• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

oneerlijke handel

Uhu.. word er uberhaupt gehandeld op Winyandor? Ik zie al dagen 3 bladzijdes met uitsluitend de zelfde idiote scheve handel, en mijn "normale" 1 op 1 twee** aanbiedingen worden al anderhalve dag genegeerd, word daar een tikkie ongeduldig van :rolleyes:
Jazeker, zie de verklaring van @rodeon . Een goede broederschap helpt ook, want dan hoef je de handelaar niet te betalen, dus is 1:1 echt 1:1.
 

DeletedUser2945

Guest
Wordt heel veel gehandeld... alleen de meest aanbieders zijn nog buiten je bereik... dan pikt de handelaar provisie (zie het gele uitroepteken voor de sterren) en lijkt de meeste handel 'scheef' te zijn!
Ach ja tuurlijk! was ik toch ff de handelaarsprovisie vergeten. Nou ja k`heb nog nagels om op te bijten als het ongeduld de overhand neemt :rolleyes:
 
Uhu.. word er uberhaupt gehandeld op Winyandor? Ik zie al dagen 3 bladzijdes met uitsluitend de zelfde idiote scheve handel, en mijn "normale" 1 op 1 twee** aanbiedingen worden al anderhalve dag genegeerd, word daar een tikkie ongeduldig van :rolleyes:
Ik wíl wel handelen maar grondstoffen zijn iedere keer zo snel op! Heb ik weer twee dagen nodig om iets te kunnen. Handel gaat hier nog in tientallen en niet in honderdtallen. Misschien te grote porties geplaatst?
 
In de nieuwe wereld is alle handel 1 ster, die ga ik nooit afnemen, ik zelf zet altijd 2 sterren handel is veel eerlijker en die worden ook afgenomen en nooit grote getallen, 5000 voor 5000 want er zijn veel mensen die nog niet te ver zijn in het spel ik waar onder, en die kunnen die grote getallen niet nemen wat ik wel jammer vind want ik wil ook graag helpen
 
In de nieuwe wereld is alle handel 1 ster
Wat je schrijft klopt niet helemaal... er is wel 2 (en soms zelfs 3) sterren handel, alleen is die vaak heel snel verkocht. Het overgrote deel van de 1 ster handel komt omdat het gaat om spelers buiten jouw bereik en dan rekent de handelaar provisie... zie het gele uitroepteken!
 
Nee hoor dat heb verkeerd gelezen, ik bedoel dat ik die 0 en 1 sterren niet neem, 2 en 3 sterren zal ik graag nemen als ik kan helpen
 
Een filter zou inderdaad erg fijn zijn. Ook om de reden die Crazy Wizard noemt.
Dat misklikken is mij meerdere keren overkomen.
Als je dan vooraf kunt filteren dat je alleen same-tier 2/3 ster aanbiedingen wilt zien, is er geen probleem.
Dan kost het je nooit veel.
Als je dit niet filtert, voelt het eigenlijk alleen veilig aan als je zelf handel plaatst ipv dat je eerst even kijkt of er toevallig al iets van je gading bij zit.
 
Volledig mee akkoord het zou gemakkelijk zijn als er een filter op staat, ik neem ook enkel handel af van mensen in mijn BS of buren waar mee ik een goed contact heb
 

DeletedUser2989

Guest
Ik heb op dit moment veel T6 van de markt nodig ivm upgrades Simia. In mijn BS zijn er 2 mensen die ook T6 hebben, maar die hebben dezelfde bonus als ikzelf. Op de markt wordt allerlei scheve handel aangeboden. Die weiger ik uit principe. Ook zijn er mensen die van mij tweester handel afnemen en deze vervolgens nul ster aanbieden. In real life zou ik dit soort mensen geen handel meer aanbieden omdat ze andere spelregels hanteren dan ik. Ik mis nu echt een blokkeerknop. Als het kon, zou ik per vandaag X, X en co blokkeren. De redenatie die ik zelf ook lang gevolgd heb; plaats zelf eerlijke handel en negeer de troep werkt voor mij niet meer.
Ik kan bijna niet aan de benodigde goederen komen ( nu nog 33.000 paddo's die alweer een dag tweester op de markt staan). Ik heb overwogen om het driester neer te zetten, maar dan doe ik mee aan een systeem wat mi niet goed in elkaar zit en, belangrijker, dan speel ik bovengenoemde personen in de kaart. Dan maar doorsparen en bij de groothandelaar ruilen. Maar dit is wel een noodkreet richting Inno om hier wat aan te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb op dit moment veel T6 van de markt nodig ivm upgrades Simia. In mijn BS zijn er 2 mensen die ook T6 hebben, maar die hebben dezelfde bonus als ikzelf. Op de markt wordt allerlei scheve handel aangeboden. Die weiger ik uit principe. Ook zijn er mensen die van mij tweester handel afnemen en deze vervolgens nul ster aanbieden. In real life zou ik dit soort mensen geen handel meer aanbieden omdat ze andere spelregels hanteren dan ik. Ik mis nu echt een blokkeerknop. Als het kon, zou ik per vandaag deze spelers blokkeren. De redenatie die ik zelf ook lang gevolgd heb; plaats zelf eerlijke handel en negeer de troep werkt voor mij niet meer.
Ik kan bijna niet aan de benodigde goederen komen ( nu nog 33.000 paddo's die alweer een dag tweester op de markt staan). Ik heb overwogen om het driester neer te zetten, maar dan doe ik mee aan een systeem wat mi niet goed in elkaar zit en, belangrijker, dan speel ik bovengenoemde personen in de kaart. Dan maar doorsparen en bij de groothandelaar ruilen. Maar dit is wel een noodkreet richting Inno om hier wat aan te doen.

U vraagt wij leveren, probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2665

Guest
Ik wilde net antwoorden: ik kijk niet vaak op de handelaar, maar als je hier aangeeft dat je iets nodig hebt..
Maar t is al opgelost, lees ik :)
 

DeletedUser2989

Guest
Ik wilde net antwoorden: ik kijk niet vaak op de handelaar, maar als je hier aangeeft dat je iets nodig hebt..
Maar t is al opgelost, lees ik :)
Klopt, Sanvyh, Crazy Wizard heeft me geholpen met de 33.000 paddo's. Mijn brand geblust en als andere mensen hetzelfde tegenkomen vind ik het ook prima om dan maar het forum te gebruiken. Tegelijkertijd jammer dat dat nu nodig is.
 

DeletedUser2665

Guest
Ik moet eerlijk zeggen: mijn handel (zeker de sentient) wordt meestal vlot afgenomen.
 

DeletedUser1294

Guest
Er is blijkbaar een markt voor de zwendel van bepaalde spelers.
Ik blijf zelf plaatsen en neem alleen 1:1 van spelers die ook eerlijk plaatsen .Ook de 3-sterren van deze parasieten hoef ik niet.
Voor de rest bekijkt iedereen het maar. Met ergenisssen wordt het toch niet opgelost.
"negeer-knop-aan" en gaan met die banaan :p
 
Bovenaan