• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Overig Tussenstap toren

Goud is voor heel veel BS met name op Winyandor nog niet haalbaar in de toren.
Nu is het zo als je 110 klassementspunten behaald de BS brons krijgt. Bij 520 punten zilver en 1330 goud.
Lijkt mij verstandiger om een extra tussenstap te maken zodat veel BS meer toren gaan spelen of zodat ze beter stap voor stap wel naar de hoogste beloning kunnen groeien. Ik denk door die ene extra tussenstap dat er meer motivatie komt om in de toren te spelen.
Je kan dan denken aan brons 150 punten. Zilver 550 punten. Goud 1000 punten. Diamant 1330 punten.
Veel BS denken nu, ach het is nog ver en laat maar zitten. Zo van 600 is zilver en 500 extra is nog steeds zilver.
 

DeletedUser4585

Guest
...Je kan dan denken aan brons 150 punten. Zilver 550 punten. Goud 1000 punten. Diamant 1330 punten....
Platina is dan logischer ipv diamant, is ook een edelmetaal net als zilver en goud.
 
Ik schat dat de motivatie om de toren te spelen niet wordt beinvloed door de kleur of het symbool… volgens mij spelen de winkans, de kosten en de opbrengst een veel grotere rol dan een digitale 'sticker'!
 

Aeva

Chef
Bovendien is het helemaal niet zo moeilijk om de top van de toren te halen als je denkt als je nog onderaan staat. Het heeft heel veel te maken met moed, inzicht en strategisch bepalen hoe je het aanvliegt. Mastermind is een leuk spelletje, maar je moet er wel bij nadenken. Het is niet even hop hop hop een beetje op de gok spullen dumpen in de hoop dat het goed komt. Vechten kun je het best beperken tot gevechten die je zou moeten kunnen winnen. De rest is dan mastermind... :eek::):p
 
Het gaat niet om mezelf want ik haal elke week de top wel.
Het gaat er om of op die manier meer BS misschien meer toren gaan spelen.
Het geeft meerdere BS meer voldoening dat ze iets bijzonders hebben behaald.
Net als met toernooi. Als je een paar week 7 kistjes hebt behaald wil je daarna graag voor 8 gaan. Enz. enz.
 
Nou heel simpel.
De stap van zilver naar goud is gewoon te groot voor heel veel BS.
Veel spelers willen wel maar hebben net dat ene duwtje nodig, Dat kan zijn om net wel die leuke prijs te winnen (die je vaak niet wint) of het gevoel te hebben dat je met de BS iets bereikt hebt.
Het gevoel dat je samen met je broeders/zusters iets bereikt hebt brengt vaak net dat beetje extra.
Eenmaal iets behaald wil je het vaker behalen.
 
En jij denkt echt dat een diamanten of platina digitale sticker spelers (of zelfs een heel BS) wel over die streep zal trekken?
 
Er zijn heel veel speler die de toren leuk vinden en spelen tot aan de top,
Ze zijn echter gefragmenteerd over vele broederschappen. elk broederschap heeft wel 1-5 spelers die de top bereiken.
Echter zitten in de meeste broederschappen genoeg spelers die niet meedoen, of zeer beperkt meedoen.

Als je voor goud wilt gaan zal je deels je bestaande leden moeten zien te motiveren een stap hogerop te doen en als er plek vrij komt in je broederschap zal je moeten zoeken naar een vervanger die al interesse heeft in de toren.
 

Aeva

Chef
De realiteit is dat lang niet alle spelers heel fanatiek met Elvenar bezig zijn. Sommigen hebben gewoon een echt leven waarin ze een relatie moeten onderhouden, een kudde kinderen naar buitenschoolse activiteiten moeten begeleiden, bij familie op bezoek gaan, een manager die er niet van houdt dat er onder werktijd gespeeld wordt, het huis moet in het weekend worden opgeknapt (of de tuin), ze moeten boodschappen doen en hun huishouding en ze hebben ook andere hobby's...

De toren is hartstikke leuk en vreselijk nuttig vooral als je ook een fanatieke toernooispeler bent. Dan ga je wel naar boven.
Het heeft ook te maken met de inrichting van je stad. Veel steden presteren verre van optimaal en kunnen met een paar kleine verbeterpunten aanzienlijk meer aan. Ook in de toren.
Als het gewenst is in een bepaalde BS dat meer spelers naar boven gaan, dan moeten de ervaren en beste spelers hen helpen. Zo simpel is dat.
 

Aeva

Chef
elk broederschap heeft wel 1-5 spelers die de top bereiken.
Als CW hier gelijk in heeft, dan zou het ook een idee zijn dat deze spelers verkassen naar BS-en die helemaal naar boven willen zodat dan goede spelers die dat niet willen hun plaats innemen. Uitruil... zoiets.

elvenar handtekening DEF.jpg
 
Als CW hier gelijk in heeft, dan zou het ook een idee zijn dat deze spelers verkassen naar BS-en die helemaal naar boven willen zodat dan goede spelers die dat niet willen hun plaats innemen. Uitruil... zoiets.

Bekijk bijlage 5761

Speler zijn vaak trouw aan hun broederschap, velen zitten er al heel lang.
Zolang het je niet irriteerd dat de rest niet (zo fanatiek) meedoet en je zelf wel het plezier hebt is er geen reden om over te stappen.

Toernooi heeft ook heeeeeeeeeeel lang geduurd voor spelers elkaar meer opzochten, en dat er meer broederschappen met 10 kistjes kwamen.
De eerste 1.5-2 jaar ofzo haalden maar 1-3 BS elke week de 10 kistjes.

Dit soort dingen kosten gewoon tijd, maar spelers krijgen vanzelf een reden om van BS te verhuizen en dan pas gaan ze nadenken waar ze terecht willen komen.
 

Aeva

Chef
Speler zijn vaak trouw aan hun broederschap

Dat is natuurlijk helemaal waar. En als je in een BS, zoals ik in The Quest en jij in de Dragons, elke week een gouden toren hebt, dan trek je ook niet echt de kleintjes aan...
Mijn reactie was ook meer ingegeven door dat geneuzel over dat de toren 'te moeilijk' zou zijn. Beetje ergernis. Iets van: los het simpel op, ga verkassen als je zo graag met z'n allen naar boven wilt. En anders niet moeilijk doen en gewoon eens gaan proberen met z'n allen.
 
ik denk dat met de toren vooral de rewards het probleem zijn om mensen te motiveren , vooral voor lagere spelers is de toren niet zo schitterend voor door te duwen , toernooi is beter voor nieuwe spelers dan de toren dus ze gaan daar eens moeten zien voor de rewards , vooral toverspreukfragmenten als extra prijs zou goed zijn want als nieuwere speler geraken die snel op als je geen geluk hebt met de kistjes.
 

Aeva

Chef
op hoog niveau heb je er mss wel genoeg van maar voor nieuwe spelers is het krap in het begin
Ik denk zomaar dat dit grote onzin is. Alle drie mijn steden hebben de MA 24/7 draaien. Dit is wat ik nu aan fragmenten heb:
Stad 1 Fee hfd 7 eind => 207K
Stad 2 Fee hfd 7 begin => 143K
Stad 3 Elvenar hfd 15 midden => 405K
Zodra je aan de toren begint, lopen die fragmenten heel snel op. Als je elke week level 1 haalt (en dat is echt helemaal niet moeilijk) dan zwem je al snel in de fragmenten die je aan de straatstenen niet kwijt kunt.
Aangezien je in de toren pas kunt beginnen in hfd 3 ben je dan wel klein, maar ook goed genoeg.

Enne... ik weet niet voor wie jij praat, maar jouw stad is ork hfd 8 en jouw BS is geen kleintje.
 
ik denk dat met de toren vooral de rewards het probleem zijn om mensen te motiveren , vooral voor lagere spelers is de toren niet zo schitterend voor door te duwen , toernooi is beter voor nieuwe spelers dan de toren dus ze gaan daar eens moeten zien voor de rewards , vooral toverspreukfragmenten als extra prijs zou goed zijn want als nieuwere speler geraken die snel op als je geen geluk hebt met de kistjes.

De rewards zijn het meer dan waard, het heeft meer te maken dat mensen niet zien wat het waard is.
Het is niet voor niets dat er een redelijk groot gat is in bv het toernooi, soms zie je spelers als ze het doorkrijgen ineens helemaal opbloeien en mega sprongen maken.
Soms moet het lampje gaan branden, en dat duurt ff, wat uitleg en begeleiding kan ooit veel doen, net als enthousiasme van andere leden.

Denk aan toernooi, in het begin had je niets aan de blauwdruk, en 10 kistjes wat moet ik ermee als ik er niets aan heb.
Pas bij de restauratiespreuken kwam het toernooi op gang, en toen kwamen veel van die negeerders er ineens achter dat het toernooi veel meer is dan "enkel een blauwdruk" en ging de actie in het toenrooi over de breedte gigantisch omhoog.
Ineens waren er veel meer spelers die "maximale" resultaten probeerde te halen. relics en kennispunten, spreuken ect, alles was leuk.

Ik denk zomaar dat dit grote onzin is. Alle drie mijn steden hebben de MA 24/7 draaien. Dit is wat ik nu aan fragmenten heb:
Stad 1 Fee hfd 7 eind => 207K
Stad 2 Fee hfd 7 begin => 143K
Stad 3 Elvenar hfd 15 midden => 405K
Zodra je aan de toren begint, lopen die fragmenten heel snel op. Als je elke week level 1 haalt (en dat is echt helemaal niet moeilijk) dan zwem je al snel in de fragmenten die je aan de straatstenen niet kwijt kunt.
Aangezien je in de toren pas kunt beginnen in hfd 3 ben je dan wel klein, maar ook goed genoeg.

Enne... ik weet niet voor wie jij praat, maar jouw stad is ork hfd 8 en jouw BS is geen kleintje.

Het is helemaal afhankelijk van hoeveel torensets je in je stad hebt staan en hoeveel je wilt handwerken.
Ik doe elke week trouw de toren tot aan de top, heb geen torensets en mijn spelfragmenten zijn gewoon dalende atm. (voornamelijk sinds de recepten aanpassing waarbij elk slot een bepaalt type recept krijgt ipv random hierdoor is er elke 6 uur minimaal 1 ding te maken)

Daarnaast is er ook een topic op internationaal. en daar gaf ik de volgende opmerking

Het is beter om 2000 toverspreukfragmenten in de week over te hebben, dan 2000 te weinig.
Het is een fijn lijntje dat eenvoudig van een overschot naar een tekort kan gaan.
Daarnaast is je magische academie en je relekwieen een grote factor. als je slechts een level 2 magische academie bezit en je "slechts" 1 versneller per dag kan maken heb je niet zoveel aan al die spelfragmenten, maar met een level 5 die 24/7 versnellers produceerd kan je alle fragmenten weer goed gebruiken.

Vergeet niet dat we het hier over cumulatieven hebben. 2000 "te veel" elke week is 104000 fragementen in een jaar.
Haal er wat af en voor je het in de gaten hebt heb je elke week net wat te weinig. voor spelers met +400K zal het dan lang duren voor ze iets merken, maar nieuwere spelers zouden er direct last van hebben.
 

Aeva

Chef
hoeveel torensets je in je stad hebt staan
Als je de bibliotheek bedoelt:
in stad 1 heb ik er net 4 bijgezet voor de lol en daar zijn het er nu 5, maar ik heb daar heel weinig fabrieken (6 in totaal)
stad 2 en 3 hebben allebei een complete bibliotheek zonder fratsen (dus geen hele velden met van alles en nog wat aan onderdelen)

Ben het overigens met je eens voor wat betreft je opmerking op international, had 'm al gezien maar kan daar niet liken omdat ik als gast meelees.
 
Bovenaan