• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Ook goederen te kort ?

DeletedUser2440

Guest
Beste dames en heren :)

Ik heb al een tijdje last van goederen te kort en ik niet alleen heb ik gemerkt .
In onze BS hebben we alle maal een groot te kort aan zijde en boekrollen .
Ook staal en hout gaan niet heel Hart maar daar is nog wel een kleine handel in .
Ook heb ik het op gemerkt dat dit ook alleen maar gevraagd word in het handels gebouw .

Mijn vraag is , geld dat alleen voor mijn omgeving of hebben meer daar last van en weet er iemand wat er aan de hand is ?

J.P
 
Het is heel afhankelijk van de activiteit van de spelers in je BS en je regio.

Heb je 1 monsterproduceerder in je buurt zitten zoals mij dan zal je zien dat je al snel tekorten gaat zien in bepaalde goederen.
Het is een kunst (en daar zijn wij als BS ook al een hele tijd mee bezig) om je goederen in je gilde in balans te krijgen.

Een deel hebben wij al kunnen opvangen door de super mega ultra set van 2 events geleden (door deze heb ik de markt niet meer nodig voor t1) en een eventset van de afgelopen event.

Ik heb het geluk fantastische buren te hebben die mij in de afgelopen anderhalf jaar enorm uit de brand hebben geholpen met mijn goederen. ik produceer en zet enorme hoeveelheden goederen om en door de inbalans in onze gilde heb ik lang moeten leunen op mijn buren, waarvoor nogmaals dank.

Het allerbeste is niet om te kijken wat er op de markt aangeboden wordt, maar zelf actief naar goederen te vragen, ook dit is vaak een kern van het probleem.
Om wat reserve op te bouwen en deze steeds via de markt in balans proberen te brengen, voornamelijk tijdens de toernooien dat je jouw bonus het meest gevraagd wordt. dat doe ik ook en met success.

kijk maar:
upload_2019-1-28_14-7-27.png
 

DeletedUser3722

Guest
Ik verhandel standaard 2/3 van mijn goederen producties nadat ik ze gecasht heb.
Soms gaat het snel, soms langzaam.
Idd afhankelijk van goederen in de bs en van de buren.
Over het algemeen ben ik redelijk in balans, tenzij ik flink aan het upgraden ben.

@Elvendil, voor jou aantallen moet ik nog even sparen :p
 

DeletedUser2440

Guest
Bedankt Voor jullie meningen .
Ik heb ze proberen in te brengen , maar helaas heeft het nog geen invloed .
Maar ik haal wel uit jullie antwoorden dat jullie er dus geen last van hebben ?
Dus als jullie nog meer ideeën hebben sta ik er voor open .

Nog maals dank .

J.P
 

DeletedUser1294

Guest
Alles draait om balans binnen ieders eigen stad.
Als je hout tekort hebt, bouw je meer t1 fabrieken. Als je boekrol tekort hebt, bouw je meer t2 fabrieken. Dit verhandel je weer 1:1 op de markt.

Iedereen die cross tier vraagt of accepteert, werk mee aan het scheefgaan van die balans.
Alleen met eerlijke 1:1 handel binnen dezelfde tier blijft de markt voorzien van alle grondstoffen.

Dus ..
Verbeter de Elvenar-wereld, begin bij jezelf. ;)
 

DeletedUser3890

Guest
Het bovenstaande kan ik het alleen maar mee eens zijn. Onze BS handelt altijd in dezelfde tier. Dit heeft de voordelen die Eleonora verwoord maar ook het voordeel dat het niet uitmaakt al schuif je 10 keer met dezelfde goederen. In onze BS heeft dan ook iedereen meestal binnen 3 uur de handel die ze vragen. Dit meestal van een bs genoot maar ook buren nemen sneller af.
 

DeletedUser2440

Guest
Ik heb al een hoop fabrieken staan he :) dus dat kan niet het probleem zijn .
Ik hoor zelfs van grote spelers op mijn wereld bol dat ik er veel te veel heb staan .

En ik handel al alleen maar met 3 sterren , dus dat kan het ook niet wezen .

Maar dat veranderd niks aan het probleem dat in mijn handels gebouw , alleen maar zijde en boekrollen gevraagd worden , dit is gewoon 80% van de handel .
Dus dat verteld me dat ik niet alleen dit probleem heb maar meerdere personen .

maar bedankt voor de tip .

J.P
 

DeletedUser234

Guest
Bij mij valt ook op, dat de vraag die altijd op de markt in overvloed staat is boekrollen.

Ik kan genoeg kristal produceren, maar mijn vraag/aanbod wordt 2 sterren niet snel gepakt, 3 sterren wel. Dus ja ik herken het wel, ik kom niet tekort, maar de vraag ernaar is duidelijk groter.
 

DeletedUser4159

Guest
Beste dames en heren :)

Ik heb al een tijdje last van goederen te kort en ik niet alleen heb ik gemerkt .
In onze BS hebben we alle maal een groot te kort aan zijde en boekrollen .
Ook staal en hout gaan niet heel Hart maar daar is nog wel een kleine handel in .
Ook heb ik het op gemerkt dat dit ook alleen maar gevraagd word in het handels gebouw .

Mijn vraag is , geld dat alleen voor mijn omgeving of hebben meer daar last van en weet er iemand wat er aan de hand is ?

J.P
 

DeletedUser4159

Guest
Beste Paddestoel4;)

Je bent volgens mij niet de enige.
Ik ondervind hetzelfde probleem.

Persoonlijk vind dit spel waardeloos. Ik heb al lange tijd aan alles tekort. Niet alleen aan goederen maar ook ruimte in de stad. :(
Natuurlijk als men veel euro's wil betalen dan kan men vooruit komen, maar dat heb ik niet over voor dit waardeloze spel.

Ik speel ook nog wat andere spellen en die kosten ook wel wat geld, maar dit waardeloze spel verslaat alle andere in kosten.
Blijkbaar willen de makers van dit spel snel geld maken.
Ik heb ook in mijn spelomgeving op de wereldkaart veel spelers vertrekken en hun account opzeggen.
Dit vind ik wek een teken.
 
Natuurlijk als men veel euro's wil betalen dan kan men vooruit komen, maar dat heb ik niet over voor dit waardeloze spel.
Het kan heus wel hoor. Ik heb er nooit iets aan uitgegeven en ben klaar met de Amuni (laatste hoofdstuk), en wacht op het nieuwe.

Als je in een broederschap zit, heb je minder kans op goederentekorten. Een eenpersoons broederschap telt natuurlijk niet ;)
 
Als je er last van hebt, is het simpel:
(handelacties van) leden aanpassen of steden aanpassen (meer vechten (wonderen/wapenkamers etc) of meer fabrieken)
Ik heb nergens een tekort van tenzij het net nieuw is. Overal is een oplossing voor. Gewoon goed nadenken en anders concreet vragen:)
 

DeletedUser3652

Guest
Ik heb even in de steden van je bs gewandeld en zie vaak dat er ook non-boosted fabrieken staan.
Zonde.. Als hout je bonus is, waarom dan staal produceren? Laat de leden die boekrol als bonus hebben alleen boekrol maken en geen zijde.
Ruil onderling 1:1 met wie zijde heeft. Dat levert veel meer op voor iedereen.

Je ziet deze fout vaak bij beginnende spelers, maar meestal wordt dit snel geleerd als spelers in een bs komen.
Ook zag ik soms veel meer t3-fabrieken dan t1 staan, zo'n stad is dan niet in balans.
 
Bovenaan