• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Wat is het nut van dit soort opdrachten?

Ik weet dat je de opdrachten pas kunt weigeren als het hoofdstuk voorbij is en dat niet alle opdrachten even leuk zijn. Maar als ik zulke opdrachten tegenkom, vraag ik me toch af wat de gedachten van de bedenkers hiervan is geweest. Dit heeft niets met 'leuk' spel te maken, maar heeft voor mij meer het karakter van 'speler pesten'.

20000 goddelijke zaden even weggooien voor slechts 1 muntje als beloning... Sorry...

Ik vind het sowieso al jammer dat in de opdrachten reeks van het hoofdstuk steeds opdrachten komen dat je perse zoveel van het gastrasspul moet neerzetten, wat bij mij niet altijd gaat vanwege de ruimte. Maar als ik dan dit soort onzin opdrachten tegen kom, waarbij de verhouding verspilling versus beloning ver te zoeken is, begin ik toch erg mijn twijfels te krijgen waar Inno nu mee bezig is....

Ik laat de hoofdstuk opdrachten dus ook steeds vaker maar gewoon gaan. Jammer, vond dat ook altijd een leuk aspect. Maar me dit soort opdrachten gaat de lol er helaas wel van af.

Dus ja ik zou het fijn vinden als Inno wat meer nadenkt over de opdrachten van een hoofdstuk ipv dit soort verspilling of de verplichte aantal gastrasfabrieken. Na het hoofdstuk de opdrachten weigeren en alleen nog het 'leuks' er uitpikken, tja dat is net zo jammer als je door een event heen boosteren...

1573376742442.png
 

Deleted User - 147694

Guest
Het doel is om het spel uitdagend te maken, verder heeft het functie als een resources drain.

Maar ik snap je gevoel omtrent dergelijke opdrachten, de ontwikkellaars snijden zich hier zelf een beetje mee in de vingers, gezien de hoeveelheid tijd en moeite die ze gestoken hebben in de verhaallijn en de animaties tijdens deze hoofdstukafhankelijke opdrachten, worden ze nu achteloos overgeslagen omdat het de spelers teveel benadeeld of tegen de borst stoot om afscheid te nemen van goederen die met veel moeite binnen gehaald zijn.

Maar goed, dat is de keuze die binnen InnoGames gemaakt is.

Wat betreft jouw tekort aan ruimte voor de gastrasgebouwen, dat ligt puur aan jezelf, als je geen afscheid van gebouwen nemen kunt, dan is dat jouw probleem. Daarbij is ruimte altijd al een knelpunt geweest voor spelers (die alles willen hebben), daarbij zou het gek zijn dat hoe verder je komt hoe makkelijker de game wordt, om verder te komen moet je nu eenmaal moeilijke keuzes durven te nemen.
 
Het doel is om het spel uitdagend te maken, verder heeft het functie als een resources drain.

Maar ik snap je gevoel omtrent dergelijke opdrachten, de ontwikkellaars snijden zich hier zelf een beetje mee in de vingers, gezien de hoeveelheid tijd en moeite die ze gestoken hebben in de verhaallijn en de animaties tijdens deze hoofdstukafhankelijke opdrachten, worden ze nu achteloos overgeslagen omdat het de spelers teveel benadeeld of tegen de borst stoot om afscheid te nemen van goederen die met veel moeite binnen gehaald zijn.

Maar goed, dat is de keuze die binnen InnoGames gemaakt is.

Inderdaad! Dat precies. En dat vind ik gewoon jammer. Elvenar is een leuk spel en de hoofdstukverhaallijn hoort er naar mijn idee ook bij. Maar het gaat zo echt aan zijn doel voorbij. Er zijn nu heel veel spelers die het gewoon aan het einde van het hoofdstuk wegklikken. Dat is toch zonde van het werk dat Inno er in steekt.

Wat betreft jouw tekort aan ruimte voor de gastrasgebouwen, dat ligt puur aan jezelf, als je geen afscheid van gebouwen nemen kunt, dan is dat jouw probleem. Daarbij is ruimte altijd al een knelpunt geweest voor spelers (die alles willen hebben), daarbij zou het gek zijn dat hoe verder je komt hoe makkelijker de game wordt, om verder te komen moet je nu eenmaal moeilijke keuzes durven te nemen.

Het spelen met de ruimte vind ik juist een leuke uitdaging en het is ook niet dat ik voor meer ruimte pleit. Maar naar mijn idee zou de keuze voor de hoeveelheid gastrasspul een keuze van de speler moeten zijn en zou de opdrachtenreeks je daartoe niet moeten 'verplichten' door je met een niet weigerbare opdracht vast te zetten in de reeks. Net als de keuze voor de hoeveelheid huizen, wapenkamers, T1 t/m 6 fabrieken. Daarnaast heb ik bij de afgelopen hoofdstukken gemerkt dat de hoeveelheid die je neer moet zetten vaak nog te veel is. Bij de elementalen heb ik bijvoorbeeld niet alles geupgrade en daar had ik wel de hoeveel staan wat volgens de opdrachten moest. Met minder spul en volledig geupgrade kom je er ook doorheen. En als het toch iets langzamer gaat, vind ik dat niet zo erg anders zit ik straks toch alleen maar te wachten op een nieuw hoofdstuk...
 

Deleted User - 124539

Guest
En als het toch iets langzamer gaat, vind ik dat niet zo erg anders zit ik straks toch alleen maar te wachten op een nieuw hoofdstuk...
Het is net het soort opdrachten die jij noemt, die zorgen dat het trager gaat. Dus als je het niet erg vindt dat het iets langzamer gaat, dan zou je deze soort opdrachten ook niet erg mogen vinden.
 
Maar naar mijn idee zou de keuze voor de hoeveelheid gastrasspul een keuze van de speler moeten zijn
Dit klinkt een beetje als: "Ik vind dit spel alleen maar leuk als ik zelf alle spelregels mag bepalen..." en zo werkt het natuurlijk niet! Verder is het juist heel aardig van de spelmakers dat ze ons ook de mogelijkheid hebben geven om opdracht over te slaan...
 
Laatst bewerkt:
Het spelen met de ruimte vind ik juist een leuke uitdaging en het is ook niet dat ik voor meer ruimte pleit. Maar naar mijn idee zou de keuze voor de hoeveelheid gastrasspul een keuze van de speler moeten zijn en zou de opdrachtenreeks je daartoe niet moeten 'verplichten' door je met een niet weigerbare opdracht vast te zetten in de reeks. Net als de keuze voor de hoeveelheid huizen, wapenkamers, T1 t/m 6 fabrieken. Daarnaast heb ik bij de afgelopen hoofdstukken gemerkt dat de hoeveelheid die je neer moet zetten vaak nog te veel is. Bij de elementalen heb ik bijvoorbeeld niet alles geupgrade en daar had ik wel de hoeveel staan wat volgens de opdrachten moest. Met minder spul en volledig geupgrade kom je er ook doorheen. En als het toch iets langzamer gaat, vind ik dat niet zo erg anders zit ik straks toch alleen maar te wachten op een nieuw hoofdstuk...

Je wordt toch ook niet verplicht?
Ik heb dit vele hoofdstukken achter elkaar gedaan, pas recent ben ik ze wel gaan doen.

Omdat je de mogelijkheid hebt de opdrachten in een volgend hoofdstuk over te slaan is er dus een prima optie om die opdrachten te negeren. je zal dan wel een half jaar op je 200 diamanten uit de opdrachten moeten wachten maar daar krijg je dus ook iets voor terug.
Niemand verplicht je om die opdrachten te doen.

De Amuni heb ik voltooid met 1 tempel zonder bijgebouwen en de helft van de verwachte rasgebouwen en dat was heerlijk.
Was niet eens echt veel later klaar dan de anderen omdat ik me energie niet hoefde te verspillen aan al die bijgebouwen die me anders hadden vertraagd.

De constructen heb ik wel de opdrachtlijn helemaal gedaan en ik vond het persoonlijk een ramp, het heeft me maanden gekost om me stad na het ras weer op orde te brengen, daar baalde ik echt van.

De Elvenar wilde ik echt met enkel een portaal en de rest portaalspreuken doen, helaas was dit niet mogelijk en moest je toch de rasgebouwen iig een deel van de tijd in je stad hebben staan, gelukkig kwamen de teleporteer spreuken net op tijd en de dubbele spreuken actie hebben me echt gered, hierdoor heb ik zonder straks me stad van voren af aan te moeten herbouwen voldoende ruimte kunnen maken door delen van me stad in me inventaris te plaatsen, ook had ik al een deel van me stad verbouwd ivm het beren event.
Door die combinatie bleek ik uiteindelijk meer dan voldoende ruimte te hebben voor de rasgebouwen. (ps het nieuwe ras vraagt echt om een minimum, 1 portaal level 2, 1 kluis level 2 en de 3 verschillende fabrieken 1x. minimaler kan bijna niet)

Die spreukjes houd ik er voor de komende gastrassen in, heerlijk om een deel van je stad in je inventaris te plaatsen, de rasmeuk te zetten, alles af te ronden en dan alles terug te plaatsen zonder vele maanden aan het herbouwen te zijn.
Dat herbouwen was echt wat me steekte bij de constructen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2578

Guest
Ik weet dat je de opdrachten pas kunt weigeren als het hoofdstuk voorbij is en dat niet alle opdrachten even leuk zijn. Maar als ik zulke opdrachten tegenkom, vraag ik me toch af wat de gedachten van de bedenkers hiervan is geweest. Dit heeft niets met 'leuk' spel te maken, maar heeft voor mij meer het karakter van 'speler pesten'.

20000 goddelijke zaden even weggooien voor slechts 1 muntje als beloning... Sorry...

Helemaal met je eens Raafke. De opdracht is totaal uit zijn verhouding met de beloning die je krijgt! Ik denk dat Innogames zulke opdrachten er tussen heeft gezet om de speler in het spel weer wat moeilijker te maken want daarna moet je na het weggeven van 20.000 goddelijke zaden je best doen om het weer bij elkaar te verzamelen.
 

DeletedUser2578

Guest
Dit klinkt een beetje als: "Ik vind dit spel alleen maar leuk als ik zelf alle spelregels mag bepalen..." en zo werkt het natuurlijk niet!
Ik denk niet dat Raafke dit bedoeld. Ze vraagt zich af waarom Innogames ook opdrachten tussen zet die totaal uit hun verhouding zijn tussen vraag en beloning.
 

DeletedUser2578

Guest
Je wordt toch ook niet verplicht?
Klopt je bent tot niks verplicht maar veel spelers vinden het wel leuk om de hele opdrachtenreeks te maken. Gelukkig zitten ook enkele opdrachten tussen die je kan weigeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet dat je de opdrachten pas kunt weigeren als het hoofdstuk voorbij is en dat niet alle opdrachten even leuk zijn. Maar als ik zulke opdrachten tegenkom, vraag ik me toch af wat de gedachten van de bedenkers hiervan is geweest. Dit heeft niets met 'leuk' spel te maken, maar heeft voor mij meer het karakter van 'speler pesten'.

20000 goddelijke zaden even weggooien voor slechts 1 muntje als beloning... Sorry...

Ik vind het sowieso al jammer dat in de opdrachten reeks van het hoofdstuk steeds opdrachten komen dat je perse zoveel van het gastrasspul moet neerzetten, wat bij mij niet altijd gaat vanwege de ruimte. Maar als ik dan dit soort onzin opdrachten tegen kom, waarbij de verhouding verspilling versus beloning ver te zoeken is, begin ik toch erg mijn twijfels te krijgen waar Inno nu mee bezig is....

Ik laat de hoofdstuk opdrachten dus ook steeds vaker maar gewoon gaan. Jammer, vond dat ook altijd een leuk aspect. Maar me dit soort opdrachten gaat de lol er helaas wel van af.

Dus ja ik zou het fijn vinden als Inno wat meer nadenkt over de opdrachten van een hoofdstuk ipv dit soort verspilling of de verplichte aantal gastrasfabrieken. Na het hoofdstuk de opdrachten weigeren en alleen nog het 'leuks' er uitpikken, tja dat is net zo jammer als je door een event heen boosteren...

Bekijk bijlage 4519
Dit ben ik met je eens!! belachelijk veel zaden waar al moeilijk aan te komen is,weggooien voor 1 muntje!
 

DeletedUser286

Guest
Hoe verder je komt des te minder heb je aan die beloningen. Ik loop al tig opdrachten achter en maak me er niet druk om. Op Winyandor doe ik wel zoveel mogelijk mee, want in het beginstadium heb je veel meer aan de munten en hamers, die je over het algemeen verdient. 80.000 munten lijkt aardig, maar met 1 burenhulp haal ik al bijna 70.000 binnen... Eens dat belachelijk scheve verhoudingen in opdracht en beloning eruit gekegeld moeten worden. Die opdracht heb ik ook gezien en uiteraard niet gedaan.
 
Misschien dat Inno denkt dat je vrij makkelijk aan 20k zaden zou moeten kunnen komen?

Ik heb de opdracht simpel afgerond toen hij kwam, ik had op dat moment zat zaden, 20k kon ik wel missen. Volgens mij was ik aan het wachten op produktie, en had ik op dat moment geen sentient nodig. Timing van de opdracht zou wellicht ook nog een rol kunnen spelen. Die heeft Inno niet geheel in de hand.

Last but not least, opdrachten trekken je zo nu en dan ook even uit de comfort zone, iedereen gaat daar anders mee om.
 

DeletedUser2989

Guest
er zitten ook opdrachten tussen waarbij je zou kunnen redeneren dat de inspanning en de beloning totaal zoek is. Als je geen 20.000 zaden wilt inleveren moet je volgens je eigen redenering ook geen 200 diamanten willen opstrijken. 99% van de opdrachten geeft me een leuke beloning en zo nu en dan zit er eentje tussen die een hobbeltje vormt. Mag van mij zo blijven. Ik vind de opdrachten leuk om te doen en, zoals al genoemd, degenen die ze niet leuk vinden kunnen ze overslaan. Voldoende opties voor diverse speelstijlen.
 
Dit ben ik met je eens!! belachelijk veel zaden waar al moeilijk aan te komen is,weggooien voor 1 muntje!

Je kijkt nu naar 1 specifieke opdracht, terwijl een hoofdstuk uit een hele hoop opdrachten bestaat, tegenwover die ene opdracht waar je voor 20.000 zaden 1 muntje krijgt staat ook een lading makkelijkere opdrachten waar je juist hele leuke prijzen voor krijgt.

als ik me niet vergis was het antwoord op deze opdracht dat de beloning een onderdeel is van de verhaallijn, je weet wel die stukjes text die bijna niemand leest :p

Misschien dat Inno denkt dat je vrij makkelijk aan 20k zaden zou moeten kunnen komen?

Ik heb de opdracht simpel afgerond toen hij kwam, ik had op dat moment zat zaden, 20k kon ik wel missen. Volgens mij was ik aan het wachten op produktie, en had ik op dat moment geen sentient nodig. Timing van de opdracht zou wellicht ook nog een rol kunnen spelen. Die heeft Inno niet geheel in de hand.

Last but not least, opdrachten trekken je zo nu en dan ook even uit de comfort zone, iedereen gaat daar anders mee om.
Ook een mooie manier om er naar te kijken, uiteindelijk moet je denk ik niet naar die ene opdracht kijken, je kan namelijk niet kiezen welke opdrachten je wel kan doen en welke niet als de niet wilt wachten tot het volgende hoofdstuk. de opdrachten samen zijn dus 1 geheel, en daarmee ook de prijzen 1 geheel.

Het verhaal bestaat dus uit een hele hoop opdrachten, samen leveren die het volgende op:
  • munten: veel
  • Hamers: veel
  • Mana: 90.000
  • Zaden: 15.000
  • Diamanten: 200
  • kapotte runescherven: 2
  • runescherf: 1
  • relikwieeen: 12
  • tijdspreuk: 5x 1min
  • tijdspreuk: 4x 3min
  • tijdspreuk: 6x 7min
  • tijdspreuk: 2x 15min
  • tijdspreuk: 1x 30min
  • tijdspreuk: 4x 5 uur
  • tijdspreuk: 2x 14 uur
  • Kristal: 25.000
  • Zijde: 25.000
  • boekrollen: 25.000
  • obsidiaan: 7.000
  • inkt: 7.000
  • fluweel: 7.000
  • maansteen: 3.000
  • boomsap: 3.000
  • platinum: 3.000
  • KP: 8
  • 1 KP instant: 1
  • Magische productie : 2
  • 10% munt instant: 1
  • 5% hamer instant: 1
  • Orcs: 7.000
  • Dryades: 7.000
  • Drone rijders: 7000
  • Kikkers: 1500
  • grafgeschenken: 10.000
De zaden krijg je dus voor 75% vergoed en daarbij komen een hele hoop leuke goodies
 

DeletedUser2989

Guest
De opdracht '20.000' afstaan zou ook nog gezien kunnen worden als een indicatie van hoeveel je er ongeveer met redelijk gemak van kunt verzamelen. Als het voor je stad 'belachelijk veel' is, dan zou je het ook als een hint kunnen opvatten om wat meer zaadgebouwen bij te plaatsen of meer in ow te investeren opdat je handelsgebouw meer zaden oplevert. Heel misschien heb je in het volgende hoofdstuk nog wel veeeeel meer zaden nodig.
 
Je kijkt nu naar 1 specifieke opdracht, terwijl een hoofdstuk uit een hele hoop opdrachten bestaat, tegenwover die ene opdracht waar je voor 20.000 zaden 1 muntje krijgt staat ook een lading makkelijkere opdrachten waar je juist hele leuke prijzen voor krijgt.

als ik me niet vergis was het antwoord op deze opdracht dat de beloning een onderdeel is van de verhaallijn, je weet wel die stukjes text die bijna niemand leest :p


Ook een mooie manier om er naar te kijken, uiteindelijk moet je denk ik niet naar die ene opdracht kijken, je kan namelijk niet kiezen welke opdrachten je wel kan doen en welke niet als de niet wilt wachten tot het volgende hoofdstuk. de opdrachten samen zijn dus 1 geheel, en daarmee ook de prijzen 1 geheel.

Het verhaal bestaat dus uit een hele hoop opdrachten, samen leveren die het volgende op:
  • munten: veel
  • Hamers: veel
  • Mana: 90.000
  • Zaden: 15.000
  • Diamanten: 200
  • kapotte runescherven: 2
  • runescherf: 1
  • relikwieeen: 12
  • tijdspreuk: 5x 1min
  • tijdspreuk: 4x 3min
  • tijdspreuk: 6x 7min
  • tijdspreuk: 2x 15min
  • tijdspreuk: 1x 30min
  • tijdspreuk: 4x 5 uur
  • tijdspreuk: 2x 14 uur
  • Kristal: 25.000
  • Zijde: 25.000
  • boekrollen: 25.000
  • obsidiaan: 7.000
  • inkt: 7.000
  • fluweel: 7.000
  • maansteen: 3.000
  • boomsap: 3.000
  • platinum: 3.000
  • KP: 8
  • 1 KP instant: 1
  • Magische productie : 2
  • 10% munt instant: 1
  • 5% hamer instant: 1
  • Orcs: 7.000
  • Dryades: 7.000
  • Drone rijders: 7000
  • Kikkers: 1500
  • grafgeschenken: 10.000
De zaden krijg je dus voor 75% vergoed en daarbij komen een hele hoop leuke goodies
Zo had ik het nog niet bekeken.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Deze opdracht is niet een opdracht om de speler te pesten, maar een opdracht die in de lijn van het verhaal van de Amuni zit. Bastet is de god van de Amuni, in deze opdracht breng je een offer. Omdat het niet mogelijk is om geen beloning te geven voor een opdracht, staat hier een beloning van één munt tegenover. Mooier zou zijn als er helemaal geen beloning tegenover staat, maar dat kan het systeem niet aan.
 

DeletedUser2578

Guest
Deze opdracht is niet een opdracht om de speler te pesten, maar een opdracht die in de lijn van het verhaal van de Amuni zit. Bastet is de god van de Amuni, in deze opdracht breng je een offer. Omdat het niet mogelijk is om geen beloning te geven voor een opdracht, staat hier een beloning van één munt tegenover. Mooier zou zijn als er helemaal geen beloning tegenover staat, maar dat kan het systeem niet aan.
Bedankt voor het verlossende antwoord dat deze opdracht in de verhaallijn van de Amuni hoort en dat het eigenlijk een opdracht is waarvoor je niks voor terug zou moeten krijgen maar omdat het systeem niet aan kan krijg je als beloning 1 munt.

Idd. zoals je het ook zegt heb ik ook vaak gedacht; het zou in dit geval beter zijn als er helemaal geen beloning zou worden gegeven want 1 munt tegenover 20.000 goddelijke zaden staat zo raar!
 

DeletedUser3012

Guest
Inderdaad! Dat precies. En dat vind ik gewoon jammer. Elvenar is een leuk spel en de hoofdstukverhaallijn hoort er naar mijn idee ook bij. Maar het gaat zo echt aan zijn doel voorbij. Er zijn nu heel veel spelers die het gewoon aan het einde van het hoofdstuk wegklikken. Dat is toch zonde van het werk dat Inno er in steekt.
Ik stop ook vaak bij opdrachten die ik niet doe, maar lees achteraf altijd het verhaal nog, en probeer de opdrachten die ik kan alsnog te doen
 

DeletedUser2578

Guest
Timing van de opdracht zou wellicht ook nog een rol kunnen spelen. Die heeft Inno niet geheel in de hand.
Timing speelt zeker een rol maar ik denk dat de ontwikkelaars a.d.h. van de hoofdstukken en opdrachten wel hebben berekend of het voor een speler wel of niet haalbaar is om 20.000 goddelijke zaden in te leveren. Deze opdracht heb ik ook gedaan. Had wel al ver van te voren naar de opdrachten gekeken en genoeg goddelijke zaden verzameld. Alleen de beloning van 1 munt vond ik ook belachelijk lol. Niks voor terug krijgen was passender geweest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan