• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Oplichting!!!!

DeletedUser3834

Guest
Ik heb het ook verteld aan mijn BS... En bleek niet de enige te zijn met die mail!

Ik heb ook al mail, en bs ingelicht. Hier ook meer mails binnen de bs.
Ik heb ook meteen aangegeven wat te doen. Bij zo'n mail ontvangen.
Dit met die mails zal nog wel ff een tijdje doorgaan vermoed ik. Ze maken zo weer een nieuwe account aan.
 

Deleted User - 147694

Guest
Al een hééééééle tijd geleden ook al eens last van gehad, denk dat ze het nu wederom proberen.
 

DeletedUser234

Guest
Als de eerste die de mail krijgt meteen een melding maakt via het rode vraagteken, dan kan het zsm gestopt worden. Verder kunnen wij als spelers weinig doen volgens mij.
 

DeletedUser234

Guest
je naar een website te lokken. verder is het vaak zo dat mensen die daarin trappen ook de mensen zijn die hun pc niet goed beveiligd hebben en daar kunnen ze veel mee, bijv je mail hacken en daar kunnen ze veel geld mee binnen halen.
 

DeletedUser3012

Guest
je naar een website te lokken. verder is het vaak zo dat mensen die daarin trappen ook de mensen zijn die hun pc niet goed beveiligd hebben en daar kunnen ze veel mee, bijv je mail hacken en daar kunnen ze veel geld mee binnen halen.
Ah... juist...
Ik ben wel even naar die website gegaan...
Had wel meteen door dat er iets niet in de haak zat...
Hoe groot is (denk je) de kans nu dat m`n mail gehackt word:eek: (Nee, serieus, dit is vrij beangstigend...)
 
Ik zou je graag gerust willen stellen magicalbean maar ik weet niet in hoeverre je pc beveiligd is en welke valkuilen er in die website verborgen zijn maar je hebt er geen account aangemaakt (naar wat ik begrijp) dus ik denk dat je nu wel even adem kunt halen. Dat is 1-0 voor jou.
 

DeletedUser3012

Guest
Nee, geen account aangemaakt, alleen even gekeken, en daarna weer weggegaan. Mijn pc heeft wel enige beveiliging. Pfieuw!
 
Is heel beangstigend dat ze zomaar uw doen en laten op uw PC kunnen blokkeren ik ben altijd bang daar voor, krijg ook regelmatig telefoontjes van zogezegd Microsoft met de mededeling dat er een fout in mij PC is, ik leg dan vlug de telefoon terug toe
 

DeletedUser3012

Guest
Is heel beangstigend dat ze zomaar uw doen en laten op uw PC kunnen blokkeren ik ben altijd bang daar voor, krijg ook regelmatig telefoontjes van zogezegd Microsoft met de mededeling dat er een fout in mij PC is, ik leg dan vlug de telefoon terug toe
Ik kreeg laatst ook 'microsoft' over de deur, die begon over een ernstig virus die 30% van mijn PC zou gaan vernietigen. Ik zag iets te laat dat de site niet beveiligd was, maar had dat gare programma toen al gedownload. Nou ja, toen zijn er ook bijna dingen fout gegaan
 
Ook dit bericht gehad op mijn kleintje, ook wel eens bij Moreta gehad. Later is de mail dan verdwenen maar had wel een screenshot gemaakt.
ik negeer het gewoon wel support gemeld.
 

DeletedUser3382

Guest
Kreeg ook vorige week dat bericht van die Kustar. Elvenstats kende hem niet, want te nieuwe speler.
Zulk krom Nederlands, vol spel- en typefouten, en het verkeerde merk stroop werd gesmeerd.
Ach nee, dat kon niet betrouwbaar zijn. Bericht is gelukkig niet meer terug te vinden in mijn mailsysteem.
 

DeletedUser4217

Guest
Afgelopen nacht heb ook ik het bericht gekregen, niet van Kustar maar van Kenguru. Heb het gemeld via het uitroepteken bij het bericht.
 

DeletedUser448

Guest
Ongeveer een jaar geleden had ik een creatieve op skype. Een z.g. studente uit America die wat geld bijverdiende op skype. Ze had een nieuwe show en ik mocht die wel gratis bekijken, zodat ik haar aanwijzingen kon geven. Maar moest wel even op de link klikken zodat ze kon controleren of ik 18+ was.:eek::cool::D:D:D
Waarschijnlijk iemand die geen engels kent en een bestaande tekst overtypte ( of is het mogelijk zo iets automatisch uit te voeren?) want ze (?) regeerde niet als ik haar verhaal onderbrak met de opmerkingen dat ik vrouw en niet geintresseerd ben.

Nadat de link in beeld verscheen id maar even geblokkeerd en aangegeven.
 
Een lid van mijn BS heeft vandaag weer een vervelend mailtje gekregen. Ze heeft het gemeld. Het verbaasd me wel dat de namen die al eerder door zijn gegeven nog steeds op Elvenar zitten. Wat heeft het voor zin dan om die namen door te geven als er niets mee gedaan word?
 

Deleted User - 147694

Guest
Kustar bijvoorbeeld is op elvenarstats niet meer te vinden.

Het kan zijn dat er op die accounts niet meer ingelogd kan worden, kleine accounts waar geen activiteit op plaats vind worden namelijk door elvenstats niet meegenomen in de statistiekenverzameling.

Waarschijnlijk zal het account automatisch opgeruimd worden in de 30-dagen inactiviteitscyclus.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Een lid van mijn BS heeft vandaag weer een vervelend mailtje gekregen. Ze heeft het gemeld. Het verbaasd me wel dat de namen die al eerder door zijn gegeven nog steeds op Elvenar zitten. Wat heeft het voor zin dan om die namen door te geven als er niets mee gedaan word?

Ik kan je verzekeren dat deze spelers geen Elvenar meer kunnen spelen via die accounts.
 
Bovenaan