• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Toren Der Eeuwigheid, Hoe werkt het en waarom is het goed?

Bedankt voor de uitleg CrazyWizard . Echt topnivo! :) Wat een werk zul je daar aan hebben gehad, wordt zeker gewaardeerd.

De basis had ik al eens geschreven als motivatie voor de toren binnen ons broederschap met een google doc vol plaatjes en uitleg.
Daar komt ook de rekenhulp vandaag, dat heeft toen idd enkele uurtjes gekost.

De herbewerking, verbetering en volledigmaken van dat document tot een forum post heeft inderdaad nog eens wat uurtjes gekost.

We merken gewoon dat het animo voor de toren buiten ons broederschap niet echt je van het is, net als in het begin van de toernooien,
Bij de toernooien heeft het heel lang geduurd voordat dit besef omkeerde (als in 1.5 jaar ofzo)
Op Arendyll zijn er momenteel 25 (moeilijke toernooien) tot 45 (makkelijker toernooien) broederschappen die 10 kistjes halen,
Dit was 1.5 jaar lang 1-3 gilden
Met de introductie van de restauratiespreuk is er pas echt een kentering gekomen.

De hoop is natuurlijk dat we met dit document die tijd van besef onder spelers kunnen verminderen. en mensen niet weer facepalmen van waarom heb ik zo lang het toernooi genegeerd maar dan nu de toren versie.
Wensputten lopen nu ook af waardoor spelers mogelijk meer geinteresseerd zijn in "gratis" diamanten.
Daarom denken we dat dit het juiste moment is, persoonlijk haal ik wekelijk ~550-600 diamanten netto uit de toren (dus na kosten voor extra beurten) dit is ~215 netto van mijn account op winyandor en ~435 netto op arendyll.

Natuurlijk zit er ook nog een beetje eigenbelang in, het valt niet mee om spelers te vinden die (met 1 account) naar ons toe willen komen voor de toren. Wij hebben als beleid dat we van dubbelaccounts af willen, en nemen deze spelers dus niet aan.
Maar buiten deze spelers is de aanwas erg dun voor spelers die bereid zijn minimaal 2 levels te doen.

We hebben momenteel op Arendyll 4 plekken vrij waarvan er 2 worden ingevuld door dubbelaccounts omdat we anders niet bovenin de toren komen. het probleem is dat we zien dat op andere plekken dit probleem nog veel groter is dan bij ons.
Het is dus tijd dat we daar nieuwe spelers voor vinden.

ps. mocht iemand gewoon eens een weekje met ons mee willen doen zonder verplichtingen of verwachtingen achteraf dan ben je altijd welkom om het een keer te komen proberen.
We hebben deze week al voor de 2de keer dezelfde persoon op bezoek die gewoon weer ff een keer los wil in de toren.
 
1590409585013.png

Weet niet wie de bovenstaande heeft ingevuld maar zo goed is de toren ook weer niet, de onderstaande is accurater.
Ben helaas nog geen simia tegengekomen met een boost van 2100%
1590409631542.png
 
factor 100 is niet nodig.
BA moet minimaal 4x beter, en ivt toernooi bijna 7x.
Toren; lastig inschatten.
Het probleem blijft die 'kans'. ik kan elke keer ongeluk hebben en dan kost het elke keer te veel. Ik heb te vaak ongeluk, dus daarom werkt dit niet voor mij.
Oplossing: het niveau laten oplopen zoals bij het toernooi. Dat is denk ik voor mij voldoende om iig 1x dat ding te doen en misschien wel 2x. Het zou dan zelfs bespreekbaar worden om uit te rekenen wat het minimum moet worden om alle punten te krijgen voor de bs.
 

DeletedUser4164

Guest
Super uitleg cw, maar helaas als speler met boekrolbonus merk ik de laatste tijd steeds meer dat de boekrol markt verziekt wordt. Het wordt steeds moeilijker om boekrol te ruilen op de markt tegen 2 sterren (op windy)
Het was van in het begin wat lastiger om boekrol kwijt te raken, maar met genoeg geduld en regelmatig zoeken op de markt lukte het wel steeds. Het voelt nu echt als een groot nadeel om boekrol als boost te hebben en dat is niet goed voor spelplezier
 
Het wordt steeds moeilijker om boekrol te ruilen op de markt tegen 2 sterren (op windy)
Wij bij YoSis hebben precies dezelfde ervaring… de balans is op Winyandor ver te zoeken en er lijkt een continu overschot van boekrol te zijn. Ik kan alleen maar veronderstellen (en hopen) dat dit op den duur wel beter wordt... zodra er daar meer accounts worden geopend?
 

DeletedUser4164

Guest
Nee, dat is meestal zo bij event gebouwen dat het je bonus +1 is of zo, maar bij de maansteenbib geeft die bij iedereen boekrol, en de eindeloze boekrol geeft ook iedereen boekrol. Dit is echt een constructie fout van inno die de markt verstoort omdat er veel meer boekrol is dan zijde en kristal op de markt. En het wordt de laatste tijd steeds slechter omdat blijkbaar meer mensen toren spelen en er zo steeds meer boekrol bijkomt
 

DeletedUser4164

Guest
Geen idee, ik kom niet zoveel op forum, nog maar onlangs forumaccount aangemaakt
 

Deleted User - 124539

Guest
Ik ga bij #suggesties&ideeën een topic maken om voor te ste
Dank voor je toelichting… mag ik aannemen dat dit al bij 'Suggesties en Ideeen' is aangekaart? Anders lijkt het me daar dringend tijd voor!
Met een snelle zoektocht, heb ik geen enkele suggestie kunnen vinden om dit aan te passen, en aangezien het inderdaad dringend tijd is daarvoor, maak ik er nu een suggestie van.
 
Zeer nuttige info CW.
Als BS op Winy zijn we nog niet zover om de gouden medaille te behalen maar de resultaten worden elke week beter met de toren.
Het is zeker een heel lang pad die bewandeld moet worden zowel individueel als in teamverband maar gaat op een gegeven moment zeker lukken.
Als ik zie dat nu wekelijks al 4 spelers de eindstreep halen en minimaal 8 spelers het 2e niveau uitspelen doet mij dat deugd.
Je ziet dat ook meteen terug in het wekelijks toernooi doordat de meesten die gewonnen tijdsboosters gelijk inzetten voor hun kazerne om hun troepenmacht te vergroten wat ook weer vele extra's oplevert.
 
Super bedankt CW! Wat een prettige begrijpelijke uitleg; dat van de set was nieuw voor mij, dus die tip is welkom. Dat ook het ophogen van wonderen de Toren moeilijker maakt wist ik niet, ik dacht ook dat ik mij maar verbeeldde dat het steeds pittiger werd haha. Volgens mij was iedereen in het begin een beetje sceptisch over de Toren, maar na het binnenslepen van mijn eerste magische woning was ik definitief om. De prijzen zijn het echt hélemaal waard!!!
 
Super bedankt CW! Wat een prettige begrijpelijke uitleg; dat van de set was nieuw voor mij, dus die tip is welkom. Dat ook het ophogen van wonderen de Toren moeilijker maakt wist ik niet, ik dacht ook dat ik mij maar verbeeldde dat het steeds pittiger werd haha. Volgens mij was iedereen in het begin een beetje sceptisch over de Toren, maar na het binnenslepen van mijn eerste magische woning was ik definitief om. De prijzen zijn het echt hélemaal waard!!!

Graag gedaan

Zo te zien niet alleen jij maar ook andere leden binnen je gilde ;)
Jullie zijn al even top bezig.
 
Bovenaan