• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Toernooi: Broederschappen rang en progressie

header_jemaintiendrai.png



Intern hielden we al lijstjes bij, maar binnenkort worden deze ook gepubliceerd,
Van een deel van de broederschappen heb ik al toestemming of afwijzing een ander deel ben ik nog op aan het wachten

Voor Wie:
Voor elk broederschap groot of klein die eenvoudig inzicht wil krijgen de samenwerking van het broederschap wekelijks over een lange termijn en dit makkelijk inzichtelijk wil krijgen.

Waar?: toernooi.crazywizard.info


Hoe? Vraag toestemming aan je (Aarts)magier, geef elke week tussen zaterdagavond 20:00 en zondag 12:00 de totaalscore door. je krijgt hiervoor een link van mij naar een google spreadsheet waar je deze gegevens (scores van leden) kan invullen. deze komen dan automatisch in mijn masterfile terecht waar ik deze eenvoudig verwerk tot een webpagina voor jouw gilde.
Voor meer info mail toernooi@crazywizard.info
Je gaat eerst naar je gilde
upload_2017-7-3_22-44-17.png


Daar selecteer je de toernooitab, het gaat om de scores die je hier ziet
upload_2017-7-3_22-46-0.png


Deze vul je op de de link die je gehad hebt in het rood gearceerde deel in.
upload_2017-7-3_22-47-28.png


Wanneer: Elke zondagmiddag rond 12:00 tenzij ik RL verplichtingen heb word de website geupdate.

Wat krijg ik ervoor?: behalve zichtbaarheid van je broederschap, ook inzicht in of het steeds makkelijker gaat, moeilijker gaat en in welke toernooien je het makkelijk of moeilijker had.
Elke 9 weken herhaalt het toernooi zich en kan je dus terugkijken in welke week je het "makkelijk" had Deze grafieken zijn voor iedereen zichtbaar. en voor elke gilde uniek.

Je kan kiezen voor de "beperkte" of de "volledige" weergave.
Voorbeeld: Volledig
Voorbeeld: Beperkt

Feedback is welkom.

Veel toernooiplezier
-CW
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser472

Guest
aller eerste als ik op beide links klik kom ik op een wit blad weet niet of dat de bedoeling is maar wie weet
ten tweede de tabellen zijn allebei zeer mooi maar ik kan er bijvoorbeeld niet uit aflezen op welke toernooien jullie het goed hebben gedaan en welke niet dit is op week nummers hier bij deze afbeeldingen mischien handig als je het vervangt door de namen zelf
ik zelf doe dit ook voor mijn bs en heb een paar extra dingen erbij gedaan zoals bonusgoederen hierbij kan je zien of bepaalde spelers extra hun best doen als ze een bonusgoed toernooi krijgen of juist niet dat bepaalde spelers niet hun best op bonusgoederen maar juist op andere om meer reli te krijgen voor bijvoorbeeld academie een ander iets dat ik zelf doe is ook elke dag om 8 uur van het toernooi opschrijven hoeveel punten de bs heeft hierdoor kan je zin of je op schema loopt of niet ik zelf had hierbij een schatting gemaakt van wanner je op schema loopt om het 10de kistje te halen

upload_2017-6-25_21-27-19.png


deze getallen kloppen redelijk goed ik zelf heb al meerdere malen bij ons zelf getest als we de punten net halen dan halen we het ook net als we ruim voor staan halen we het ook ruim en dit geld tevens ook andersom als we de schema niet halen halen we 10de kistje ook niet
het is wel belangrijk dat je natuurlijk om precies 8 uur kijkt (al zal 5 min later niet erg zijn hoor) maar ik zelf merkte dat er toch wel veel gespeeld wordt rond die tijd maar het is wel tevens de beste mogelijkheid om te kijken of je het hebt gehaald omdat je dan precies 24 uur speelt elke keer
hoe ik aan deze schatting kom ? ik heb ooit een schatting gemaakt ik zal kijken of ik die kan vinden en zal dan ook hier posten maar kan niet beloven dat ik die terug kan vinden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser472

Guest
upload_2017-6-25_22-6-8.png

hier trouwens hoe ik de schatting heb gemaakt maar uiteraard verschilt het per bs
 
ben hier nu de basis aan het opbouwen
vanuit de scorelijst wordt naar voor elke gilde een eigen pagina geleid.

Deze zijn gestandariseerd zodat ik het snel kan dupliceren naar andere gildes. en gildes zo heel snel kan toevoegen.

dit is de pagina voor de oranje leeuwen voorlopig. (even naar beneden scrollen)
http://crazywizard.info/gilde/oranjeleeuwen/info.html

Ben nu nog naar een manier aan het zoeken om een score om te zetten in excel naar een grafiek die de kistjes weergeeft
Elk kistje moet een balk laten zien van 65 pixels (of een deel ervan)

Door de grafiek en de chest o meter te laten overlappen kan je de kistjes zien die gehaald zijn.
Nu nog een methode zien te vinden om dat voor elkaar te krijgen.

ps. de data op persoonlijk nivo wordt allen verwerkt indien gewenst. dat is voor nu dus leeuwen only.
 
Wat ziet dat er allemaal mooi uit. Probeer mijn mede bs leden ook warm te krijgen voor de tournooien maar helaas. Zelf probeer ik er zo veel mogelijk aan te doen, verder dan 2 of 3 kistjes komen we tot nu toe niet. Word er wel eens iebeltjes van.

Deel van je post gekopieerd Crazy Wizard en in bs mail gezet. Mss werkt het motiverend en is er animo om mee te doen (ook al zijn we klein)
 
Laatst bewerkt:
aller eerste als ik op beide links klik kom ik op een wit blad weet niet of dat de bedoeling is maar wie weet
ten tweede de tabellen zijn allebei zeer mooi maar ik kan er bijvoorbeeld niet uit aflezen op welke toernooien jullie het goed hebben gedaan en welke niet dit is op week nummers hier bij deze afbeeldingen mischien handig als je het vervangt door de namen zelf
ik zelf doe dit ook voor mijn bs en heb een paar extra dingen erbij gedaan zoals bonusgoederen hierbij kan je zien of bepaalde spelers extra hun best doen als ze een bonusgoed toernooi krijgen of juist niet dat bepaalde spelers niet hun best op bonusgoederen maar juist op andere om meer reli te krijgen voor bijvoorbeeld academie een ander iets dat ik zelf doe is ook elke dag om 8 uur van het toernooi opschrijven hoeveel punten de bs heeft hierdoor kan je zin of je op schema loopt of niet ik zelf had hierbij een schatting gemaakt van wanner je op schema loopt om het 10de kistje te halen

Bekijk bijlage 2564

deze getallen kloppen redelijk goed ik zelf heb al meerdere malen bij ons zelf getest als we de punten net halen dan halen we het ook net als we ruim voor staan halen we het ook ruim en dit geld tevens ook andersom als we de schema niet halen halen we 10de kistje ook niet
het is wel belangrijk dat je natuurlijk om precies 8 uur kijkt (al zal 5 min later niet erg zijn hoor) maar ik zelf merkte dat er toch wel veel gespeeld wordt rond die tijd maar het is wel tevens de beste mogelijkheid om te kijken of je het hebt gehaald omdat je dan precies 24 uur speelt elke keer
hoe ik aan deze schatting kom ? ik heb ooit een schatting gemaakt ik zal kijken of ik die kan vinden en zal dan ook hier posten maar kan niet beloven dat ik die terug kan vinden

Beide links? bedoel je de mailadressen? had in de openingspost namelijk nog helemaal geen link geplaast. wel 2 mailadressen.
 

DeletedUser

Guest
...verder dan 2 of 3 kistjes komen we tot nu toe niet...
Dat is wel heel erg weinig. Een BS met 17 spelers moet makkelijk het 5e kistje kunnen halen, daarvoor hoeven jullie gezamenlijk maar 63 4 ster provincies vrij te spelen, dat is dus maar 4 provincies per account. Als je helemaal tot 6 ster gaat hoeven jullie maar 36 provincies vrij te spelen, dat zijn er dus maar 2 per account (iemand moet er dan nog 2 extra doen) om het 5e kistje te halen.

toernooi.JPG


Ik heb 3 kleine accountjes in een eigen BS gestopt en die halen met zijn drieën makkelijk het 3e kistje, alles met onderhandelen.
 
Dat dacht ik eigenlijk ook maar er zijn een paar beginnende spelers bij, een paar die alleen maar bouwen en geen grondstoffen voor de tournooien hebben en sws een die zwaar moet revalideren. Zelf onderhandel ik alleen maar. meestal haal ik wel 8 provincies met gemiddeld 3 sterren. Probeer ze ieder tournooi mee te laten 'werken' maar gebeurt niet van harte. Heel jammer.
 
ok het is me gelukt de kistjes o meter is af

heb als proof of concept tijdelijk wat boguswaarden tussen de 2.5 en 100% ingevuld.
http://crazywizard.info//gilde/oranjeleeuwen/info.html

wat een gepuzzel was dat om alles precies de juiste maat te geven en op elkaar uit te lijnen dat alles precies op de juiste waardes uitkomen.
daardoor is het nu veel te laat geworden. en nu dus snel naar bedje toe, welterusten.

@lord daniel
Als je weet hoe toernooien werken is het appeltje eitje, voor ons veteranen stelt het geen drol voor. dat betekent echter niet dat dat voor iedereen zo geld.
Ik ben op us server sinya arda begonnen op zero day server dag 1, dan is er dus niets op de server. dan is de balans tussen groei en toernooi zelfs voor mij moeilijk.
Toernooi gaat prima met slechts 2 arbeiders sta ik 80ste, maar me stad zijn groei heeft er wel onder te lijden, de balans wereldmap en toernooi valt echt niet mee de eerste paar hoofdstukken, en ik weet precies wat ik doe met enorme voorkennis.
Voor anderen die die voorkennis en de tijd niet hebben is het daarom een heel stuk moeilijk, tenzij je natuurlijk begeleiding krijgt van anderen
 
In het taartje onderaan zijn alleen de getallen van de grote spelers te zien. Van de rest is alleen een percentage te zien. Misschien een idee om het getal ook nog bij de naam te zetten?
 
dank voor je input ritsjoena, die input nemen we mee.

We zijn al begonnen met een port naar libreoffice maar het wil voor de "taart" helaas nog niet erg vlotten.
upload_2017-6-27_17-54-3.png

upload_2017-6-27_17-54-52.png
Het wil nog niet lukken om net als in google docs z'n mooi lijntje naar buiten te creeren zoals in het orginele voorbeeld.
Dus als iemand de helpende hand kan bieden of een mooie hint kan geven. heel graag.

alvast dank naar elv1978 voor de energie die hij in deze port stopt.
 
Vandaag de eerste update gehad van de 3de cyclus.
Van het Grootse rijk hebben we toestemming gehad om alle grafiekjes te laten zien net als bij de oranje leeuwen.
2 andere gilden half, wacht nog op definitieve toestemming.

Al het grondwerk is nu af en voor elke gilde is nu de uitgebreide versie beschikbaar.
Meld je aan op toernooi@crazywizard.info om ook jouw gilde in de lijst te vinden.
 
CW waar haal jij de tijd voor al die dingen. jij bent echt zot :)
Maar zit er heel goed uit!

PS: er zit een typfout in het laatste woord van de eerst zin in je oorspronkelijke post :)
 

DeletedUser472

Guest
@CrazyWizard ik zeg het maar even in elvenar hebben we broederschappen want je zegt meerdere malen gilde zowel op het forum als op je site ik denk dat je even heel veel FOE hebt gespeeld mischien kan je dit aanpassen naar broederschap anders wordt het mischien verwarrend voor sommige spelers
 
Bovenaan