• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Push-accounts op W

De discussie is veel vaker gevoerd in het verleden. Toch vind ik hem weer relevant, omdat op Winyandor het pushen van Kp's in Wonderen van het hoofdaccount weer behoorlijk toeneemt. Bepaalde BS-en vinden het een geoorloofde manier van spelen, waar zelfs respect voor dient te zijn. (!)

De regels zijn nog steeds duidelijk:
Het beheren van een "pushaccount" is verboden. Een pushaccount is een account om goederen/geld/punten te verzamelen en deze over te doen naar een ander waardoor de balans in het spel verstoord wordt. Pushen van goederen is ook niet toegestaan als het tweede account niet van dezelfde eigenaar is.

Sommige spelers lijken te denken: zolang het Innoteam me er niet op aanspreekt of zelfs blokkeert, dan mag het toch.
Dat is net zoiets als: als er geen flitspalen staan, dan mag ik gerust 150 rijden waar 100 is toegestaan.

Ik vind het prima dat dubbelaccounts bestaan. Maar zouden we ook als spelers onderling kunnen afspreken dat we het spel op Winyander gezond houden, door er NIET het hoofdaccount mee te spekken?
Anders hebben we straks weer dezelfde opties, als velen indertijd op Arendyll hebben ervaren:
- achterstand oplopen (het effect van de Wonderen is nu eenmaal significant)
- meedoen met cheaten
- stoppen met het spelen van Elvenar

Dit prisoners-dilemma zouden we mijns inziens nog kunnen voorkomen, door het pushingsfenomeen als Winyandor-community nu de kop in te drukken. Voordat de geest weer echt uit de fles is.
Daarbij spreek ik de hoop uit, dat het Innoteam nu wel aan kan haken in de bestrijding van deze vorm van valsspelerij. Maar ik wil benadrukken dat we ook vooral een eigen verantwoordelijkheid hierin hebben.

Met vriendelijke groet,

theFonzzz
 
Met dit soort posts bereik je vrij weinig. Het enige wat echt helpt is rapporteren aan support.
Ook zij zullen niet direkt overgaan tot verwijdering van accounts, dus dit is een kwestie van lange adem.
Elke keer als je het ziet blijven rapporteren, en uiteindelijk is er dan genoeg bewijs om de speler te verwijderen.
 
Heb gister weer wat discussies gelezen uit 2016/2017. Ik snap het cynisme heel goed hoor, maar had toch gehoopt dat we er als spelers nu onderling uit hadden kunnen komen. Dat ook Aartsmagiërs hun verantwoordelijkheden zouden nemen in deze.

Indertijd stopte ik, omdat ik principieel niet het push-spel wilde spelen.
Nu stop ik voorlopig niet, want heb veel tijd zitten in mijn zorgvuldig opgebouwd top3 account. (geen geld en niet 1 kp gepusht)
Om spelers voor te blijven die 2/3 van hun Wonderpunten verdienen met het spelen van toernooien op pushaccounts (die tactisch tot hfst 4 zijn ontwikkeld), ga ik dat nu ook maar doen dan. In het kader van: het is geoorloofd en schijnt zelfs volgens sommigen respect te verdienen.
Andermans groei/spel schijn ik er in elk geval niet mee te hinderen (is een veel gehoord pro-push-argument in de oude discussies)

Game on dan maar, zij het onder protest.
 
Om spelers voor te blijven die 2/3 van hun Wonderpunten verdienen met het spelen van toernooien op pushaccounts (die tactisch tot hfst 4 zijn ontwikkeld), ga ik dat nu ook maar doen dan.
Ik maak me helemaal niet druk over "voorblijven". Er zijn hier spelers vanaf 2015, en die ga je echt niet inhalen, wat je ook doet.

Elvenar is niet een competitief spel, je kunt het zo langzaam spelen als je zelf wilt. Er zullen altijd spelers zijn die verder zijn, en er zullen altijd spelers zijn die minder ver zijn.

Speel het zoals je het zelf het prettigst vind, en laat je niet opjagen door het idee dat je sneller of sterker moet zijn.
 
Ik maak me helemaal niet druk over "voorblijven". Er zijn hier spelers vanaf 2015, en die ga je echt niet inhalen, wat je ook doet.

Elvenar is niet een competitief spel, je kunt het zo langzaam spelen als je zelf wilt. Er zullen altijd spelers zijn die verder zijn, en er zullen altijd spelers zijn die minder ver zijn.

Speel het zoals je het zelf het prettigst vind, en laat je niet opjagen door het idee dat je sneller of sterker moet zijn.


Ik snap je spelbeleving heel goed, maar sta er zelf iets anders in.
Een beetje competitie vind ik wel leuk, ook in dit 'slow' spel. Ik vind het fijn in elk geval als de regels door iedereen hetzelfde worden geïnterpreteerd en gevolgd. Blijkbaar heb ik ze zelf niet goed geïnterpreteerd en moet ik mijn speelwijze aanpassen om een beetje competitief te kunnen blijven in de toekomst.
 
Ik maak me helemaal niet druk over "voorblijven". Er zijn hier spelers vanaf 2015, en die ga je echt niet inhalen, wat je ook doet.

Elvenar is niet een competitief spel, je kunt het zo langzaam spelen als je zelf wilt. Er zullen altijd spelers zijn die verder zijn, en er zullen altijd spelers zijn die minder ver zijn.

Speel het zoals je het zelf het prettigst vind, en laat je niet opjagen door het idee dat je sneller of sterker moet zijn.
Dat is absoluut geen argument om diegene die wel een competitieve geest hebben, gerust te stellen. Is het spel dan voor wie er niet om geeft en voor wie ook pushed en niet voor de eerder doorwinterd integere ne competitieve spelers?
Moest ik geen poot vooruit geraken...zou ik mij dat wellicht niet aantrekken. Als het daarvan moet komen?
Is er uiteindelijk maar weinig respect meer voor wie doorspeelt en weet wat hij doet. Logisch, doordacht, eerlijk. Wat jij zegt Albert, is koren op de molen van cheaters, elk excuus of wegwuifgebaar is blijkbaar goed genoeg.
 
Pushen mag niet. De oplossing daarvoor is elke keer pushen rapporteren bij support. Ze kijken er dan naar.
Ze zullen niet direkt iemand eruit gooien, dus het lijkt lange tijd alsof ze niets doen.
 
Pushen mag niet. De oplossing daarvoor is elke keer pushen rapporteren bij support. Ze kijken er dan naar.
Ze zullen niet direkt iemand eruit gooien, dus het lijkt lange tijd alsof ze niets doen.
klopt helemaal. Ik ben er niet 100% zeker van, maar ik denk dat Mike2910 op nl1 ook gesneuveld is omdat zijn pushing gerapporteerd werd.
Dus het helpt wel, het duurt misschien lang voor je resultaat ziet, maar ja kan na een maand dezelfde spelers opnieuw rapporteren hé, en dan kijken ze opnieuw als het nodig is.
 
En ook het voorstel is zelfs niet vatbaar voor een poll.
Iemand die niet akkoord is begint te beledigen, vraagt een slot (EN KRIJGT DAT SLOT!)
Einde discussie?...Zijn ze bang dat men de poll zal verliezen ?
ZElfs de moderators zijn bang van dit onderwerp....ze vermijden een echte discussie.
Ook support wil er niks meer van horen en vind dat zij de protocollen volgen. Geen nieuwe topics meer?...dat hadde ze gedacht
 
En ook het voorstel is zelfs niet vatbaar voor een poll.
Iemand die niet akkoord is begint te beledigen, vraagt een slot (EN KRIJGT DAT SLOT!)
Einde discussie?...Zijn ze bang dat men de poll zal verliezen ?
ZElfs de moderators zijn bang van dit onderwerp....ze vermijden een echte discussie.
Ook support wil er niks meer van horen en vind dat zij de protocollen volgen. Geen nieuwe topics meer?...dat hadde ze gedacht

Het was niet het voorstel of het onderwerp dat een slotje veroorzaakte.
Het had helemaal te maken met jouw gedrag over hoe jij andere spelers benaderd.
De uitspraken die je deed, zoals als jij het niet met mij eens bent, ben je een valsspeler, en als je iets anders zegt dan....
Je valt mensen direct aan omdat zij niet doen wat jij wilt.
Dat pikken mensen niet, en die vallen jouw terug aan waardoor een conversatie uit de hand loopt, en dan gooien modjes er een slotje op om de vrede te bewaren.

Het is denk ik niet nodig om hier op het forum onze prive conversaties te bespreken, maar denk maar eens goed na waarom je bij weinig gilden welkom bent en waarom je bij velen eruit geschopt bent of net vertrokken bent voor je de schop kreeg. Toen ik melde dat je manier van converseren mij niet beviel en dat ik je sollicitatie om die reden moest afwijzen heb je van alles naar mijn hoofd geslingerd.

Je moet best wel je best doen om z'n slechte naam onder de spelers te veroorzaken.
Het is goed voor je dat je een thuis hebt gevonden waar je welkom bent, maar bedenk.
15 broederschappen versleten en bij ons niet welkom in 4 maanden tijd, zou het aan die 15 broederschappen + ons liggen of aan de persoon die nergens welkom is? en waarom zou dat dan zijn?


ps. leuk dat je als eerste voorbeeld mijn 2 accounts hebt opgenoemd op winyandor als pushing

Shredder was mijn hoofdaccount op winyandor, en wordt al lang niet meer bespeeld (sinds de toernooiaanpassingen op beta), daarnaast heb ik spelers in mijn toenmalige gilde geweigerd WEGENS PUSHING!.
CW is vanaf het begin ontworpen als diamantenfabriek. om deze reden wordt die ook nog steeds zeer actief bespeeld. elke week toren, toernooi en handwerken bij het leven, met de nieuwe aanpassingen kan ik ook super bijdragen bij avonturen.
Maar zijn enige bestaansrecht is zoveel mogelijk diamanten produceren en daar is het behoorlijk effectief in, het heeft geen wonderen,
1613891855061.png
in het balkje en 10325 kp aan instants waar die niets mee doet. het account heeft dus nooit ook maar het idee gehad dat het een pushaccount zou zijn.

Maar jouw conclusie is hij bezit 2 accounts en dus er sprake van een pushaccount.

Ik kan de directe quote niet meer terugvinden gezien vele oud leden zijn verwijderd van het forum.
Maar oud moderator Lord Jirre heeft ooit gesproken: (vanuit geheugen)
Elvenar is geen PvP spel in tegenstelling tot andere spellen van inno-games je mag meerdere accounts bezitten, echter dienen alle accounts als zodanig bespeeld te worden. wat bepaald of een account bespeeld wordt of wordt gebruikt als pushaccount zullen we niet bespreken, al is het maar omdat spelers dan het randje gaan opzoeken van wat wordt toegestaan. pushen mag niet, maar niet bij elke interactie tussen 2 accounts is automatisch pushen.

Dit is dus een afwijking van de spelregelementen die ontworpen zijn voor alle inno-games spellen (zo staat er iets in over uitnodigingen terwijl die functie niet eens bestaat in elvenar) omdat elvenar is ontworpen als een spel voor de doelgroep die PvP niet aanstaat. zijn de regels hieromtrent wat lakser.
Pushen is als te hard rijden op de snelweg, het mag niet, als je niet gepakt wordt heb je geluk, als je wel gepakt wordt betaal je, en als je het echt te bont maakt dan heb je of geen rijbewijs meer of je leeft niet meer(ban).
Er zijn spelers bekend die al een tijdelijke en permanente ban hebben gehad wegens pushing. ik ken spelers die niet meer durven te pushen in angst om hun account permanent kwijt te raken en ook een voorbeeld van iemand die het niet boeide en nu geen elvenar meer speeld.

Uiteindelijk maakt het je spelletje ook niet leuker, kijk naar zij die ooit op NL zijn begonnen met pushing, beide partijen spelen niet meer.
het is "te makkelijk" waardoor je als snel niets meer te doen hebt. toernooi hoeft niet want pushen is sneller met minder ernergie, de toren hoeft niet want heb alles al, event hoeven niet, goederen heb ik zat. dus op het einde blijft er alleen nog maar de broederschapschat over als enige bezigheid. waarom speel je dan nog?
 
In chronologie is dat duidelijk te zien dat ik argumenteer naar feiten en in het onderwerp. De eerste die begint te sneren met argumenten die totaal niet over het onderwerp gaan is Vonkentrekker. Die dan zelf een slot vraagt.
De wil om een iets te doen 'de opportuniteit om te pushen'. De opportuniteit maakt de dief. + Als men vraagt om agentje te spelen (doorgeven van).
Dat is INNO zijn taak... het spel clean houden. Ik hoef helemaal geen lans te breken voor dit. Maar doe het wel. Nu net omdat heel wat spelers gestopt zijn daardoor. Lees de eerste post. Dat is n°1 op WInyandor toen. Alsof het spelrs zijn die niet weten wat ze doen...zo spreken jullie tegen andere goeie spelers.
 
De wil om een iets te doen 'de opportuniteit om te pushen'.
Kun je best willen, maar Inno vindt het afdoende zoals ze het nu doen (rapporteren als je het tegen komt en dan kijken ze er naar zonder terug te melden).

Je kunt hoog en laag springen, en nog een bult topics maken op het forum, maar het gaat niet veranderen.

Je hebt derhalve 2 opties:
- Er mee leren leven en dit spel blijven spelen
- Besluiten dat je er niet mee kunt leven, en dan wordt het tijd een ander spel te zoeken.
 
Einde discussie?...Zijn ze bang dat men de poll zal verliezen ?
ZElfs de moderators zijn bang van dit onderwerp....ze vermijden een echte discussie.
Ook support wil er niks meer van horen en vind dat zij de protocollen volgen. Geen nieuwe topics meer?...dat hadde ze gedacht
Als ik mijn mening mag geven, de manier waarop jij reageert op de anderen hun mening, dat zorgt er vooral voor dat het einde discussie is.
Ik zie je niet veel argumenten bij geven, of ingaan op de argumenten van anderen. Ik zie enkel: ik heb gezegd waar het op staat, en de anderen moeten nu eindelijke eens inzien dat ik gelijk heb.
 
Het enige wat ik hier wil melden dat ik het zeer ongepast en ook zeer onsportief vind dat jij in het andere topic mij gaat lopen beschuldigen met nog wat andere spelers die in mijn BS zitten. En dat alleen omdat bij mij en een paar anderen een aantal wonderen behoorlijk hoog staan. Nou bij jou staan evengoed een paar wonderen behoorlijk hoog en ik loop jou ook niet te beschuldigen. Denk dat onze wondermail gewoon beter loopt dan bij jullie en dat levert gewoon heel wat bonussen op waardoor de levels nog sneller oplopen.
Jouw gedrag zorgt er zelf voor dat je ieder tegen je gaat krijgen. Als je ergens mee zit of je bent het er ergens niet mee eens dan heb ik liever dat je mij een PM stuurt. Maar wel op een fatsoenlijke manier en niet zoals je nu doet want dan is het heel simpel en is het blokken.
 

Aeva

Chef
In chronologie is dat duidelijk te zien dat ik argumenteer naar feiten en in het onderwerp.
Ik ben er vrij zeker van dat jij niet argumenteert met feiten maar met een mening, die je vervolgens tot universele waarheid verklaart en daarna op wilt leggen aan eenieder die een weerwoord heeft of die gaten schiet in jouw mening. Daarom werd het onaangenaam en daarom is de blok erop.

edit: typo eruit gehaald
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan