• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

oneerlijke handel

Alles wat je nodig hebt, koop je gewoon met diamanten
Wat een malle opmerking... :eek: natuurlijk handel ik! Er zijn met diamanten geen goederen te koop. En verder zou je blij moeten zijn met spelers die veel diamanten gebruiken... die houden immers - voor de spelers die geen diamanten kunnen (of willen) kopen - het spel gratis. Of dacht je misschien (net als veel anderen) dat Inno geen commercieel bedrijf is, maar een liefdadigheidsinstelling? o_O
 
Wat een gemopper weer. De mogelijkheid gemaakt door Inno en is zelfs beperkt. Er is dus niets oneerlijks aan. Dat je het misschien vervelend vindt dat het gebeurt of dat je weinig filteropties hebt zouden we best eens over door kunnen praten... :)
De negativiteit :rolleyes:
Dus als jij 100 staal bied en 200 marmer terug vraagt vind jij dus eerlijk.
Handelaar daarbuiten gelaten, die commissie heb ik nog niet eens meegerekend.
Als iemand dat bij mij in de BS doet krijgt die 1 waarschuwing en bij herhaling is dat exit.
En zo zou iedere BS dat moeten doen, gelijk wieberen.
 
Dus als jij 100 staal bied en 200 marmer terug vraagt vind jij dus eerlijk.
100 staal bieden en 200 marmer vragen, vind ik te duur... maar of het eerlijk of oneerlijk is, doet er helemaal niet toe. Zolang er spelers zijn die het staal voor die prijs willen kopen, is er blijkbaar vraag naar, zelfs voor die belachelijke prijs...
 
Roomser dan de paus? Als je crosstier 3 sterren handelt en daar een flinke bonus oplegt (15-20%) is er niets oneerlijks aan! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Volgens Inno is crosstier niet oneerlijk. Ik denk er anders over.
Als ik 1000 toverstof op de markt zet tegen 16000 staal moet je voor die staal 16x vaker een produktie starten om het weer terug te verdienen.
Jij produceert je kapot en ik lig lui achterover.
Crosstier maakt de hele handel kapot en zorgt voor onbalans in je stad.
 
Als de koper die toverstof hard nodig heeft, zal die blij zijn met het aanbod... anders koopt ie het toch niet? Verder beter lezen... ik schreef: Als je crosstier 3 sterren handelt en daar een bonus oplegt (15-20%) is er niets oneerlijks aan!
 
Als de koper die toverstof hard nodig heeft, zal die blij zijn met het aanbod... anders koopt ie het toch niet? Verder beter lezen... ik schreef: Als je crosstier 3 sterren handelt en daar een bonus oplegt (15-20%) is er niets oneerlijks aan!
Moet je nog steeds vaker produceren om het weer terug te verdienen.
Als je cross moet vragen heb je toch echt geen goede balans in je stad. Dan doet iemand of iets niet goed of die iemand is gewoon ontzettend lui om er wat voor te doen.
 
Dan doet iemand of iets niet goed
De balans in mijn stad is prima... maar soms ga je (bijv. in een toernooi, omdat andere nu eenmaal niet zoveel kunnen bijdragen) er zo snel doorheen, dat je op sommige goederen helemaal leeg loopt. En verder blijft het aan de koper om (voor zichzelf!) te beslissen of hij het hebben wil of niet...
 
De balans in mijn stad is prima... maar soms ga je (bijv. in een toernooi, omdat andere nu eenmaal niet zoveel kunnen bijdragen) er zo snel doorheen, dat je op sommige goederen helemaal leeg loopt. En verder blijft het aan de koper om (voor zichzelf!) te beslissen of hij het hebben wil of niet...
Doen wij ook in de BS en dan staat het nog geen 5 minuten.
Maar we geven dan ook gelijk advies hoe dat in de toekomst mogelijk te voorkomen.
Het is de bedoeling dat ieder zich bij ons zelfstandig moet kunnen redden.
 
Een mooi en nobel streven... en wat gebeurt er als ze dat niet kunnen? Ons BS (YoBro) is erop gericht elkaar te helpen en te ondersteunen..
Dat gebeurt zelden doordat er ook de tijd voor genomen word.
Blijft iemand na 3 maand nog steeds wekelijks om cross vragen wil die er dus ook niets voor doen en houd de hulp een keer op.
En niet kunnen is ook vaak niet willen. Kan van niemand verlangen dat die een level 15 fabriek even in 2 dagen upt vanaf begin.
 

DeletedUser3597

Guest
Dus als jij 100 staal bied en 200 marmer terug vraagt vind jij dus eerlijk.
Handelaar daarbuiten gelaten, die commissie heb ik nog niet eens meegerekend.
Als iemand dat bij mij in de BS doet krijgt die 1 waarschuwing en bij herhaling is dat exit.
En zo zou iedere BS dat moeten doen, gelijk wieberen.

Inno heeft het zo ingesteld dat het kan en mensen zullen dat dus ook doen, net als cross tier handel plaatsen. Ik vind het zonde van de energie en heel erg bijzonder dat er steeds geroepen wordt dat dat niet eerlijk is. Hebben we niet allemaal al eens elkaar op die manier geholpen? Ben blij dat de mogelijkheid er is. Dat er heel veel 'aanbiedingen' op de markt staan waar voor 1k tier 3 16k tier 1 gevraagd wordt word ik ook niet heel gelukkig van, maar ik zou liever een goed filter zien dan dat de mogelijkheid verdwijnt, vorige week nog een kleinere speler in onze bs op die manier aan wat t1 geholpen.

En juist het roepen dat het allemaal niet eerlijk is, waar mensen hier soms bijna hun levensmotto van lijken te maken, daar kijk ik toch steeds weer van op...
 

DeletedUser2665

Guest
Inno heeft het zo ingesteld dat het kan en mensen zullen dat dus ook doen, net als cross tier handel plaatsen. Ik vind het zonde van de energie en heel erg bijzonder dat er steeds geroepen wordt dat dat niet eerlijk is. Hebben we niet allemaal al eens elkaar op die manier geholpen? Ben blij dat de mogelijkheid er is. Dat er heel veel 'aanbiedingen' op de markt staan waar voor 1k tier 3 16k tier 1 gevraagd wordt word ik ook niet heel gelukkig van, maar ik zou liever een goed filter zien dan dat de mogelijkheid verdwijnt, vorige week nog een kleinere speler in onze bs op die manier aan wat t1 geholpen.

En juist het roepen dat het allemaal niet eerlijk is, waar mensen hier soms bijna hun levensmotto van lijken te maken, daar kijk ik toch steeds weer van op...

Ik word vooral het repeterende beu. Koop het niet of koop het wel. Al naar gelang je voorkeur.
 
Ik heb het ook opgemerkt van de 7 pagina's was er bijna geen een die eerlijke handel bedreef, jammer dat er altijd zijn die sjoemelen dat is het mens zijn zeker
 
Roomser dan de paus? Als je crosstier 3 sterren handelt en daar een flinke bonus oplegt (15-20%) is er niets oneerlijks aan! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Heel eerlijk gezegt wel.
Niet volgens het spel, maar wel als je eerlijk kijkt naar de kosten.

Het spel hanteerd 1:4:16
"eerlijk" is ongeveer 1:2:4

20-30% extra komt niet in de buurt van 1:2:4 dus is het in mijn ogen nog steeds oneerlijk.
Eerlijk is voor mij handel als je de vergelijking maakt naar ruimte.

Dit is berekent door uit te gaan dat elke speler een even grote stad heeft onder dezelfde omstandigheden. een speler die hout produceert produceert dan 4x zoveel hout als een edelsteen speler in dezelfde stad aan edelsteen kan produceren in een voor productie geoptimaliseerde stad.
De berekening gaf aan dat globaal 1:2:4 een goede verhouding was. en 1:4:16 nergens over gaat.
 
Inno heeft het zo ingesteld dat het kan en mensen zullen dat dus ook doen, net als cross tier handel plaatsen. Ik vind het zonde van de energie en heel erg bijzonder dat er steeds geroepen wordt dat dat niet eerlijk is. Hebben we niet allemaal al eens elkaar op die manier geholpen? Ben blij dat de mogelijkheid er is. Dat er heel veel 'aanbiedingen' op de markt staan waar voor 1k tier 3 16k tier 1 gevraagd wordt word ik ook niet heel gelukkig van, maar ik zou liever een goed filter zien dan dat de mogelijkheid verdwijnt, vorige week nog een kleinere speler in onze bs op die manier aan wat t1 geholpen.

En juist het roepen dat het allemaal niet eerlijk is, waar mensen hier soms bijna hun levensmotto van lijken te maken, daar kijk ik toch steeds weer van op...

Het meest irritante zijn de zogenaamde 3 sterren cross tier handel, je moet dan door bakken met trades scrollen om bij de handel te komen die wel interessant is.

Daarnaast is er nog een tweede effect, spelers die per ongeluk dergelijke handel oppakken.

Voorbeeld: (getallen zijn erbitrair en je kan elke getal invullen dus ook 200 ofzo voor mini spelers)

Een speler zoekt 20.000 staal voor een onderzoek waarvoor 100.000 staal vereist is. en bezit 80.000 staal.
Hij ziet 2 aanbiedingen staan 20.000 staal voor 20.000 hout en denkt die pak ik beide dan heb ik meteen wat voorraad,
hij klikt 1 keer en 2 keer en heeft 0 staal op voorraad.

Wat is er gebeurd? na de eerste klik had de speler 100.000 staal, hierdoor popte een "3 sterren" 6500 edelsteen voor 100.000 staal omhoog en stond deze ineens op de plek van die 2de trade.
100.000 staal weg, de speler zet de trade terug 6500 edelsteen voor 100.000 staal en niemand pakt deze want de trade wordt als "slecht" gezien door bijna alle spelers.

een trade die niemand wil kopen hoort niet als "positief" op de markt te staan
 

DeletedUser3597

Guest
Het meest irritante zijn de zogenaamde 3 sterren cross tier handel, je moet dan door bakken met trades scrollen om bij de handel te komen die wel interessant is.

Daarnaast is er nog een tweede effect, spelers die per ongeluk dergelijke handel oppakken.

Voorbeeld: (getallen zijn erbitrair en je kan elke getal invullen dus ook 200 ofzo voor mini spelers)

Een speler zoekt 20.000 staal voor een onderzoek waarvoor 100.000 staal vereist is. en bezit 80.000 staal.
Hij ziet 2 aanbiedingen staan 20.000 staal voor 20.000 hout en denkt die pak ik beide dan heb ik meteen wat voorraad,
hij klikt 1 keer en 2 keer en heeft 0 staal op voorraad.

Wat is er gebeurd? na de eerste klik had de speler 100.000 staal, hierdoor popte een "3 sterren" 6500 edelsteen voor 100.000 staal omhoog en stond deze ineens op de plek van die 2de trade.
100.000 staal weg, de speler zet de trade terug 6500 edelsteen voor 100.000 staal en niemand pakt deze want de trade wordt als "slecht" gezien door bijna alle spelers.

een trade die niemand wil kopen hoort niet als "positief" op de markt te staan

Helemaal mee eens, een andere werking en inrichting van de markt, als ook andere waardering van cross tier handel zou de markt en het eerlijkheidsgevoel enorm ten goede komen!
 
Of het nou eerlijk is of niet, koop het of koop het niet. Niemand die je dwingt tot iets wat je zelf als oneerlijk bestempeld... Volgens Inno is 1:4:16 wel eerlijk, dus dat is de spel norm... daar kun (en mag) je het niet mee eens zijn, maar hou op met het gepruttel erover! Helpen doet het niet... anders had Inno hier allang iets aan gedaan!
 

DeletedUser2945

Guest
Uhu.. word er uberhaupt gehandeld op Winyandor? Ik zie al dagen 3 bladzijdes met uitsluitend de zelfde idiote scheve handel, en mijn "normale" 1 op 1 twee** aanbiedingen worden al anderhalve dag genegeerd, word daar een tikkie ongeduldig van :rolleyes:
 
Uhu.. word er uberhaupt gehandeld op Winyandor
Wordt heel veel gehandeld... alleen de meest aanbieders zijn nog buiten je bereik... dan pikt de handelaar provisie (zie het gele uitroepteken voor de sterren) en lijkt de meeste handel 'scheef' te zijn!
 
Bovenaan