• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Ontwikkelingen: De Elementalen!

DeletedUser

Guest
Er is ook een nieuwe update van http://www.elvenarchitect.com/ :)

De langverwachte gast race is net beschikbaar gesteld op Beta, bekend als de Elementalen, waardoor met hen nieuwe gebouwen, goederen en mechanica.

10 culturele gebouwen 7 nederzettingsgebouwen 2 wonderen: Sunset Towers-beloont zaden en vermindert zaden verval Victory Springs-verhoogt licht melee kracht en versnelt training gronden productie.

JIPPIE! We kunnen gaan plannen :D:D:D:D
 

DeletedUser788

Guest
hmmm, vreemde strategie van Inno; je geeft spelers steeds meer gebouwen om te plaatsen (event gebouwen), maar plek om ze te plaatsen (lees uitbreidingen), krijg je er niet bij, zelfde 'probleem' is er bij FoE.
Nu kan 't zo zijn dat Inno wil, dat we 24/7 met Elvenar en/of FoE bezig zijn en niets anders doen, dan je stad verbouwen, afbreken en weer opbouwen, wat bij Elvenar nogal moeilijk is, als je geen plek hebt in je stad. Maar voor mensen, zoals ik, die een drukke baan hebben in RL, is die tijd er gewoon niet, speel dit voor ontspanning en niet om er stress of ergernis van te krijgen.
Ik word alleen maar bevestigt in mijn mening dat Elvenar geen spel meer is voor mij en wens iedereen die wel de zin en tijd heeft om hier veel tijd in te stoppen veel succes. Ik trek mijn eigen conclusie
 

DeletedUser788

Guest
één van de redenen om Elvenar te gaan spelen was, dat je met relatief weinig tijd, toch aardig in de ranking kon meedoen. Heb best lang Grepo gespeeld, maar dat ging te veel tijd kosten en Elvenar was een mooi alternatief.
Ik zie echter een tendens in zowel Elvenar als FoE; de events volgen elkaar steeds sneller op en dan heel veel van die tijdrovende opdrachten: produceer 87x een 5 min productie of produceer......., vervolgens kun je gebouwen krijgen, die je niet kunt plaatsen, omdat je geen plek hebt of je moet je stad weer gaan verbouwen, wat weer meer tijd kost en voor je 't weet, heb je er een dagtaak aan, dat is voor mij persoonlijk 't probleem, iemand die wel de tijd en zin heeft , ga je gang, geen probleem.
Verder vind ik de voortgang in 't algemeen van Elvenar te traag, probeer maar eens een OW een level omhoog te krijgen, ben je toch een aardig tijdje zoet mee.
 

DeletedUser1294

Guest
Het mooie van Elvenar is dat je op je eigen tempo kan spelen. Niemand wordt verplicht om evenementen te spelen en al helemaal niet om alle gebouwen te plaatsen. Soms moet je even puzzelen, maar dat is nu eenmaal onderdeel van het spel en ook dát mag je in je eigen tempo doen.

Elk hoofdstuk verandert je stad met upgrades en nieuwe gebouwen. Dat maakt het juist zo leuk. Ik heb 3 x 8 bonusfabrieken, een riant cultuuroverschot, maar nog steeds geen ruimtegebrek en verwacht dat ook bij het komende hoofdstuk niet te krijgen. Ook met meer ruimte zullen er spelers blijven klagen dat het niet voldoende is, want er kan altijd meer gebouwd worden dan er ruimte beschikbaar is.

Het blijft een kwestie van keuzes maken.
 
LOL iemand met 3 maal 8 bonusfabrieken die spreekt over keuzes maken, en zelfs dan blijft het waar, maar wel op een veel minder essentieel niveau :D
 
Je hebt keuzes MOETEN maken omdat je GEEN plaats over hebt en constant dingen moet opofferen, en je hebt bij anderen luxe-keuzestress "zal ik nog een extra fabriek neerzetten of extra cultuur", in beide gevallen is het "extra" ;)
En je hebt mensen die tijd en geld hebben om spelletjes te spelen, en je hebt er die niks hebben en tijd doden terwijl de miserie blijft :(
 

DeletedUser1294

Guest
Je hebt keuzes MOETEN maken omdat je GEEN plaats over hebt en constant dingen moet opofferen, en je hebt bij anderen luxe-keuzestress "zal ik nog een extra fabriek neerzetten of extra cultuur", in beide gevallen is het "extra" ;)
Dat klopt, maar dat kan iedereen doen. Dat is nu precies de keuze die je maakt. Als je niets wil opofferen heb je inderdaad niet genoeg plaats. Ik heb kortgeleden een wonder bijgezet omdat ik nog een plekje over had. Als je een beetje plant, kan je heel ver komen daarmee (ook zonder diamantgebouwen)

edit..
Je stad laten groeien voelt niet als een opoffering
 

DeletedUser788

Guest
Ik weet natuurlijk niet wanneer iedereen begonnen is met Elvenar, maar ik had al vroeg een invite voor de Beta en ben daar dus ook begonnen, door de 9 uur producties kon ik dit vrijgoed met mijn RL combineren, geen ongein van set-gebouwen, geen plaatsgebrek, lekker relaxed. Bij de introductie van de gast-rassen, kwam er bij elk nieuw ras een set van 10 uitbreidingen bij, dat was mooi, maar wekt ook een bepaalde verwachting naar de volgende gast-rassen, iig bij mij. Daarbij is er geen mogelijkheid om dingen tijdelijk in je inventaris te plaatsen of om gebouwen over elkaar te plaatsen (zoals bij FoE) en dit maakt 't verdomd moeilijk om je stad te verbouwen, als ie hartstikke volstaat. En iedereen die 't leuk vind om steeds je halve stad te slopen voor nieuwe ongein, ga je gang, zeg alleen dat dit niet mijn idee is om een spel te spelen.
Daarbij wat heeft voor een nut om een event te spelen, als je al bij voorbaat weet dat je de gebouwen niet kunt plaatsen, sterker nog; als je een top ranking wilt halen kun je beter helemaal geen event gebouwen neerzetten, omdat deze allemaal afwijkende afmetingen hebben, met reguliere of dia gebouwen kun je
veel efficiënter je stad indelen.
Ik constateer alleen een trend zowel bij Elvenar als bij FoE, dat Inno verwacht/wenst, dat we veel meer on-line zijn/worden en iedereen die dat wil/kan, prima,
maar ik heb die tijd helaas niet en zal dus inderdaad een keuze moeten maken.
 

DeletedUser

Guest
Ik weet natuurlijk niet wanneer iedereen begonnen is met Elvenar, maar ik had al vroeg een invite voor de Beta en ben daar dus ook begonnen, door de 9 uur producties kon ik dit vrijgoed met mijn RL combineren, geen ongein van set-gebouwen, geen plaatsgebrek, lekker relaxed. Bij de introductie van de gast-rassen, kwam er bij elk nieuw ras een set van 10 uitbreidingen bij, dat was mooi, maar wekt ook een bepaalde verwachting naar de volgende gast-rassen, iig bij mij. Daarbij is er geen mogelijkheid om dingen tijdelijk in je inventaris te plaatsen of om gebouwen over elkaar te plaatsen (zoals bij FoE) en dit maakt 't verdomd moeilijk om je stad te verbouwen, als ie hartstikke volstaat. En iedereen die 't leuk vind om steeds je halve stad te slopen voor nieuwe ongein, ga je gang, zeg alleen dat dit niet mijn idee is om een spel te spelen.
Daarbij wat heeft voor een nut om een event te spelen, als je al bij voorbaat weet dat je de gebouwen niet kunt plaatsen, sterker nog; als je een top ranking wilt halen kun je beter helemaal geen event gebouwen neerzetten, omdat deze allemaal afwijkende afmetingen hebben, met reguliere of dia gebouwen kun je
veel efficiënter je stad indelen.
Ik constateer alleen een trend zowel bij Elvenar als bij FoE, dat Inno verwacht/wenst, dat we veel meer on-line zijn/worden en iedereen die dat wil/kan, prima,
maar ik heb die tijd helaas niet en zal dus inderdaad een keuze moeten maken.

Hoi Harry, geef niet te snel op, want het nieuwe hoofdstuk is een totaal andere uitdaging.
Wat ranking betreft denk ik dat iedereen die hoog staat het daar moeilijk mee heeft. Maar iedereen zal het een en ander moeten slopen/vervangen. Dus het zou goed kunnen dat je nog steeds hoog in de ranking blijft staan ;)

Ook een event doen is nog steeds zinvol, omdat eventgebouwen meestal toch hogere waardes hebben als reguliere cultuurgebouwen (dia gebouwen natuurlijk uitgezonderd).
 

DeletedUser

Guest
Ik heb wat informatie gevonden over de benodigde gastrasgebouwen, met dank aan https://www.gamersgemsofknowledge.com/elementals-preview

- Het portaal moet via een gewone weg verbonden zijn aan het stadhuis
- De kanalen (2x6 of 6x2) verbinden de gastrasfabrieken "Manifestaties" genoemd, met de portaal. De kanalen produceren ook mineralen.

Gebaseerd op de verplichte quests voor het elementalenhoofdstuk, heb je nodig aan gastrasgebouwen:
- Portaal (lvl 1 = 8x5 ... lvl 4 wordt uiteindelijk 8x8)
- 8x kanalen (2x6 of 6x2)
- 3 Lucht Manifestaties (6x4 veranderd niet van formaat)
- 3 vuur Manifestaties (4x6 veranderd niet van formaat)
- 5 Aarde Manifestaties (4x4 veranderd niet van formaat)
- 4 Water Manifestaties (3x6 veranderd niet van formaat)

Dit is een totaal van 456 vakjes, of, 18.3 expansions MINIMAAL.
Dit is op basis dat elke vakje is gevuld, maar je zult wat lege vakjes er tussen hebben (vul deze event. met kleine cultuurgebouwen)
Voor de volledige layout voor het gastras hou rekening met 19-20 expansies.

Bron: https://www.gamersgemsofknowledge.com/elementals-preview

Heb al wat zitten stoeien in de cityplanner, en kwam op het volgende eerste ontwerp uit wat mij 12 x 38 = 456 vakjes kosten (zonder loze ruimte ertussen ;))

Elemental draft1.jpg

PS: Met de Halfingen had je minimaal 450 vakjes nodig, en met de Draken 440 dacht ik, dus het valt nog wel mee
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat nieuwe hoofdstuk duurt extreem lang, belachelijk gewoon !!!
Hoe kunnen ze de topspelers zo lang aan het lijntje houden....
Ik ben erg aan het twijfelen om maar te stoppen.
 

DeletedUser2021

Guest
Dat nieuwe hoofdstuk duurt extreem lang, belachelijk gewoon !!!
Hoe kunnen ze de topspelers zo lang aan het lijntje houden....
Ik ben erg aan het twijfelen om maar te stoppen.

dat lange duren heeft wel het voordeel dat je tijd genoeg hebt om je stad / ow's verder uit te bouwen en van een pak grondstoffen te voorzien
 
PS: Met de Halfingen had je minimaal 450 vakjes nodig, en met de Draken 440 dacht ik, dus het valt nog wel mee
maar dat staat los van de vergroting van de basis gebouwen en alle huizen hebben dadelijk 1 vakje meer nodig en dan heb ik het niet over eventuele WPen, fabrieken en militair geneuzel dat weer een andere vorm krijgt terwijl er, voor zover ik nu weet maar 1 gebiedsuitbreiding bijkomt.

Maar ik ga liever hieraan puzzelen dan weer domme quests vullen in een avontuur of event
 
Bovenaan