• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

oneerlijke handel

ik wil toch even wat kwijt.
Mij valt de laatste tijd op dat de handel steeds oneerlijker wordt, De goederen rijzen de pan uit en er wordt vaak het dubbele gevraagd.
Ik wil dit spel graag doorspelen maar wel met plezier.
Kan hier wat aan gedaan worden?

groet Karin
 
Nee, helaas.
Iedereen is vrij om tegen arbitraire kosten goederen aan te bieden.

Het beste wat je kunt doen is ze allemaal links laten liggen, en zelf handel neer te zetten als er niets zinnigs is.

Overigens geeft de markt een vertekend beeld. Wat je ziet op de markt is de zooi die niemand wil hebben. De normale 1:1 handel is echt zomaar weg, en die zie je dus niet (meer) op de markt staan.
 
Mijn naam lijkt wijzer dan ik ben :D


Ze zijn wel aan het stoeien met handels-verhoudingen om alle cross-tier wat in te dammen, dat lijkt nu ook eindelijk te komen. Wordt nu getest op de beta server. Dat zal hopelijk flink schelen in de hoveelheid die op de markt bijft staan.
 

DeletedUser2037

Guest
Iedereen kan toch gewoon vragen wat ie wil. Het is gewoon de vraag of men het accepteert. Wij hebben ook weleens oneerlijke handel er in staan, maar dat is om de kleintjes een beetje te helpen aan uitbreidingen en wat extra goederen. Dit allemaal wel tot een beperkt aantal punten van 20-25K. Hierna is men op zichzelf aangewezen, maar als je die kleine niet helpt, dan stoppen de meesten toch na minder dan een week spelen.
Wat men moet doen, is de boel categoriseren. 1:1 handel in een aparte tabel.
Dan hoef je niet naar die (inderdaad waardeloze) aanbiedingen te kijken die helemaal nergens op slaan.
 

DeletedUser2578

Guest
Wat men moet doen, is de boel categoriseren. 1:1 handel in een aparte tabel. Dan hoef je niet naar die (inderdaad waardeloze) aanbiedingen te kijken die helemaal nergens op slaan.
Yep, scheelt ook een hoop zoekwerk.
 

DeletedUser469

Guest
Iedereen kan toch gewoon vragen wat ie wil. Het is gewoon de vraag of men het accepteert. Wij hebben ook weleens oneerlijke handel er in staan, maar dat is om de kleintjes een beetje te helpen aan uitbreidingen en wat extra goederen. Dit allemaal wel tot een beperkt aantal punten van 20-25K. Hierna is men op zichzelf aangewezen, maar als je die kleine niet helpt, dan stoppen de meesten toch na minder dan een week spelen.
Wat men moet doen, is de boel categoriseren. 1:1 handel in een aparte tabel.
Dan hoef je niet naar die (inderdaad waardeloze) aanbiedingen te kijken die helemaal nergens op slaan.

Er zijn er meer die de kleintjes helpen en dat vindt ook niemand erg. Het punt hier is, dat er bijna geen eerlijke handel meer te vinden is, tenminste toch veel te weinig. Nee, natuurlijk accepteer je de oneerlijke handel dan niet, maar bent dan altijd verplicht zelf iets op de markt te zetten. 'Vroeger' had je iets nodig en je vond het en snel. Nu kijken we alleen nog maar tegen vele pagina's oneerlijke handel aan.

Er zijn spellen waar je aan handel echt iets kunt verdienen. Daar is 'oneerlijke' handel juist normaal en leuk. Elvenar is niet zo'n spel. Daar is vaak al te weinig aan goederen en zou de handel een samenwerkingsverband moeten zijn. Zoals het nu gaat werkt het alleen maar irritaties in de hand omdat een aantal mensen nog steeds niet snapt dat oneerlijke handel niet echt 'collegiaal' is. Weet er even geen ander woord voor.
 
Het zou misschien handig zijn als je handel aan kan bieden dat alleen voor de eigen BS is (net zoals je dat kan aanvinken als je handel zoekt) een beetje BS heeft toch veel leden op hetzelfde niveau en met de zelfde moraal :cool:
Voor handel buiten de BS is het gewoon aanbieden en zoeken. Zelf vindt ik het geen probleem om zo nu en dan "oneerlijke" handel aan te nemen of aan te bieden. Schijnbaar is er toch wel zo en dan behoefte aan "crosstierige" handel; anders was het nu wel uitgestorven. :oops:
 

DeletedUser469

Guest
Zelf vindt ik het geen probleem om zo nu en dan "oneerlijke" handel aan te nemen of aan te bieden. Schijnbaar is er toch wel zo en dan behoefte aan "crosstierige" handel; anders was het nu wel uitgestorven. :oops:

Hm... Ik denk dat dat komt omdat er zo weinig wordt aangeboden, dat spelers dan toch maar snel dat ongunstige aanbod opkopen, ook omdat niet iedereen alle tijd heeft om heel lang op iets goeds te wachten (als je bijv maar 1 of 2x in kunt loggen per dag). Het zou niet moeten om oneerlijke handel tegen te gaan, maar ik kan dat nog begrijpen. Maar het lijkt me dat niemand vrijwillig 300.000 van iets geeft, om maar 1000 terug te krijgen. Ik overdrijf ;) , maar daar komt het wel op neer.
 
De Crosstier handel is mijn inziens ontstaan doordat spelers zich gaan toeleggen om hun eigen BONUS goederen en de andere goederen door handel trachten te krijgen > dus als er in een BS te weinig (bijvoorbeeld) BONUS ZIJDE SPELERS zijn krijg je automatisch scheve ZIJDE handel. Dat hele proces noemen ze commercie ( kapitalisme ). Net als in de echte wereld dus :cool: :cool:
 
Ik probeer er voor te zorgen dat ik altijd een basis in elk goed heb. Dan kan ik meestal gewoon doen wat ik wil op het moment dat ik dat wil en heb ik minder haast met mijn handelsgoederen aan te vullen dmv handel. Meestal (maar niet altijd) werkt dit goed.
 
Bovenaan