• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

vraagje

omdat een paar leden van onze broederschap al even niets van zich hebben laten horen ging ik eens kijken in Elvenstats. Daar viel mij op dat ik nog helemaal geen munten geproduceerd zou hebben. Maar mijn huizen draaien iedere dag volop geld. Zo veel zelfs dat ik regelmatig bij de handelaar geld op moet maken omdat mijn stadhuis vol zit. Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt want bij sommige andere BS leden zie ik wel een positief saldo terwijl het merendeel net als ik op nul staat.
 
Geen goed idee hoe Elvenstats berekeningen doet. Daar zou ik me ook geen grote zorgen over maken; ze doen een 'educated guess'.
Wel ga ik, voordat ik 280× burenhulp geef, 6× bij de groothandel langs. Meerdere spelers in mijn BS doen dat eveneens.
 
Daar viel mij op dat ik nog helemaal geen munten geproduceerd zou hebben.
Elvenstats kijkt naar wat je in je stad hebt staan aan gebouwen (zodat ze bijv ook de link naar ElvenArchitect kunnen maken), en gebruikt die informatie dan om diverse getallen te berekenen.

Elvenstats loopt dus veelal enkele dagen tot een week achter, wat vooral relevant is als je net grote wijzigingen hebt gedaan.

Daarnaast is de berekening niet geheel compleet, of de gebouw informatie is verouderd. Nieuwe hoofdstukken duren vaak enige tijd ze toegvoegd zijn (gebouwen die stats niet kent produceren niets volgens stats), en link-bonussen van setgebouwen werken al jaren geheel niet. Ik heb al meerdere hoofdstukken 0 mana volgens stats, maar krijg toch echt elke dag iets van 280k van dat spul.
 

Aeva

Chef
elvenstats.com is een website
de interessante onderdelen zijn vooral:
1. tournaments (hier kun je de top 100 van jouw server zien + de top 10 BS-en van alle andere servers)
2. statistieken (vooral jouw BS wie/wat/hoeveel en de belangrijkste zaken van jezelf)
3. elvenarch (kun je plattegronden maken, zit op website van een zeer ervaren speler, en is ook via andere links te bereiken)
 
Bovenaan