• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Geen fix [ONYX-30240] - HTML5 selectie van lange regels

Browser: Chrome


In ons BS is er een bericht verspreid op 14-7 (geschreven in de flash versie), met daarin een lange url (ingevoegd via copy/paste neem ik aan). In de huidige html5 versie 1.83 wordt deze regel afgekapt aan de rechterkant van de tekstruimte van de mail. Hierdoor is het laatste stuk van de url niet meer leesbaar en ook niet selecteerbaar. Daarmee is de link onbruikbaar voor onze html5 leden.

In de flash variant wordt de regel wel netjes afgebroken naar de volgende regel, en is hij ook normaal selecteerbaar.

Browser: Chrome

Ik heb geprobeerd om het probleem te reproduceren in 1.83, maar dat is niet gelukt. Ofwel ik doe iets anders wat er in de mail van 14-7 is gebeurd, danwel in de 1.83 html5 versie is afhandelen van lange regels tekst in de mail verbeterd.


Al experimenterend echter vond ik nog wel een selectie bug. Stel ik heb het volgende bericht:
how_select.png

Ik selecteer een deel, beginnend van de vinger, en dan naar links en omhoog. Dat levert:

flash:
flash_result.png


html5:
html5_result.png

Merk ook het gekke witte "L" teken op, op de onderste regel.

Als je de tekst met ctrl+C kopieert krijg je wel wat je verwacht.
 
@DonFrank Nee hoor, is niet opgelost, het werkt alleen als de zin afgebroken kan worden op spaties, zo te zien.

Tegenvoorbeeldje van de chat:
Screenshot from 2021-01-24 19-18-10.png

Ik selecteer het lange woord grotendeels, vanaf de spatie voor "nu" en dan links omhoog weer.

Screenshot from 2021-01-24 19-15-47.png


En daar zijn de rare zwarte blokken weer terug.

EDIT: Of misschien wel nooit weggeweest, mijn originele bugreport ging ook over een woord langer dan een regel. Ze hebben iets anders opgelost in 1.107 lijkt het,

Versie 1.121.3 (huidige versie)
 
Laatst bewerkt:

Aeva

Chef
Het gebeurt bij ons in de BS ook. Ik dacht dat ik het zelf niet goed had gedaan, maar het is dus dit.
 
Zo wordt HTML5 een soort app: te vroeg de wereld in gegooid en onvoldoende getest. Flash was lang zo gek nog niet... :cool:
 
Firewall doet niets aan web-paginas die je binnenhaalt, en anti-virus software ontdekt "rare" wijzigingen nadat ze al gemaakt zijn.
Beste remedie blijft Flash niet gebruiken, en geen vage websites bezoeken.
 
Bovenaan