• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handel: groothandel wordt steeds duurder, hoe wordt dit opgelost?

DeletedUser

Guest
Ik zat te denken dat wanneer je (voor nu) niets meer kan uitbouwen omdat je aan einde bent van de boom (oude wonderen van de halflingen)
het stadhuis staat in de hoogste stand waarbij je dus maximaal 2200K aan munten kan opslaan.
Voor deze munten koop je dan goederen.
Elke keer dat je goederen koopt gaat de prijs omhoog en zul je er tegenaan lopen dat je niets meer kunt kopen omdat de goederen te duur worden ten opzichte van de opslag van de munten.
Als ik bij mezelf kijk ga ik bij de eerste de beste keer voor een aankoop van edelstenen 6912K betalen maar dit word ook steeds duurder.
Je kan er ook voor kiezen om niets te kopen maar dan ligt het spel letterlijk stil.

Hoe gaat dit in de toekomst opgelost worden??
 

DeletedUser990

Guest
Ik zat te denken dat wanneer je (voor nu) niets meer kan uitbouwen omdat je aan einde bent van de boom (oude wonderen van de halflingen)
het stadhuis staat in de hoogste stand waarbij je dus maximaal 2200K aan munten kan opslaan.
Voor deze munten koop je dan goederen.
Elke keer dat je goederen koopt gaat de prijs omhoog en zul je er tegenaan lopen dat je niets meer kunt kopen omdat de goederen te duur worden ten opzichte van de opslag van de munten.
Als ik bij mezelf kijk ga ik bij de eerste de beste keer voor een aankoop van edelstenen 6912K betalen maar dit word ook steeds duurder.
Je kan er ook voor kiezen om niets te kopen maar dan ligt het spel letterlijk stil.

Hoe gaat dit in de toekomst opgelost worden??
Goederen gaan per dag omhoog, morgen begin je weer van voren af aan. Fijne is kennispunten kan je ook met goederen kopen, gaan niet zo vlug omhoog als munten.
 

DeletedUser

Guest
Dat klopt helaas niet want dan zou iedereen na 0.00 uur de zelfde prijs betalen voor dezelfde goederen.
Een buurtje van mij de net zo ver is in het spel (klaar voor zover de boom het toelaat) betaald maar de helft voor de edelstenen en de prijs van de goederen (edelstenen bij mij nu 6912K gaat ook niet om laag maar bij elke aanschaf om hoog.
Zoals jij het brengt zou iedereen dezelfde aanschafprijs van goederen hebben om 0.00 uur.
 

DeletedUser

Guest
Dat klopt helaas niet want dan zou iedereen na 0.00 uur de zelfde prijs betalen voor dezelfde goederen.
Een buurtje van mij de net zo ver is in het spel (klaar voor zover de boom het toelaat) betaald maar de helft voor de edelstenen en de prijs van de goederen (edelstenen bij mij nu 6912K gaat ook niet om laag maar bij elke aanschaf om hoog.
Zoals jij het brengt zou iedereen dezelfde aanschafprijs van goederen hebben om 0.00 uur.

De kosten bij de groothandelaar zijn ook afhankelijk van OW Bloeiende handelaarsgilde. Hoe hoger deze is hoe meer goederen je per keer kan kopen
 

DeletedUser

Guest
Klopt Didi maar daar ging het niet om.
Waar het om gaat is dat de kosten steeds hoger worden en ook niet meer zakken als er een nieuwe dag aanbreekt.
Uiteindelijk zal b.v. de edelstenen 2200K kosten en je maximum opslag ook 2200K zijn.
Dat is dan de laatste keer dat je dit artikel kan kopen want de volgende keer dat je wil kopen is de prijs gestegen boven de 2200K terwijl je opslag maar 2200K is en je dus munten te kort zal komen.
 

DeletedUser1427

Guest
De groothandelaar zal per dag nieuwe aanbiedingen plaatsen. Elke dag als jij goederen koopt met munten, voorraden of met je bonusgoederen dan zal de prijs daarvan stijgen. Bij de groothandelaar heb je een tijdsklok lopen waarbij staat nieuwe aanbiedingen over: (met een icoontje van een zandloper en een tijd). Deze tijd loopt af tot 00:00.
Met een oude wonder: bloeiende handelaarsgilde, worden de aanbiedingen van de groothandelaar verbeterd.

Verder plaats ik ook de link van de wiki, hier kan je bij het handelsgebouw ook informatie vinden over de groothandelaar.
 

DeletedUser990

Guest
Dat klopt helaas niet want dan zou iedereen na 0.00 uur de zelfde prijs betalen voor dezelfde goederen.
Een buurtje van mij de net zo ver is in het spel (klaar voor zover de boom het toelaat) betaald maar de helft voor de edelstenen en de prijs van de goederen (edelstenen bij mij nu 6912K gaat ook niet om laag maar bij elke aanschaf om hoog.
Zoals jij het brengt zou iedereen dezelfde aanschafprijs van goederen hebben om 0.00 uur.


Natuurlijk niet Je speelt wel Elvenar daar is alles per hoofdstuk anders. Maar raar want ik zit nu einde tovenaars en wacht regelmatig op Mana, de munten gebruik ik om goederen te kopen en ja dat loopt per dag op. Maar gaat s nachts weer naar de standaardprijs die voor jou geldt.

Maar zie dat je het over de t3 goederen hebt en daar zie ik ook iets raars!
De t1 goederen kosten voor mij dan 196k munten of 19600 hamertjes.
De t2 goederen kosten voor mij dan 696K munten 69600 hamertjes
De t3 goederen kosten voor mij 2592K munten 259K hamertjes.

Dat is dus absoluut niet consequent en weet niet of ik nu gauw t3 goederen met hamertjes moet kopen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
De groothandelaar zal per dag nieuwe aanbiedingen plaatsen. Elke dag als jij goederen koopt met munten, voorraden of met je bonusgoederen dan zal de prijs daarvan stijgen. Bij de groothandelaar heb je een tijdsklok lopen waarbij staat nieuwe aanbiedingen over: (met een icoontje van een zandloper en een tijd). Deze tijd loopt af tot 00:00.
Met een oude wonder: bloeiende handelaarsgilde, worden de aanbiedingen van de groothandelaar verbeterd.

Verder plaats ik ook de link van de wiki, hier kan je bij het handelsgebouw ook informatie vinden over de groothandelaar.
Ik heb net een screen dump gemaakt van wat het nu kost, over 5 uur zou dit dus minder moeten zijn of heb ik dit verkeerd?
Volgens mij veranderd er namelijk niets aan de hoogte van de te betalen bedragen
 

DeletedUser2278

Guest
Maar gaat s nachts weer naar de standaardprijs die voor jou geldt.

Ik had begrepen dat de prijs 's nachts niet meer dan één stapje terug gaat. Dus als je drie keer edelstenen koopt op een dag, dan gaat de prijs om middernacht terug van de derde naar de tweede prijsverhoging, maar niet meer terug naar wat je 24 uur eerder nog betaalde. Daarom koop ik van elk goed ook niet meer dan één portie per dag (per betaalmiddel).

Of had ik dat verkeerd begrepen?
 

DeletedUser

Guest
Ik had begrepen dat de prijs 's nachts niet meer dan één stapje terug gaat. Dus als je drie keer edelstenen koopt op een dag, dan gaat de prijs om middernacht terug van de derde naar de tweede prijsverhoging, maar niet meer terug naar wat je 24 uur eerder nog betaalde. Daarom koop ik van elk goed ook niet meer dan één portie per dag (per betaalmiddel).

Of had ik dat verkeerd begrepen?
Dit kan jij nog doen omdat je nog niet echt ver gevorderd ben.
Zelf ben ik aan het einde van de boom en kan daar dus niets meer kwijt en verplicht goederen van mijn munten te kopen of niets te kopen en de woonhuizen niet te lossen.
Vandaar dat ik zei dat wanneer ik geen goederen zou kopen het spel voor mij helemaal stil komt te staan.
Soms ben ik genoodzaakt 4 of 5 keer per dag van Tier 3 goederen te kopen om mijn huizen te kunnen lossen.
Daarbij je stadje kost ook goederen om dit draaiend te houden dus wanneer je op een gegeven moment niets meer kan kopen omdat de goederen te duur worden dan lopen je voorraden terug en staat op een gegeven moment alles stil en is het einde spel.
 

DeletedUser2349

Guest
het stadhuis staat in de hoogste stand waarbij je dus maximaal 2200K aan munten kan opslaan.
Daar klopt geen sikkepitje van. Mijn level 19 stadhuis heeft een capaciteit van 7M7 (=7700K) en dat loopt alleen maar op per keer dat het stadhuis weer gepimpt zal worden. Dat jouw capaciteit "slechts" 2M2 (=2200K) is betekent dat je stadhuis dus nog lang niet het maximale level heeft bereikt van 27.

Elke dag zal om middernacht de prijzen van de goederen weer "gereset" worden, anders dan de prijzen van de kennispunten, die blijven gestaag groeien afhankelijk van het aantal dat je koopt. De hoeveelheid die je per keer koopt en de kosten zijn ook afhankelijk van het level van je stadhuis.
 

DeletedUser

Guest
Klein foutje van mijn kant uit ik bedoelde 22000K i.p.v. 2200K
 

Bijlagen

  • stadhuis.jpg
    stadhuis.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 67

DeletedUser990

Guest
Ik heb net een screen dump gemaakt van wat het nu kost, over 5 uur zou dit dus minder moeten zijn of heb ik dit verkeerd?
Volgens mij veranderd er namelijk niets aan de hoogte van de te betalen bedragen

Ben benieuwd!
 

DeletedUser

Guest
Voorafgaande van de screendump gisteren had ik al 3 keer edelstenen gekocht.
Vanochtend is de prijs slechts 1 stap gezakt dus niet naar de "oude prijs" .
Precies dus wat ik bedoelde dat de prijs op een gegeven moment dusdanig word dat kopen onmogelijk word omdat de prijs dan hoger word dan wat je in je stadhuis kan opslaan.
De enige mogelijkheid is om per dag max. 1 maal goederen te kopen om op de zelfde kostprijs te blijven staan.
Echter dan lopen de aantallen in goederen die ik heb staan terug en kom op een gegeven moment vast te zitten.

In beide situaties zal het op een gegeven moment einde spel betekenen, of er moet heel snel een aantal uitbreidingen komen voor de opslag (stadhuis).
 

DeletedUser

Guest
Voorafgaande van de screendump gisteren had ik al 3 keer edelstenen gekocht.
Vanochtend is de prijs slechts 1 stap gezakt dus niet naar de "oude prijs" .
Precies dus wat ik bedoelde dat de prijs op een gegeven moment dusdanig word dat kopen onmogelijk word omdat de prijs dan hoger word dan wat je in je stadhuis kan opslaan.
De enige mogelijkheid is om per dag max. 1 maal goederen te kopen om op de zelfde kostprijs te blijven staan.
Echter dan lopen de aantallen in goederen die ik heb staan terug en kom op een gegeven moment vast te zitten.

In beide situaties zal het op een gegeven moment einde spel betekenen, of er moet heel snel een aantal uitbreidingen komen voor de opslag (stadhuis).

Ik krijg meer het idee dat je geplaagd wordt door een bug. Misschien contact opnemen met support? Die kunnen het voor je nakijken.

Ter vergelijking voor je:
Met Handelaarsgilde op level 8 koop ik voor de eerste keer:

t3 groothandelaar.gif

Ik heb even gespiekt, jouw Handelaarsgilde staat op level 4, dus dat zou veel minder moeten zijn als startprijs
 

DeletedUser990

Guest
Voorafgaande van de screendump gisteren had ik al 3 keer edelstenen gekocht.
Vanochtend is de prijs slechts 1 stap gezakt dus niet naar de "oude prijs" .
Precies dus wat ik bedoelde dat de prijs op een gegeven moment dusdanig word dat kopen onmogelijk word omdat de prijs dan hoger word dan wat je in je stadhuis kan opslaan.
De enige mogelijkheid is om per dag max. 1 maal goederen te kopen om op de zelfde kostprijs te blijven staan.
Echter dan lopen de aantallen in goederen die ik heb staan terug en kom op een gegeven moment vast te zitten.

In beide situaties zal het op een gegeven moment einde spel betekenen, of er moet heel snel een aantal uitbreidingen komen voor de opslag (stadhuis).
Maar dat zou betkenen dat jouw hamertjes en munten niet meer hetzelfde kosten, oke hamertjes paar 000 weg, maar begin is hetzelfde bij mij. Zie bij Didi1 ook.
 

DeletedUser990

Guest
Had gisteren munten en hamertjes over, dus met munten en met hamertjes goederen bij groothandel gekocht.
Net gekeken maar de stand is nu net als ik vrijdag geschreven heb.
De beginwaarde gaat natuurlijk veranderen als ik verder in boom etc kom.
 

DeletedUser2278

Guest
Voorafgaande van de screendump gisteren had ik al 3 keer edelstenen gekocht.
Vanochtend is de prijs slechts 1 stap gezakt dus niet naar de "oude prijs" .

Dat is precies wat ik bedoelde. De prijzen zakken om middernacht maar één stap, ook als ze die dag drie stappen zijn gestegen.
Daarom kun je dus beter van iedere grondstof maar één keer per dag kopen per betaalmiddel (dus één keer betalen met hamertjes, één keer met munten, en één keer met je bonusgoed).

Als ik hamertjes kwijt moet, koop ik meestal één keer elke niet-bonus T3, dat is meestal ruim voldoende.
Ik gebruik de groothandelaar eigenlijk alleen maar daarvoor; als ik goederen nodig heb lukt me dat doorgaans wel met de gewone handel.
 

DeletedUser990

Guest
Dan is het bij toch anders dan bij mij, want ik had royaal hamertjes en munten, dus 2x overal van gekocht juist om uit te proberen. Zijn vannacht bij mij weer gewoon naar de begin fase van gisteren gegaan.
 
Bovenaan