• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Winter evenement

DeletedUser2349

Guest
Op de betaserver is het winter evenement afgelopen maandag begonnen (morgen een week geleden). Over het algemeen beginnen evenementen 1 week na de start op de betaserver. Nu wordt er gespeculeerd over de begintijd (en datum), aangezien in het verleden het winter evenement begin december begon. Helaas ben ik nog niets tegen gekomen bij de aankondigingen. Wanneer begint het winter evenement?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op de betaserver is het winter evenement afgelopen maandag begonnen (morgen een week geleden). Over het algemeen beginnen evenementen 1 week na de start op de betaserver. Nu wordt er gespeculeerd over de begintijd (en datum), aangezien in het verleden het winter evenement begin december begon. Helaas ben ik nog niets tegen gekomen bij de aankondigingen. Wanneer begint het winter evenement?

Het feit dat je hier niets over kan vinden op geen enkel forum zou een hint moeten zijn.
Als er iets te melden valt zie je dat iig op meer dan 1 forum een officieel bericht komen en ook hier. daar zit meestal niet veel tijd tussen.

Aangezien er geen enkel bericht te vinden is ga ik uit dat dit event net zo begint als afgelopen jaren. de eerste week van december, om precies te zijn 3 december dus.
 
maar wat weerhoudt Elvenar ervan om een beetje op tijd de startdatum van het winterevent te plaatsen. Dat zou toch alleen maar gebruiker cq klant vriendelijk zijn
 
Meer dan een week van tevoren is wel erg vroeg. Het zal deze week wel komen.

Eerlijk gezegd ben ik al lang blij dat ze er niet nog een BSA tussen gestopt hebben zoals op de beta server. Een weekje rust is ook wel lekker.
 
Helaas; mede door de voorkennis, maar zelfs zonder dat zouden we minimaal een week voordat het eindigt, klaar zijn en met voorkennis 2 weken met zo'n beetje 2 uitbreidingen aan oppervlakte voor minizooi.
Wat ik wil zeggen; aardige opdrachten; ze worden steeds beter, maar ze moeten echt ingewikkelder/meer van gemaakt worden om ons bezig te houden.
Alleen als je zonder voorkennis en met vrijwel geen minizooi dit evenement doet, wordt het krap.

En ja; ik weet dat ik hier/bij support geklaagd heb dat het in het verleden soms niet te doen was, maar dat was vooral doordat we de hoofdprijzen niet konden halen. (wat nu wel kan als je tactisch en vrijwel alleen op dubbeldagen alles omwisselt)
Dus; denk nog ff door, herbalanceer etc. s6:)
 

DeletedUser234

Guest
Kan Inno zien, wanneer iemand alle opdr heeft voldaan? Ik denk dan aan statistieken waarin men kan zien hoeveel % er hoe lang over doet.

Als ze die hebben, dan neem ik aan dat ze adhv die statistieken hun moeilijkheidsgraad bepalen.

Als ze die niet hebben, dan is een poll misschien een idee?
 
Tuurlijk hebben ze die informatie, hun server houdt exact bij wanneer jij elke opdracht doet. Wat ze doen met die informatie is een ander verhaal.

Als ik een event zou maken, zou ik me vooral bezig houden met het speelbaar maken voor iedereen, de "vorige week begonnen" speler moet ook een leuk event hebben. Ervaren spelers een uitdaging blijven geven in events is niet te doen denk ik, je moet dan constant nieuwe toevoegingen in het event verwerken.
 

DeletedUser234

Guest
Dan heeft het denk ik niet zoveel zin om bij Inno of hier te klagen dat het te moeilijk of te makkelijk is, want dan kunnen ze dat gewoon zien. Ze zullen ook niet het event aanpassen aan een enkeling die het heel snel kan. Ik denk dat ze zullen kijken naar de meerderheid dan....of zoals Albert zegt iedereen zelfs.

Je kan het jezelf wel moeilijker maken, door niet voor te bereiden. :)
 

DeletedUser2665

Guest
Ik vind de opdrachten eigenlijk alleen maar steeds duurder worden. Het aantal te kopen KP vind ik veel te groot en bovendien fantasieloos. Reden voor mij om al heel vroeg in het evenement de doorlopende opdrachten niet meer uit te voeren.
 

DeletedUser2114

Guest
Ik vind de opdrachten eigenlijk alleen maar steeds duurder worden. Het aantal te kopen KP vind ik veel te groot en bovendien fantasieloos. Reden voor mij om al heel vroeg in het evenement de doorlopende opdrachten niet meer uit te voeren.
Voor alle gebouwen die je kunt winnen, vind ik het echt niet erg om een paar kp te kopen. Dat kan met munten en goederen zelfs, de prijs van die T3 gaat echt amper omhoog. En die kp die je koopt ben je niet kwijt, die kun je zelf ook weer investeren in het boek of je OW's.
 
Tuurlijk hebben ze die informatie, hun server houdt exact bij wanneer jij elke opdracht doet. Wat ze doen met die informatie is een ander verhaal.

Als ik een event zou maken, zou ik me vooral bezig houden met het speelbaar maken voor iedereen, de "vorige week begonnen" speler moet ook een leuk event hebben. Ervaren spelers een uitdaging blijven geven in events is niet te doen denk ik, je moet dan constant nieuwe toevoegingen in het event verwerken.

Als een speler dag 1 van event begint kan die ook meedoen en voltooien, al vind ik de prijs die dat kost redelijk aan de hoge kant. zeker de 1 dagsproducties.
En de multi fabriek opdrachten het verkeerde signaal geven aan beginners.

Als je natuurlijk halverwege pas met het spelletje begint ga je het niet halen.
Aan de andere kant is het ook totaal geen probleem dat je het event niet kan voltooien.

Er zijn zoveel dagprijzen dat er altijd wel iets leuks voorbijkomt, en die eindprijzen?, totaal nutteloos in hoofdstuk 1-2-3. gewoon wat cultuurgebouwen die je ook net zo makkelijk weer kan slopen, dat zijn de beste.
 

DeletedUser2665

Guest
Voor alle gebouwen die je kunt winnen, vind ik het echt niet erg om een paar kp te kopen. Dat kan met munten en goederen zelfs, de prijs van die T3 gaat echt amper omhoog. En die kp die je koopt ben je niet kwijt, die kun je zelf ook weer investeren in het boek of je OW's.

Da's mooi dat jij dat vindt :)
 
kp's kopen is geen probleem met een actieve speelstijl; dan heb je zat munten, directe effecten voor munten en/of goederen om de benodigde kp's te kopen.
en ja; die T1 3x opdrachten slaan nergens op, maar er eens gewoon je bonus T1t/m3-4-5 van...
 

DeletedUser2665

Guest
kp's kopen is geen probleem met een actieve speelstijl; dan heb je zat munten, directe effecten voor munten en/of goederen om de benodigde kp's te kopen.
en ja; die T1 3x opdrachten slaan nergens op, maar er eens gewoon je bonus T1t/m3-4-5 van...

Ik noem het dan ook geen probleem. Ik vind het duur en fantasieloos.
 

DeletedUser234

Guest
De evenement opdrachten fantasieloos, saai enz dat hoor ik vaak, huidige event is zelfs een kopie van een eerder event.................misschien een topic aanmaken waar men suggesties kan doen met fantasierijke opdr.?

Inno zegt op haar website graag feedback te krijgen van spelers en ipv te horen dat het fantasieloos is, wat terecht gezegd mag worden natuurlijk, hebben ze wellicht meer aan een lijst met fantasierijke ideeën. :D

Forum beheerders hier kunnen er toch wel voor zorgen dat het de juiste mensen van Inno bereikt, zo'n goed bedoeld positief initiatief?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
De evenement opdrachten fantasieloos, saai enz dat hoor ik vaak, huidige event is zelfs een kopie van een eerder event.................misschien een topic aanmaken waar men suggesties kan doen met fantasierijke opdr.?

Inno zegt op haar website graag feedback te krijgen van spelers en ipv te horen dat het fantasieloos is, wat terecht gezegd mag worden natuurlijk, hebben ze wellicht meer aan een lijst met fantasierijke ideeën. :D

Forum beheerders hier kunnen er toch wel voor zorgen dat het de juiste mensen van Inno bereikt, zo'n goed bedoeld positief initiatief?

Ik zou zeggen: Dien een suggestie in! Het forumdeel is wat opgeschoond zodat er meer overzicht is en we weer stemmingen kunnen laten plaatsvinden.
 

DeletedUser234

Guest
done

HIER kan je al je ideeën kwijt @Sannyvh :D en alle anderen die leuke opdrachten kunnen bedenken voor een event. Nee geen forum event, een spel event, zoals winter event wat nu bezig is en halloween event elk jaar enz.
 

DeletedUser2665

Guest
Er zijn vast mensen die dat heel flauw van mij vinden, maar nee: ik ga geen opdrachten bedenken. Het is mijn goed recht om een deel van de huidige opdrachten duur en saai te vinden zonder dat ik mij geroepen moet voelen om met alternatieven te komen.
Ik speel geen spel om het vervolgens voor een deel zelf te moeten bedenken.
Ik geef aan wat ik er van vind. Ik heb er geen moeite mee, ik speel het evenement gewoon niet verder. Daarmee heb ik het voor mij prima opgelost.
 
Er zijn vast mensen die dat heel flauw van mij vinden, maar nee: ik ga geen opdrachten bedenken. Het is mijn goed recht om een deel van de huidige opdrachten duur en saai te vinden zonder dat ik mij geroepen moet voelen om met alternatieven te komen.
Ik speel geen spel om het vervolgens voor een deel zelf te moeten bedenken.
Ik geef aan wat ik er van vind. Ik heb er geen moeite mee, ik speel het evenement gewoon niet verder. Daarmee heb ik het voor mij prima opgelost.
Natuurlijk heb je een vrije keuze om een event wel of niet te willen doen. het is wel jammer dat je geen advies wilt geven hoe het dan beter kan.
Met dit soort feedback kan je helaas niet veel.

Ik denk dat het ook niet makkelijk is om echt een uitdagend event te maken ingame.
Je zou best een leuk event kunnen maken, maar dat geld dan alleen voor beta, daarna vind je alle spoilers op fora en fansites en is de uitdaging geheel weg en kom je niet veel verder dan het wegklikken en ophalen van rewards bij events.
 

DeletedUser234

Guest
@Sannyvh Sorry foute aanname van mij, ik dacht dat als je iets fantasieloos vind, ook kon noemen wat je bijv. wel een fantasierijke opdr. vind.
 
Bovenaan