• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Peiling Zoekfilters in inventaris

  • Topicstarter Deleted User - 124539
  • Startdatum

Ben je voor of tegen dit idee?


  • Totaal aantal stemmers
    15
  • Enquête gesloten .

Deleted User - 124539

Guest
Aangezien er na een tijdje enorme hoeveelheden gebouwen in je inventaris kunnen zitten, lijkt het me handig om zoekfilters te hebben. Zo kun je snel en efficiënt zoeken naar een gebouw dat je nodig hebt, zonder eerst helemaal te moeten doorbladeren.
De volgende filters lijken me wel handig:
  • Cultuur
  • Bevolking
  • Munten
  • Voorraden
  • Goederen
  • Orks
  • Mana/zaden
  • Vechtbonus
Bij "goederen" kun je eventueel ook nog een onderverdeling maken in welke goederen (normaal of sentient, welke T, welk goed), maar zo gedetailleerd moet het niet zijn, wat mij betreft.
Daarnaast zou het ook handig zijn als filters die je hebt aangezet, blijven opstaan als je je inventaris verlaat en terugkeert. Eventueel bij "opties" de mogelijkheid om dit uit te zetten.

Ook een zoekfunctie op naam zou erg handig zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2578

Guest
Aangezien er na een tijdje enorme hoeveelheden gebouwen in je inventaris kunnen zitten, lijkt het me handig om zoekfilters te hebben. Zo kun je snel en efficiënt zoeken naar een gebouw dat je nodig hebt, zonder eerst helemaal te moeten doorbladeren.
De volgende filters lijken me wel handig:
  • Cultuur
  • Bevolking
  • Munten
  • Voorraden
  • Goederen
  • Orks
  • Mana
  • Zaden
Bij "goederen" kun je eventueel ook nog een onderverdeling maken in welke goederen (normaal of sentient, welke T, welk goed), maar zo gedetailleerd moet het niet zijn, wat mij betreft.
Zoals de inventaris, oproepingen er nu uitziet is het onoverzichtelijk! Het kost tijd om precies het gebouw te vinden die je wil en die je een paar hoofstukken ervoor hebt opgeborgen. Filters zijn helpend om in je inventaris direct het gebouw te vinden die je zoekt! +1 voor dit voorstel! :)
 

DeletedUser2578

Guest
Ik begrijp niet waarom je tegen bent voor iets dat juist helpend is. Wat zijn de tegen argumenten? Mss is het technisch gezien lastig maar ik denk dat het verder aan Inno is om te bepalen of ze er verder iets mee willen doen. Ik denk dat het altijd goed is om een idee/suggestie mee te geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
+1 ik ben voor, het zou ook gemakkelijk zijn als de gebouwen die je hebt op volg orde in de inventaris komen en niet 2 a 3 pgs verder gelijk nu, ik weet soms niet meer van welk event de gebouwen zijn daar ze zo door elkaar staan
 
al in beta aangegeven, weet niet wat er mee gebeurd is.
subtabbladen, filters of iets anders; bijna alles beter dan dit.
'bijna'? tsja, er is altijd nog een kans dat inno het verprutst zoals het toernooi in beta atm
 
Ik begrijp niet waarom je tegen bent voor iets dat juist helpend is. Wat zijn de tegen argumenten? Mss is het technisch gezien lastig maar ik denk dat het verder aan Inno is om te bepalen of ze er verder iets mee willen doen. Ik denk dat het altijd goed is om een idee/suggestie mee te geven.

Omdat je wilt dat de ontwikkelruimte (wat die is gewoon beperkt) besteed wordt aan iets dat je nuttiger vindt? En wat helpend is dat is heel subjectief. Als je je inventaris mooi opgeruimd houdt, is een zoekfunctie overbodig. Dan kan ik me voorstellen dat je niet wilt dat er zo'n functie wordt gebouwd.

Ik ben overigens wel helemaal voor. Aan de filteropties zou ik dan nog iets van een zoekfunctie op naam willen toevoegen. Dan lijkt me handiger als je een specifiek gebouw zoek.

Van mij mag de indeling op hoofdstuk trouwens wel helemaal weg. Gewoon op naam zou ook al heel erg schelen. En als je dan gebouwtjes heb met dezelfde naam maar meerdere hoofdstukken, die dan achter elkaar tonen. Ik zoek me nu soms suf naar het oudste gebouwtje....

Maar het liefste zie ik inderdaad de mogelijkheid om een eigen indeling te maken met tabbladen.
 

Deleted User - 124539

Guest
Omdat je wilt dat de ontwikkelruimte (wat die is gewoon beperkt) besteed wordt aan iets dat je nuttiger vindt? En wat helpend is dat is heel subjectief. Als je je inventaris mooi opgeruimd houdt, is een zoekfunctie overbodig. Dan kan ik me voorstellen dat je niet wilt dat er zo'n functie wordt gebouwd.

Ik ben overigens wel helemaal voor. Aan de filteropties zou ik dan nog iets van een zoekfunctie op naam willen toevoegen. Dan lijkt me handiger als je een specifiek gebouw zoek.

Van mij mag de indeling op hoofdstuk trouwens wel helemaal weg. Gewoon op naam zou ook al heel erg schelen. En als je dan gebouwtjes heb met dezelfde naam maar meerdere hoofdstukken, die dan achter elkaar tonen. Ik zoek me nu soms suf naar het oudste gebouwtje....

Maar het liefste zie ik inderdaad de mogelijkheid om een eigen indeling te maken met tabbladen.
Ik zal aan het idee toevoegen om op naam te kunnen zoeken. Een eigen indeling kunnen maken, is zo verschillend, dat als je dat wilt, daar maar een apart idee van moet maken. Ik zal dan ook voor stemmen.
 
Begin met zoeken op de laatste pagina... ;)
haha, nee daar staan de gebouwen die ik naar de inventaris hebt getransporteerd, zoals huizen en werkplaatsen, extra fabrieken en mijn oudste eventprijzen...

Maar ik bedoelde eigenlijk de oudste van een bepaald type, zoals de biebjes of handelspost. wensputjes etc. Daarvan heb ik meerdere van verschillende hoofdstukken... dan zoek je wel even.
 
Ben bang dat het niet gaat gebeuren en dat het hele idee bij Inno zo in de prullenbak verdwijnt.
Dat er wat aan moet gebeuren ben ik met je eens maar hoe dat is een groot vraagteken.
Je hebt gebouwen die zowel cultuur als bevolking geven of cultuur/goederen. Sja waar vallen die onder, vallen ze onder cultuur of 1 van die andere.
Denk dat daar de moeilijkheidsgraad in zit en dat ze het daarom op hoofdstuk doen ook mede door verschillende waarden van zo'n gebouw.
 
Trouwens een aantal soorten gebouwen is niet eens nodig om op hoofdstuk te zetten.
Combats doen allemaal hetzelfde ongeacht van welk hoofdstuk. Hetzelfde geld voor de handelsposten, monument van kennis. kleine biebjes en reuzenradjes. Voor de cultuur maakt het niet uit want als ze uitgewerkt zijn worden ze toch weer verkocht.
 

DeletedUser2578

Guest
En wat helpend is dat is heel subjectief.
Een middel dat ondersteunt om positief resultaat te bereiken is helpend. In dit geval is de tool filters/zoekoptie dat helpt om speciefieke gebouwen in je inventaris te vinden.
Omdat je wilt dat de ontwikkelruimte (wat die is gewoon beperkt) besteed wordt aan iets dat je nuttiger vindt?
Zo te zien is er een grote vraag naar dus het is een nuttige besteding van de ontwikkelruimte. Nu hebben we ook de Toren waarvan we ook gebouwen krijgen, het hoopt zich allemaal op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan