• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

oneerlijke handel

DeletedUser4140

Guest
niet meer normaal hier,, ook al in de nieuwe wereld worden de egoisten zichtbaar met al die scheve handel. het word echt tijd dat hier iets aan gedaan wordt...
 
ben je wel zeker dat het oneerlijke handel is? en niet gewoon de handelaar die een extra kost vraagt? in het begin heb je nog niet veel spelers ontdekt hé, dus het meeste wat je ziet heeft extra kosten
 

DeletedUser4140

Guest
het is niet alleen dat, maar bij veel van de spelers staat er geen markering bij voor handelaarskosten .maar 9 van de 10 reacties op een opmerking dat zijn meestal de ergste,en zo dingen proberen goed te praten.
 
Het is waar dat in Winyandor ook direct scheve handel te zien was/is. Dit komt in de meeste gevallen niet door de provisie van handelaar...

Het enige juiste advies is: nooit scheve handel kopen! Als niemand het koopt, dan verdwijnt het vanzelf... zolang er spelers zijn die haast hebben en die handel kopen, blijft het bestaan!
 
Niet afnemen die scheve handel, dat is de enige manier om het in de kiem te smoren. Helaas zijn er altijd spelers die de scheve handel wel afnemen. Dat geeft voeding om nog meer scheve handel te zetten. Zou toch iets aan gedaan moeten worden. Hoe dat zou ik dus nu even echt niet weten. Uitfilteren werkt zelfs niet goed.
 
Niet afnemen die scheve handel, dat is de enige manier om het in de kiem te smoren. Helaas zijn er altijd spelers die de scheve handel wel afnemen. Dat geeft voeding om nog meer scheve handel te zetten. Zou toch iets aan gedaan moeten worden. Hoe dat zou ik dus nu even echt niet weten. Uitfilteren werkt zelfs niet goed.
De enige manier is het tekort op te heffen op de handel. Dus zoveel mogelijk zelf gewoon te plaatsen, ongeacht wie het afneemt. Als er genoeg aangeboden wordt, is er geen noodzaak om meer te betalen dan nodig is.
 
Als je 2 sterren aankoopt is het geen scheve handel.
De vieze valse handelaar vraagt commissie! :eek:
Zolang je niet met die speler hebt gehandeld zal het altijd ogen als oneerlijk.
Ik heb gehandeld met iemand en dat staat gewoon nu fifty fifty.
Dus de eerste keer betaal je commissie maar daarna niet meer. Goh gooi er eens 3 gs ertegen aan :p
 

DeletedUser286

Guest
Het is waar dat in Winyandor ook direct scheve handel te zien was/is. Dit komt in de meeste gevallen niet door de provisie van handelaar...

Het enige juiste advies is: nooit scheve handel kopen! Als niemand het koopt, dan verdwijnt het vanzelf... zolang er spelers zijn die haast hebben en die handel kopen, blijft het bestaan!
Komt natuurlijk ook doordat je nog maar weinig spelers hebt ontdekt. Binnen je verkende gebied is het meteen 1 : 1
 

DeletedUser3849

Guest
Het is niet alleen omdat je ze nog niet verkend heb er zijn ook mensen die bijv 50 bieden en 75 vragen en we hebben nog maar 1 tier.
het is zonde dat dat gelijk moet gebeuren, tuurlijk willen we allemaal snel groeien maar als we hier gelijk mee gaan beginnen is het niet leuk meer.
nieuwe wereld laten we die eerlijk houden
 

DeletedUser286

Guest
Het is niet alleen omdat je ze nog niet verkend heb er zijn ook mensen die bijv 50 bieden en 75 vragen en we hebben nog maar 1 tier.
het is zonde dat dat gelijk moet gebeuren, tuurlijk willen we allemaal snel groeien maar als we hier gelijk mee gaan beginnen is het niet leuk meer.
nieuwe wereld laten we die eerlijk houden
Ook mee eens. Dus zelf zoveel mogelijk plaatsen in 1:1, maar lastige is dat verkende gebied ws nog niet groot is en veel spelers nog niet veel te bieden hebben. Goed dus op de verhouding letten die normaal is voor nog niet ontdekte spelers: 2:3 is dan normaal. Ligt de verhouding schever, dan de handel sowieso niet aannemen. De tip is hiervoor ook al gegeven. Is te hopen dat veel spelers die handel negeren. Maar net als in RL: je blijft altijd de smeerkezen houden.
 

DeletedUser3597

Guest
Wat een gemopper weer. De mogelijkheid gemaakt door Inno en is zelfs beperkt. Er is dus niets oneerlijks aan. Dat je het misschien vervelend vindt dat het gebeurt of dat je weinig filteropties hebt zouden we best eens over door kunnen praten... :)
De negativiteit :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser286

Guest
Wat een gemopper weer. De mogelijkheid gemaakt door Inno en is zelfs beperkt. Er is dus niets oneerlijks aan. Dat je het misschien vervelend vind dat het gebeurt of dat je weinig filteropties hebt zouden we best eens over door kunnen praten... :)
De negativiteit :rolleyes:
Is niet zozeer gemopper, maar de groeiende realiteit in de handel. Op Arendyll is ruim tweederde in mijn handelsbox scheve handel met 1 of zelfs geen ster. Het lijkt er op dat dit door steeds meer spelers wordt geaccepteerd. Terecht dat een aantal anderen dit geen prettige ontwikkeling vindt. Dat Inno bewust de mogelijkheid heeft gemaakt, betwijfel ik. iig de optie niet geblokkeerd dan tot 1:4 per gelijke tier. In de beginjaren kwam dit nauwelijks voor; nu lijkt het gemeengoed te zijn geworden. Ik begrijp de toenemende weerstand tegen deze ontwikkeling en vind het jammer dat steeds meer spelers dan ook maar mee gaan doen met het aanbieden van scheve handel.
 

DeletedUser3597

Guest
Op Arendyll heb ik (en dat is mijn ervaring al weken) niet tot nauwelijks scheve handel in mijn handelsbox. Nu van de 47 bladzijden maar 7 bladzijden met 1 ster, die bijna allemaal komen omdat ik die mensen nog niet ontdekt heb. Wel heel veel handel met 3 sterren waarbij tier 3 wordt aangeboden en (veel) tier 2 of 1 wordt gevraagd. Ik zou daar ook heel graag wel een uitgebreid filter overheen willen kunnen gooien, zeker op de app! Dat dan weer wel...
 
Met de "eerlijke" verhouding van tier 3 in combinatie met cross-handel, raak je de t3 aan de straatstenen niet meer kwijt in Arendyll.

Ik heb ruim 2M t3 in elke soort, andere BS leden zitten ook ruim in de t3. Dat zal in meer BSen het geval zijn. Doe zelf al lange tijd alleen 1:1 in dezelfde tier, dat scheelt een hoop gedoe.
 
De scheve handel die hier werd bedoeld speelt zich op Winyandor af... over Arendyll was en is al uitgebreid gesproken (en gemopperd!)
 

DeletedUser2142

Guest
Als je 2 sterren aankoopt is het geen scheve handel.
De vieze valse handelaar vraagt commissie! :eek:
Zolang je niet met die speler hebt gehandeld zal het altijd ogen als oneerlijk.
Ik heb gehandeld met iemand en dat staat gewoon nu fifty fifty.
Dus de eerste keer betaal je commissie maar daarna niet meer. Goh gooi er eens 3 gs ertegen aan :p
Is dat echt zo?
Da's mij echt nieuw (maar ja, ik handel gewoon altijd eerlijk en nooit crosstier ;) )
 

DeletedUser2142

Guest
De scheve handel die hier werd bedoeld speelt zich op Winyandor af... over Arendyll was en is al uitgebreid gesproken (en gemopperd!)
Maar jij handelt toch niet?
Alles wat je nodig hebt, koop je gewoon met diamanten :p.
 
Bovenaan