1. Beste forum bezoeker,

Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!
    Ontzet Notitie

Oplichting!!!!

Discussie in 'Elvenar discussies' gestart door Master Aragorn, 11. apr 2019.

1. Master Aragorn

Master Aragorn Lid

Lid geworden:
    19. nov 2017
    Goede morgen,
    Veel van onze leden hebben de afgelopen tijd een hele rare mail gekregen in het spel.
    Ik heb een ticket aangemaakt bij support.

Hallo
    Zoals ik kan zien, speel je ELENAR voor een tijdje, hè? Ik denk, ik denk dat je een proffesionele speler bent, hier is de deal genoemd worden, is er een nieuw spel genaamd. Het spel is vergelijkbaar met deze. Ik ben op zoek naar de mensen om mijn alliantie daar toetreden, moeten ervaren spelers zijn, kun je helpen?
    Bericht me - als er vragen zouden zijn)
    GA HIER NIET OP IN!!!!! lees onderstaand bericht uit het engelse forum.

Op het engelse forum, kom ik dit bericht tegen:
    I got one yesterday and investigated it they are trying ti highjack your computer it is a unsafe site so don't go there I have already reported it as well

Graag jullie mening in deze zaak.
    Groetjes
    Master Aragorn

Laatst bewerkt: 11. apr 2019
    Moreta en SnowdancerErik vinden dit leuk.
  2. ivyspine

ivyspine Bekend lid

Lid geworden:
    24. mrt 2017
    Je kan als je in de browser het bericht opent aan de linkerkant een avatar zien met daaronder een envelop en uitroepteken, via de uitroepteken kun je de speler rapporteren.

Verder kun je het beste de naam van de site waar de referentie voor is uit je bericht verwijderen.

3. ivyspine

ivyspine Bekend lid

Lid geworden:
    24. mrt 2017
    Je bent namelijk nu zelf net zo bezig als die oplichter...

:(

4. Master Aragorn

Master Aragorn Lid

Lid geworden:
    19. nov 2017
    Lul niet...ik wil alleen de mensen waarschuwen....ik nodig niemand uit om iets te doen toch?

5. ivyspine

ivyspine Bekend lid

Lid geworden:
    24. mrt 2017
    Door het bericht 1 op 1 te plaatsen geef je zijn bericht door, dus ja, je plaatst de uitnodiging wel.

6. Master Aragorn

Master Aragorn Lid

Lid geworden:
    19. nov 2017
    Ik had verwacht hier dank je wel voor de waarschuwing te krijgen i.p.v een dom antwoord.....nou dit valt ff vies tegen hiero!!!!

7. ivyspine

ivyspine Bekend lid

Lid geworden:
    24. mrt 2017
    Wat verwacht je nou?

Je wilt waarschuwen voor oplichting, maar je deelt het volledige bericht inclusief de sitenaam waar de oplichter iemand heen wil hebben.

Wie is hier nou dom bezig dan?

Als je in je 1e bericht de hele tekst gedeeld had zonder die .COM dingen er in, dan had je een bedankje verdiend.

Maar nu ben je alleen maar bezig met het verspreiden van de informatie, daar krijg je van mij geen bedankje voor.

8. Master Aragorn

Master Aragorn Lid

Lid geworden:
    19. nov 2017
    Kijk als ik nou een hele ervaren poster zou zijn, dan had ik je helemaal gelijk gegeven. Aangezien ik dit bericht in onschuld heb geplaatst, wens ik zo niet toegesproken te worden, maar op zijn minst een uitleg, hoe ik het wel had moeten doen. Dit had je in je eerste reactie moeten zeggen, en hadden we deze discussie niet gehad uilskuiken.

9. ivyspine

ivyspine Bekend lid

Lid geworden:
    24. mrt 2017
    Via bewerk kun je je bericht aanpassen.

Ik heb overigens wel dit gezegd:

"Verder kun je het beste de naam van de site waar de referentie voor is uit je bericht verwijderen."

Volgende keer zal ik er een stappenplan bij zetten.

10. Master Aragorn

Master Aragorn Lid

Lid geworden:
    19. nov 2017
    Bericht aangepast.....volgende keer beter.

ivyspine vindt dit leuk.
  11. ivyspine

ivyspine Bekend lid

Lid geworden:
    24. mrt 2017
    Helemaal goed. :)

12. mama 12-3

mama 12-3 Lid

Lid geworden:
    26. feb 2018
    Ik heb dit bericht ook ontvangen, van Kustar en van Adidas beiden hele kleine spelers. Bedankt voor de info, ik zal het delen in de BS

13. Sannyvh

Sannyvh Bekend lid

Lid geworden:
    23. sep 2017
    Ik zou zeggen: meldt het bij support, dan kunnen zij actie ondernemen.

14. magicalbean

magicalbean Bekend lid

Lid geworden:
    4. dec 2017
    Ik ook, van kustar. Heb gewoon gezegd: Niet geïnteresseerd. Zo random even een mailtje van een kleine speler over een niet bestaand spel. Best vervelend.

15. Luna B

Luna B Nieuw lid

Lid geworden:
    11. apr 2019
    wij krijgen regelmatig berichten binnen en als je het dan opendoet blijkt alles leeg te zijn :(
    ook alles is dan verdwenen wat in postvak zat :( moet ik me zorgen maken..?? :((

16. Rubio

Rubio Bekend lid

Lid geworden:
    2. feb 2016
    Goeidag zeg... iets met slakken en een kilo zout op storten..
    Wees gewoon blij dat je gewaarschuwd wordt.

Dankjewel Master Aragorn voor het melden. Zeker ook even melden bij support :)

PeeP en Pebbie vinden dit leuk.
  17. Meesterslager

Meesterslager
    Forum Moderator
    Elvenar team

Lid geworden:
    28. okt 2018
    Als je dergelijke berichten krijgt dan kan je ons waarschuwen door middel van het drukken op het upload_2019-4-11_16-17-57.png bij het bericht.
    Eventueel gevolgd door een support ticket.

no-spirit vindt dit leuk.
  18. magicalbean

magicalbean Bekend lid

Lid geworden:
    4. dec 2017
    Ik ben wel naar de onveilige site gegaan. Even maar. Gaat er dan ook meteen iets fout?
    (ben geen computer-expert ofzo)

19. elvenis

elvenis Bekend lid

Lid geworden:
    7. jan 2019
    Heb ook die mail gekregen heb hem direct verwijderd en het broederschap verwittigd

20. magicalbean

magicalbean Bekend lid

Lid geworden:
    4. dec 2017
    Ik heb het ook verteld aan mijn BS... En bleek niet de enige te zijn met die mail!

Terug Naar Boven