• Beste forum bezoeker,

Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Wordt het onvermijdelijk dat de werelden samen gevoegd gaan worden?

Even kijken of er nog genoeg actieve forumleden zijn die willen meedenken ;) .

De terugloop in spelers die de veranderingen in het spel met zich meebrachten is niet iets wat zichzelf overnacht gaat herstellen.

Ik ben zelf een solo speler dus voor mij is dat geen probleem maar voor actieve broederschappen is dit wel een nagel aan de doodskist.

Om voor een grote poel actieve spelers te zorgen die elkaar kunnen helpen bij het spel is wachten op nieuwe aantallen waarschijnlijk ook vragen om het gras te zien groeien.

Dus lijkt het me logisch dat Inno ervoor zal kiezen om werelden bij elkaar te gaan voegen zodat er weer meer op BS niveau gespeeld kan worden.

In Nederland hebben we maar 2 "normale" werelden, lijkt me een geweldige proeftuin :).

Wat zijn de meningen? ( En ja even voor de duidelijkheid : DIT IS PUUR HYPOTETISCH ! )

NIET HYPOTHETISCH: volgens mij zijn er veel (?) spelers die met hetzelfde account en dus dezelfde naam in allebei de werelden spelen. Hoe zou je dat op willen lossen dan?
Ik denk niet dat samenvoegen een technisch uitvoerbare optie is, los van het feit of dat wenselijk zou zijn.

NIET HYPOTHETISCH: volgens mij zijn er veel (?) spelers die met hetzelfde account en dus dezelfde naam in allebei de werelden spelen. Hoe zou je dat op willen lossen dan?
Dit was iets waar ik ook tegenaan liep bij het hierover nadenken. Word ik dan bv. wunjo-A en wunjo-W? :)
Een andere puur hypothetische optie zou kunnen zijn als broederschappen door gebrek aan spelers te weinig leden krijgen, dat broederschappen samengaan, zodat ze sterk blijven, maar er dus minder broederschappen komen. Dat zal voor een aantal mensen waarschijnlijk best pijnlijk zijn. Aarts die geen aarts meer kunnen zijn, oude, vertrouwde broederschapsnamen die verdwijnen.....

Ik denk niet dat samenvoegen een technisch uitvoerbare optie is, los van het feit of dat wenselijk zou zijn.
Daar zou je heel goed gelijk in kunnen hebben. Ik heb altijd begrepen dat de werelden totaal van elkaar gescheiden zijn. Ik herinner me dat dat werd gezegd toen er complottheorieën waren dat spelers voorraden vanuit de ene wereld naar de andere overmaakten. Dat kon onmogelijk gebeuren werd er toen gezegd door de leiding.

Stel dat het wel mogelijk is, maar je wel een keuze moet maken welk account je zou willen houden als je in beide werelden speelt.

We nemen aan dat het wel een technisch uitvoerbare optie is, de wenselijkheid zal zeker niet voor iedereen aanwezig zijn maar als je op beide werelden straks nog maar 50% actieve broederschappen hebt met nog maar de helft van het aantal gewenste leden.....

Ik ga me hier zeker niet druk over maken en pas mee bezig houden zodra is aangetoond dat het technisch mogelijk is én Inno het aankondigt.. er nu naar gaan zitten gissen heeft totaal geen zin!

Ik ga me hier zeker niet druk over maken en pas mee bezig houden zodra is aangetoond dat het technisch mogelijk is én Inno het aankondigt.. er nu naar gaan zitten gissen heeft totaal geen zin!

Je hoeft je er van mij zeker niet druk om te maken of er over gaan gissen, de reden dat ik de vraag stelde was simpelweg omdat de leegloop met name in landen waar de forums nog iets actiever zijn ( Nee ik gebruik geen en ga geen Discord gebruiken ) en er wat meer informatie gedeeld wordt beter in te schatten is.

Ik heb geen idee hoe het er in NL voorstaat , maar de analyses die ik terug zie van spelers op Engelstalige servers met kijk op Elvenstats liegen er niet om.

En dan vraag ik me alleen af wat is uiteindelijk beter?

Servers die half leeg zijn en broederschappen die aan elkaars leden lopen te trekken of Servers met spelers in overvloed en iedereen weer op een "gewone" manier het spel kan beleven.

Technisch ís het zo goed als onmogelijk... en wat zou Inno's motivatie kunnen zijn om al die moeite uberhaupt te nemen? Het probleem van 'diamanten eigendom' is al opgelost door elke speler voor meerdere werelden over slechts 1 pot te laten beschikken. Dus als puntje bij paaltje komt, zal 1 wereld hoogstwaarschijnlijk 'sterven' maar als spelers van een 'gratis' spel zal de beslissing welke zeker niet bij ons liggen!

Laatst bewerkt:
Dus als puntje bij paaltje komt, zal 1 wereld hoogstwaarschijnlijk 'sterven'

Ja, alleen gaan al die spelers die moeite hebben gedaan om hun stad op te bouwen niet opnieuw beginnen op die "andere" wereld.

Inno's motivatie is afhankelijk van hun verdienmodel binnen een gratis spel, de balanceer act om iets te creëren wat mensen aantrekt om het spel te gaan spelen en er vervolgens geld in te stoppen omdat het de beleving van het spelen leuker maakt is zeker geen makkelijke.

Er zullen altijd mensen zijn die terecht het spel spelen vanuit het gratis zijn, ook al verdient Inno hier niet direct aan het is wel degelijk een belangrijk aspect dat deze mensen kunnen en willen blijven spelen. Met alleen investerende spelers red je het niet want dan worden de meeste werelden een kale boel.

Om de mix te behouden die het spel levendig houdt lijkt het mij dat er toch iets van inkrimpen zit aan te komen, ik zou niet weten hoe ze dit anders willen gaan oplossen.

Bovenaan