• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Vuurtoren van goede buurschap doet niet volledig van wat die moet doen.

Spelversie: __ (v1.159.5-(3b874c2) - html5 (2022-09-08 21:53)
Spelwereld: __Arendyll
Spelersnaam: __Bor de Wolf 1965
Mensen of Elfen: __elf

Browser + versie: __nvt
Besturingssysteem: __windows 10
Schermresolutie: __

Reproduceerbaarheid: _5/5 (1/5 = eenmaal voorgekomen; 2/5 = gebeurt willekeurig; 3/5 = gebeurt regelmatig; 4/5 = gebeurt vaak, maar niet altijd; 5/5 = gebeurt altijd)

Titel van de Opdracht: __nvt

Huidige Situatie:
__Heb een Vuurtoren van goede buurschap level x staan
__Heb verschillende cultuur gebouwen die mana leveren voorzien van een Betoverd geschenk spreuk.
__Wacht tot dat de buurtjes hun buff plaatsen op de verschillende gebouwen.
__Gebouwen die alleen mana geven krijgen een bonus op hun mana (deze werken correct)
__Evoluerende gebouwen waarbij de mana productie als 2e of 3e productie staat krijgt GEEN bonus mana
__Set gebouwen die door de set bonus mana of meer mana gaan leveren krijgen die bonus niet op de extra mana

Verwachte Situatie:
__mijn Valentijns-praalwagen H20 zou naast 972000 munten ook 24480+x% bonus mana , 2096 zaden en 3OWKP moeten geven
__mijn Feestgangersfontein H20 zou naast de 46000 + bonus mana ook de bonus moeten geven over de +23000+34500+46000+57500 extra connecties. Dus de bonus moet gelden over 207000 mana

Reproductiestappen
1.
__Heb een vuurtoren van goede buurschap op level ?
2. __heb gewone cultuur/mana gebouwen staan ter controle
3. __heb evoluerende gebouwen staan die de mana productie niet als eerste punt heeft staan
4. __Heb een volledige set staan waarbij je meer mana krijgt door de juiste samenstelling
5. __Geef alle gebouwen de paarse handjes bonus
6. __controleer de mana hoeveelheid die ze leveren zodra een buurtje hun hulp geven aan dat gebouw

Ik zou nu 17,5% bonus moeten krijgen op elk gebouw die EN de paarse handen buff heeft EN die burenhulp geeft.
Mijn feestgangersfontein geeft geen 243225 mana maar 215050 mana. Dat is een tekort van 28175
 
Laatst bewerkt:
dat is geen bug, dat is gewoon hoe het werkt?

zo'n effecten werken enkel op de echte productie van het gebouw, extra productie die je krijgt door bv setbonus, krijgen die boost dan niet op de extra productie/bonus.

dat is net zoals het piramide wonder, die enkel goederen zal geven als je een gebouw int waarvan de hoofdproductie orcs is, en niet bij gebouwen waar dat een extra bonus is. (door bv setconnectie)
 
Dat mogen ze dan toch even beter / duidelijker aangeven op het wonder zelf en in de Wiki.
Tekst van wonder zelf luidt:
Wanneer betoverd met 'Betoverd geschenk'. Burenhulp voor je culturele gebouwen verhoogt ook hun mana productie.
Voor mij betekent dat: produceert je gebouw mana? Ja-> heb je er het betoverd geschenk op zitten? Ja -> heb je er ook buren hulp op gekregen? Ja -> dan krijg je nu x% meer mana tijdens de ophaal !
Er wordt niet gesproken over hoofd productie en neven productie dus behandel je alle producties gelijk.

In jou voorbeeld van de piramide staat letterlijk:
Het effect is niet van toepassing als orks als een productiebonus worden gegeven.

Dit kleine detail verschil maakt dus heel veel uit of dat een wonder echt nuttig kan worden, of al eigenlijk in de gedachte van de ontwikkelaar nog voor dat het beschikbaar kwam in het spel, om zeep geholpen was.
Dit wonder heeft al een groot random factor (krijgt een mana gebouw met de buff burenhulp?) wat maar beperkt / niet stuurbaar is.
Daar door wordt dit wonder door veel forum schrijvers vergruist terwijl het eigenlijk een leuke niche functie kan hebben naast het verlengen van de betoverd geschenk.
 
Je hebt de check "voor je culturele gebouwen" overgeslagen. Een setgebouw of een evoluerend gebouw is niet cultureel, blijkbaar.

Bedankt voor het ontdekken en melden overigens, ik heb op Arendyll vrijwel alle mana-produktie in setgebouwen zitten. Ik hoef dus niet eens te overwegen om het te zetten. Kansloos wonder voor mij.
 
Was mij ook al opgevallen dat ik geen extra mana kreeg met de vuurtoren van goed buurtschap.
Heb ook alleen maar evo en set gebouwen in de stad staan die zowel cultuur als mana en dergelijke geven.
Dacht dus dat ik daar goed aan deed maar dus niet. Ga nu overwegen of ik het OW houd of niet. Ligt er aan of ik met gewone cultuur meer mana kan vangen en zo niet gaat die er uit. Zal lastig worden want 800 tot 900k aan mana elke dag vervang je niet zomaar even met hetzelfde aantal cultuurgebouwtjes die buiten mana ook zaden of iets anders geven.
Al vind ik het wel vrij verwarrend want zowel een evo als set gebouw beschouw ik ook als een cultuurgebouw.
Misschien dat Inno dat iets beter of anders kan aangeven zodat anderen die fout ook niet maken.
 
Het verwarrende ontstaat namelijk doordat mijn feestgangerfontein wel de bonus gaf over 46k mana toen hij aan alle voorwaarde voldeed.
Dat is een set gebouw uit de carnaval 2019 set.
Helaas kan ik het wat betreft evo gebouwen niet controleren omdat die askip wel mana als basis produceert maar voer wil ipv getoverd geschenk.
Daarom wordt het hoog tijd dat iemand van Inno hier eens naar kijkt en of de teksten verduidelijkt of het wonder aanpast aan wat de tekst zegt dat het zou doen.

Helaas heb ik dit wonder nog niet op Beta, want daar zou een leuke discussie ontstaan met misschien 500 dia's bonus tot gevolg.;)
 
Wees niet bang, tegen de tijd dat je het wonder hebt is het nog niet verbeterd :)

EDIT: Heb even wat screenshots genomen van wat gebouwen.
Screenshot from 2022-09-11 19-19-09.png
Feestgangers fontein die blijkbaar wel werkt.

Screenshot from 2022-09-11 19-16-32.pngScreenshot from 2022-09-11 19-18-57.png
En de asfeniks en kerstboom, die ook beiden cultuur hebben, dus wellicht ook werken.

Maar zowel fontein als kerstboom is maar een 1/4 of minder waar je dan bonus over krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Hebben we toch een bug gevonden ;) nu weet ik alleen niet of de TS er blij mee is :p
neen, ik denk het niet.

Het is volgens mij nog steeds correct, de productie (maw de 46k in 24u) wordt geboost door de buurtschap, de 150k die je als bonus krijgt van de set, dat is geen productie en wordt niet geboost.

Naar mijn mening is dus dus exact wat er beschreven staat bij de uitleg.
Je producties kunnen geboost worden, de gratis extras worden nooit geboost, want dat is geen productie met een timer.

(Er is volgens mij een tijd geweet waar dat wel zo was, waar je relic bonus bevoorbeeld ook invloed had op je productie van cultuurgebouwen, als dat de bonus was, maar dat werd te ingewikkelend voor inno zelf, en vol met bugs, en hebben ze dat volgens mij bewust afgeblokt)

Maar aan Donfrank natuurlijk om het echt te bevestigen/ontkennen
 
Heb de vuurtoren ook maar even gebouwd voor het experiment, en mijn kerstbomen geven dan 6900 extra (6% van 52K, level 1 vuurtoren), dus consistent met de feestgangersfontein.
 
Bovenaan