• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Plotselinge gedwongen overstap

Omdat de weergave van het spel in Microsoft Edge onder Adobe Flash mooier is dan in Firefox, wilde ik in elk geval - tot 31 december - via Edge doorspelen. Zojuist werd ik zonder waarschuwing uit het spel gegooid en vervolgens blijkt inloggen via Microsoft Edge niet meer mogelijk en wordt geadviseerd de Inno kennisbank te raadplegen. De koppeling werkt echter niet en ik krijg een 404 fout (zie bijlages). In Firefox werkt de link wel, maar leidt daar alleen naar een verhaal over Chrome (wat ik niet gebruik) en de problemen rond hardwareversnelling. Ik begrijp dat Inno hun spelers wil stimuleren niet op het allerlaatste moment over te stappen, maar ik vind dit wel een erg botte manier van doen. Was een kleine aankondiging nou echt zoveel moeite geweest?

Knipsel1.JPGKnipsel2.JPG
 
Laatst bewerkt:

Aeva

Chef
Geen idee wat er bij jou aan de hand is, maar ik kan wel spelen via Edge. Heb speciaal om er zeker van te zijn net ingelogd. Ik denk dat je een supportticket in moet dienen of een bug melden of zoiets...
 
Ik denk dat je een supportticket in moet dienen of een bug melden of zoiets...
De suppport ticket is aangemaakt en het is geen bug in de zin dat ik niet zou kunnen spelen, want in Fireox werkt alles gewoon. Ik was echter mijn stad in zijn geheel aan het verbouwen en dit kwam dus op een nogal vervelend moment en werd er nogal door overvallen, daarom plaatste ik het ook hier zodat ook andere spelers er op voorbereid zijn... vraagje: heb jij alleen opnieuw ingelogd of Edge helemaal afgesloten en herstart?
 
Laatst bewerkt:
Omdat de weergave van het spel in Microsoft Edge onder Adobe Flash mooier is dan in Firefox, wilde ik in elk geval - tot 31 december - via Edge doorspelen. Zojuist werd ik zonder waarschuwing uit het spel gegooid en vervolgens blijkt inloggen via Microsoft Edge niet meer mogelijk en wordt geadviseerd de Inno kennisbank te raadplegen. De koppeling werkt echter niet en ik krijg een 404 fout (zie bijlages). In Firefox werkt de link wel, maar leidt daar alleen naar een verhaal over Chrome (wat ik niet gebruik) en de problemen rond hardwareversnelling. Ik begrijp dat Inno hun spelers wil stimuleren niet op het allerlaatste moment over te stappen, maar ik vind dit wel een erg botte manier van doen. Was een kleine aankondiging nou echt zoveel moeite geweest?

Bekijk bijlage 5909Bekijk bijlage 5910

reload zou de eerste stap zijn,
Daarnaast is edge recent overgestapt op chromium (yup chrome under de hood)

Kan het zijn dat je windows niet hebt geupdate?
Speel je mogelijk op windows 7?
Wat ik van het US forum begreep draait win7 geen HTML5, en is al even end of life (krijgt geen beveiligingsupdates meer)

Je kan met een win7 sleutel gratis overstappen naar win10, je moet ff googelen hoe dat werkt.
 
reload zou de eerste stap zijn,
Daarnaast is edge recent overgestapt op chromium (yup chrome under de hood)
Kan het zijn dat je windows niet hebt geupdate?
Speel je mogelijk op windows 7?
Wat ik van het US forum begreep draait win7 geen HTML5, en is al even end of life (krijgt geen beveiligingsupdates meer)

Uiteraard heb ik als eerste MS Edge gesloten en herstart, toen dat niet werkte heb ik mijn PC herstart, ook dat hielp niet... Uiteindelijk ben ik overgestapt op Firefox (wat wel HTML5 heeft) en waar het spel zonder problemen startte.

Ik gebruik - al sinds het bestaat - Windows 10 wat ik automatisch up-to-date hou...

HTML5 is voor MS Edge nog niet ontwikkeld (en dat gaat waarschijnlijk ook nooit gebeuren, omdat teveel gebruikers MS Edge links laten liggen), dus speelde ik - zoals ik ook al vermeldde - onder Adobe Flash. Verder hebben anderen mij inmiddels laten weten dat MS Edge het bij hun nog altijd gewoon doet... Inno is de laatste maand enorm aan het benadrukken dat Adobe Flash miv 1 januari 2021 niet langer wordt ondersteund (lees effectief ophoudt te bestaan), daarom kon ik alleen veronderstellen dat Inno langzaam haar gebruikers dwingt om over te stappen naar een andere browser...
Ik had - vooruitlopend op het wegvallen van Adobe Flash - al uitgeprobeerd of Elvenar daar wel te spelen was, maar wilde Edge zolang mogelijk blijven gebruiken, omdat het spel er onder Edge (met Flash) er nu eenmaal iets fraaier uitziet. Zie verder de opmerkingen hierboven van @Aeva, die blijkbaar nog altijd MS Edge kan gebruiken...
 
Uiteraard heb ik als eerste MS Edge gesloten en herstart, toen dat niet werkte heb ik mijn PC herstart, ook dat hielp niet... Uiteindelijk ben ik overgestapt op Firefox (wat wel HTML5 heeft) en waar het spel zonder problemen startte.

Ik gebruik - al sinds het bestaat - Windows 10 wat ik automatisch up-to-date hou...

HTML5 is voor MS Edge nog niet ontwikkeld (en dat gaat waarschijnlijk ook nooit gebeuren, omdat teveel gebruikers MS Edge links laten liggen), dus speelde ik - zoals ik ook al vermeldde - onder Adobe Flash. Verder hebben anderen mij inmiddels laten weten dat MS Edge het bij hun nog altijd gewoon doet... Inno is de laatste maand enorm aan het benadrukken dat Adobe Flash miv 1 januari 2021 niet langer wordt ondersteund (lees effectief ophoudt te bestaan), daarom kon ik alleen veronderstellen dat Inno langzaam haar gebruikers dwingt om over te stappen naar een andere browser...
Ik had - vooruitlopend op het wegvallen van Adobe Flash - al uitgeprobeerd of Elvenar daar wel te spelen was, maar wilde Edge zolang mogelijk blijven gebruiken, omdat het spel er onder Edge (met Flash) er nu eenmaal iets fraaier uitziet. Zie verder de opmerkingen hierboven van @Aeva, die blijkbaar nog altijd MS Edge kan gebruiken...

Ik weet niet waar je het over hebt of waar je die onzin hebt gelezen.
Er bestaan geen moderne browsers die geen HTML5 ondersteunen, nog onzin over dat edge geen ontwikkeling krijgt.
Sterker nog edge voor linux is sinds dik een maand in beta. er wordt dus volop aan gesleuteld.

Mogelijk draai je nog antieke edge (hele oude win 10 versie, windows update uitgeschakeld misschien? want de chromium variant zat een tijd geleden in een update is daarbij is de oude versie verwijderd en ben je verplicht naar de nieuwe overgestapt.)

of je gebruikt windows 10N of win 10KN? dan moet je blijkbaar een fix downloaden
www.microsoft.com/en-US/download/details.aspx?id=48231

Wat de reden ook mag wezen, het probleem zit hem in de software die op je computer is geinstalleerd.
 
Ik weet niet waar je het over hebt of waar je die onzin hebt gelezen.
Die onzin vond ik op internet en is me ooit ook door een (niet terzake kundige?) Inno mod bevestigd. Na controle blijkt dat mijn Windows 10 wel degelijk (en automatisch) up-to-date wordt gehouden. Wel ben ik n.a.v. jouw opmerkingen op zoek gegaan naar een nieuwere versie van Edge en die blijkt inderdaad te bestaan. Ik heb vervolgens de nieuwste versie geinstalleerd en Elvenar werkt inderdaad in die versie van Edge.

Waarom Edge al die tijd nooit is geupdate, blijft (voor mij iig) onduidelijk... Overigens doet het er niet toe, want als Edge (zoals jij aangeeft) nu Chromium based is, stap ik (vanwege privacy-overwegingen) permanent over op Firefox. Jij bedankt voor het meedenken... al had het wel wat vriendelijker gekund! :cool:
 
Laatst bewerkt:
Die onzin vond ik op internet en is me ooit ook door een (niet terzake kundige?) Inno mod bevestigd. Na controle blijkt dat mijn Windows 10 wel degelijk (en automatisch) up-to-date wordt gehouden. Wel ben ik n.a.v. jouw opmerkingen op zoek gegaan naar een nieuwere versie van Edge en die blijkt inderdaad te bestaan. Ik heb vervolgens de nieuwste versie geinstalleerd en Elvenar werkt inderdaad in die versie van Edge.

Waarom Edge al die tijd nooit is geupdate, blijft (voor mij iig) onduidelijk... Overigens doet het er niet toe, want als Edge (zoals jij aangeeft) nu Chromium based is, stap ik (vanwege privacy-overwegingen) permanent over op Firefox. Jij bedankt voor het meedenken... al had het wel wat vriendelijker gekund! :cool:
@rodeon De lontjes zijn nou eenmaal korter dan voorafgaande jaren, wen er maar aan, :p:D;)
, @CrazyWizard is niet persoonlijk bedoeld hoor,;)
 
Microsoft is proud that this is the first version of Windows 10 with the new, Chromium-based Microsoft Edge browser included.

Dit is dus net uitgerold in Win10 versie 20H2 die ik pas vorige week kon downloaden. zoveel liep Rodeon dus niet achter, gezien MS er meestal maanden over doet de updates uit te rollen.

On June 3, 2020, Microsoft began rolling it out to all Windows 10 users via Windows Update.

Het is nu bijna 2021, de update waarin deze zat heb ik echt al een lange tijd geleden gehad, het was een vervelend lange update
 
Het is lang en breed bekend dat de updates van Microsoft nooit tegelijk wereldwijd kunnen worden uitgerold... het zou immers het serverpark van Microsoft gigantisch overbelasten als alle klanten tegelijk de updates uitgerold zouden krijgen... Crazy behoorde blijkbaar tot de lucky few die als eerste aan de beurt was...
 
Bovenaan