• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Forumevenement: tutorial voor het maken en plaatsen van screenshots op het forum.

DeletedUser47

Guest
Beste Forumleden
Aangezien het december evenement net van start is gegaan en de opdracht vroeg om een screenshot te plaatsen vond ik het wel tijd om een kleine tutorial te maken over hoe je dit kan doen.

De stappen 1 t/m 4 gaan over het maken van een screenshot met het programma 'knipprogramma' de rest van de stappen gaan over het uploaden van je screenshot op het forum.

Stap 1. open het programma knipprogramma

Knipprogramma.png
Als je zoekt naar 'knip' bij start zal je het programma 'knipprogramma' zien, open deze.

Stap 2. Het programma
Knipprogramma2.png

Als je het programma geopend hebt zal je het schermpje hierboven zien, je kan dan direct een screenshot maken of het annuleren(dit sluit het programma niet), in de opties kan je nog wat dingen aanpassen, maar dat is nu niet belangrijk.

Stap 3. De screenshot maken
print maken.jpg

Als je op nieuw geklikt hebt, of het programma opgestart hebt. Dan kan je de screenshot maken, je muis aanwijzer zal veranderen. Je kan dan het gebied waar je een screenshot van wil maken selecteren.

Stap 4. De screenshot opslaan
knipprogrammaopslaan.png

Zodra het gebied geselecteerd is krijg je het scherm hierboven te zien. Hier kan je de screenshot opslaan, sla de screenshot op een plek op waar je deze terug kan vinden.

Stap 5. De upload bestand knop
upload bestand.png upload bestand2.png

Zowel bij het aanmaken van een nieuw topic als het plaatsen van een reactie is er onderaan de knop 'Upload Bestand' te vinden.

Stap 6. Bestand selecteren

upload bestand3.png
Als je klikt op de knop 'Upload Bestand' krijg je een nieuw scherm te zien, hier kan naar de desbetreffende map gaan waar je screenshot staat, selecteer deze en klik op 'openen'.

Stap 7. Screenshot op het forum plaatsen
upload bestand4.png
Zodra je het bestand geopend hebt krijg je iets te zien wat lijkt op hierboven. Je kan dan kiezen om de screenshot als miniatuur of volledige afbeelding te plaatsen.


Enkele problemen die kunnen ontstaan.
  • Er was een probleem bij het uploaden van je bestand.
Dit kan ontstaan omdat je screenshot te groot is. Als het bestand een .png is dan zou je kunnen proberen je screenshot op te slaan als een .jpg

Voor diegene die de mac gebruiken
Bedankt barbara2505 voor het antwoord

Shift + cmd (toets) +4 tegelijk indrukken.
Dan kun je een gedeelte selecteren/slepen.
Klikken en dan staat het op je bureaublad.

Ik hoop met deze tutorial wat duidelijkheid te bieden over het maken en uploaden van screenshots op het forum.

Mocht er feedback zijn of nog problemen/vragen dan kan je die hier gerust plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser534

Guest
Ik dacht eerst: Huh! :confused:Hoe gaat dat, maar je uitleg was super! Het was niet gelukt zonder dat! ;)
 

DeletedUser

Guest
Hierbij mijn screen shot van mijn raking

Mvg Jojo1983
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    120,6 KB · Weergaven: 91

DeletedUser66

Guest
Het is in beide gevallen gelukt, echter dien je je screenshot in je evenementen draadje te posten als je mee wilt doen.
 

DeletedUser

Guest
Ben nieuw hier maar waar moet ik me screen shot nu plaatsen voor het event???
 

DeletedUser706

Guest
Euh en hoe werkt het dan bij Apple/ Safari daar zit volgens mijn geen knip programma?
 
Euh en hoe werkt het dan bij Apple/ Safari daar zit volgens mijn geen knip programma?
Hoi ik heb het bij mijn apple zo opgelost:
Shift + cmd (toets) +4 tegelijk indrukken.
Dan kun je een gedeelte selecteren/slepen.
Klikken en dan staat het op je bureaublad.
Succes
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser706

Guest
Hoi, ja na even wat zoeken kwam ik daar net ook achter :) dank voor de uitleg!
 
Ik ben zelf verbaasd dat het gelukt is.
En waar vind ik dat evenementen draadje.
Alvast bedankt
groetjes Konstanze
 

DeletedUser713

Guest
ik snap niet goed waar we het moeten uploaden? ik heb het al wel gedaan maar weet niet of het goed is. krijg je bericht als je het goed gedaan hebt of..?
 

DeletedUser47

Guest
ik snap niet goed waar we het moeten uploaden? ik heb het al wel gedaan maar weet niet of het goed is. krijg je bericht als je het goed gedaan hebt of..?
Zo te zien heb je dat op de juiste plek gedaan. We geven niet aan of een opdracht goed is of niet.

hopenlijk nu goed? zoals beschreven lukt het niet
Het plaatje is goed, alleen niet op de juiste plek. Het plaatje kan je stoppen in het topic dat je aangemaakt hebt hier https://nl.forum.elvenar.com/index.php?forums/december-evenement.37/
 

DeletedUser

Guest
Ik snap niet zo goed hoe ik dat knipprogramma moet krijgen want ik heb een MacBook...:( Hoe moet ik dat doen?
 
Ik doe al jaren alles met screenhunter. gratis te downloaden. foto is foto. en was net nog goedgekeurd.
Ik vond die knip ook niet op mijn pc.
 

DeletedUser713

Guest
ja ik denk ook dat vele niet weten of ze nu goed bezig zijn ofniet mss kan je even beter uitleggen waar we al de antwoorden op de vragen moeten zetten
 
Bovenaan