• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Recepten in de ketel

Karvest en Prueba2 van het Beta forum hebben een tooltje gemaakt wat alleen werkt in excel.

Om het te laten werken moet je een juiste stappenplan doorlopen tijdens het installeren er van (gereed maken voor gebruik met excel)
Ik zal deze week proberen de juiste stappen volgorde naar het nederlands te vertalen.
Voor hen die er al naar willen kijken / gebruiken is hier de link

Let wel op dat zodra je op de solver klikt je de 1e keer even naar options gaat om de rekentijd van 6 minuten terug te brengen naar 1 tot 2 minuten
Daarna werkt het lekker en blijft het niet idioot lang door rekenen met een minimale verbeteringen van 6 plaatsen achter de komma.
 

Aeva

Chef
Ik had een leuk recept gezien op facebook en dat heb ik gemaakt. Het werkt heel aardig.
5x mana + 5x iris + 6x katoenwolkje + 50K toverspreukfragmenten = 11 van 13 bekers gelukt
Dat geeft verhoging troepen, spirituele en waardevolle goederen, manaproductie en nog een paar dingetjes...
De productie spirituele en waardevolle goederen is met ruim 84% verhoogd voor ruim 15 uur.
 
Ik heb het weer geprobeerd de ketel…..zo een Medusa, schelp, en nog wat plus 25 dia….maar ik krijg weer de zelfde melding ….helaas pindakaas het heeft geen gewenst effect…..en staat het weer op studeren????
ik snap er echt helemaal geen biet van:oops::rolleyes:
 
Als ik het goed zie heeft elk recept 4 vaste ingrediënten die een grote kans geven op het gewenste effect en dan nog 3 ingrediënten die een verminderd positief effect hebben.
Dan zijn er nog 3 ingrediënten die een zwaar negatief effect hebben en 2 met een verminderd negatief effect.

Om het nog verder op te splitsen heeft ieder recept 1 ingrediënt wat een maximale invloed heeft, 1 die daar net wat onder zit en 2 die daar weer onder komen. (uit de set van 4 ingrediënten)

En om je verder uit de dromen te helpen @Tinkerbells , de combinatie Medusa-ei en manaschelp zijn vooral goed voor barakken kracht of voor T9. Maar T9 kan nog niet als recept gemaakt worden omdat je daar 21 diploma's voor nodig hebt.
Wil je dan meer barak kracht hebben dan moet je eerst manaschelp dan vliegende iris dan medusa-ei en dan limoen rups gebruiken met extra's bitterhaarblad, katoenwolkknop en oortruffel.
Vermijd vooral oogspruiten en betelnoten en de andere items.

Ook van belang is het aantal van de belangrijkste ingrediënten die je er in stopt en de volgorde.
Gooi de de aantallen voor medusa-ei en Manaschelp om dan krijgt een ander recept de voorkeur.

De link waar ik eerder naar verwees werkt goed maar ik krijg de boel niet goed vertaalt door het gebruik van macro's en een speciale solver plug-in.
 
@Bor de Wolf 1965 dank je wel voor je uitleg….voorlopig stop ik met de ketel totdat er een opdracht van komt.
ik wilde iets maken voor legerversterking…ik heb maar 17 diploma’s ( waarschijnlijk iets ergens niet afgemaakt in een onderzoek)…ik zit net in hoofdstuk 19….ik heb ook per week maar 17 k fragmenten van de toren ( elke week weer in de top). Maar die gebruik ik voor de MA en einde vd week zijn ze op….dus kan ook niets versterken…waar iedereen de grote hoeveelheden vandaan toveren geen idee?
 
“”Wil je dan meer barak kracht hebben dan moet je eerst manaschelp dan vliegende iris dan medusa-ei en dan limoen rups gebruiken met extra's bitterhaarblad, katoenwolkknop en oortruffel.
Vermijd vooral oogspruiten en betelnoten en de andere items.””

is her een lijst hoe deze ingrediënten zijn afgebeeld met naam er achter?
 
Ik heb een tabel gemaakt met horizontaal de effecten en verticaal de ingredienten (links naar rechts, boven naar onder).
Het helpt enorm bij begrijpen welke ingredienten waarvoor nuttig zijn.

Dit is alleen wat het spel vertelt, per los ingredient. De negatieve dingen en de optel regels voor als je meer ingredienten gebruikt weet ik niet.

Als je voor 1 effect gaat lijkt het best aardig te werken, behalve dat het erge weinig zoden aan de dijk zet en van erg korte duur is op dit moment. Screenshot from 2023-01-29 10-59-47.png
 
Ik doe dit 1x voor iemand buiten mijn eigen BS omdat het anders teveel op werken gaat lijken.
Ik heb voor @Tinkerbells eens die tool gebruikt met de volgende aangenomen gegevens:
Ze heeft 7248 heksen punten te besteden en 17 diploma's
Verder staat er een diamantje bij items F, H, I en J (vakjes horizontaal voor ingrediënten A B C D | E F G H | I J K L )
Ze wil een hoge focus op Barak kracht, Oefenterrein kracht en Huurlingen Kracht met een mee genomen puntje op de hit points voor die gebouwen.

Ik kom dan uit op het gebruik van de volgende ingrediënten met hun aantallen te besteden in een specifieke volgorde voor het beste resultaat.
L-7 K-6 C-5 B-2
Dan heeft ze kans op de volgende effecten met hun kans percentages:
Barak kracht = 29,9%
Huurling kracht = 24,5%
oefenterrein hit points = 3,9%
neven effecten zijn dan:
T1 = 10,1%
T3 = 6,3%
zaden = 7,5%
minder dan 5% kans op:
Goud, portaal, T5, T6

de totale kans op een effect is 89,44%

p.s.: Ik gebruik geen diamanten ingrediënten en ook geen toverspreuken om een hoger tijdsduur/crit effect te genereren omdat er anders veel meer gegevens moeten komen die ik niet heb en nooit zal krijgen.
 

Aeva

Chef
Als je in de studiefase je overgebleven heksenpunten (die anders gewoon vervallen) gebruikt om dezelfde effecten te verhogen, zou dat elke keer een kleine blijvende verbetering moeten zijn. Dan worden de effecten op lange termijn stukken beter. Zo heb ik het begrepen.
 
Let op:
Volgende week staan die Diamanten weer ergens anders waardoor die berekening weer opnieuw gedaan moet worden en je een andere uitkomst zou krijgen.
Ook kunnen de beschikbare heksen punten iets verschillen waardoor je minder ingrediënten kunt gebruiken met weer andere gevolgen.
 
Deze week wilde ik de formule proberen maar de ingrediënten die ik daarvoor nodig heb zitten 25 dias aanvast per keer en 7 x 25 dia plus 6 x 25 dia wordt mij te gortig dus ik wacht op volgende week.
 
Bovenaan