• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<onvoldoende bespreking> Speler van de week: tool om te belonen

Binnen onze BS kiezen we elke week een ‘speler van de week’. We kiezen die op basis van verschillende factoren:
  • Hoeveel keer heb je burenhulp gegeven?
  • Speel je (heel) actief mee in de toernooien?
  • Ben je in verhouding het meeste gestegen qua punten
  • Hoe is je inzet voor de BS?
  • Neem je regelmatig handel af?

Het bestuur van de BS geeft deze speler een beloning : 10 000 Grondstoffen.

Het is momenteel erg omslachtig om deze GS te bezorgen omdat de handelaar geen (te) oneerlijke handel wil toelaten ( bv. 1 hout tegen 10000 staal)

Je zou een extra tool moeten hebben voor Aartsmagiër en Magiër om grondstoffen, voorraden en munten te kunnen schenken. Echter... dat zou kunnen leiden tot misbruik. Daarom dan het idee dat het maar 1x per week kan worden gegeven en aan max. 1 speler en ook een maximum aan grondstoffen, voorraden en/of munten.

Andere optie is om een soort beloning ervan te maken waarbij de spelers zelf grondstoffen, voorraden en munten kunnen inleggen. Je maakt er dan dus een soort spaarsysteem van. Alles wordt ergens centraal opgeslagen en iedereen van de BS kan zien hoe hoog de inleg is.

Elke BS kan hiervoor zijn eigen criteria voor de winnaar maken. Misschien dat er bijvoorbeeld een BS het wil geven aan de beste toernooi speler, wie is er de minste manschappen verloren, wie heeft de meeste provincies veroverd, wie heeft de meeste burenhulp (inclusief buiten de BS) gegeven in de hele week... Er zijn zat criteria te bedenken, of de BS maakt er iets randoms van, elke week een andere volgorde ;-)

Hier zijn heel veel leuke creatieve dingen mee te bedenken.
 

DeletedUser

Guest
@ gagaman, je benoemd hier hele leuke punten, maar ik kan met de hand op het zeggen, in onze BS is iedereen super actief, dus ik loop waarschijnlijk tegen 'n probleempje aan :D

Zelf heb ik ook al eens geprobeerd iets te verzinnen, maar als ik iedereen tegen elkaar afweeg....oei o_O dan gaat het lastig worden.
Ik / wij hebben veel structuur binnen de BS, er wordt enorm veel hulp geboden als het nodig is, iedereen meld zich af of weer aan bij lange afwezigheid en als er in de privésfeer iets is, krijg ik apart bericht. Dus ja...hoe pak ik dit aan..?

Zo heeft eens iemand per ongeluk zijn kristaltoren met level 9 meen ik, verwijderd, tja..hoe belabberd voel je je dan..?:confused:
Ik kreeg hier melding van en samen hebben we 'n heel weekend lang KP's gedoneerd en maakte niet uit of je nu veel of weinig kan geven, er werd geholpen met 'n warm

Echte vechters zijn er niet bij ons, in 'n toernooi draait iedereen wel eens 'n partijtje mee, maar daar is ook alles mee gezegd. het kost veel manschappen en je moet de vechtkunst van alle strijders begrijpen, eerlijk gezegd is dat ook niet mijn ding, maar wie dat wel wil is oké. :)

Dus ja al met al even bij elkaar genomen, mag ik mij best trots noemen met zo'n saamhorige BS- groep :D wij zijn tevreden, maar 'n beloning in welke vorm dan ook is echt 'n leuk idee.

Dus spelers, laat maar eens weten hoe jullie graag beloont willen worden....??? ;)
 
@Aiki De verloren manschappen waren een voorbeeldje, maar je opmerking is helemaal terecht. Misschien zou een (aarts)magier meer info over de BS-leden moeten krijgen vanuit het spel. Het beloningssysteem zelf zou ik niet geautomatiseerd vanuit het spel laten verlopen. Het lijkt me leuk dat elke BS-bestuur zijn eigen accenten aan de vereisten voor een beloning kunnen geven.

@Rosegarden Top dat je zo'n actieve en gedreven BS hebt. Maar ook dan lijkt het me fijn dat je spelers extra kan motiveren en belonen ;)
 

DeletedUser1603

Guest
Erg leuk idee! ;-)
Ik ondersteun het van harte!!

Wat je met het beloningssysteem bijvoorbeeld zou kunnen doen is de BS de keuze geven:
1e Wordt er beloond door de Aartsmagiër en/of Magiër(s)
2e Wordt er beloond door een ' spaarsysteem' (zoals genoemd in het voorstel)
3e Wordt er beloond middels een ander systeem (zijn er meer ideeën om te belonen?)
4e Een BS doet er (momenteel) niet aan mee

Immers, niet elke BS is hetzelfde, dus kan ook het beloningssysteem anders georganiseerd zijn.
 

DeletedUser

Guest
Immers, niet elke BS is hetzelfde, dus kan ook het beloningssysteem anders georganiseerd zijn.
Bij ons zal dat zeker goed bekeken moeten worden, want iedereen is op zijn/haar manier heel actief. Er zijn er bij die dagelijks aanwezig zijn, o.a mijn partner en ikzelf, hiernaast werken veel spelers ook, zij hebben immers ook nog 'n leven naast Elvenar :D

Veel spelers zie ik vroeg in de ochtend hun spel spelen en hulp geven, weer 'n ander deeltje doet het in de middag en andere in de avond, net hoe het ze uitkomt, maar ze zijn aanwezig. :)

Dan is het wel zo dat we zeker spelers hebben waar ik de klok op gelijk kan zetten, heet structureel op dezelfde tijd wordt dat handje aangereikt en daar ga ik denk ik knel komen....:rolleyes: Juist omdat die personen aldoor aanwezig zijn, zal ik zeker met de andere spelers iets moeten bedenken hoe we een iedere tevreden kunnen stellen in de vorm van 'n beloning.

Het is absoluut niet de bedoeling bij ons om druk op de ketel te zetten, mede omdat we al zo'n goed team zijn en onderling elkaar al hulp geven als dat nodig is. het enige om dit bij ons te doen, is puur de "beloning" maar niet zozeer om te motiveren omdat ze er al zijn dus tja....wat willen we nog meer hé :cool:

Ik ga het eens in de BS gooien en even aanzien waar de spelers mee komen, even kijken of er iets leuks uitkomt en ik zal zeker bij nieuws hier mijn aanvulling geven. ;)
 
Mijn idee hierover is dat we de speler van de week kiezen via: -de speler die de meeste burenhulp heeft gegeven,
-de speler die in de toernooien goed zijn best heeft gedaan,
-de speler die goed gestegen is in de ranglijst,
-de speler die zich fatsoenlijk, sociaal gedraagt binnen de BS
Het mooiste zou zijn als er een aparte pot komt, apart van het persoonlijke handelsgebouw, waar de bestuursleden goederen in kunnen storten en waaruit de winnaar betaald kan worden.
Groetjes, Anneke
 
Bovenaan