• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Zijn alle spelersnamen toegestaan?

Aangezien er ook regels zijn voor taalgebruik op chat (die dan - gek genoeg - gebaseerd zijn op Engels, waardoor 'how' in het Nederlands niet mag!), vroeg ik me af of elke spelersnaam wel is toegestaan? Sinds kort staat er een 'Heil h*tler' in de spelerslijst van Arendyll... duidelijk provocatie (een jonkie?), maar persoonlijk vind ik dat niet kunnen...
 
Laatst bewerkt:
ik heb wel een reactie hoor,
ik mag aannemen als het in het echte leven niet getolereerd wordt het dan vanzelfsprekend hier ook niet wordt getolereerd, omdat we toch als echte mensen gezamenlijk dit spelletje spelen .
enig algemeen fatsoen wordt dan welk gewaardeer
 
ik ben ook van mening dat een fatsoenlijke groep mensen dat ook onderling wel kan beamen en dat het vreemd is dat er dan een ticket moet worden uitgezet. men mag toch verwachten dat het makkelijker moet kunnen zijn om dit soort personen te verwijderen .
elvenar zou er verstandig aan doen , om de medeleden hier die ze bestuurstaken geven dit zelf kunnen bepalen en verhelpen
 
Zo'n naam is onfatsoenlijk en derhalve ongewenst
En om die reden staat er in de regels die er wel degelijk zijn dat dit niet mag, bij forum regels 2 en 8 staan duidelijk verwijzingen waarom dit niet kan en deze regels gelden ook voor het spel.
 

Aeva

Chef
Het lijkt mij zeer onverstandig om verwijderen van accounts/steden in handen te geven van leden die al dan niet een actieve en/of professionele rol hebben in het spel. Hier moet een goede procedure voor zijn en het lijkt mij dat die via een supportticket gevolgd wordt.
 
om de medeleden hier die ze bestuurstaken geven dit zelf kunnen bepalen en verhelpen
"Support" is support hier in nederland, dus lokaal. Geen idee wie in deze een beslissing neemt, maar als je gaat zoeken zul je ongetwijfeld de procedure kunnen terugvinden samen met dat soort informatie.

Een reden om dat via een ticket te doen is veratnwoording. Een account kan gekochte dias bevatten, en de speler kan in beroep gaan of zelfs naar de rechtbank. In die gevallen is het belangrijk dat je een standaard procedure hebt, je aan alle regeltjes omtrent verwijdering van aacounts hebt gehouden, en dat je dat allemaal kunt aantonen als daar om gevraagd wordt.

Een ticket is een log van alles rondom een probleem, en zal dus alle informatie en beslissingen (dor wie, wanneer, waarom) bevatten, mocht dat nodig zijn.
 
Ik heb in het verleden wel eens een account gemeld met een dergelijke naam en die naam is toen door support omgezet in een of ander nummer. Account werd dus niet verwijderd.
 
Ik ben ook van mening dat al bij aanmaak van een account op dat moment al een protocol zijn en blokkeren van een namen die echt niet kunnen.

maar ja welke lijst en wie stelt dit samen?
 
Ik heb degene gewoon een mailtje gestuurd dat dit echt niet kan en dat hij/zij zo snel mogelijk zijn naam wil veranderen.
Dit is echt schandalig en dat is nog maar (heel) zacht uitgedrukt.
 
Dacht je dat die speler nog ooit online komt. Heb er nog niet naar gekeken maar zal waarschijnlijk wel iemand zijn met een H1 of H2 account en denkt lollig te kunnen zijn. Zo iemand moet je verplicht de holocaust laten kijken en misschien dat die dan eens normaal gaat denken.
Vroeger zond de VPRO die documentaire elk jaar rond die tijd uit en zouden ze eigenlijk weer moeten doen zodat de jongere generatie een keer leert hoe erg het toen was en zo iets nooit meer mag gebeuren.
Sterker nog als ik wist wie die speler in real life zou zijn zou ik zelfs aangifte doen bij de politie wegens zeer kwetsende of discriminerende uitspraken/teksten. Dit valt in het nederlands strafrecht onder een zeer zwaar vergrijp.
En zelfs al zou die persoon dia's gekocht en besteed hebben dan nog vind ik dat Inno zo iets zonder pardon moet kunnen verwijderen.
Zelfs al is het maar 1 letter in je spelersnaam weg laten of iets anders ervoor in de plaats, de intentie van het woord blijft hetzelfde.
Dit kan gewoon in de voorwaarden gezet cq aangepast worden en dan had deze persoon de voorwaarden maar moeten lezen.
 
Bovenaan