• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Uitbreiding militaire gebouwen

Voorstel: Ik zou graag een aanpassing zien aan de militaire gebouwen, waardoor het mogelijk wordt om in de kazerne, het huurlingenkamp en op het oefenterrein tegelijkertijd 5 groepen vechters te trainen, totaal dus 15 (i.p.v. 5). Ik ben zelf een speler die uitsluitend onderhandelt, maar ik denk zeker te weten dat vooral de vechters onder ons hier enorm baat bij zouden hebben.

Voordelen: meer troepen kunnen trainen, waardoor legers sneller kunnen worden aangevuld en sneller weer de strijd kan worden aangegaan. Ook kunnen opdrachten in events sneller worden voltooid.

Nadeel: sneller gebruik van voorraden, werk voor de ontwikkelaars

ps: ik kwam dit idee ook al tegen in het archief, maar dat heeft het nooit tot poll gehaald door de manier waarop het was geformuleerd. Ik hoop dat dit een betere kans maakt!
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je je vergist in hoeveel voorraden dat met de huidige trainingstijd zou gaan kosten, dat loopt voor een speler in de laatste hoofdstukken in de miljoenen hamers per dag.
om een voorbeeld te geven zou dat mij 2,5m hamers per dag kosten.

Vind dat de huidige snelheid meer dan prima is, zie weinig meerwaarde voor spelers.
Het zal hooguit positief uitpakken voor de spelers met weinig/zonder wapenkamers, die kunnen dan hun productie verdriedubbelen zonder er iets voor te doen. (produceren dan 3 uurtjes iets en staan de rest van hun werkdag/nacht stil)
Spelers die investeren in een volledige werkdag/nachtproductie zijn van een dergelijke wijziging de dupe. ook zij kunnen hun kazerne, oefenterrein, huurlingenkamp niet door laten draaien omdat er simpelweg te weinig voorraden zijn. het hebben van dia werkplaatsen word dan bijna verplicht.
 
Ik denk dat je je vergist in hoeveel voorraden dat met de huidige trainingstijd zou gaan kosten, dat loopt voor een speler in de laatste hoofdstukken in de miljoenen hamers per dag.
om een voorbeeld te geven zou dat mij 2,5m hamers per dag kosten.

Vind dat de huidige snelheid meer dan prima is, zie weinig meerwaarde voor spelers.
Het zal hooguit positief uitpakken voor de spelers met weinig/zonder wapenkamers, die kunnen dan hun productie verdriedubbelen zonder er iets voor te doen. (produceren dan 3 uurtjes iets en staan de rest van hun werkdag/nacht stil)
Spelers die investeren in een volledige werkdag/nachtproductie zijn van een dergelijke wijziging de dupe. ook zij kunnen hun kazerne, oefenterrein, huurlingenkamp niet door laten draaien omdat er simpelweg te weinig voorraden zijn. het hebben van dia werkplaatsen word dan bijna verplicht.

Ik denk dat het vooral voor beginnende spelers een enorme verbetering zou betekenen...
 
klopt een verbetering voor de eerste 3 ofzo hoofdstukken, daarna zijn de troepen (door onderzoek) uit de kazerne zoveeeeel sterker dan de andere troepen dat de rest onbruikbaar wordt.
Voor de spelers van de hoofdstukken na de feeen draait het totaal om daar wordt de productie onhoudbaar, en ga je door de overproductie krijgen dat spelers ronde 1 en 2 van het toernooi 40 prov gaan doen ofzo alleen om maar troepen te branden in de ronden waar dit kan.

Vanuit een designer die deze opdracht krijgt kan het 2 kanten op gaan.

Resultaat A:
Je kan produceren in alle 3 de gebouwen maar de trainingstijd per eenheid wordt ook verdriedubbeld, hierdoor ga je netto in slagkracht achteruit door het probleem dat de troepen uit de andere gebouwen simpelweg niet de slagkracht hebben van de van de kazerne voor een groot deel van het spel. echter produceer je nu zwakkere troepen waar je eerst sterkere troepen maakte in dezelfde tijd

Resultaat B: productietijd blijft gelijk, het wordt nu een spel wie de meeste tijd kan stoppen in zijn/haar werkplaatsen. BSA clickfest 24/7, alles draait maar om het vergaren van hamers, hamers en nog meer hamers. het is dan een pensionado/werklozen feestje. resultaat is een giga hoeveelheid troepen bij een deel van de spelers. deze zullen daardoor redicule hoeveelheden prov in de toernooien gaan doen. hierdoor gaat de moeilijkheidsgraad omlaag.
Er zal dan een herbalans plaatsvinden om de KP en toernooipunten uit het toernooi de "herbalanceren"
Gevolg is een toernooi dat moeilijker gaat worden en/of heel veel meer tijd gaat kosten dan nu.


We hebben nu meer dan voldoende voorbeelden gezien in de history van elvenar om te weten dat bij elke verandering er weer naar de balans wordt gekregen. Je krijgt dus waar je om vraagt maar dan wel in een pakketje gebundeld met iets anders dat je liever niet wilt.

voorbeeld: binnenkort mogen we eindelijk onze event gebouwen mee laten groeien met onze progressie in het spel waardoor je die mooie gebouwen kan behouden. dit kost wat dia's of een blauwdruk. nadeel een deel van de eventgebouwen worden gedowngrade (recent gebeurd met alle bijbehorende heisa)
 
Ik blijf heel benieuwd naar wat anderen van dit idee vinden... en hoe de spelmakers er naar kijken! En erg jammer dat je zo negatief naar zowel mijn idee als naar het Elvenar team kijkt!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser234

Guest
Zeker voor mensen die niet dagelijks spelen is dit natuurlijk een geweldig idee, maar ik denk dat op dit forum de meest 'verslaafde' spelers komen en dat wellicht ook vooral dagelijkse spelers zijn.

Maar mensen die niet dagelijks spelen en hier wel lezen, zouden zeker hun voordeel ermee doen wel te reageren.

Ik koop elke dag dingen uit mijn groothandel omdat ik enorm overschot aan hamers heb, daar zou ik graag wat meer troepen van trainen, al ben ik zeker een dagelijkse speler.
 
Alle militaire gebouwen zijn eigenlijk 1 gtoot gebouw nu, opgesplitst in sub-gebouwtjes, die je voor het gemak kunt spreiden door de stad heen.

Als je een beetje op trainingstijden let, zie je dat troepenomvang, wapenkamer upgrade, en kazerne snelheid netjes op elkaar zijn afgestemd. Alles wordt elke keer een beetje hoger, alle cijfertjes worden wat groter, en verder verandert er helemaal niets.

Je idee om nu de trainingssnelheid te verdrievoudigen trekt die balans geheel omver. Je voorstel zou mijns inziens ook een oplossing voor dat effect moeten bevatten.


Meer troepen trainen kun je vooral doen door de kazerne altijd aan het werk te houden. Dat doe je door ofwel vaak in te loggen, danwel door meer wapenkamers te bouwen. Zker in de eerdere hoofdstukken is dit lastig, ik heb een keer uitgerekend dat ik 6 wapenkamers nodig zou hebben toen, wat ik teveel vond toendertijd.
Sinds de dwergen heb ik een bolwerk, en nu kan ik mijn kazerne een 22/7 laten werken. Ik heb nu na een paar maanden tegen de 15 eenheden van alles, en ben maar opgehouden met trainen, want meer eenheden is pure verspilling van voorraden.

Kortom, het is wel lekker om genoeg eenheden te hebben, maar meer capaciteit om te trainen is ook niet altijd even nuttig.

Of je dat ook eenvoudig moet kunnen doen aan het begin van het spel ben ik nog niet uit, het is zeker irritant dat je lang te weinig troepen kunt maken, maar dat geeft ook wel een uitdaging om het te doen met de riemen (troepen) die je hebt, en maakt het kunnen uitbouwen van de kazerne en wapenkamer ook nuttig, en mijns inziens een extra grote beloning.

@Billy77 : Als je dagelijks een overschot hebt, breek een werkplaats af, scheelt ruimte.
 

DeletedUser234

Guest
Ruimte heb ik genoeg dus ik zal eens een wapenkamer bijbouwen, al vind ik dat een tijdelijk oplossing en ben ik nog steeds voorstander van het idee om in alle militaire gebouwen een aparte rij eenheden aan te kunnen zetten om te trainen. :)
 

DeletedUser3381

Guest
Persoonlijk speel ik alleen de toernooien met troepen (simpelweg omdat ik redelijk ver vooruit gescout heb en de provincies op de wereldkaart alleen maar te onderhandelen zijn), maar tijdig bij trainen is nu (in hoofdstuk 4) nauwelijks te doen. Dit terwijl alle militaire gebouwen het maximale level hebben en ik 3 wapenkamers heb (en ruimte voor nog 1 heb ik echt niet). De troepen die ik gewoonlijk gebruik komen uit de kazerne.

In mijn optiek zijn het aantal benodigde troepen per gevecht vs. de troepen die je per dag kan trainen (zelfs als je iedere 3 uur je wachtrij bijvult) absoluut niet in verhouding. Ik heb er wel eens een rekensommetje op los gelaten, en ditzelfde geld als je je focust op handelen en dan dus ook de toernooien onderhandelt.

Eigenlijk kun je dan dus gewoon stellen dat de provincies per stuk te duur zijn, zowel in goederen als in troepen.

Persoonlijk zou het voor mij op dit moment in het spel niet veel oplossen als ik met 2 gebouwen (aangezien ik enkel het oefenterrein en de kazerne heb nu) tegelijk zou kunnen trainen. Ik heb slechts 2 troepen vrijgespeeld bij het oefenterrein (de cerberus en vrij recent de dryade), maar dit zijn niet de troepen die ik het meest gebruik. Hiernaast is het oefenterrein op dit moment nog een aanzienlijk stuk trager met trainen.

Een reeds veelbesproken onderwerp is een stukje herbalancering van de toernooien. En ik denk dat daar de werkelijke oplossing van het probleem zit.
 
Persoonlijk speel ik alleen de toernooien met troepen (simpelweg omdat ik redelijk ver vooruit gescout heb en de provincies op de wereldkaart alleen maar te onderhandelen zijn), maar tijdig bij trainen is nu (in hoofdstuk 4) nauwelijks te doen.
Ik zit ook in hoofdstuk 4 en speel de toernooien alleen met troepen. Het huidige toernooi speel ik in 6 provincies, meer heb ik er nog niet vrijgespeeld. Het compenseren van de verliezen kostte me in 2.5, 4 en 5.5 uur in resp ronde 1,2 en 3. Prima te doen dus. Het laatste toernooi (staal) koste wel wat meer. Hier had ik in de 5e ronde met 6 provincies 13 uur nodig. Let wel de tijden zijn productietijden.
Misschien heb jij veel meer provincies vrijgespeeld waardoor het natuurlijk moeilijker wordt.

PS. Ik heb een kazerne lvl 13 en 3 wapenkamers en speel als Elf

---> Voor mij zou er dus (nog) niets hoeven te veranderen
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser3381

Guest
Ik kan er, als ik mij niet vergis, maximaal 15 of 16 spelen. Maar afhankelijk van het toernooi kom ik ongeveer t/m 8. Daarna worden de verliezen te groot, dus die sla ik over.

Bij het laatste staaltoernooi ben ik wel verder gegaan, omdat dit mijn bonus is en ik qua percentage achter liep op mijn andere bonus goederen (door mijn gouden afgrond) maar dit heeft tot gevolg dat ik een paar toernooien zal moeten overslaan om mijn troepen weer op peil te krijgen. Maargoed dat was een keuze natuurlijk :)

Normaal gesproken red ik het net aan om bij te trainen, maar nu ik aan het eind van hoofdstuk 4 en begin van hoofdstuk 5 ineens 4 verplichte troepenomvang upgrades heb gekregen wordt het wel erg zeuren.
 
Bovenaan