• Beste forum bezoeker,

Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

toverspreukfragmenten

Laten we zeggen dat als je elke week de toren tot de top beklimt én je hebt meer dan een maansteenset, dat je dan verdrinkt in de toverspreukfragmenten... Dus sommige spelers hebben heel veel van die fragmenten en anderen niet.
Blijft een feit dat er meer dan een paar spelers met veel van die fragmenten zitten waar ze wel iets mee zouden willen doen. Bijvoorbeeld iets heel begeerlijks met heel veel van die fragmenten in de MA maken.
Daarmee zou je spelers met meerdere maansteensets een enorm voordeel geven t.o.v. de rest.
Ik heb wel een tering maansteensets in me inventaris maar niet geplaatst en heb constant moeite om me fragmentjes op pijl te houden.

De toren kan idd niet genoeg fragmenten produceren om ee beetje actieve handwerker bezig te houden.

Aeva

Chef
Daarmee zou je spelers met meerdere maansteensets een enorm voordeel geven t.o.v. de rest.
Nou en?
We zijn er jaren mee doodgegooid en nu zou je er geen profijt meer van mogen hebben?

Duh... nu er geen mogelijkheid meer is om er meer te scoren, moeten oudere exemplaren worden geupgrade anders verliezen ze vroeg of laat hun waarde. Het wordt anders wel veel tegels voor 1cc. Mijn inschatting is dat er in de loop van de tijd bibliotheken zullen verdwijnen bij gebrek aan upgrade.

Het mooie van een heel duur iets in de MA is dat dan het aantal niet bruikbare fragmenten ook verminderd. Dan zou je er trouwens best 100K in mogen leveren voor iets heel speciaals. Overigens niet zoiets als een vuurfeniks of bruine beer.

Als je maansteen sets nog beter en krachtiger maakt kom je er helemaal nooit meer vanaf.
Met de pelgrimset was er een duidelijk doel, een alternatief bieden voor de maansteen set die minder destructief is.

Als we de maansteensets gaan ophemelen komen we nooit van de ellende af.

Ik bedoel wat is het probleem dat je 1 miljoen fragmenten bezit? ik klaar ook niet dat men iets moet verzinnen en mij een speciaal voordeel moet geven voor de 30-40K runefragmenten die ik bezit.

Of voor me 300m standaard goederen, gewoon accepteren dat je niet echt meer verlegen om dat spul zit.
Ik kies er zelf voor om 1.5miljoen standaard goederenproductie te hebben per dag.
Ik heb ook bijna 10miljoen orks, en sterk groeiende met 30 wapenkamers die 2x per dag orks maken.

Jij kiest ervoor om een lading maansteenset onderdelen in je stad te hebben dat leid tot een mega hoeveelheid fragmenten. dat is jouw keuze. net als dat het mijn keuze is om teveel goederen en orks te produceren

Laatst bewerkt:
Dan zou je er trouwens best 100K in mogen leveren voor iets heel speciaals.
Screenshot from 2021-08-20 19-25-15.png

Doe mij maar 10 speciale dingen dan.

Ik heb "teveel" veel liever dan te weinig. In het 1e geval hoef je er nooit over na te denken, je geeft het uit als het nuttig is.
In het 2e geval loop je steeds te modderen met gebrek aan het op een cruciaal moment.

In het algemeen is er overigens geen balans, je produceert of teveel of te weinig (exact gelijk is heel erg lastig tenzij je er op stuurt, bijv door fabrieken niet aan te zetten, of langere produkties te doen). In het eerste geval loopt je hoeveelheid op naar "veel" als je maar lang genoeg wacht. In het 2e geval kom je een keer bij 0 uit, en dan heb je een probleem.

Bekijk bijlage 6291
Doe mij maar 10 speciale dingen dan.

Ik heb "teveel" veel liever dan te weinig. In het 1e geval hoef je er nooit over na te denken, je geeft het uit als het nuttig is.
In het 2e geval loop je steeds te modderen met gebrek aan het op een cruciaal moment.

In het algemeen is er overigens geen balans, je produceert of teveel of te weinig (exact gelijk is heel erg lastig tenzij je er op stuurt, bijv door fabrieken niet aan te zetten, of langere produkties te doen). In het eerste geval loopt je hoeveelheid op naar "veel" als je maar lang genoeg wacht. In het 2e geval kom je een keer bij 0 uit, en dan heb je een probleem.
Ik herinner me de tijd nog voordat we toren / maansteensets hadden.
Ik wilde zoveel dingen maken maar moest altijd harde keuzes maken.

Maak ik een combat gebouw, dierenvoer of een tijdbooster? je had een beperkte hoeveelheid fragmenten en moest dus harde keuzes maken.
er is een reden dat toen de toren uitkwam mensen klaagden over munt en voorraad boosters en dan op verzoek van velen er minder van deze werden uitgegeven in de toren en meer toverspreukfragmenten.

Ja spelers smeekten om meer toverspreukfragmenten ipv waardeloze munt en voorraadboosters.
Nu is het bij de wat meer ervaren oudere spelers andersom, die willen minder fragmenten en meer muntboosters. andere willen weer meer hamerboosters en genoeg spelers maken die bij het handwerken om hun hamers tijdelijk aan te vullen (pre hoofdstuk 15 is hamers lastig met 3 kazernes)

er is idd niets ergs aan "teveel" bezitten. en een stuk minder leuk om te weinig te hebben.

Ik herinner me de tijd nog voordat we toren / maansteensets hadden.
Ik wilde zoveel dingen maken maar moest altijd harde keuzes maken.
Ik heb dit probleem op Winyandor, net in dwergen nu. Eerst had ik veel te weinig CC uit de toren.
Met de week van de maansteen set + maansteen die ik al had + pelgrim event heb ik nu meer CC dan spreukfragmenten, maar beide nog niet voldoende om alles maar te handwerken.

Ik heb maar 2 magische WP gekocht een paar hoofdstukken geleden (lekker goedkoop) om het ergste leed met hamers te voorkomen, maar de voorraad zakt nog steeds erg snel als je niet uitkijkt.

Aeva

Chef
Als je maansteen sets nog beter en krachtiger maakt kom je er helemaal nooit meer vanaf.

Je maakt de maansteensets niet beter en krachtiger als je een aantal hele dure zaken in de MA plaatst voor een extreem hoog aantal fragmenten. De crux is dat 'extreem aantal' goed moet worden gedefinieerd. Naar mijn mening ruimt het met iets van 100K voor een artefact wel aardig op, maar dat kan ook 150K of 250K zijn. Omdat er elke keer drie recepten voor een artefact verschijnen, kun je een van de drie vervangen zonder dat dat direct andere spelers benadeeld.

Je maakt de maansteensets niet beter en krachtiger als je een aantal hele dure zaken in de MA plaatst voor een extreem hoog aantal fragmenten. De crux is dat 'extreem aantal' goed moet worden gedefinieerd. Naar mijn mening ruimt het met iets van 100K voor een artefact wel aardig op, maar dat kan ook 150K of 250K zijn. Omdat er elke keer drie recepten voor een artefact verschijnen, kun je een van de drie vervangen zonder dat dat direct andere spelers benadeeld.
En hoe ga je "eenvoudig" aan 100K of 250K toverspreukfragementen komen zonder de maansteenset?
"normale" spelers die vandaag beginnen zonder maansteenset gaan waarschijnlijk niet eens ooit in de buurt komen van de 100k fragmenten.

Aeva

Chef
En hoe ga je "eenvoudig" aan 100K of 250K toverspreukfragementen komen zonder de maansteenset?
"normale" spelers die vandaag beginnen zonder maansteenset gaan waarschijnlijk niet eens ooit in de buurt komen van de 100k fragmenten.

Daar ga je niet aan komen en dat is precies de bedoeling. Punt.
Uiteindelijk raakt iedere speler met meerdere sets een keer door de fragmenten heen en/of heeft het er niet meer voor over.

Iedere speler is trouwens een 'normale' speler. Iedere speler maakt eigen keuzes. Iedere speler spelt zijn/haar eigen spel.
Spelers zijn niet gelijk en dat hoeft ook niet.

Omdat de maansteenset (vooralsnog) uit de running is in de Toren, kunnen geen nieuwe ophopingen van sets en/of onderdelen ontstaan.
Daardoor blijft iedereen houden wat hij/zij heeft. Spelers met meer sets moeten deze upgraden om ze up-to-date te houden. Ook voor een veteraan in een 10 kist BS is dat een hele grote opgave als je veel sets hebt staan. Bovendien heeft elk nieuw gastras in elk nieuw hoofdstuk meer ruimte nodig om in een redelijke termijn het level uit te spelen.
Daarom denk ik dat dat een langzame dood gaat sterven.

Nieuwe spelers kunnen één set samenstellen op het level waar ze zijn. Als ze een hoger level willen, zullen ze of moeten deleten en opnieuw samenstellen of zorgen voor veel restauratiespreuken. Ook in een 10 kist is dat een beste opgave, omdat er meer gebouwen zijn die je dan wilt uppen.
Een van de kleinere leden in mijn BS legde dat keurig uit en kiest voor deleten en wachten totdat ie weer voorbij komt in de MA. Het blijft dus een kwestie van keuzes maken hoe je dat wil spelen.

Daar ga je niet aan komen en dat is precies de bedoeling. Punt.
Uiteindelijk raakt iedere speler met meerdere sets een keer door de fragmenten heen en/of heeft het er niet meer voor over.

Iedere speler is trouwens een 'normale' speler. Iedere speler maakt eigen keuzes. Iedere speler spelt zijn/haar eigen spel.
Spelers zijn niet gelijk en dat hoeft ook niet.

Omdat de maansteenset (vooralsnog) uit de running is in de Toren, kunnen geen nieuwe ophopingen van sets en/of onderdelen ontstaan.
Daardoor blijft iedereen houden wat hij/zij heeft. Spelers met meer sets moeten deze upgraden om ze up-to-date te houden. Ook voor een veteraan in een 10 kist BS is dat een hele grote opgave als je veel sets hebt staan.
Bovendien heeft elk nieuw gastras in elk nieuw hoofdstuk meer ruimte nodig om in een redelijke termijn het level uit te spelen.
Daarom denk ik dat dat een langzame dood gaat sterven.

Nieuwe spelers kunnen één set samenstellen op het level waar ze zijn. Als ze een hoger level willen, zullen ze of moeten deleten en opnieuw samenstellen of zorgen voor veel restauratiespreuken. Ook in een 10 kist is dat een beste opgave, omdat er meer gebouwen zijn die je dan wilt uppen.
Een van de kleinere leden in mijn BS legde dat keurig uit en kiest voor deleten en wachten totdat ie weer voorbij komt in de MA. Het blijft dus een kwestie van keuzes maken hoe je dat wil spelen.
Je moet ze niet up to date houden, de spelfragmenten krijg je toch wel en je hebt alle tijd voor de populatie upgrade. niemand verplicht je te haasten en je kan ze zelfs tijdelijk in je inventaris zetten tot je meer restauratiespreuken / diamanten hebt verzameld voor upgrades.

En precies er kunnen geen nieuwe ophopingen ontstaan aka zij die er een lading hebben (heb er 11 op winyandor staan) zullen een groot voordeel hebben bij dit voorstel, terwijl de rest er dus niets aan heeft.
Iets dat geweldig is voor die 1% die iets heeft dat anderen niet hebben en ooit kunnen krijgen is dus geen goed idee.

Aeva

Chef
Het klopt dat 'de rest' er niets aan heeft. Die heeft ze namelijk niet. Dat lijkt me evident.

Een artefact kun je nu op verschillende manieren in de MA aankopen. Nieuwe spelers hebben geen oude beerartefacten of phoenixartefacten en kunnen die dus niet omruilen voor nieuw (geldt voor alle recepten met oud ruilen voor nieuw). Dan zou dat dus ook niet moeten kunnen.

Ik zie nooit zo in dat van alles en nog wat langs de lat 'het is niet eerlijk' moet worden gelegd. De een heeft hier een voordeel en de ander daar. Bovendien gaat het niet om een voordeel maar om een andere mogelijkheid met gebruik maken van oude restanten van het spel zelf.

Maar je oude beer artefacten raken op als je ze omvormt. Spreuk fragmenten is een oneindige stroom, dus ordes meer krachtig dan artefacten ombouwen.

Het klopt dat 'de rest' er niets aan heeft. Die heeft ze namelijk niet. Dat lijkt me evident.

Een artefact kun je nu op verschillende manieren in de MA aankopen. Nieuwe spelers hebben geen oude beerartefacten of phoenixartefacten en kunnen die dus niet omruilen voor nieuw (geldt voor alle recepten met oud ruilen voor nieuw). Dan zou dat dus ook niet moeten kunnen.

Ik zie nooit zo in dat van alles en nog wat langs de lat 'het is niet eerlijk' moet worden gelegd. De een heeft hier een voordeel en de ander daar. Bovendien gaat het niet om een voordeel maar om een andere mogelijkheid met gebruik maken van oude restanten van het spel zelf.

Het gaat niet eens altijd om "eerlijk" maar iets invoeren voor de 1% van de 1% is iets dat de andere 99,99% van de spelers niet opleverd.
Je kan je tijd veel beter aan iets besteden dat voor iedereen is en niet voor 10 spelers per server.

Bovenaan