• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Wereldkaart: Peiling, oude of nieuwe wereldkaart.

Wat vind je van de wereldkaart


  • Totaal aantal stemmers
    12
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Wisselende berichten over hoe de oude en hoe de nieuwe wereldkaart beviel/bevalt.
Om dit een beetje in kaart te brengen is het misschien een idee om een poll neer te zetten.

De eerste keuze :
De "oude" wereldkaart werkte vrij traag waardoor het even duurde voordat hij volledig geladen was.
Wanneer de oude wereldkaart weer online zou komen met een aanpassing waardoor hij sneller laadt en goed in en uit te zoomen is zou dit het meest ideale zijn.

Tweede keuze:
De huidige (nieuwe) wereldkaart laten zoals hij is maar niet in de huidige verkleinde versie.
 

DeletedUser

Guest
....................................
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Uiteraard zelf ook gestemd en wel voor de oude kaart en hopende dat het laden aangepast kan worden zodat hij goed laadt
 

DeletedUser47

Guest
Op de beta waren ze het ook niet eens met de kaart, waarschijnlijk gaan ze deze dus ook weer aanpassen
 

DeletedUser66

Guest
Even voor de duidelijkheid. De oude kaart zoals die was zal niet meer terugkomen. Dit komt omdat de kaart een onderdeel is van meerdere verbeteringen in het algemeen. waar wel naar gekeken zal worden, is om de randen iets dunner te maken. Ook kijkt men nog naar andere opties om de kaart overzichterlijker te maken, vooral op kleinere schermen.
 

DeletedUser

Guest
Een (uit)zoomfunctie zou nog het handigst zijn denk ik. Ik vind de nieuwe kaart trouwens wel lekker soepel werken en kan er wel mee leven. De oude hoeft van mij niet terug.
Ik kan geen stem uitbrengen omdat:
- de oude kaart was overzichtelijker, maar werkte minder makkelijk en vice versa. Dus wat mij betreft het gemiddelde van de twee kaarten; een overzichtelijke en makkelijk werkende kaart ;-)
 

DeletedUser

Guest
Met de nieuwe kaart is het nu wel wat meer zoeken naar provincies die ik nog moet verkennen of veroveren.
Maar ik vermoed dat de oude kaart nogal zwaar was voor de servers en voor sommige computers, en dat ze het daarom veranderd hebben.
 

DeletedUser

Guest
Het grote nadeel van de nieuwe kaart is o.a.:

Hij is kleiner qua zichtbare oppervlakte dus wanneer je je onderzochte provincies zoekt is het veel lastiger om deze terug te vinden
Door de kleinere afbeeldingen is het iets slechter te zien en met uitzoomen (CTRL + scrollknop) is het helemaal niet meer te zien, zeker wanneer je al een behoorlijk aantal provincies klaar hebt.
Het enige voordeeltje van de huidige kaart is dat hij wat beter laad maar dat weegt niet op tegen de ongemakken die er nu zijn.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben het met Stefan eens dat de aanpassing voornamelijk is gedaan om de performance te verhogen. Er waren ook veel klachten over de snelheid waarmee de oude kaart laadde. Dit is waarschijnlijk de oplossing om het probleem van het laden op te lossen. Het zal daarom ook wel niet mogelijk zijn om terug te gaan naar de oude kaart en de performance te verhogen. Dit zal waarschijnlijk ook een rol spelen bij het zoomen op de gehele kaart, dit zal erg veel vergen van servers en computers.

Wellicht is een soort minimap een oplossing? Ik besef me dat dit map op map is maar als je in een minimap in een hoek kunt aangeven waar je bevindt op de kaart, misschien met kleurtjes welk type provincies waar zitten, grijze punten voor andere steden, grijze provincies voor die nog op slot zitten en een ander kleurtje voor provincies die je kan verkennen? Hoort meer thuis in 'suggesties en ideeën' maar even interesse polsen kan geen kwaad.
 

DeletedUser3

Guest
In de volgende update zal een aanpassing gedaan worden op de rand.
Deze zal dunner zijn.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb voor de oude kaart gekozen. Dit omdat er geen randen omheen zaten.
Nog steeds een minpunt. Ik kan niet inzoomen of uitzoomen bij de kaart.
Misschien een optie bij de volgende update? En misschien een lijst maken met de elementen en dat je daar op kan klikken en dat je kan zien welke provincie je nog moet voltooien (die je dan wel onderzocht hebt).
 
De oude kaart was onwerkbaar, crashte continu.
Heb totaal geen last van de randen op mijn scherm, heb hem even op de laptop bekeken met een klein schermpje, is iid niet veel zichtbaar, maar als ik de randen wegdenk heb ik niet het idee dat er nu echt meer zichtbaar is.
Stad links, stad rechts en dat is het dan, met of zonder randje.
 
Bovenaan