• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuwsbrief: hoe kan je zie of je wel of geen nieuwsbrief ontvangt?

DeletedUser2349

Guest
Sinds het vorige grote seizoens-evenement worden er willekeurig(?) nieuwsbrieven verstuurd waarbij de ontvanger van zo'n nieuwsbrief 100 gratis "verzamelobjecten" (nootjes toen en sleutels nu) krijgt door op een knop in de nieuwsbrief te klikken.

Ik heb 2 accounts waarbij ik op het mail-adres van de ene wel af en toe een nieuwsbrief ontvang en op het mail-adres van de andere nooit. Nu is het kinderlijk eenvoudig om je af te melden voor de nieuwsbrieven middels een link in een nieuwsbrief (knopje "afmelden"). Nu wil ik voor het account waarbij ik geen nieuwsbrief ontvang graag kunnen controleren hoe dat account is ingesteld m.b.t. nieuwsbrieven en of ik mij daar toendertijd voor heb afgemeld of niet.

Daarom het verzoek aan de moderators of community manager of hier mogelijkheden voor zijn, en zo niet of dit verzoek kan worden doorgespeeld aan InnoGames.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1427

Guest
In feite kunnen wij vanuit onze support tool bekijken of het spelaccount een e-mail (nieuwsbrief) kan ontvangen, deze vraag zou je met dat spelaccount uiteraard kunnen vragen.

Helaas zijn deze e-mails (nieuwsbrieven) zoals je al aangeeft aan een selectief aantal spelers gestuurd. Wij kunnen hier echter niet nagaan aan wie deze e-mail zijn gestuurd en waarom dat selectief groepje spelers deze e-mail (nieuwsbrief) heeft ontvangen en andere weer niet, dit zal voor nu idd aan de speler zelf zijn om na te gaan of deze de e-mail (nieuwsbrief) hebben ontvangen.

Verder kan @Desi wellicht de laatste vraag beantwoorden.
 

DeletedUser2349

Guest
Ik heb in het verleden al eens contact gehad met support m.b.t. de nieuwsbrieven. En daarbij werd mij meegedeeld dat support mij niet kon helpen met het aanmelden en/of controle of ik mij überhaupt heb afgemeld. En nu spreek jij dit dus eigenlijk tegen. Ik zal het nogmaals proberen bij support, mocht dat wederom niets opleveren zal ik mij weer terug hier melden. :cool:
 

DeletedUser2349

Guest
Ik ben er inmiddels achter, met dank aan support, dat ik op dit account nog steeds sta aangemeld om de nieuwsbrief te ontvangen. Aan de ene kant positief, aan de andere kant heb ik mijn (kritische) bedenkingen met betrekking tot de willekeur waarmee nieuwsbrieven worden rondgestuurd. Alsof het gaat om een zwarte piet die een handvol pepernoten een klas met kleine kinderen in gooit. Waarbij 25% v/d kinderen het geluk heeft een paar pepernoten in ontvangst te mogen nemen en de rest krijgt niets.

Volgens mij, en corrigeer mij aub als ik het fout heb, worden nieuwsbrieven door bedrijven naar iedereen verstuurd die zich daarvoor heeft aangemeld. Ik kan mij in ieder geval niet voorstellen waarom een bedrijf hier willekeur voor zou willen toepassen. Om even een voorbeeld te schetsen: op dit account heb ik tot op heden (vanaf 2de Paasdag 2017) nog geen enkele nieuwsbrief mogen ontvangen van InnoGames, op mijn andere account (vanaf begin augustus 2017) heb ik tot op heden 4 nieuwsbrieven mogen ontvangen (gemiddeld 1x per maand). Aan de ene kant vind ik de willekeur abject en aan de andere kant heb ik grote twijfels aan de willekeur van de willekeur.

Het gaat mij inmiddels niet meer om die paar extra nootjes of sleutels, al was dat wel de aanleiding dat ik dit topic ben gestart. Het gaat mij nu meer om de willekeur waarmee de nieuwsbrieven in het algemeen worden verstuurd. Ik vind dat InnoGames geen willekeur zou moeten toepassen bij het versturen van de nieuwsbrieven. Ik hoop dat @Desi en de moderators het hiermee eens zijn en dit wellicht kunnen doorspelen naar InnoGames.

PS Als dit onderwerp beter op z'n plek is in een ander (sub)forum, gelieve dit topic dan te verplaatsen of af te splitsen.
 

DeletedUser1592

Guest
Ik kan hier inmiddels iets over melden, aangezien we hier een antwoord vanuit innogames over hebben gekregen. De mail blijkt niet naar willekeurige spelers te zijn verstuurd maar gewoon naar iedereen. De volgende zaken kunnen een oorzaak zijn waarom je de mail niet hebt ontvangen.
- De mail is in je spambox of blocked folder terecht gekomen
- Je hebt je e-mail niet gevalideerd bij Elvenar
- Je hebt je niet ingeschreven voor de nieuwsbrief of je hebt je ooit uitgeschreven (vraag aan support dit te controleren)
- Je provider heeft een spamfilter die dit soort mails automatisch blokkeert, omdat er een link in staat.

Wat we bij veel spelers met een gmail, live of hotmail adres zien is dat mails vanuit Elvenar of Innogames verzonden (bouncen) Dit houd in dat de provider de mail weigert. Een voorbeeld hiervan plaats ik hieronder:

mailed 2017-12-05 22:20:52 UTC noreply@elvenar.com Krijg nu je 50 diamanten, ...... Not delivering to previously bounced address

Waarom sommige spelers wel op het ene account de mail ontvangen maar niet op het andere kunnen wij ook niet verklaren, maar heeft hoogstwaarschijnlijk ook met spamfilters te maken.

Dus kortgezegd, ontvang je geen e-mail (nieuwsbrief) aarzel niet om contact met support op te nemen. Dit houd niet in dat je de mail alsnog zult ontvangen, aangezien ze al zijn verzonden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2349

Guest
Fijn dat het nu duidelijk is en fijn dat er dus geen sprake is van willekeur. Een mooi voorbeeld van feedback waar wij als spelers wat aan hebben. Ik vermoed wel dat support het nog best druk kan gaan krijgen. o_O
 
Bovenaan