• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Geen fix Onoplosbare opdracht bij ketel quests

Spelversie: __ v1.166.2-(f542c54) - html5 (2023-01-05 10:35)
Spelwereld: __ Arendyll
Flash of HTML5: __
Flash Speler versie: __
Spelersnaam: __ AlbertDeWijze
Mensen of Elfen: __ Mensen

Browser + versie: __ Firefox mint-001 - 1.0
Besturingssysteem: __ Linux Mint
Schermresolutie: __ desktop

Reproduceerbaarheid: __1 /5 (1/5 = eenmaal voorgekomen; 2/5 = gebeurt willekeurig; 3/5 = gebeurt regelmatig; 4/5 = gebeurt vaak, maar niet altijd; 5/5 = gebeurt
altijd)
Opdracht kun je maar 1 keer krijgen.


Titel van de Opdracht: __ De Ketel

Huidige Situatie:
__ Ketel vrigespeeld, ben bezig met de opdrachten ervan
__ Aan einde van het onderzoek van hoofdstuk 20
Alle optionele onderzoeken ook vrijgespeeld.

Ik krijg de opdracht om een technologie te onderzoeken in de quest
Die heb ik echter niet. Dus kan ik de quest niet vervullen.

Verwachte Situatie:
__ Ik kan de quest vervullen
__

Reproductiestappen
1.
__ Vul alle onderzoeken tot/met einde hoofdstuk 20 behalve het ketel onderzoek in hoofdstuk 5
2. __ Speel het ketel onderzoek vrij
3. __ Doe de quests tot de vraag om een nieuwe technologie vrij te spelen
4. __ Besluit dat je de quest niet wil weigeren.


Screenshots van de bug:

Screenshot from 2023-01-15 09-14-06.png

(voeg er zoveel toe als je nodig hebt)
 
Logischerwijs zou je een quest verwachten die je kunt doen.. maar je kunt hem ook weigeren, dus wat is je probleem?
 
Een opdracht waarbij ik ook echt een keuze heb. Die 10 kp is 1/3 van de investering van het ketel onderzoek.

Dat onderzoek moest ik doen omdat je anders steeds bij hoofdstuk 5 uitkomt elke keer als je "onderzoek" opent, en dat zal nog heel vaak zijn zoals voor komend hoofdstuk 21 bijvoorbeeld.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Dit is een "edge-case". Ik kan het doorgeven, maar het gevolg zal zijn dat je automatisch naar de volgende opdracht doorgaat (als het überhaupt mogelijk is om als voorwaarde mee te geven dat iemand alle technologieën ontgrendeld heeft). Voor edge-cases komen over het algemeen geen vervangende opdrachten, maar wordt de opdracht overgeslagen. Dan is ook nog de vraag: Hoe om te gaan met spelers die optionele onderzoeken overgeslagen hebben? Want die spelers hebben er bewust voor gekozen om een onderzoek niet uit te voeren, maar krijgen dan alsnog de opdracht.

Ik denk dat het in dit geval het beste is dat je de opdracht weigert, of wacht tot het volgende hoofdstuk.
 
@DonFrank Mijn ketel opdracht is weg zie ik nu, enige tijd geleden was het er nog volgens mij. Ik heb geen bevestiging gehad dat ik de prijzen (wat dias als ik het me goed herinner) ook gehad heb.

EDIT: 10 kp dus., zie screen shot

Meer relevant, zit de dia opdracht daar nog achter?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
@DonFrank Mijn ketel opdracht is weg zie ik nu, enige tijd geleden was het er nog volgens mij. Ik heb geen bevestiging gehad dat ik de prijzen (wat dias als ik het me goed herinner) ook gehad heb.

EDIT: 10 kp dus., zie screen shot

Meer relevant, zit de dia opdracht daar nog achter?
Ik zie in het systeem staan: Opdracht geweigerd. De logs gaan bij ons maximaal 30 dagen terug, dus ik kan niet zien op welk moment de opdracht exact geweigerd is (in ieder geval dus niet in de afgelopen 30 dagen). De opdracht die later komt voor 80 diamanten staat ook op geweigerd.
 
Ik heb de opdrachten nooit geweigerd, ik heb de quest lijn niet eens meer ge-opened zijn sinds mijn rapport hierboven in januari. Er zal wel iemand opruiming gehouden hebben, en mijn opdrachten om zeep geholpen.

Fijn dan :(
 
Bovenaan