• Beste forum bezoeker,

Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Toernooi spelen

Ik zoek wat meer informatie over het manier van toernooi spelen…..

wel elke week archief aan spreken of juist sparen voor 1 x in de zoveel tijd voor meer kistjes ( bv 19e kistje)?
welk tactiek kiezen jullie het meeste voor?

Als solist (19e kistje o_O ? ) heb je ook al te maken met de keuze wanneer zet je wat in.

Omdat de prijzen die te behalen zijn in een toernooi goed te achterhalen zijn is het voor mij puur het "spelplezier" wanneer ik ervoor kies om te kijken hoever ik nu eens kan komen en dan ben ik zeker nog afhankelijk van de hoeveelheid bonussen die ik uit de MA heb kunnen halen.

Want als ik voor "slechts" 1 restoratie wil gaan dan moet ik nog steeds 25+ provincies/gevechten afronden en zonder enige vorm van toevoegen van dierenvoeding op de vuurkanarie wat extra levenspunten en slag/vuur kracht verhoging voor de troepen zijn de kosten dan al te hoog.

Omdat ik ook elke week de toren tot het eind haal ben ik altijd wel aan het voeren en bonussen plaatsen en merk ik dat een overschot aan extra bonussen vaak niet snel genoeg oploopt om echt een verschil te kunnen maken in het toernooi.
welk tactiek kiezen jullie het meeste voor?

Ik kies ervoor om te kijken hoever ik met de huidige bonussen die ik op dat moment heb in het toernooi kom met automatische gevechten en wanneer het omslagpunt kom dat ik wel manueel moet gaan vechten omdat ik anders de gevechten niet win.
Op dat moment krijg je een goed beeld wat je verliezen gaan zijn om resultaat te behalen en of het zin heeft om het archief nog wat verder aan te spreken of om nog maar eens koffie te gaan zetten. ;)

Ik zou ze gewoon wekelijks inzetten mits dat lukt. Ligt er aan hoe hoog je perks staan en archiefpunten. Spelers in de bs vinden een extra kistje elke week ook wel fijn want levert een extra KR op die ieder wel kan gebruiken. Die KR is voor mij meer reden om in te zetten dan af en toe dat 19e kistje.

Als je voldoende spelers in je BS hebt, is elke week voor 10 kistjes gaan een fluitje van een cent! Ik denk dan ook dat af en toe voor 12, 14, enzovoort gaan interessanter is! Verder wordt het steeds belangrijker om een goede score te halen in de Toren, dus daar met elkaar je tijd, energie en middelen in steken, zou eerder mijn voorkeur hebben dan meer kistjes in het toernooi!

We hebben het 19e kistje plus archief weer gehaald :).
en we hebben besloten om het archief wekelijks in te zetten ipv sparen…..zodat we wekelijks naar het 19e kistje kunnen toe groeien…

dank jullie wel voor jullie adviezen….

@rodeon ..we halen wekelijks de toren dus dat is geen probleem. Het ging puur om het toernooi.
@Yogi69 …ja klopt dat was ook wat meetelde in ons besluit.

Laatst bewerkt:
Archief kan je gewoon wekelijks inzetten. Je hoeft niet tot de max te sparen.
Ik zet het ook wekelijks in gelijk bij aanvang toernooi. Soms krijg ik eind toernooi meer terug dan ingezet maar kan soms ook wat minder zijn.
We halen dan ook wekelijks minimaal 14 kistjes. Maar meestal zitten we op 15 of 16 kistjes. Heel soms 17.

Bovenaan