is dat argument van verlies er niet meer. Want het voordeel weegt niet op tegen het nadeel. Tienduizenden kps..daar gaat het over...dat lijkt mij dan toch een prioriteit.

De afweging voor wat eerlijk, fair is? Maak ik die zelf wel op die wijze? HEt moet haalbaaar blijven om op 1 acc mee te kunnen. Dat is de afweging die ik daar maak. Want er kan al viadiams een extra voordeel gehaald worden. Is de mogelijkheid om tienduizenden kps per jaar vals te spelen reden genoeg om daar iets aan te doen.
 
Zoals albert al aangeeft is dit voorstel geen voorstel dat iets toevoegt.
Als mensen willen pushen pushen ze toch wel, het voorstel doet hier absoluut nul komma nikt tegen.

Gewoon aangeven bij support, dat is het enige dat je kan doen.

En ja met zoeken kan je schandalig veel kp bijeen harken. het kost alleen heel veel tijd.
Bekijk bijlage 6035
dit is de opbrengs van een paar maanden, recent per ongeluk me naalden gesloopt en herbouwd. shit happens.
Is het de waarheid , als men zegt dat er zoekprogrammas zijn om vrije kisten te detecteren? Ja of neen?
 

Aeva

Chef
Is het de waarheid , als men zegt dat er zoekprogrammas zijn om vrije kisten te detecteren? Ja of neen?
Als dat waar is o_O dan graag een linkje voor mij...

Veel spelers die aan schatzoeken doen, hebben daarvoor een excel sheet ontwikkeld. Dat kan heel simpel en het kan ook heel ingewikkeld met veel toeters en bellen. Blijft dat zo'n speler die sheet toch echt zelf zal moeten vullen.
Veel andere spelers kijken gewoon hoe het er met de OW's voorstaat van de buren in hun ontdekte regio als ze burenhulp geven. Dan volstaat een kladblokje.
 
En ja met zoeken kan je schandalig veel kp bijeen harken. het kost alleen heel veel tijd.
Bekijk bijlage 6035
dit is de opbrengs van een paar maanden, recent per ongeluk me naalden gesloopt en herbouwd. shit happens.

Jemig Crazy xD veel kps hoor

Is het de waarheid , als men zegt dat er zoekprogrammas zijn om vrije kisten te detecteren? Ja of neen?

Welke vrije kisten? Sorry maar snap je vraag niet helemaal..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan