• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<goedgekeurd> Voorstel handmatig verplaatsen stadjes met naam "gestopt" naar buitenrand

(Bij deze formeel bij de voorstellen ter verbetering: )

Wij zouden graag een verplaatsing zien van gestopte spelers naar de buitenrand van de wereld.


Minstens de stadjes waar duidelijk "gestopt" (of gelijkaardige aanwijzing) in de naam van de stad staat, of in het stadje zelf (met stukjes weg in de vorm van letters).

Momenteel is er enkel geautomatiseerd verplaatsen, en specifiek van actieve spelers vanuit minder actieve naar actievere buurt. Blijkbaar vooral kleine en middelgrote spelers worden door het programma verplaatst. Een aantal grote spelers geeft aan te blijven plakken aan een buitenrand. N.B. In de instellingen in het spel kan je kiezen om "verplaatsen naar betere buurt" aangevinkt te laten of af te vinken, voor wie dat nog niet wist.

P.S. Het heeft geen zin aan support te vragen er iets aan te doen, het zal hier populair genoeg moeten worden als idee en dan doorgegeven worden aan de spel-ontwikkelaars door de moderators.

(https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/mededeling-vanuit-support.4164/)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1570

Guest
Ik vind dit een heel goed voorstel, Aiki!
Zou het niet goed zijn om hier in dit topic de spelers die we op onze wereldkaart zien en die aan jouw voorwaarden voldoen te noemen? Zodoende vallen we niet meteen support hiermee lastig en krijgen we een overzicht?
 

DeletedUser

Guest
@Aiki , thx voor het hier plaatsen ;)

@Beldroth Sorry, ik dacht dat het wel duidelijk was dat het een idee was, niet dat er al gelijk gemaild kon gaan worden :oops::oops::oops:

@anneke2016 Namen van andere spelers hier op het forum plaatsen is ivm privacy niet toegestaan denk ik (en terecht eigenlijk).
 
+1

bij me in de buurt zijn er ook die duidelijk zijn gestopt en toch blijven hangen :mad::confused:

hier in communiceren zou een hele verbetering met zich mee KUNNEN brengen , het WILLEN doen is iets anders. ik heb al eens een voorstel gedaan om er per land één bepaalde moderator daar een functie voor te geven en dat die zich daar alleen mee kan bezig houden om zo de werelden terug leefbaar te maken . :rolleyes::D
 

DeletedUser2124

Guest
In mijn andere stad (kan met de stad waarmee ik nu speel geen account hier aanmaken omdat ik via facebook inlog en mijn gewone ww niet meer weet) heb ik al een jaar buren die niet actief zijn, volgens mij hebben ze dan ooit dia's gekocht en dan wordt het account niet verwijderd. Heb dus ook massa's buren die al een jaar of langer niet meer actief zijn
 

DeletedUser1143

Guest
Op zich is het wel een goed idee om de lang inactieven te verplaatsen maar ik vraag me af of het mogelijk is gezien de hoeveelheid werk die er mee gemoeid is. Zou het geautomatiseerd kunnen worden door een script ofzo dan zie ik dat wel gebeuren , maar handmatig? Want ze kunnen niet afgaan op een mail van ons alleen , daarna moeten ze toch wel eerst uitzoeken of het daadwerkelijk om langdurig afwezig gaat en dan vervolgens handmatig verplaatsen.
 

DeletedUser

Guest
Op zich is het wel een goed idee om de lang inactieven te verplaatsen maar ik vraag me af of het mogelijk is gezien de hoeveelheid werk die er mee gemoeid is. Zou het geautomatiseerd kunnen worden door een script ofzo dan zie ik dat wel gebeuren , maar handmatig? Want ze kunnen niet afgaan op een mail van ons alleen , daarna moeten ze toch wel eerst uitzoeken of het daadwerkelijk om langdurig afwezig gaat en dan vervolgens handmatig verplaatsen.

Van alle spelers is de laatste inlog datum bekend, dat wordt al in diverse scripts gebruikt. O.a. voor het verwijderen van de hele kleine niet dia-gehuchtjes, maar ook voor de "kom terug"-mail die je krijgt als je een paar weken afwezig bent. Dus een lijst voor lang inactieven zou zo uitgedraaid kunnen worden, daar is eigenlijk niet eens een mail van ons voor nodig.
Het hangt daarom volgens mij op het verplaatsen naar de buitenring of een soort parkeerplaats
 
Ik verlies het overzicht over interessante ideeën ter verbetering momenteel, dus ik houd deze nog wat in m'n handtekening bij :)
Er ligt een ander idee ter stemming voor momenteel, onder Suggesties en ideeën> Stemmingen
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1427

Guest
Bedankt Aiki voor dit idee,

Om een algemeen antwoord te geven (ook met ideeën topic die hierbij horen). Dit idee is vergelijkbaar met een idee dat bij de beta is afgewezen omdat het idee ooit van plan wordt doorgevoerd te worden. de reden luidt als volgt (gepost door Marindor):

Hallo allen,

Dit idee heeft geen stemming nodig omdat het al meerdere keren is voorgesteld en het is de bedoeling dit in de toekomst uit te voeren. Op dit moment hebben we geen schatting wanneer het worden geïmplementeerd, maar zodra het er is, zullen we het jullie zeker laten weten.

bron: Beta topic verplaatsing van gestopte spelers naar de buitenste ring (melden inactiviteit aan INNO)

Uit deze overweging zal dit topic (omdat deze het meest recent is) naar de stemmingen categorie verplaatst worden echter zal dit topic geen stemming krijgen, het idee is dus al goed gekeurd. Op deze manier is er een actieve topic van dit idee bij de stemmingen. (in het titel zal ik dus ook aangeven goedgekeurd).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2349

Guest
Ik vroeg mij af in hoeverre inactieve / gestopte spelers, die voor verplaatsing naar de rand van de spelwereld in aanmerking komen, dienen te worden gemeld door andere spelers. Is het niet zo dat moderators kunnen zien wie er al meer dan een jaar niet meer heeft ingelogd in het spel en op die manier zelf kunnen bepalen wie er voor verplaatsing in aanmerking komt?
 
@Elune : het zal op automatisch detecteren en verplaatsen aankomen denk ik, net als bij de optie die er al is, die je stadje kan verplaatsen naar een levendiger buurt als je zelf aan de rand zit.
 
Bovenaan