• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Verwijderen Magische Academie & Kazerne

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser2349

Guest
Mijn voorstel is om het mogelijk te maken om de Magische Academie en de Kazerne af te breken (verkopen).
Sommige spelers halen elke week een grote hoeveelheid spreuken uit de toernooien, waardoor de Magische Academie als een nutteloos gebouw kostbare ruimte inneemt.
Sommige spelers zijn rasechte pacifisten en vechten daarom nooit, waardoor hun Kazerne als nutteloos kan worden gezien en dus ook kostbare ruimte inneemt.

Al een tijdje kunnen spelers verhaallijn-opdrachten weigeren van hoofdstukken waar ze al voorbij zijn. Dit betekent o.a. dat men in het eerste hoofdstuk de opdracht om een Magische Academie te bouwen en/of de opdracht om een Kazerne te bouwen kunnen negeren. Zodra men dan het tweede hoofdstuk heeft bereikt kunnen die opdrachten geweigerd worden. Dit geeft de (nieuwe) spelers meer vrijheid hoe ze met hun ruimte om gaan. Spelers die het eerste hoofdstuk allang gepasseerd waren toen de mogelijkheid werd toegevoegd om (oude) verhaallijn-opdrachten te kunnen weigeren hebben die vrijheid niet meer, omdat zowel de Magische Academie alsmede de Kazerne niet verwijderd (verkocht) kan worden.

Vandaar mijn voorstel, graag jullie mening hierover.
 

DeletedUser3722

Guest
Mee eens.
Magische academie gebruik ik alleen met BSA. Verder staat dat gebouw nutteloos te wezen.

Kazerne kan ik me ook voorstellen, dat als je nooit vecht dat je dat gebouw niet nodig hebt.

Zelfde vind ik ook van de handelaar. Stel dat je nooit handelt, pakt dat gebouw ook veel ruimte in beslag.

Conclusie: geen gebouwen die je niet kunt verwijderen dat beperkt je vrijheid.
 

DeletedUser2349

Guest
Zelfde vind ik ook van de handelaar. Stel dat je nooit handelt, pakt dat gebouw ook veel ruimte in beslag.
Hier ben ik het niet mee eens.
Zonder de handelaar kan je geen grondstoffen ruilen en geen goddelijke zaden produceren:
  • waardoor je meer ruimte moet verspillen aan (dure) fabrieken (non-boosted) die nauwelijks wat opleveren
  • waardoor meer hamers en munten nodig zijn; en goddelijke zaden (die je dan niet kan produceren :eek:)
  • waardoor nóg meer kostbare ruimte op gaat aan extra werkplaatsen
In het kader van ruimte-besparing en m.b.t. de goddelijke zaden is de handelaar zeker hard nodig, zo niet onmisbaar.
 

DeletedUser3847

Guest
De Magische academie gaat binnenkort een belangrijkere rol spelen lees hier lijkt me dus niet verstandig om hem te kunnen verwijderen. Wat betreft de handelaar, die zul je bij de laatste gast rassen erg nodig hebben, en daarnaast worden er tijdens evenementen regelmatig opdrachten gegeven om handel te plaatsen of te accepteren.
 
Op dit moment wordt op beta een nieuwe feature getest genaamd crafting en dit draait rondom je magische academie.

Je kan hierbij o.a. gebouwen maken die in het verleden in events kwamen en straks exclusief zijn voor de nieuwe feature.
Ook is er een speciaal "kistje" wat je kan verdienen door veel te craften. hier kan je oude event gebouwen winnen en heb ook gehoord dat er mogelijk 500 dia's in te winnen zijn.

Het zal nog we even duren voor deze feature naar ons toekomt omdat ze deze eerst uitgebreid willen testen en die nog niet helemaal af is.
 

DeletedUser2349

Guest
De Magische academie gaat binnenkort een belangrijkere rol spelen lees hier lijkt me dus niet verstandig om hem te kunnen verwijderen.
In dat geval, als e.e.a. door gaat, moet ik dan m'n stelling m.b.t. de Magische Academie bijstellen. Maar dan nog; de mogelijkheid om 'm te verwijderen/verkopen geeft ook de mogelijkheid om 'm (later) alsnog te bouwen.
 
nou nee hoor, de nieuwe opties zijn belachelijk duur en de meerderheid van de te produceren zooi is niet nodig omdat we er al zat van krijgen tijdens evenementen.
In beta vrijwel niemand in mijn bg positief behalve dat het idee goed is. Uitvoeren -zoals helaas gewoonlijk- laat erg veel te wensen over.... :(

ik hoop dat ze die aangekondigde extra tijd om dit te onderzoeken/uitwerken gaan gebruiken om nu wel eens naar ons te luisteren daarzo. Ik word er moe van om telkens slecht uitgevoerde ideeën hier te zien opduiken zonder verbetering of bugfix.
 
Mijn voorstel is om het mogelijk te maken om de Magische Academie en de Kazerne af te breken (verkopen).
Ik ben het geheel met je idee eens. Als iemand niets met een gebouw doet, moet je mijns inziens de mogelijkheid hebben om het af te breken, en de ruimte te gebruiken voor iets anders.
Als je dan later wel nut ziet in een gebouw, kun je het gewoon dan bouwen.

Voordelen:
- Ik wordt niet opgezadeld met compleet nutteloze gebouwen waar ik niets mee wil.
- Ik krijg de volledige vrijheid om mijn stad in te richten zoals ik graag wil.

Nadeel:
- Inno games moet zinvolle functionaliteit voor alle gebouwen verzinnen (spelers zetten ze dan vanzelf wel in hun stad!).

Het feit dat er op de beta nu een uitbreiding van de magische academie wordt getest kan ik alleen maar toejuichen. Het ding staat al bijna een jaar niets te doen bij mij. Dat heeft echter mijns inziens niets te maken met het idee van Elune. Als iemand iets niet in zijn stad wil hebben, moet dat kunnen lijkt me. Wie is hier nu de stads-bouwer in dit spel? Innogames of de speler?
 
Ik ben het geheel met je idee eens. Als iemand niets met een gebouw doet, moet je mijns inziens de mogelijkheid hebben om het af te breken, en de ruimte te gebruiken voor iets anders.
Als je dan later wel nut ziet in een gebouw, kun je het gewoon dan bouwen.

Voordelen:
- Ik wordt niet opgezadeld met compleet nutteloze gebouwen waar ik niets mee wil.
- Ik krijg de volledige vrijheid om mijn stad in te richten zoals ik graag wil.

Nadeel:
- Inno games moet zinvolle functionaliteit voor alle gebouwen verzinnen (spelers zetten ze dan vanzelf wel in hun stad!).

Het feit dat er op de beta nu een uitbreiding van de magische academie wordt getest kan ik alleen maar toejuichen. Het ding staat al bijna een jaar niets te doen bij mij. Dat heeft echter mijns inziens niets te maken met het idee van Elune. Als iemand iets niet in zijn stad wil hebben, moet dat kunnen lijkt me. Wie is hier nu de stads-bouwer in dit spel? Innogames of de speler?

Ben ik op zich ook mee eens.
De spelmakers hebben echter een aantal gebouwen "bestempelt" tot kerngebouwen. dit zijn de gebouwen die je minimaal nodig hebt om elk facet van het spel te kunnen spelen en nergens in vast te lopen. op deze gebouwen wordt ook gerekend voor bv events, bsa en spelonderdelen die ze in de toekomst nog gaan bedenken.

Dit zijn:
- Stadhuis
- Arbeidershut
- Magische Academie
- Kazerne
- Handelaar

Er is behoorlijk geklaagd toen de Magische Academie uitkwam, het aantal spelers dat hem niet bouwde was enorm.
Ook toen wilde men niet weten van het mogen slopen van dit gebouw en zie dan ook geen reden waarom ze dat nu zouden willen toelaten, dezelfde discussie is er ook geweest over de kazerne.
Zelf heb ik hem ook pas gebouwd toen we anders geen events meer konden doen.
Er was nog geen toernooi om spreuken te verzamelen MA was de enige manier. ook daar is voldoende heibel over geweest.
Dat gebouw werdt ons door de strot geduwd was de mening

Ze hebben toendertijd belooft dat ze het zouden oplossen door de magische academie beter te maken.
de 20KP spreuk was er een onderdeel van en daarnaa hebben we tot recent nooit meer iets gehoord
Het heeft er alle schijn van dat de momenteel druk bezig zijn hele oude beloften in te lossen. (blauwdruk verbetering en MA)

Hoewel ik het idee dus niet afwijs, acht ik de kans dat het ooit zal worden uitgevoerd op absoluut 0%.
Want dan was het wel gewijzigd ten tijde van "The Great Rebellion" rond de invoering van dit gebouw.
 
Want dan was het wel gewijzigd ten tijde van "The Great Rebellion" rond de invoering van dit gebouw.
Ten tijde van de invoering van het gebouw was de situatie heel anders dan nu.

Ik kan me goed voorstellen dat er een aantal functionaliteiten in de stad zijn waarvan ze aannemen dat het bestaat. Zonder zo'n basis kun je geen events hebben, want er zouden spelers kunnen zijn die een gevraagde opdracht niet kunnen doen dan.

Een gebouw vastkoppelen aan die basis lijkt me een verkeerde oplossing hiervoor. Er bestaan over het algemeen diverse mogelijkheden om dezelfde functionaliteit te verkrijgen. Spreuken kun je uit burenhulp en toernooien krijgen. Je kunt alle gevechten afkopen, een leger heb je dus geheel niet nodig als je echt niet wilt. Ik weet niet wat het handelshuis doet precies, maar als het alleen handel is met die toeslag, dan is het gebouw ook nutteloos, ik pak nooit handel waar ik een bak extra goederen voor moet dokken.

Het feit dat ik de magische academie niet gebruik in het bijna jaar dat ik nu speel bewijst mijns inziens dat het gebouw geen kerngebouw (meer?) is.

Het punt is mijns inziens dat je gebouwen niet gelijk moet stellen aan basis-functionaliteiten. In plaats daarvan moet je ze zo nuttig maken dat iedereen ze graag hebben wil in plaats van ze er doorheen te drukken met een opdracht zonder er netjes bij te zetten dat je er niet meer vanaf komt. Als mensen dan de keuze maken om ze toch niet neer te zetten, dan is het bouwen van een stad en doen van events lastiger, maar dat is dan de prijs die je betaald voor het niet plaatsen van een handig gebouw.

Ik heb het huurlingen kamp niet gebouwd omdat ik het nut er niet echt van zie op dit moment. Dat betekent wel dat ik de eenheden uit dat gebouw niet kan maken, maar ik kan daar heel goed mee leven. Misschien dat ik straks wel het nut zie, dan ga ik dan wel bouwen. Waarom zou een magische academie of wat voor ander gebouw dan ook (behalve het stadhuis waarschijnlijk) anders moeten zijn?
 

DeletedUser3849

Guest
De nieuwe optie die in de academie gaat komen vind ik nou niet echt veel toevoeging geven, de optie om hem af te kunnen breken vind ik wel wat hebben.
Hij staat echt voor jan joker in mijn stad.
 
Ik ben het met jullie eens, ook ik zie de noodzaak niet om het vast te pinnen, alleen stadhuis zou voldoende zijn.

Wil je meer dan 1 arbeider, bouw een bouwhut, wil je kunnen vechten bouw een kazerne, oefernterrein of huurlingenkamp. wil je iets doen met spreuken of crafting bouw dan een academie. wil je kunnen ruilen bouw een handelaar.

Van daaruit kan je alle kanten op.
Jij kiest als je bepaalde delen in het spel niet kan doen omdat je dat gebouw wel of niet wilt plaatsen.

Ik geef alleen aan dat de kans voor dit idee om succesvol te zijn gewoon 0% is. er is niets veranderd t.o.v. toen behalve dat er meer tijd is verstreken.
En ook toen weigerden ze.

Een explosie van stoppende spelers waardoor een idee kan worden teruggedraaid zal het ook niet meer veroorzaken.
Voor mij is het een geval vragen naar de bekende weg. Niets mis met het idee, maar kan direct door naar de prullenmand :(
 

DeletedUser2349

Guest
Ik ben het met jullie eens, ook ik zie de noodzaak niet om het vast te pinnen, alleen stadhuis zou voldoende zijn.
Op zich kan ik mij wel vinden in het lijstje dat je eerder noemde, zonder de academie en de kazerne. Het stadhuis, arbeidershut en handelaar mogen wat mij betreft "niet-verwijderbaar" blijven.
... de kans voor dit idee om succesvol te zijn gewoon 0% is. er is niets veranderd t.o.v. toen behalve dat er meer tijd is verstreken.
I.m.o. is de toevoeging dat men opdrachten kan weigeren uit het vorige hoofdstuk nu datgene wat er veranderd is. Wat het verschil kan maken tussen (beginnende) spelers die de vrijheid hebben om het wel of niet te bouwen. Terwijl de "oudgedienden" die keuze/vrijheid niet hebben. En met dit voorstel wil ik die keuze/vrijheid ook geven aan de "oudgedienden".
 

DeletedUser3722

Guest
Hier ben ik het niet mee eens.
Zonder de handelaar kan je geen grondstoffen ruilen en geen goddelijke zaden produceren:
  • waardoor je meer ruimte moet verspillen aan (dure) fabrieken (non-boosted) die nauwelijks wat opleveren
  • waardoor meer hamers en munten nodig zijn; en goddelijke zaden (die je dan niet kan produceren :eek:)
  • waardoor nóg meer kostbare ruimte op gaat aan extra werkplaatsen
In het kader van ruimte-besparing en m.b.t. de goddelijke zaden is de handelaar zeker hard nodig, zo niet onmisbaar.

Ahh oke, goddelijke zaden heb ik nog niet. Zover ben ik nog niet.
Dus mijn reactie was gebaseerd op wat ik weet. Niet op wat nog komt.
 

DeletedUser3381

Guest
Ik stem voor!

Ik heb zelf ook een mini waarbij ik beide gebouwen dus niet gebouwd heb. Het is in mijn optiek niet eerlijk dat er dus verschil is voor nieuwe spelers en oudere spelers en het mogelijk maken deze gebouwen te verwijderen zou dit verschil recht trekken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1294

Guest
Helemaal mee eens.
Mijn academie staat er voor Jan Doedel en ook mijn kazerne wordt steeds minder belangrijk door een aantal wonderen dat eenheden uit de kazerne produceert. Eigenlijk gebruik ik nu alleen nog het huurlingenkamp en het oefenterrein om eenheden te trainen, omdat ik de rest "gratis" krijg.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe functie van de academie, maar die moet wel heel goed zijn om dit nutteloze gebouw nog een enige waarde te geven.
 
Ik ben ook van mening dat - in principe - elke gebouw afbreekbaar en opnieuw te bouwen zou moeten zijn. Het enige 'kerngebouw' zou dan het stadhuis kunnen zijn... en waarom is de arbeidershut een apart gebouw? Voeg het - als afdeling 'Arbeidersbureau' toe aan het stadhuis! ;)
 
Waarschijnlijk om dezelfde reden als dat we 3 stukken "kazerne" hebben (de echte kazerne, het oefen terrein, en het huurlingenkamp). Meer werk om te onderzoeken en te upgraden, meer gebruik van ruimte.
 

DeletedUser2604

Guest
Het is idd de kunst om ruimte te besparen, en iedereen zijn eigen tacktiek. En als voor iedereen de machische academie verplicht is (en voor iedereen even groot), heb ik daar vrede mee....ik neem graag deel aan BG toernooien en ik zet een deel van mijn gewonnen relikwieen uit het week toernooi ook nog eens om in extra spreuken. Daar heb ik geen probleem mee.

Mijn probleem zit bij de kazerne. Die wil ik graag "ontmantelen" naar een lager level. Ik heb heel lang met een hele kleine kazerne gespeeld, omdat ik het weektoernooi veel afkocht. Dat vond ik een tacktische keus. Volgens mij bij de halflingen ben ik hem gaan uppen omdat ik gereedschap overhield en dacht...dan maar meer vechten. Nu ben ik bijna door egyptenaren heen en vind ik het oefentrein pas echt werkbaar/luceratief worden, en... er zijn OW waar ik de basis troepen kan laten produceren...en omdat je als je huurlingen kamp en kazerne en oefenterein hebt je toch maximaal 5 plekken (in je kazerne hebt). Ik wil een heel aantal levels van mijn kazerne af doen, om bevolking te besparen en cultuur. En dan wil ik mijn volledige productie door het oefenterein laten doen en de basis troepen door OW laten produceren...waarin ik dan ook weer kan kiezen... zet ik ze wel neer of niet.

Het jammere vind ik dat ik niet wist dat je de kazerne niet kunt slopen en ik baal nu dat ik hem zo hoog geupped heb. Want in tegenstelling tot machische academie is hij nu wel groter dan sommige anderen die er voor gekozen hebben hem klein te houden (geluk of niet) Zij zijn nu ze dit weten in staat om met een kleinere kazerne door het leven te gaan.

Je stadhuis groeit uiteindelijk wel met de kosten in de levels met je mee... de handelaar is ook voor iedereen op zelfde level de zelfde grote en dat is ook met arbeiders hut het geval..machische academie ook zelfde grote...alleen de kazerne kan wel groeien...maar is niet level afhankelijk en is niet te slopen terwijl er wel gebouwen (OW) en oefenterein en later huurlingenkamp luceratief worden die een level 28 kazerne overbodig maken...ik heb met een level 10 kazerne 5 plekken om te bouwen en meer denk ik niet nodig te hebben.

Dus ik zou graag weer een level 1 kazerne willen die ik dan naar level 10 breng of op andere manier er 18 levels af halen. Ik kan niet zonder een kazerne (met mijn tacktiek)
PS..in real life vind ik dat we veel te licht denken over oorlog voeren. En er zijn voor mij te veel marktpartijen die oorlogs materiaal aan jan en alleman (bv saudi arabie) verkopen. Waarna er weer geroepen word dat er meer geld naar defensie/Navo moet. Oorlog sloopt een land, en zijn inwoners, daar mag nooit geld aan verdiend worden vind ik.

Met vriendelijke groet,
Jaap-Jan
 

Deleted User - 370874

Guest
Er is meermaals aangeven door de innogames developers dat verwijderen van deze gebouwen geen optie is.

In het geval van de magische academie heeft men belooft deze te verbeteren zodat spelers deze wel willen hebben.
dit is recentelijk ook gebeurd.

Omdat de intentie van de spelmakers is om dit idee niet uit te voeren en het laatste bericht al 3 maanden oud is zal ik bij deze dit idee sluiten en archiveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan