• Beste forum bezoeker,

Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Productie: Munten teveel, voorraden te weinig.

DeletedUser

Guest
Het is steeds hetzelfde liedje: Overal raak je voorraden kwijt en je hebt niet genoeg capaciteit om het bij te maken. dat wordt echt vervelend. Nu met 8 fabrieken op het hoogste niveau, maar toch produceren ze niet genoeg. Geen ruimte om er nog meer neer te zetten. Waarom kun je met munten geen voorraden kopen?

ehhm, dat kan je wel?

tier 1: 8000 munter per 20 non-bonus goed, gewoon bij de groothandelaar.
tier 2: 32000 munter per 20 non-bonus goed
tier 3: zover ben ik niet

DeletedUser

Guest
Nee, ik bedoel de voorraden/grondstoffen/gereedschappen die in de werkplaatsen gemaakt worden, niet de goederen.

oh die heb ik nog nooit tekort gehad, dump 100-200k van die dingen per dag in de groothandelaar.

Net even naar je stad gekeken, ipv nog meer huizen te bouwen zou je je huidige kunnen upgraden.(die 2 level 4 huizen en een overschot aan lvl 9, en 3 level 10 huizen die met enkel tier 1 goederen nog 2 maal te upgraden zijn.
dan heb je dus ook meer plaats voor fabrieken.

probeer ook eens het geld in je huizen te houden, als je dan die verzamel 40k munten quest krijgt haal je snel in 1 keer 4k hamers binnen.

btw wat doe je met al die hamers? vragen die toverstof fabrieken er zoveel voor productie?

DeletedUser

Guest
Ja, die vragen veel, maar ook bijv. de ontwikkelboom, de gevechten, alles eigenlijk ;-) De mysterieuze cycloon vraagt 2 x 10.000 voorraden, stadsuitbreiding 2 x 18.000 etc. Upgraden van de woningen doe ik al zoveel mogelijk, maar die kosten ook 1900 voorraad p/woning. Maar voor de rest is het wachten. Met Golem I win je ook geen gevechten. Worden totaal weggevaagd en kosten ook veel voorraad om aan te maken. De voorraad die ik per dag aanmaak, gaat al op aan het laten draaien van de fabrieken. Hou alleen munten over en daar koop ik dan maar goederen van.

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen Idee, ik heb 10 van dezelfde fabrieken, en die geven me 6k hamers per uur (4*15min productie)
ik multischerm dus geen probleem om tijdens het browsen op het web even de fabrieken te resetten.

Daar komen de hamers van questen nog bij. cycloon in de onderzoeksboom kost 1 maal 9700 hamers 440 hout en 470 kristallen.

Je zal of meer geduld moeten hebben, of iets vaker je werkplaatsen activeren, of was zij natuurlijk het liefst hebben wat diamanten besteed.
er is naturlijk een verdienmodel, te snel, te makkelijk betekend geen verdiensten.

In tegenstelling tot vele andere populaire "microtransaction" spellen, is elvenar echt een heilig boontje in hun verdienmodel.

btw als je dus echt hamers te kort komt dan heb je je stadje dus verkeerd opgebouwd.
Ik heb hamers teveel, maar als jij er met jou speelstijl tekort komt had je dus beter een extra werkplaats kunnne bouwen ipv een derde toverfabrierk, of die 2 level 4/5 huisjes

DeletedUser

Guest
Ja, dat klopt wel, maar ik heb echt geen tijd om elke 15 minuten op die fabriekjes te gaan klikken, dat gaat me te ver.

DeletedUser

Guest
Sloop een paar fabrieken en bouw wat meer werkplaatsen. En richt je stad zo in dat je zoveel mogelijk quests kan doen op een dag. Cyclen is zelfs niet nodig.
Ik heb 18 werkplaatsen, en geen probleem met voorraden.

DeletedUser

Guest
Maar hoe richt je je stad zo in dat je zoveel mogelijk quests kan doen op een dag?

DeletedUser

Guest
Ik heb je stad eens bekeken. Een typisch klein stadje van iemand die geen diamanten koopt. Het enige wat ik je nog zou kunnen aanraden is om 1 wapenkamer weg te halen. 2 is voldoende.

Diamantspelers zoals ik kunnen zoveel fabrieken zetten dat ze de goederenquests (bv 2500 marmer) halen met 1 productie van 3 uur, en daarnaast nog 1-dagproducties kunnen draaien voor die quests. Ook kan ik 5 upgrades tegelijk doen, zodat ik ook nooit lang moet wachten op de upgrade quests.
De vecht- en relikwiequests kan ik meestal ook meteen doen, omdat ik de provincies laat wachten op die quest.
Zo gaat het wel goed vooruit. Op vrije dagen draai ik elke dag een rondje van 22 quests, waarvan ik er meestal maar 1 of 2 moet weigeren.

Dus ofwel gebruik je diamanten ofwel moet je veel geduld hebben en wachten op de voorraden.

DeletedUser

Guest
Ik jouw stad ook maar eens bekeken ;-) Een typische stad voor een diamant speler. Het enige wat ik kan aanraden is om het eens te proberen zonder diamanten. Dat vergroot de uitdaging en je vaardigheden aanzienlijk. Ondertussen oefen ik geduld en de zen gedachte "Judging others does not define them, it defines who you are" ;-)

Denk niet dat je specifiek de stad hoeft in te richten al help het wel, het is ook de manier waarom je dingen doet.

wij zitten volgens mij in hetzelfde hoofdstuk, dan zijn de questen.

verzamel 750 goederen
produceer (je lvl 1 bonusgoed 24h variant) (bereid er zo veel voor als hoe vaak je een rondje questen wil doen per dag)
Produceer (je lvl 2 bonusgoed 24h bariant) (bereid er zo veel voor als hoe vaak je een rondje questen wil doen per dag)
Voltooi een gebouw level 6 of hoger
Voltooi een provincie
Verzamel 5000 vooraden
voltooi uitbreiding werkplek lvl 6 of hoger
train 100 eenheden
verzamel 40000 munten
en dan gaat het weer naar de goederen.

stel minimaal 1 bonusgoed 1 fabriek in op 24h
stel minimaal 1 bonusgoed 2 fabriek in op 24h
Laat een provincie openstaan
Laat je huizen vollopen met munten.
stel je werkplaatsen in op 3 uurs productie

Zet je quest op bouw 100 eenheden zet er 100+ in de kazerne en ga lekker boodschappen doen, nu 3 uur later kom je terug.

Je eenheden zijn geproduceerd quest klaar --> 10k munten + 1500 hamers
Volgende quest zijn de munten, er zitten nu meer dan 40k munten in je huizen leeg deze --> 5000 hamers
750 goederen, haal deze uit je fabrieken, gebruik de groothandelaar of ruil met een vriend/broeder -->15000 munten + 2500 hamers
In de goederen die je een dag van tevoren hebt voorbereid uit je bonusfabriek 1. --> 100 van elk niet bonusgoed + 50000 munten
In de goederen die je een dag van tevoren hebt voorbereid uit je bonusfabriek 2. --> 50 van elk niet bonusgoed + 50000 munten
voltooi een gebouw, als je vast zit gaat dit hem niet meer worden --> weigeren
Rond nu je provincie af --> 25000 munten + 2000 hamers
In je hamers, je hebt 8 wekplaatsen met de 3h opdracht heb je ongeveer 8*700 hamers dat is 5600 genoeg voor deze quest --> 50000 munten
voltaai een werkplek lvl 6 of hoger, kan niet ze zijn al maximaal in jou geval -->weigeren

resultaat van 2 weigeringen en 5 minuten werk.
11000 hamers (+5600 van de werkplekken)
200000 munten (+40000+ uit je huizen)
100 van eerste groep niet bonusgoed A en 100 niet bonusgoed B
50 van tweede groep niet bonusgoed C en 100 niet bonusgoed D

Door je questen voor te bereiden ipv pas te gaan doen als je hem krijgt dan je dus elke 3 uur in 5 minuten werk ze allemaal afraffelen.

DeletedUser

Guest
Goede punten, daar heb ik wat aan! Zit nu echter in een quest met voltooi drie gevechten en verzamel drie relikwieën. De relikwieën zijn geen probleem, maar de gevechten wel. 1 gevecht heb ik voltooid, maar de twee anderen is een probleem. Wat zijn eigenlijk de eenvoudigst te veroveren provincies voor elfen en is daar ook ergens een overzicht van?

Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Gek, bij mij staan er ridders, dieven en cerberus ;-) Toch best wel taaie tegenstanders. Of nee, ik vergis me, zit bij edelstenen te kijken ;-P Kristal is Orcs en Cerberussen. De makkelijkste is twee cerberussen met een sterkte van 187 elk...

DeletedUser

Guest
Zelfs tegen 2 x 850 cerberussen lopen 5 x 14 Treant II nauwelijks schade op.

DeletedUser

Guest
Gek, volgens de wiki hebben Treanten I en II een -70 en -80 bonus bij verdediging tegen melée. Of moet dat eigenlijk + zijn ;-P Waarschijnlijk interprteer ik dat lijstje dan steeds verkeerd...

Bovenaan